Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic (7 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

hoeveel zijn jullie per jaar kwijt aan het motorrijden? en dan exclusief de brandstof
dus verzekering/onderhoud/wegenbelasting/...

Ik heb werkelijk geen flauw idee :o
ik heb 3 rijdende motors dus ik reken het liever niet uit :D
 
Ik ben van plan om een aprilia rs125 te gaan kopen. Ik wil namelijk een snelle 25 kw wegmotor. Heeft iemand ervaring met deze motor en eventuele vergelijkbare motoren. Ik ben namelijk nog niet zo thuis in de motorwereld en vind het moeilijk om een motor te kiezen.

Tnx alvast.
 
Ik ben van plan om een aprilia rs125 te gaan kopen. Ik wil namelijk een snelle 25 kw wegmotor. Heeft iemand ervaring met deze motor en eventuele vergelijkbare motoren. Ik ben namelijk nog niet zo thuis in de motorwereld en vind het moeilijk om een motor te kiezen.

Tnx alvast.

Wat ik heb gedaan, is de motor op me pa zijn naam zetten, zo hoefde ik niet zo'n licht pokkeding te rijden ;) Vind het trouwens de domste en gevaarlijkste regel die er is, die lichte brommertjes zijn levensgevaarlijk op de snelweg!
 
Wat ik heb gedaan, is de motor op me pa zijn naam zetten, zo hoefde ik niet zo'n licht pokkeding te rijden ;) Vind het trouwens de domste en gevaarlijkste regel die er is, die lichte brommertjes zijn levensgevaarlijk op de snelweg!

Bingo mijn RD250cc zorgt er sneller voor dat je je dood rij , dan mijn GSXR1100 :o

Ja dit is een "kijk mij is meerderen motors hebben" :D
 
Bingo mijn RD250cc zorgt er sneller voor dat je je dood rij , dan mijn GSXR1100 :o

Ja dit is een "kijk mij is meerderen motors hebben" :D

Jazeker, heb meerdere keren gereden op een lichtere motor en daarbij leekt het net of ik opsteeg. Heb zwaardere motoren beter onder controle dan lichtere, maar dat kan uiteraard ook persoonlijk zijn.
 
Tis dodelijk koud sochtends:(. Wat voor handschoene drage jullie nu?
 
Tis dodelijk koud sochtends:(. Wat voor handschoene drage jullie nu?

Wat echt super werkt, is gewoon onder je handschoenen dunne plastieken handschoenen aan te doen. Bv. van die gele die keukenhandschoenen ofzo.
Lijkt mss raar en sommigen kijken wat raar als je volledig in het leer staat en dan eerst zo'n plastieken gay handschoentjes aandoet. Maar bevroren vingers zijn verleden tijd en dat is het belangrijkste :D
 
Zomerijder zeker?
:D Nee in tegen deel !
ik rij zelfs met ijzel (als ik geen auto tot mijn beschikking heb) ...

Ik weet echt niet wat voor merk handschoenen ik heb :o
liggen in de garage 2km hier vandaan..........

lijken hier op,
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik heb al 4 jaar een Honda Fireblade 954RR uit 2003 waarmee ik (alleen met mooi weer uiteraard :D) regelmatig op de ring of andere circuits te vinden ben.

DSCF0963.jpg



DSCF0989.jpg


Op circuit zolder:

zolder26juli.jpg



op de ring:

zelfring29april4.jpg


zelfring29april3.jpg


Na afloop: :D

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Op straat ergens op een industrieterein:

GroteFoto-TT3SERUZbw.jpg


GroteFoto-AW6JCLWWaangepast.jpg


140PK op het achterwiel. :D

dyno1bw.jpg




Dit zijn de specs:

specs:
-Gepolijste velgranden
-Gepolijste stuurgewichten
-Orgineel Honda seatcover
-Hyperpro CSC (lineair) stuurdemper
-Zwart getint OEM ruitje
-PowerCommander IIIR met Custom Mapping
-K&N Stage 1 filter
-Laser hotcam halfsysteem (vanaf vlinderklep) met Hotcam DS (E-keur)
-Stalen HEL Remleidingen
-Haakse ventielen
-Spyball Alarm
-Knippers geintegreerd in de koplamp
-Hele platte Cat Eye kuipknippers
-LED achter(rem)licht met geintegreerde knippers
-olie direct meter
-Voorvork gemodificeerd(veer+demping) naar Sport/Race door H&K
-Schokbreker gemodificeert(veer+demping) naar Sport/Race door H&K
-bagagehaken verwijderd
-Taartschep verwijderd
-Zelf gefreesde uitlaatsteun
-Zelf gefreesde kentekenplaathouder
-Pazzo's (korte)
-Xenon 8000k

Zoals je waarschijnlijk wel ziet ben ik dus een mooi weer rijder. :cool:
En ja, ik maak ook wel eens een bocht naar links :D .
 
Laatst bewerkt:
@Beastmode, Damn mooie bike man!

@Bello, Zonde om een 125cc te kopen, lijkt net een brommer, klinkt als een brommer en na een tijdje begint het wel te vervelen. Je kan beter gewoon 600cc kopen heeft wat meer pit en volume en na je 2 jaar kan je hem ontgrenzen en heb je er ook nog plezier van ;)

Morgen weer 1ste rijles sinds 3 maanden :D
 
Wat ik heb gedaan, is de motor op me pa zijn naam zetten, zo hoefde ik niet zo'n licht pokkeding te rijden ;) Vind het trouwens de domste en gevaarlijkste regel die er is, die lichte brommertjes zijn levensgevaarlijk op de snelweg!

Ja ik vind het eigenlijk ook meer een opgevoerde brommer, alhoewel het me wel vet lijkt om met zo'n ding rond te janken.

Als ik de motor op mijn vader zijn naam zet, is het dan ook wettelijk toegestaan voor mij om er op te rijden?
 
Ja ik vind het eigenlijk ook meer een opgevoerde brommer, alhoewel het me wel vet lijkt om met zo'n ding rond te janken.

Als ik de motor op mijn vader zijn naam zet, is het dan ook wettelijk toegestaan voor mij om er op te rijden?

Bedoel je met 25kw of niet ?

Volgens mij is het op beide antwoorden nee, maar bij knmv kan je, jezelf wel als 2de bestuurder registeren. Hangt volgens mij ook in prinicipe af wie er het vaakst rijdt.
 
Bedoel je met 25kw of niet ?

Volgens mij is het op beide antwoorden nee, maar bij knmv kan je, jezelf wel als 2de bestuurder registeren. Hangt volgens mij ook in prinicipe af wie er het vaakst rijdt.

Ik bedoel bijvoorbeeld:
Ik zet een cbr600 op mijn vaders naam. Ik rijd er mee en word aangehouden/ik maak een ongeluk, ben ik dan de lul of is er niets aan de hand?

ED: onbegrensd dus/meer dan 25 kw
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel bijvoorbeeld:
Ik zet een cbr600 op mijn vaders naam. Ik rijd er mee en word aangehouden/ik maak een ongeluk, ben ik dan de lul of is er niets aan de hand?

Met 25kw of niet ?

Bedoel je vader mag vol vermogen rijden en jij niet. En als je er "wettelijk" wel op mag rijden durf ik het niet zeker te zeggen, weet wel dat als je een ongeluk maak en de verzekering doet een onderzoek om te vragen wie het er meest reed en als daaruit komt dat jij het bent dat je dan de lul bent.
 
Met 25kw of niet ?

Bedoel je vader mag vol vermogen rijden en jij niet. En als je er "wettelijk" wel op mag rijden durf ik het niet zeker te zeggen, weet wel dat als je een ongeluk maak en de verzekering doet een onderzoek om te vragen wie het er meest reed en als daaruit komt dat jij het bent dat je dan de lul bent.

Ik heb mijn post even aangepast: meer dan 25 kw dus;)

Maar dat onderzoek zie ik niet gebeuren. Ik heb mijn brommer ook altijd verzekerd gehad op mijn ouders naam, ongeluk gehad, niks aan de hand. Mijn auto staat momenteel ook niet op mijn eigen naam. Dat opzich vormt geen probleem.

Maar de 25 kw regeling, geldt die voor de bestuurder of voor de eigenaar. Ik dacht de bestuurder, ik ga het ff checken..
 
Ik heb mijn post even aangepast: meer dan 25 kw dus;)

Maar dat onderzoek zie ik niet gebeuren. Ik heb mijn brommer ook altijd verzekerd gehad op mijn ouders naam, ongeluk gehad, niks aan de hand. Mijn auto staat momenteel ook niet op mijn eigen naam. Dat opzich vormt geen probleem.

Maar de 25 kw regeling, geldt die voor de bestuurder of voor de eigenaar. Ik dacht de bestuurder, ik ga het ff checken..

Bestuurder, dus je bent sowieso hard de lul

Niet doen dus ;)
 
Back
Naar boven