Fitness Seller

Rodedraadschema 3XL (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hey ik ben nu ook aan dit schema begonnen, heb nu de eerste 2 dagen achter de rug (nou ja eigenlijk armen en benen)


even een vraagje over deze oefening voor de borst:
-Cross-over: 1* 15+

Wat doe je dan precies?? is die voor de onderkant borstspier? dus met de armen naar beneden wijzend?



En waarom word er gekozen om de onderarmen niet te trainen, maar bijv de tibia wel?



en met de low cross-over curl (biceps) bedoel je dan de volgende oefening?
http://www.leehayward.com/exercises/biceps/cable_curl1.jpg

bvd
 
Ik heb dit schema al een tijdje klaar liggen om na mijn WSB mee te beginnen (over 6 weken), heb je na die 6 jaar trainen nog wat verbeteringen of aanpassingen 3XL?
 
Heb 3 z'n schema vroeger eens gedaan, ging lekker. Persoonlijk doe ik schouders en armen liever apart en heb ik nood aan 5 trainingsdagen. Maar ik ben op dat vlak sowieso wat vreemd.
 
Ik mis de buik, of zie ik dat fout?
 
Hey ik ben nu ook aan dit schema begonnen, heb nu de eerste 2 dagen achter de rug (nou ja eigenlijk armen en benen)


even een vraagje over deze oefening voor de borst:
-Cross-over: 1* 15+

Wat doe je dan precies?? is die voor de onderkant borstspier? dus met de armen naar beneden wijzend?

Is bedoeld als uitpompset om GH aanmaak te bevorderen


En waarom word er gekozen om de onderarmen niet te trainen, maar bijv de tibia wel?

Omdat ik van mening ben dat de onderarmen al genoeg an bod komen tijdens ander werk.

Onderbenen vind zowiezo ik in de meeste schema's een ondergeschoven kindje en ik ben van mening dat waneer je de kuiten train je ook de tib. moet trainen.


en met de low cross-over curl (biceps) bedoel je dan de volgende oefening?
http://www.leehayward.com/exercises/biceps/cable_curl1.jpg

Nee.

Gewoon een in een cross-over setup gaan staan die ook lage katrollen heeft en dan in iedere hand 1 handvat. (pully's zitten dus naast je en niet voor je)

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:03 ----------

Ik heb dit schema al een tijdje klaar liggen om na mijn WSB mee te beginnen (over 6 weken), heb je na die 6 jaar trainen nog wat verbeteringen of aanpassingen 3XL?

Nee niet echt, ik heb alleen door wat blessures een tijdje wat andere oefeninge moeten doen. Maar de opzet op zich is hetzelfde gebleven.

---------- Toegevoegd om 21:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:05 ----------

Ik mis de buik, of zie ik dat fout?

Staan er id niet in omdat ik geen fan ben van losse buiktraining (imo worden ze tijdens de grote compound oefeninen al voldoende getraind)

Mensen die ze toch willen doen raad ik aan ze bij de voorkant romp dag te zetten (borst).
 
Minder schuin leuning van de bank op ca 80gr.

Als je dan recht omhoog shrug gaan je schouders richting achterkant hoofd (kruin). Hiermee bereik je een grotere bewegingsuitslag dan waneer je ze gewoon richting oren trek (zoals je vaak leest)
 
Als je na 4 weken het schema omgooit. Dan heb je als nadeel dat je je rug na 3 dagen alweer traint, en armen+zk schouder duurt omgekeerd 9 dagen.
Train je dan gewoon hetzelfde, of pas je de intensiteit aan?
 
Hetzelfde dus zal de intensiteit bij rug lager en bij armen+zk schouder hoger komen te liggen.
 
Ok. Ik bedoelde met intensiteit meer dat je bijvoorbeeld die maandag erop bewust een oefening minder voor armen zou pakken of voor rug juist een meer. (Moet 11 dagen zijn trouwens ipv 9 ;))
 
Wou dat ik een keer met 3xl kon trainen! :P
 
Ik gebruik het schema nu 2 weken en heb er een beetje mn eigen draai aangegeven, bevalt me erg goed.
 
Ik ga hem proberen! (over 2 weken)
Alvast bedankt ;)
 
hij is fijn hoor. doe em nu 5 weken..

opsplitsen van schouders imho erg fijn.. schouders altijd vrij saai om te doen.. frontraise,sideraise,backraise..
maar nu kan je elke kop hard aanpakken, traint erg lekker. en je ziet ook echt die spier aan t eind van de training dik worden..

ja, wel een schema dat je gemotiveerd houd door de afwisselingen..

vind wel jammer dat ik nu niet elke week bankdruk, vind ik wel een leuke oefening. maar na de push press komt daar niet veel van terecht..
maar ag, kijk dan wel weer uit naar de week dat t wel kan :)

T 1/6 principe werkt niet bij alles. bij deadlifts wel, dan til je de 6, en dan lijkt deze opeens heel licht..
maar om nou te spreken over die toename in kracht die dat artikel suggereerd.. nee.
wel leuk dat je 1 rep doet.. weet je ook wat je max is.

rest pause, vind ik ook gaaf. lekker die spiergroep laten branden!!
 
Hey 3, ik ben helemaal opgegeild na het lezen van dat 1,6 topic, dus ik wil volgende week al met die schema beginnen. Even wat vragen over de 1/6 methode:

Als opwarmen wil ik dit ff doen:
5 reps @ 40% 1RM
3 reps @ 60% 1RM
2 reps @ 75% 1RM
1 rep @ 90% 1RM
1 rep @ 95% 1RM

Lijkt me geschikt niet?

Dan over het 1,6 zelf.

Ik lees in het topic een aanprak van (verhogingen om en nabij):

1x1 @ 100% 1RM
1x6 @ 100% 6RM
1x1 @ 102,3% 1RM
1x6 @ 102,5% 6RM
1x1 @ 105% 1RM
1x6 @ 105% 6RM

En:

1x1 @ 95% 1RM
1x6 @ 95% 6RM
1x1 @ 100% 1RM
1x6 @ 100% 6RM
1x1 @ 100% 1RM
1x12 @ 105% 12RM

Klein verschil, 95% start of 100% start?

En die 12 repper op het einde, hoe denk je daar over?

Qua rust lees ik dat het optimum tussen 2 en 3 minuten rust zit tussen iederen 1rm en 6rm, en ook weer tussen de daaropvolgende 6rm en 1rm, agree?

Thnx nogmaals!
 
Laatst bewerkt:
Je wil gelijk de eerste training al 7,5% bovenop je oude 1RM gaan pressen??
 
Haha, ja nee dat is een beetje een lompe benadering uit een ander artikel, ff aanpassen. Iig gewoon een minimale verhoging.

---------- Toegevoegd om 00:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:05 ----------

Het is me trouwens ook niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen breathing style en rest/pause style?

En bij de static holds bij de schouders, neem je dan het gewicht waar je die super strikt sets mee gemaakt had?

Die chest workout van week 2 is wel erg kort, niet?

Sorry voor alle vragen en thnx voor alle antwoorden ;)
 
train nu paar weken met dit schema.
werkt goed!
 
Het is me trouwens ook niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen breathing style en rest/pause style?

Bij rest-pause is de "pause" van te voren bepaald (meestal 10 seconden) en wordt het gewicht voor een korte periode terug in de steunen geplaatst, bij breathing style is de "pause"afhankelijk van je herstel (in het begin zal dat korter zijn dan bij de laatste reps(s)) en wordt het gewicht niet terug geplaatst.


En bij de static holds bij de schouders, neem je dan het gewicht waar je die super strikt sets mee gemaakt had?

Je gaat uit van een gewicht dat je een bepaald aantal seconden vast kan houden. Zelf zit ik tussen de 20-30 seconden


Die chest workout van week 2 is wel erg kort, niet?

Kijk naar effect en niet naar duur van de training. Als je na een aantal trainingen van mening bent dat het niet werkt kan je altijd nog besluiten wat toe te voegen/wijzigen
 
3xl, ik dacht gelezen te hebben dat jij fervent HIT aanhanger was ergens in een topic. Zie ik niet echt terug in dit schema
 
Back
Naar boven