XXL Nutrition

de verwijzing naar Afrikanen op DBB

Bezoekers in dit topic

Volgens mij wel een gorilla het is een schande!
 
Met neger is niets mis, gaat om de persoon die het zegt en de manier waarop... Afrikaan is ook niet correct want niet elke kleurling komt uit Afrika, ik zou me als kleurling pas beledigd voelen als iedereen me als Afrikaan zou zien.
 
Ik stoor me er niet aan als iemand me witte chocomousse noemt... Je kan ofwel een heel forum vragen zich aan te passen, ofwel meer eelt op je ziel kweken?

Idd. En aan het gebruik van het woord 'kanker' stoor ik me ook niet.
 
Nou, zelfspot kan je het niet meer noemen als je iedere Oost-Europeaan een blokhoofd met grote neus noemt.

Die redenering volgend zou een neger dan wel weer neger mogen zeggen maar een blanke dan weer niet?

de discussie gaat helemaal niet over het woord neger. Lees mijn eerste post. Er is een verschil tussen stereotypes belachelijk maken door ze te overdrijven, dat heet humor (of een poging tot), en bewuste kwetsende provocatieve opmerkingen over ANDERE bevolkingsgroepen. Die hele groep die ik heb opgericht is een grote grap, en een soort van geuzen-leus. Als iemand van oost-europese origine zich daaraan stoort: perfect dan hef ik hem op. Echter vraag ook eerst aan de leden of ze het kwetsend opvatten wanneer ik de algehele misconcepties over oostblokkers overdrijf en daar een knipoog over maak. nogmaals deze groep is een vorm van zelfspot, en niet een vorm van dehumanisering.

Ik stoor me er niet aan als iemand me witte chocomousse noemt... Je kan ofwel een heel forum vragen zich aan te passen, ofwel meer eelt op je ziel kweken?

witte chocomousse is niet kwetsend

ik heb hier nog nooit iemand ronnie coleman een aap zien noemen

nee maar andere bodybuilders wel. Kijk eens naar topics over afrikaanse gyms.
 
Laatst bewerkt:
Kanker



het is maar een klein woordje...



met zoveel effect...



een stom woordje, doet je huilen van schrik...



een woordje van zes letters groot...



voor de een een scheldwoord...



voor de ander de dood
 
Wat is nou echt een goeie discriminerende uitspraak naar de Blanke toe ? even tussendoor haha :o

Ik weet er geen namelijk.
 
Kanker



het is maar een klein woordje...



met zoveel effect...



een stom woordje, doet je huilen van schrik...



een woordje van zes letters groot...



voor de een een scheldwoord...



voor de ander de dood

:cry:
 
ik wordt altijd aap genoemd. op dbb,msn, mail, etc. big deal maar als ik nu donker was, was het opeens racisme.
 
Inderdaad, ik zou persoonlijk meer problemen hebben met allerlei zogezegd 'genuanceerde' woorden en verwijzingen zoals kleurling, Afrikaan,... Dan zou ik liever hebben dat men gewoon neger zegt, zonder veel show er rond.
 
de discussie gaat helemaal niet over het woord neger. Lees mijn eerste post. Er is een verschil tussen stereotypes belachelijk maken door ze te overdrijven, dat heet humor (of een poging tot), en bewuste kwetsende provocatieve opmerkingen over ANDERE bevolkingsgroepen.

Ik heb de eerste posts gelezen .. en wat voor de één kwetsend is, is dat daarom niet voor de ander.
En er is dan ook nog zoiets als het verschil van gevoel voor humor.

Niet alles is bewuste provocatie of racisme. Op een forum heerst vooral napraterij,
pogingen tot "stoer" zijn en zichzelf populair maken.

maw: neem het met een korreltje zout
 
Ik word altijd beest Genoemd, terwijl ik gewoon een mens ben!
 
ohja deze moet nog even : Zeikerige Moraalridder




anders voldoe ik weer niet aan het verwachtingspatroon van de TS:D
 
Bruine man klinkt goed :)
 
Gaat echt nergens over.
 
Ginger do have souls!
 
Ik heb de eerste posts gelezen .. en wat voor de één kwetsend is, is dat daarom niet voor de ander.
En er is dan ook nog zoiets als het verschil van gevoel voor humor.

Niet alles is bewuste provocatie of racisme. Op een forum heerst vooral napraterij,
pogingen tot "stoer" zijn en zichzelf populair maken.

maw: neem het met een korreltje zout

Dat mensen het woord gebruiken om stoer te zijn heb ik ook al aangekaart. Dat maakt het nog niet goed. Echter het veelvuldig gebruik ervan duid op een vergaande institutionalisering binnen de geest van of het forum, of misschien de maatschappij als geheel. Er is altijd een bepaalde nuance met dit soort opmerkingen. Die is soms moeilijk te vinden. Als iemand zijn kameraad een grote aap noemt is de intentie duidelijk te vinden. Als iemand een bodybuildende afrikaan (of meervoud) een grote dierentuin noemt/verzameling apen die wat kunstjes doen dan is de intentie ook duidelijk en vind ik niet dat ik dit met een korrel zout moet nemen. De bedoeling erachter is heel duidelijk, en gezien de historie die onze westerse samenleving kent met de verwijzing naar donkere mensen en hun schijnbare minderwaardigheid en relatie tot de apen vind ik dat we dit wel degelijk serieus moeten nemen..

Nu komen er ongetwijfeld argumenten van: 'ja ik wordt ook af en toe een blauwvin salamander genoemd' etc. etc. kom op beledig mijn intelligentie niet, en die van jezelf ook niet. Je snapt heel goed het verschil.
 
Laatst bewerkt:
Ik word altijd beest Genoemd, terwijl ik gewoon een mens ben!

misschien moet je wat meer tijd aan je uiterlijke verzorging besteden, deodorant kopen enzo
 
Back
Naar boven