AndroidHealthClinic

magnetronmaaltijden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
Hoe denken de mensen over magnetronmaaltjden.

en met name over stoommaaltijden van de AH.
heb net een maroikkaanse kipschotel met coescous en groente (omdat ze geen meervalmenu hadden:( ) naar binne gewertk.
behoorlijk gezond en vrij weinig calorien, zon 350.
voldoende eiwitten en goede kh en vetten.

nadeel is echter de prijs die varieert van 4 a 6 euro. maar vandaag waren ze in de aanbieding, vandaar.

maar hoe denke jullie over magnetronmaaltijden. en dan niet die suikerhoudende en vol met conserveermiddelen bestaande zooi maar de gezondere varianten?

Door de speciale stoomtechniek blijven smaken en vitamines zoveel mogelijk behouden. Een groot aantal heeft onlangs door Het Voedingscentrum het predikaat "past in een gezond voedingspatroon" gekregen. Snel, gezond en lekker dus. U kunt ze met een gerust hart op tafel zetten


hier ook een artikel betreffende magnetron maaltijden

Nieuwe verpakking en ander recept leveren lekkere snacks voor in de magnetron.

De magnetron biedt de producent en de supermarkt de mogelijkheid extra snacks en gemaksvoedsel aan te bieden. Dan is het wel nodig dat de producent de receptuur aanpast en een verpakkingstechnische oplossingen verzint. Dan pakt de consument sneller een snack voor tussendoor.

In de Verenigde Staten is het heel gebruikelijk om magnetronsnacks te eten. Van alles is als snack uit de magnetron te halen. Frites, popcorn, hamburgers en pizza's zijn daarvoor in speciaal magnetronfolie gewikkeld. In Nederland is de magnetronfrites van McCain nooit een succes geworden, mede door de flauwe smaak en hoge prijs. Mora kreeg het wel voor elkaar. In de zomer van '97 kwam die met een magnetronversie van de gevulde pistolets. Om de broodjes heen deed Mora magnetronfolie, een transwrapverpakking. Het is gemaakt van gemetalliseerde heat-sealable polyester (PET) geleverd door LPF Flexible Packaging. Dit folie zorgt ervoor dat de microgolfenergie deels wordt geabsorbeerd en deels wordt doorgegeven.
Ook VSM Frozen Foods heeft magnetronsnacks ontwikkeld. Het bedrijf heeft diverse tussendoortjes op de markt gebracht die te koop zijn bij tankstations en supermarkten. De producten kunnen zo vanuit de diepvries de magnetron in. De automobilist kan de snack daarna direct uit de verpakking eten. Het tussendoortje zit in een lekdicht bakje dat dicht zit via een gevouwen hoek uit een stuk. Een kunststof coating voorkomt dat vet en vocht in het karton dringt.
Bakker Lekkerkerk biedt gehaktballetjes aan in een polypropyleenschaaltje dat in twee minuten hapklaar uit de magnetron komt. De verpakking is dan nog steeds heel. Dat komt doordat het bedrijf gebruik maakt van speciaal folie dat bij een relatief lage temperatuur verwerkbaar is.
Albert Heijn kwam in oktober met een nieuw convenience-concept: koken & stomen. Verse onbereide groente, pasta, vis, vlees met wat saus zitten in een doorzichtig ovalen schaaltje. Dit geheel kan zo de magnetron in, in twee minuten gaargestoomd in het eigen vocht. De smaak en de voedingswaarde blijven behouden. AH combineert snelheid, versheid, minimale bereiding en smaakbehoud. Dat is mogelijk door een drukventiel in het bovenfolie dat het teveel aan opgebouwde druk als stoom laat ontsnappen. Deze sluiting komt van Ultrapak in Dronten.

bron: http://www.xs4all.nl/~evloenen/Snacks.htm
 
Laatst bewerkt:
Ik eet ze inmiddels weer wat vaker (nu ik geen ketodieet meer doe). Ze zijn wel aan de prijs, maar als je alleen woont, is het echt heel makkelijk.
Tip: ga 's avonds winkelen na plm 7 uur, dan worden ze nogal eens voor de helft afgeprijsd omdat het verse produkten zijn. Er is dan best veel voor de helft van de prijs te krijgen...
Vandaag was het heel extreem, ik was op de markt en ik kon 6 bakken rijstpudding (favoriete KH-toetje) voor 1 euro meekrijgen! Nestlé rijstdessert... moet alleen even de voedingswaarde opzoeken. Had het anders in de winkel gekocht... voor 1,5 euro/bak.
Waarschijnlijk geef ik de helft cadeau of zo... ik wilde KH-stapelen, maar 6 is wel erg veel....

Koopjesjager Espi

PS: al gevonden, via de

Supermarktgids

Bij rijstdessert van Nestlé per 100 gr: 133 kcal, 3,2 g eiwit, 3,6 g vet en 21,9 g KH.
Er staan ongeveer 6000 produkten in geloof ik... wel bijna allemaal verpakt spul en dergelijke, dus bovenstaand produkt zit er niet bij.. maar daar staat wel op het etiket netjes de tabel erbij... hier (bij rijstdessert) toevallig niet...
 
Laatst bewerkt:
Als je een beetje kan anticiperen dan heb je binnen 15 minuten iedere dag een gezonde warme maaltijd.

Met neme vokoren macaroni, 10 minuten laten koken en klaar.
Goede koolhydraten bron
Andere pit in een Wok bak je zalmfilet in PAMspray (0% kcal.)/of olijfolie en in 6 minten klaar.
Goede eiwit en vet bron
Tevens gooi je er wat brocolli bij.


Kortom binnen 15 minuten een zeer gezonde maaltijd en vanzelfsprekend een stuk beter dan die magnetronmaaltijden, die op z'n tijd in bulk ook lekker zijn natuurlijk.
 
ik eet ook welles magnetron maaltijden..

vbtje:

van de aldi die rijst + sate+ kip+wat groentes
ergg lekker en best voedzaam
ik bak/kook er nog een stukje kip bij en dan isset NOG beter te eten :) en je hebt binnen enkele minuten een heerlijk/gezond avondeten.
 
Ik eet ze meestal als ik echt geen tijd heb om wat goeds in elkaar te frutsen. en dan is een meestal boerenkool ofzo met gehakt ballen van de appie hein. Master verslavend is dat :D:D:D
 
Originally posted by prinsjj
Als je een beetje kan anticiperen dan heb je binnen 15 minuten iedere dag een gezonde warme maaltijd.

Met neme vokoren macaroni, 10 minuten laten koken en klaar.
Goede koolhydraten bron
Andere pit in een Wok bak je zalmfilet in PAMspray (0% kcal.)/of olijfolie en in 6 minten klaar.
Goede eiwit en vet bron

Geen goede vetbron. Bij het verhitten van olijfolie ed. verhoogd het percentage transvetzuren en dat wil jij niet in je lichaam!!! Koud is olijfolie wel goed (lijnzaad is natuurlijk beter).
 
Originally posted by Esperantisto

Tip: ga 's avonds winkelen na plm 7 uur, dan worden ze nogal eens voor de helft afgeprijsd omdat het verse produkten zijn. Er is dan best veel voor de helft van de prijs te krijgen...

Beter is zelfs nog rond een uur of 1 (iig bij de appie heijn), dan hebben ze net afgeprijst en is er dus meer te verkrijgen voor de helft van de prijs.
 
Nou, mij is gezegd dat ze pas om een uur of 6-7 beginnen met afprijzen voor de helft van de prijs.

Espi, die wel valt voor halve-prijs-produkten maar niet zo oplet wanneer daarmee begonnen wordt..
 
Kook een pak rijst, vries dit in porties in kwark bakjes in. men neme kipfilet of zal bv. effe wokken, de wok invetten met wat wokolie is al voldoende, hoeft echt geen scheut in, wok de kip, ontdooi en warm de rijst op, gooi wat groenten bij de kip in de wok, met 10 min. heb je een maaltijd met kip, rijst en groenten, neem er 2 eetlepels lijnzaad bij voor je vetten et voilla..

soulreaver die de magnetronmaaltijden veel te duur vindt en met 10 min. een gezonde warme goedkopere maaltijd gemaakt heeft.
 
Originally posted by Esperantisto
Nou, mij is gezegd dat ze pas om een uur of 6-7 beginnen met afprijzen voor de helft van de prijs.

Espi, die wel valt voor halve-prijs-produkten maar niet zo oplet wanneer daarmee begonnen wordt..

ik werk als een van mijn bijbaantjes in de albert heijn, dus ik weet dat het in de ochtend gebeurt ;)
 
Originally posted by KaLe


Geen goede vetbron. Bij het verhitten van olijfolie ed. verhoogd het percentage transvetzuren en dat wil jij niet in je lichaam!!! Koud is olijfolie wel goed (lijnzaad is natuurlijk beter).

Ik gebruik geen olijfolie, maar Pam spray. Olijfolie was een voorbeeld.
En ja ik slik lijnzaadolie en ander zaad :rolleyes:
 
Topic BUMP!

Zit er al langer mee rond te lopen in me kop, met de vraag:

Is een magnetron maaltijd goed om als extra voeding erbij te pakken??
Want na het trainen, of op een rustdag dan heb ik nog wel eens honger in de avond.
En dan komt er een eet bui'tje die vanalles wat lust.

Ik zit voornamelijk te denken aan die chinese magnetron maaltijden rijst + vlees voor 1 a 2 personen.
Want nu ook zo rond een uur of 20:30 a 21:00 ff zo'n bakje in de magnetron zetten, paar minuten wachten en je hebt een maaltijd om naar binnen te bunkeren zodat me maag ook weer tevreden is.

Maar mijn twijfel is, zijn die voedingswaarden niet slecht ofzo, of zijn magentronmaaltijden over het algemeen slecht ? (Zo'n idee heb ik altijd al een beetje gehad. Dat een magnetron maaltijd ronduit slecht is in vergelijking met een echte maaltijd)
En hoe zit het met de klefheid in de magnetron, want dat is toch ook altijd een papje?
 
Topic BUMP!

Zit er al langer mee rond te lopen in me kop, met de vraag:

Is een magnetron maaltijd goed om als extra voeding erbij te pakken??
Want na het trainen, of op een rustdag dan heb ik nog wel eens honger in de avond.
En dan komt er een eet bui'tje die vanalles wat lust.

Ik zit voornamelijk te denken aan die chinese magnetron maaltijden rijst + vlees voor 1 a 2 personen.
Want nu ook zo rond een uur of 20:30 a 21:00 ff zo'n bakje in de magnetron zetten, paar minuten wachten en je hebt een maaltijd om naar binnen te bunkeren zodat me maag ook weer tevreden is.

Maar mijn twijfel is, zijn die voedingswaarden niet slecht ofzo, of zijn magentronmaaltijden over het algemeen slecht ? (Zo'n idee heb ik altijd al een beetje gehad. Dat een magnetron maaltijd ronduit slecht is in vergelijking met een echte maaltijd)
En hoe zit het met de klefheid in de magnetron, want dat is toch ook altijd een papje?

Fock! Dit is de topickick van de maand, tamme gek!
 
Nice, gimme karma of antwoord op me vraag :D

Jah.. om hier nu speciaal een nieuwe topic voor te openen, does gek.
Ik bump gewoon een oude, want er worden al zoveel onzin topics geopent.. dus dan maar zo :D
 
echt typish een belg, maak dan zelf een topic aan
 
Volgens mij zijn die magnetron maaltijden over het algemeen echt ruk. Er word namelijk erg veel zout aan toegevoegd om ze een beetje eetbaar te maken.

koop gewoon een pak zilvervlies rijst met 200 gram kipfilet.. En om dit geheel een beetje op smaak te brengen maak je je eigen gemaakte pindasaus dmv pindakaas (met een scheutje water) op te warmen in een kleine pan voor de goede vetten. :D evt. wat groente, rauwkost bij eten en je hebt in een handomdraai een goede verantwoorde maaltijd. ;)
 
echt typish een belg, maak dan zelf een topic aan

Dude.. mijn vraag gaat over magnetron maaltijden, dit is een magnetronmaaltijden topic (wel is waar een oude, maar who gives a **** ;))

Waarom een compleet nieuwe topic aanmaken, als er al topics zijn die gewoon hergebruikt kunnen worden voor een simpele vraag?

+ Misschien zijn die magnetronmaaltijden na zo'n 6 a 7 jaar wel verandert/verbeterd.

---------- Toegevoegd om 17:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:24 ----------

Volgens mij zijn die magnetron maaltijden over het algemeen echt ruk. Er word namelijk erg veel zout aan toegevoegd om ze een beetje eetbaar te maken.

Zou dat vandaag de dag nog zijn :(
Mij leek het verdomme wel handig om 's avonds nog naar binnen te werken.
 
Je kan beter die STOOMMAALTIJDEN nemen, die zijn wel goed, van iglo b.v.
 
Volgens mij zijn die magnetron maaltijden over het algemeen echt ruk. Er word namelijk erg veel zout aan toegevoegd om ze een beetje eetbaar te maken.

+1

Uit onderzoek van de Consumentenbond is gebleken dat veel stoommaaltijden te weinig groenten/vlees bevatten, maar teveel zout en verzadigde vetten.

Nu zal voor een keer zo'n maaltijd niets uitmaken, maar ik zorg dat er altijd een portie eten in de diepvries staat om op te warmen. Super makkelijk te maken in grote hoeveelheden en in kleine porties in te vriezen.

Het is gezonder en scheelt nog in je portomonnee ook....
 
Back
Naar boven