AndroidHealthClinic

Voeding voor beginner

Bezoekers in dit topic

Stefan92

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 jan 2008
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Hallo ik ben 17 jaar 1.80m lang en 68kg licht, en ik wil graag aankomen.

Ik lees al een tijdje rond over tips voor voeding e.d. en ik probeer zoveel mogelijk te eten.

Ik fitniss nu een half jaar 1x per week op school, beetje de spieren laten wennen, en heb me nu eindelijk ingeschreven bij de sportschool en ga 3x per week trainen.

10:00 - 3 Bruine boterhammen met kipfilet/paté/ham
12:30 - 3 Bruine boterhammen '' '' (soms 2 frikandelbroodjes)
14:00 - 3 Bruine boterhammen '' ''
16:00 - 3 Bruine boterhammen met blik tonijn van 150gr
18:00 avond eten meestal 2 borden .aardappelen vlees sla/rijst kip/pasta's
21:00 - chips/fruit/gebakken ei/bruin brood met beleg

Binnekort wheyshakes erbij.
Moet ik meer variatie hierin brengen? Eet ik genoeg brood? En wat hoeveel calorieën zit er in 1 sneetje brood.

Alvast bedankt.
 
je kan beter zo laat s'avonds geen fruit meer eten. Eet fruit best s'morgens. Dat zijn snellere KH.
Kwark/plattekaas kan je beter eten om 21uur (eiwitbron)

Je eet heel veel bruin brood zie ik? Misschien kan je een maaltijd vervangen door havermout? om te differentiëren, ik zou na 2 dagen dit voedingsschema al zo beu zijn :p.
De voedingswaarde van voedingsmiddelen kan je opzoeken op het internet of in een sticky vinden. bruinbrood = per 100 gram +/- 250 kcal
chips is in mijn ogen rotzooi :).

Alvast veel succes
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord, ik lees sticky's wel maar ik kan nergens echt vinden hoeveel kCal 1 boterham nou bevat, maar ik zoek het zelf wel eventjes uit dan :)

Ik word dit schema niet echt beu, als ik honger heb wil ik altijd een boterham dat is het probleem niet.
 
Variatie is je probleem wel.
Als je de sticky's zou lezen zou je enorme tabellen vinden met voedsel erin en hun voedingswaarde, ga eens varieren zou ik zeggen.
 
Geen ontbijt ???
 
onbijt is belangrijk en voor kcal per boterhamtje kijk bij voedingscentrum ofzo

fricandelbroodjes- chips schrappen
 
Nah ik heb geen vet, en vind het niet erg om wat vet erbij te krijgen dus die frikandelbroodjes en chips zijn het probleem niet, maar ik zoek nog iets wat gezond is en veel kCal bevat voor variatie op mijn ''schema'tje''
 
nooootjes
chocomelk
hele eieren
makreel als het toch wat vet mag zijn
 
Oke, dan haal ik wel wat zakken cashewnoten!
En ik heb het even opgezocht 1 Bruine boterham bevat +-85 kCal

Ik lees ook veel over Kwark, maar ik krijg dat echt niet weg.. weet iemand een goeie/lekkere vervanging?
 
Oke, dan haal ik wel wat zakken cashewnoten!
En ik heb het even opgezocht 1 Bruine boterham bevat +-85 kCal

Ik lees ook veel over Kwark, maar ik krijg dat echt niet weg.. weet iemand een goeie/lekkere vervanging?

Zelfgemaakte havermout repen met rozijnen.

Brinta met whey


Brinta met ei (roerbakken) beetje melk erbij en daar heb je een dikke maaltijd.
 
je kan beter zo laat s'avonds geen fruit meer eten. Eet fruit best s'morgens. Dat zijn snellere KH.
Kwark/plattekaas kan je beter eten om 21uur (eiwitbron)

Je eet heel veel bruin brood zie ik? Misschien kan je een maaltijd vervangen door havermout? om te differentiëren, ik zou na 2 dagen dit voedingsschema al zo beu zijn :p.
De voedingswaarde van voedingsmiddelen kan je opzoeken op het internet of in een sticky vinden. bruinbrood = per 100 gram +/- 250 kcal
chips is in mijn ogen rotzooi :).

Alvast veel succes

Waarom 's avonds geen fruit meer?
 
Ontbijt je gewoon niet, of kom je pas om tien uur uit je bed ?? Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag he! Even wat brinta naar binnen werken ofzo ;) !! OF wat havermout zoals boven al aangegeven!
 
Ik heb daar meestal geen tijd voor.. Maar als het echt zo belangrijk is zal ik er gewoon aan moeten werken.

Als ik dan toch ontbijt dan is het meestal muesli met vanille vla..
Brinta krijg je er bij mij niet in, dan maar havermout is een keer proberen..
 
Ik heb daar meestal geen tijd voor.. Maar als het echt zo belangrijk is zal ik er gewoon aan moeten werken.

Als ik dan toch ontbijt dan is het meestal muesli met vanille vla..
Brinta krijg je er bij mij niet in, dan maar havermout is een keer proberen..

Muesli met vanille vla :P ! Aparte combi. Maar moet je echt aan werken. En geen tijd voor ? Ga je toch 5 minuten eerder uit je nest ?
 
Waarom 's avonds geen fruit meer?

omdat dat een bom kh bevat.. das zou niet goed zijn voor je gaat slapen. Dat hebben ze mij toch altijd wijsgemaakt
 
Ontbijten is een must. Havermout/brinta zijn erg goed. Drink je melk? Ik zou dagelijks 1,5-2L aanraden. Tussen de middag wel wat meer dan 3 bruine boterhammen. Rijst met kip oid? Dit zijn een beetje standaarddingen. Er zijn nog veel meer dingen die je het beste kunt veranderen, ga nog eens wat research doen:).
 
Melk drink ik niet, moet ik van kotsen :p

Maarja zoals je ziet ben ik 17 en zit ik nog op de middelbareschool dus rijst met kip zit er niet echt in, ben meestal 3-4 uur uit en om dan nog thuis rijst met kip te maken daar heb ik geen tijd voor en voordat ik het klaar heb gaan we al avond eten.
 
Ja, ik lust dat gewoon niet, ik ben geen professioneel bodybuilder die alles opgeeft om een perfect lichaam te krijgen, zoals ik al zei wil ik wat aankomen en wat opbouwen voor een goeie basis. En voordat ik reacties krijg ''dan ben je op het vekeerde forum'', ik wil vanuit die basis kijken hoe ik verder ga.

En mij maak je niet wijs dat ik brinta, melk en kwark moet eten, wil ik een beetje progressie maken..
Er zijn best wel vervangers voor en daar ben ik nu voor aan het rondkijken.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven