AndroidHealthClinic

Cutten

Bezoekers in dit topic

Ano_1991

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 aug 2009
Berichten
88
Waardering
2
Ik ga binnekort maar weer eens terug beginnen met fitnessen..
Ik wil het wel echt fatsoenlijk gaan doen, en deze keer eens ECHT resultaten boeken!

Meestal ging ik 2 - 3 x per week (meer tijd heb ik niet).

Ik heb al vaker gelezen dat whey shakes goed zijn, ook in de cut.
Ik wil dit best proberen, maar ik weet niet zeker of ik het wel 'nodig' heb.

Ik deed altijd eerst 5 min loopband, dan KT (beetje vanalles: armen, benen, buik, borst,...) en daarna 30 min. cardio (crosstrainer & fiets).

Voor mij voelt het heel zwaar aan, dus ik heb het gevoel dat het goed zit.. :)
Wat vinden jullie hiervan?

Ik kon het nooit 2 dagen achter elkaar doen, omdat ik echt te veel spierpijn had, daarom leek die whey mij ook zo interessant :)

Stel nu dat ik goed aan het trainen ben, gezond eet, zo weinig mogelijk snack, whey shake neem... Kan ik dan ook nog een soort van afvalsuplement daarbij nemen? Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van allerlei pilletjes, maar als er een is die echt werkt, probeer ik hem graag!

En nog een whey vraagje...
Hoe vaak moet ik die dan nemen?
Hoeveel?
Na het trainen? Voor het trainen?
Ook op niet-trainingsdagen?
 
Allereerst; welkom!

Wat betreft je oefeningen; post ze eens zou ik zeggen.
Wat bedoel je precies met 'beetje vanalles' - welke oefeningen doe je?

Verder kan ik het je aanraden hier eens een kijkje te nemen als je wilt gaan cutten;
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/
Eigenlijk kan ik je heel veel op dit forum wel aanraden, kijk maar gewoon eens bij Voeding en Oefeningen etc. Veel goed leesvoer!

Whey is gewoon een eiwitsupplement oftewel een makkelijke manier om aan eiwitten te komen. Vaak ook een combinatie van verschillende eiwitten, waardoor de eiwitten op verschillende tijden worden opgenomen door het lichaam.
Once again, kijk eens op het forum rond als je naar ervaringen, merken etc. zoekt.

Verder wordt whey vaak 's ochtends (als je lichaam voedingsstoffen nodig heeft) en/ of na de training genomen (want spieren hebben hongerrrrr!).
Maar again, ervaringen verschillen en ik ben helaas (nog ;)) geen ervaringsdeskundige!

Succes in ieder geval!
 
Allereerst; welkom!

Wat betreft je oefeningen; post ze eens zou ik zeggen.
Wat bedoel je precies met 'beetje vanalles' - welke oefeningen doe je?

Verder kan ik het je aanraden hier eens een kijkje te nemen als je wilt gaan cutten;
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/
Eigenlijk kan ik je heel veel op dit forum wel aanraden, kijk maar gewoon eens bij Voeding en Oefeningen etc. Veel goed leesvoer!

Whey is gewoon een eiwitsupplement oftewel een makkelijke manier om aan eiwitten te komen. Vaak ook een combinatie van verschillende eiwitten, waardoor de eiwitten op verschillende tijden worden opgenomen door het lichaam.
Once again, kijk eens op het forum rond als je naar ervaringen, merken etc. zoekt.

Verder wordt whey vaak 's ochtends (als je lichaam voedingsstoffen nodig heeft) en/ of na de training genomen (want spieren hebben hongerrrrr!).
Maar again, ervaringen verschillen en ik ben helaas (nog ;)) geen ervaringsdeskundige!

Succes in ieder geval!

Bedankt voor je reactie :)
Ik ben hier al een tijdje, en heb ook al de stickies doorgelezen.
Ik vond veel informatie, maar echter niet alles, daarom hier een topic ^^
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie :)
Ik ben hier al een tijdje, en heb ook al de stickies doorgelezen.
Ik vond veel informatie, maar echter niet alles, daarom hier een topic ^^

Welkom!

Heb heel veel advies zelf ontvangen op mijn topic rondom whey, caseine e.a hulpmiddelen voor de spieren. Gebruik nu whey met water direct na ontwaken.
Caseine voor het slapen.
Voor de kt en cardio uiteraard ook nog wat anders kan ik die 2 uur niet volhouden dagelijks ( nja, meestal).

Succes en gewoon flink lezen bij iedereen.
 
Welkom! (ik kom hier ook pas net om de hoek kijken:) )

Je zou kunnen beginnen met een fullbody schema? Zo klinkt het althans al een beetje, zoals je tot nu toe hebt getraind, klopt dat?

En afvalsupplementen...geen idee. Ik zou daar niet te snel mee bezig gaan. Eerst concentreren op je KT, en gezond en voldoende daarbij blijven eten, en kijken wat het met je lijf doet?

Whey shakes heb ik geen ervaring mee, hoor er wel veel positiefs over. Ik gebruik het zelf niet omdat ik vanuit voeding al genoeg eiwitten binnenkrijg, maar het voordeel van whey is (geloof ik) wel dat voor nog sneller herstel zorgt, en dat is natuurlijk nooit weg.

Wat is je precieze doel? (ja, je zegt cutten, maar wat voor resultaat wil je behalen zeg maar?)
 
Welkom! (ik kom hier ook pas net om de hoek kijken:) )

Je zou kunnen beginnen met een fullbody schema? Zo klinkt het althans al een beetje, zoals je tot nu toe hebt getraind, klopt dat?

En afvalsupplementen...geen idee. Ik zou daar niet te snel mee bezig gaan. Eerst concentreren op je KT, en gezond en voldoende daarbij blijven eten, en kijken wat het met je lijf doet?

Whey shakes heb ik geen ervaring mee, hoor er wel veel positiefs over. Ik gebruik het zelf niet omdat ik vanuit voeding al genoeg eiwitten binnenkrijg, maar het voordeel van whey is (geloof ik) wel dat voor nog sneller herstel zorgt, en dat is natuurlijk nooit weg.

Wat is je precieze doel? (ja, je zegt cutten, maar wat voor resultaat wil je behalen zeg maar?)
Ik wil mijn lovehandles wegwerken en een strakke buik :)
 
Whey helpt je niet om sneller te herstellen of om af te vallen. Daar zijn andere supplementen voor, maar ik denk niet dat je die (al) nodig hebt, het is per definitie niet aan te raden om 2 dagen achter elkaar te trainen.
Om je goed advies te kunnen geven moeten 2 dingen in orde zijn: voedingsschema en trainingsschema (anders helpen we daar wel mee), dus post eens wat je gemiddeld op een dag eet, en wat je doet aan trainingen.
 
Ik wil mijn lovehandles wegwerken en een strakke buik :)

Voeding doet echt een heleboel (is mijn ervaring)

Toen ik begon combineerde ik:
1. Regelmatig buikspieren trainen (grondoefeningen, op zo'n matje) Steeds afwisselen in oefeningen, korte setjes (dwz geen ellenlange reps), manier van aanspannen (snel, traag, vasthouden enz)
2. Véél cardio en KT ernaast om niet teveel spierweefsel te verliezen
3. Onder onderhoud eten en clean eten (zo min mogelijk geraffineerde suikers, meer eiwitten, trage kh, en betere verdeling over de dag, 6X eten)
4.Elke week 1 junkdag (om het beter vol te houden:D)

Na 4-5 maanden zag ik beduidend verschil!

1.--> zorgde voor een betere houding en meer kracht (wat ik gewoon leuk vind om te bemerken, je verliest er geen vet door oid)
2. en 3. -->zorgde voor traag en gestaag gewichtsverlies, want ik wilde vet verliezen en geen of zo weinig mogelijk spiermassa.

De weegschaal heb ik hooguit een paar keer gebruikt; gewicht kan erg vertekenend zijn. Ik keek naar kledingmaten, centimeters en maakte foto's: werkt veel beter!

Conclusie: geduld en discipline, goed en niet veel te weinig eten, dan kom je echt al heel ver.
 
Voeding doet echt een heleboel (is mijn ervaring)

Toen ik begon combineerde ik:
1. Regelmatig buikspieren trainen (grondoefeningen, op zo'n matje) Steeds afwisselen in oefeningen, korte setjes (dwz geen ellenlange reps), manier van aanspannen (snel, traag, vasthouden enz)
2. Véél cardio en KT ernaast om niet teveel spierweefsel te verliezen
3. Onder onderhoud eten en clean eten (zo min mogelijk geraffineerde suikers, meer eiwitten, trage kh, en betere verdeling over de dag, 6X eten)
4.Elke week 1 junkdag (om het beter vol te houden:D)

Na 4-5 maanden zag ik beduidend verschil!

1.--> zorgde voor een betere houding en meer kracht (wat ik gewoon leuk vind om te bemerken, je verliest er geen vet door oid)
2. en 3. -->zorgde voor traag en gestaag gewichtsverlies, want ik wilde vet verliezen en geen of zo weinig mogelijk spiermassa.

De weegschaal heb ik hooguit een paar keer gebruikt; gewicht kan erg vertekenend zijn. Ik keek naar kledingmaten, centimeters en maakte foto's: werkt veel beter!

Conclusie: geduld en discipline, goed en niet veel te weinig eten, dan kom je echt al heel ver.

Hmm ok :)
definieer "véél" KT en cardio? :)
 
Hmm ok :)
definieer "véél" KT en cardio? :)
Wat voor de een veel is, kan voor de ander helemaal niet veel zijn.
Om je fatsoenlijk op weg te kunnen helpen moet je voeding in orde zijn, ofwel: post eens wat je gemiddeld op een dag eet.
Daarnaast komt je trainingsschema: post daar eens van wat je gemiddeld op een dag doet, en wat per week.
Als je wilt weten wat de dames in de vrouwensectie doen aan trainingen kun je ook hun logjes lezen, daar worden trainingen besproken.

Of moeten we je soms precies vertellen wat je moet eten en wat je moet trainen? :rolleyes:
 
Wat voor de een veel is, kan voor de ander helemaal niet veel zijn.
Om je fatsoenlijk op weg te kunnen helpen moet je voeding in orde zijn, ofwel: post eens wat je gemiddeld op een dag eet.
Daarnaast komt je trainingsschema: post daar eens van wat je gemiddeld op een dag doet, en wat per week.
Als je wilt weten wat de dames in de vrouwensectie doen aan trainingen kun je ook hun logjes lezen, daar worden trainingen besproken.

Of moeten we je soms precies vertellen wat je moet eten en wat je moet trainen? :rolleyes:

Idd. Hoe ziet je voeding eruit?

---------- Toegevoegd om 10:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:44 ----------

Hmm ok :)
definieer "véél" KT en cardio? :)

Tja, moeilijk te zeggen. Er zijn een paar cardio stickies geloof ik, lees die ook even, staat veel handigs in.

Ongetraind zou ik niet te hard van stapel lopen. (dat deed ik dus omdat ik het zo verslavend vond, en toen raakte ik overtrained, dat wil je ook niet)

Bijv starten met 2-3 keer per week lage intensiteit, 30-45 min, afwisselen fietsen-lopen-cross-roeien, wat je leuk vindt.

Als je conditie het toelaat, ook eens intervallen (hier kun je ook veel over lezen op het forum)

Zorg voor afwisseling, bijv een duurloopje, dan weer een interval, enz. Probeer verschillende programma's uit die je op de toestellen kunt kiezen. of doe je liever groepslessen? Zumba vind ik zelf leuk; in het begin schoot mijn conditie met Zumba erbij nog sneller omhoog.
 
Ik heb momenteel examens en zit op kamers, dus mijn voeding ziet er nu niet zo goed uit :p (opwarmmaaltijden,...)

Maar op gewone dagen eet ik wel redelijk gezond: bv. aardappelen (2 of 3), met vlees (altijd anders: kip, runds,...) en groenten (meestal bonen).
Ook 1, soms 2 keer per week pasta, met kaassaus, of van die pikante kruiden (weet ff de naam niet..).
Snoepen hou ik op een minimum en drink veel melk en water.
's morgens eet ik havermout met melk en wat kaneel.
's middags meestal boterhammen met kalkoenfilet, ham,... (soms ook chocopasta :o, weet dat dit niet gezond is)
Ik heb geen vast voedings- of trainingsschema eigenlijk, het hangt heel erg af van hoeveel tijd ik heb.
Op bepaalde dagen heb ik absoluut geen tijd om te trainen omdat ik bv. te veel moet studeren.
Maar ik doe wel altijd hetzelfde als ik train. Ik ken al die namen van oefeningen niet, dus ik kan ze moeilijk hier neerzetten..
Maar ik doe iig eerst 5 min loopband dan KT: benen, billen, borst, rug, armen en buik, en dan 20 min crosstrainer (level 5) en 10 min fiets (level 6)
 
Ik wil het wel echt fatsoenlijk gaan doen, en deze keer eens ECHT resultaten boeken!

En dan daarna zeggen dat je magnetronmaaltijden eet omdat je het te druk hebt om gezond te eten te maken, dat je elke week 1-2 keer pasta met kaassaus eet, dat je soms chocopasta op je brood doet, dat je het snoepen niet helemaal kan laten en dat je geen voedings- en trainingsschema hebt :o

Zeg het niet om te bitchen, maar als je deze keer inderdaad ECHT resulaten wilt zien zoals je zelf zegt, dan zijn dit toch de dingen die je zal moeten veranderen. Maar denk dat je dat zelf ook wel weet :)
 
En dan daarna zeggen dat je magnetronmaaltijden eet omdat je het te druk hebt om gezond te eten te maken, dat je elke week 1-2 keer pasta met kaassaus eet, dat je soms chocopasta op je brood doet, dat je het snoepen niet helemaal kan laten en dat je geen voedings- en trainingsschema hebt :o

Zeg het niet om te bitchen, maar als je deze keer inderdaad ECHT resulaten wilt zien zoals je zelf zegt, dan zijn dit toch de dingen die je zal moeten veranderen. Maar denk dat je dat zelf ook wel weet :)

Jezus, ik gaf gewoon wat voorbeelden, dit is heus niet wat ik elke dag eet.
 
Laatst bewerkt:
Jezus, ik gaf gewoon wat voorbeelden, dit is heus niet wat ik elke dag eet.

Er staat toch ook nergens dat ik de impressie had dat je dat elke dag at.
Dat verandert echter niks aan het feit dat dat toch de dingen zijn die je aan zou moeten passen.
 
Jezus, ik gaf gewoon wat voorbeelden, dit is heus niet wat ik elke dag eet.
Maak dan eens een opzetje wat je wel elke dag zou kunnen eten. Gewoon 6 eetmomenten op een dag met producten die jij prima vindt om te eten. Goed aanpakken = een goed schema maken en je daar aan houden.
Als je de stickies over cutten hebt gelezen weet je dat je ook je BMR en onderhoud moet uitrekenen, dus zet die erbij.

We willen je helpen, blijkbaar is het dan nodig om je even met de neus op de feiten te drukken.
 
Maak dan eens een opzetje wat je wel elke dag zou kunnen eten. Gewoon 6 eetmomenten op een dag met producten die jij prima vindt om te eten. Goed aanpakken = een goed schema maken en je daar aan houden.
Als je de stickies over cutten hebt gelezen weet je dat je ook je BMR en onderhoud moet uitrekenen, dus zet die erbij.

We willen je helpen, blijkbaar is het dan nodig om je even met de neus op de feiten te drukken.
Ik weet dat ik dat moet berekenen maar ik weet niet hoe..
Had hier eens een topic gezien daarover, met een excel sheet en daarme kon je het berekenen. Dat heb ik geprobeert maar om een of andere reden werkte het niet, gaf de hele tijd foutmeldingen, weet niet waarom..
 
Hoe je die berekeningen moet doen staat in de stickies, en anders is er nog je grote vriend: :google:

Want het lijkt alsof we alles voor je mogen doen...
 
Hoe je die berekeningen moet doen staat in de stickies, en anders is er nog je grote vriend: :google:

Want het lijkt alsof we alles voor je mogen doen...
Ik stel toch maar gewoon vragen, ik heb geen een keer gezegt dat jij of iemand anders dat voor mij moet doen, mijn god...

Doe gewoon normaal of reageer niet.
 
Ik stel toch maar gewoon vragen, ik heb geen een keer gezegt dat jij of iemand anders dat voor mij moet doen, mijn god...

Doe gewoon normaal of reageer niet.

Ik wil je graag op weg helpen, maar er gebeurt hier nogal weinig... heb je de boel al berekend dan?
 
Back
Naar boven