AndroidHealthClinic

de verwijzing naar Afrikanen op DBB (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

'ja ik wordt ook af en toe een blauwvin salamander genoemd'
maar het maakt mij niet echt uit.

Nee Joke,
Negeer het gewoon man, En anders geef je em gewoon een report, als je je er zo aan stoort.
 
Dat mensen het woord gebruiken om stoer te zijn heb ik ook al aangekaart. Dat maakt het nog niet goed. Echter het veelvuldig gebruik ervan duid op een vergaande institutionalisering binnen de geest van of het forum, of misschien de maatschappij als geheel. Er is altijd een bepaalde nuance met dit soort opmerkingen. Die is soms moeilijk te vinden. Als iemand zijn kameraad een grote aap noemt is de intentie duidelijk te vinden. Als iemand een bodybuildende afrikaan (of meervoud) een grote dierentuin noemt/verzameling apen die wat kunstjes doen dan is de intentie ook duidelijk en vind ik niet dat ik dit met een korrel zout moet nemen. De bedoeling erachter is heel duidelijk, en gezien de historie die onze westerse samenleving kent met de verwijzing naar donkere mensen en hun schijnbare minderwaardigheid en relatie tot de apen vind ik dat we dit wel degelijk serieus moeten nemen..

Nu komen er ongetwijfeld argumenten van: 'ja ik wordt ook af en toe een blauwvin salamander genoemd' etc. etc. kom op beledig mijn intelligentie niet, en die van jezelf ook niet. Je snapt heel goed het verschil.

Heb je een punt ...

Maar voor dat onderscheid te maken, bestaat er een report knop en een mod
die dan wel zal beslissen of het al dan niet all fun & games was ;)
 
Ik vind dat het niet zo persoonlijk opgevat moet worden. Ik gebruik zelf de term 'apen' of iets dergelijks nooit. Maar als ik het ergens zie staan gaat het over een groep marokkanen of wat dan ook die iemand mishandeld hebben/overvallen hebben, in dat geval vind ik de term behoorlijk gepast.
Als DBB-leden zomaar vanwege hun huidskleur zo genoemd worden is een heel ander verhaal natuurlijk....
 
'ja ik wordt ook af en toe een blauwvin salamander genoemd'
maar het maakt mij niet echt uit.

Nee Joke,
Negeer het gewoon man, En anders geef je em gewoon een report, als je je er zo aan stoort.

Het is niet direct dat ik het woord verbannen wil hebben. Dat zou tegen mijn principes zijn. Wat ik wel wil doen is dat men misschien beseft dat dit oogluikende racisme niet iets is wat normaal gevonden moet worden. Als het enkele afzonderlijke gevallen zouden zijn zou het me echt niet storen. Maar de helft van het forum (ja nu ben IK lekker iedereen over een kam aan het scheren) schijnt het normaal te vinden om dit te gebruiken.
 
witte chocomousse is niet kwetsend

Voor mij niet, idd, net zoals bleekscheet, lul, kakker, dwaas, idioot, aap, etc...
Je kan ofwel de wereld proberen te veranderen en iedereen gebieden bepaalde dingen, al dan niet racistisch bedoeld, te zeggen en je blijven ergeren omdat het toch niet zal lukken om iedereen in het rijtje te doen laten lopen.

Ofwel kan je jezelf er bij neerleggen en eelt op je ziel kweken, wat doet het er toch toe als één of ander boerke een neger een aap noemt? Bovendien, iedereen zal in zijn leven onvermijdelijk, al dan niet onbewust, wel iets kwetsend zeggen, dus zij die zonder zonde is werpe de eerste steen en ga in een hoekje wat huilen.
 
Ik vind dat het niet zo persoonlijk opgevat moet worden. Ik gebruik zelf de term 'apen' of iets dergelijks nooit. Maar als ik het ergens zie staan gaat het over een groep marokkanen of wat dan ook die iemand mishandeld hebben/overvallen hebben, in dat geval vind ik de term behoorlijk gepast.
Als DBB-leden zomaar vanwege hun huidskleur zo genoemd worden is een heel ander verhaal natuurlijk....

Kijk hier zit nu het probleem. Hier zie je de parallel met mensen die vaak zeggen van: 'alle marokkanen zijn klootzakken, já behalve die ik ken dat zijn dan wel weer goeie [sic] '

Denk je dat er een verschil is tussen negers in het algemeen apen noemen, maar de paar negers hier op het forum gewoon netjes aanspreken? Dat noemen ze niet fatsoen maar hypocrisie

Voor mij niet, idd, net zoals bleekscheet, lul, kakker, dwaas, idioot, aap, etc...
Je kan ofwel de wereld proberen te veranderen en iedereen gebieden bepaalde dingen, al dan niet racistisch bedoeld, te zeggen en je blijven ergeren omdat het toch niet zal lukken om iedereen in het rijtje te doen laten lopen.

Ofwel kan je jezelf er bij neerleggen en eelt op je ziel kweken, wat doet het er toch toe als één of ander boerke een neger een aap noemt? Bovendien, iedereen zal in zijn leven onvermijdelijk, al dan niet onbewust, wel iets kwetsend zeggen, dus zij die zonder zonde is werpe de eerste steen en ga in een hoekje wat huilen.

Daar heb je zeker gelijk in. Nogmaals het zijn niet de afzonderlijke gevallen die mij storen, het is meer een oproep aan de waakzaamheid. Ik merk gewoon dat het woord te vaak gebruikt wordt door een hele grote groep alsof het normaal zou zijn. Ik denk dat onverschilligheid hier gevaarlijk is, we moeten ons er van bewust zijn dat we nu eenmaal niet altijd kunnen roepen wat er in ons opkomt. Natuurlijk ben ik zelf ook absoluut niet zonder zonde. Ik zal ongetwijfeld ook mijn momenten van klootzakkerigheid gekent hebben. Het punt is alleen dat we wel moeten opletten dat het niet iets is wat een gewoonte is. Veelvuldig gebruik van negatieve termen maakt het nog niet ok.
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier zit nu het probleem. Hier zie je de parallel met mensen die vaak zeggen van: 'alle marokkanen zijn klootzakken, já behalve die ik ken dat zijn dan wel weer goeie [sic] '

Denk je dat er een verschil is tussen negers in het algemeen apen noemen, maar de paar negers hier op het forum gewoon netjes aanspreken? Dat noemen ze niet fatsoen maar hypocrisie
Ik heb het er toch over als er criminele allochtonen mee worden aangeduid, niet negers in het algemeen. Niet dat ik het zou missen als het dan niet wordt gebruikt. Maar het lijkt me wel volstrekt duidelijk dat dat niks tegen negers in het algemeen is, maar puur tegen criminelen
 
Ik heb het er toch over als er criminele allochtonen mee worden aangeduid, niet negers in het algemeen. Niet dat ik het zou missen als het dan niet wordt gebruikt. Maar het lijkt me wel volstrekt duidelijk dat dat niks tegen negers in het algemeen is, maar puur tegen criminelen

Dit is nu juist mijn hele punt, je refereert nog steeds naar die bevolkingsgroep echter je creeert nu een bepaalde (denkbeeldige) onderklasse die de term goed zou moeten praten. Als je nu autochtone criminelen ook apen zou noemen, dan had je een punt.
 
Zijn er geen belangrijkere zaken om ons mee bezig te houden?
 
Ah ok en kunnen we dan ook gelijk ophouden met Britse mensen het uitschot van de Aarde te noemen, dat is net zo goed discriminatie.
Elke thread die over engelsen gaat is het weer raak.

KTHNXBYE.
 
Het internet, waar je al die leuke dingen kan doen waar je in real-life een pak rammel voor krijgt.

Zit enig vorm van waarheid in.

---------- Toegevoegd om 13:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:11 ----------

Kanker



het is maar een klein woordje...



met zoveel effect...



een stom woordje, doet je huilen van schrik...



een woordje van zes letters groot...



voor de een een scheldwoord...



voor de ander de dood

Hahahaha deze rotzooi zie ik altijd op hyves staan bij 16 jarige meisjes:roflol:
 
Boehoehoe... En mogen we straks ook niks naars meer zeggen over Chinezen, vrouwen, homo's en bejaarden? Sommige groepen hebben nu eenmaal een reputatrie op een bepaald vlak en daar mag je best grappen over maken. Vrouwen kunnen niet inparkeren, bejaarden zijn langzaam enzovoort.
 
witte chocomousse is niet kwetsend

Jij gaat opmaken wat voor wie kwetsend is?
Er is een report-knop voor dit soort zaken, dat degene die zich beledigd voelt die dan gebruikt...

... we moeten ons er van bewust zijn dat we nu eenmaal niet altijd kunnen roepen wat er in ons opkomt.

vervang "we" en "ons" maar door "ik" en "mij"...

Verder akkoord met Suicide Sid's laatste post.
 
Daar heb je zeker gelijk in. Nogmaals het zijn niet de afzonderlijke gevallen die mij storen, het is meer een oproep aan de waakzaamheid. Ik merk gewoon dat het woord te vaak gebruikt wordt door een hele grote groep alsof het normaal zou zijn. Ik denk dat onverschilligheid hier gevaarlijk is, we moeten ons er van bewust zijn dat we nu eenmaal niet altijd kunnen roepen wat er in ons opkomt. Natuurlijk ben ik zelf ook absoluut niet zonder zonde. Ik zal ongetwijfeld ook mijn momenten van klootzakkerigheid gekent hebben. Het punt is alleen dat we wel moeten opletten dat het niet iets is wat een gewoonte is. Veelvuldig gebruik van negatieve termen maakt het nog niet ok.

Ok, goed, wees maar waakzaam. Voor mij is het leven te kort om hier een potentieel gevaar in te zien. Ondertussen chill ik wel even verder en noem ik zo nu en dan mensen wat namen en zo nu en dan zal er ook naar mij gereffereerd worden dmv scheldnaam. Go get them tiger!
 
Laatst bewerkt:
Boehoehoe... En mogen we straks ook niks naars meer zeggen over Chinezen, vrouwen, homo's en bejaarden? Sommige groepen hebben nu eenmaal een reputatrie op een bepaald vlak en daar mag je best grappen over maken. Vrouwen kunnen niet inparkeren, bejaarden zijn langzaam enzovoort.
Het zal mij idd ook een worst zijn, maar als je 1 groep beschermt moet je de rest ook beschermen.
Ik heb veel negers in m'n kennissen/vrienden kring en veel noemen me ook k*tblanke, ik zie dat als een compliment.
 
Boehoehoe... En mogen we straks ook niks naars meer zeggen over Chinezen, vrouwen, homo's en bejaarden? Sommige groepen hebben nu eenmaal een reputatrie op een bepaald vlak en daar mag je best grappen over maken. Vrouwen kunnen niet inparkeren, bejaarden zijn langzaam enzovoort.

Het sleutelwoord is : context. Als een betoog een racistische ondertoon heeft is dat wel iets anders dan bijvoorbeeld Jesaja een chocomel-neger noemen. Of vind jij de term apen wel op zijn plaats als het om negers gaat?
 
Back
Naar boven