Fitness Seller

Mark VS Gravity!

Bezoekers in dit topic

Voornamelijk vocht en darminhoud waarschijnlijk, maar ik ben er ook wel tevreden over :).
 
2 kg = 1 % vet eraf, hoop niet dat het zo doorgaat, want dan doe ik toch iets fout :D.

Haha 2kg in 1 week is veel, maar zoals je zelf al zei is het waarschijnlijk ook een groot deel darm/maag inhoud. Hou gewoon je krachtstats een beetje in de gaten. Kracht = massa .. dus krachtverlies = massaverlies.

Maar goed, ik verwacht niet dat je veel massa in gaat leveren hoor.. je pakt het allemaal goed aan ;)
 
Haha 2kg in 1 week is veel, maar zoals je zelf al zei is het waarschijnlijk ook een groot deel darm/maag inhoud. Hou gewoon je krachtstats een beetje in de gaten. Kracht = massa .. dus krachtverlies = massaverlies.

Precies mijn gedachte.

Maar goed, ik verwacht niet dat je veel massa in gaat leveren hoor.. je pakt het allemaal goed aan ;)

Thanks kerel, laten we het hopen.
 
Training van vandaag:

bench 8-6-5 (allemaal tot falen) 80kg
incline dumbbell press 10x32.5 kg, 5 x 37.5 kg PR!
fly's 2x10 17.5 kg (super strict)

skull crushers 3x10 30kg (weinig rust tussen de setjes)

Ging wel lekker vandaag, alleen van bench had ik wat meer verwacht. Maar gelukkig heb ik het weten te compenseren met mijn incline dumbbell press.

Omdat ik nog wat energie over had, heb ik nog een paar setjes skull crushers gedaan. Deze houd ik er voortaan in denk ik, heerlijke oefening met de olympische halter (fijner dan ez) en mijn triceps lopen ook achter.
 
Training ziet er toch nog best lekker uit? Die skull crushers lijken me ook een ziek zware oefening of heb ik dat verkeerd?
 
Erg fijne en zware oefening inderdaad. Voordeel is ook dat je flink kan cheaten door de laatste reps te pressen en dus alleen negatieve extensions te doen.
 
Lekker getraind Mark ;)
 
Gefeliciteerd met je PR op de incline DB! heel netjes hoor :thumb:
Mijn ervaring is dat dumbbell presses toch efficiënter zijn dan een halter voor massa.

Skullcrushers zijn inderdaad een lekkere isolatie voor je triceps, maar ik geef de voorkeur aan de overhead extention. Het enige verschil is dat je de halter niet tot vlak boven je voorhoofd laat zakken maar tot achter je hoofd (grotere ROM).

Zelf doe ik die oefening aan het uiteinde van een bankje, waardoor je de halter (EZ stang gebruik ik) nog dieper kan laten zakken voor een nog grotere ROM. Ook kun je dan je lichaam gebruiken om de halter wat omhoog te cheaten op het einde van je set om nog wat negatieve reps te doen ;)

Mooie training verders! staat er vandaag nog wat op de planning? en zie je al resultaat van je cut in de spiegel? of ben ik nu iets te optimistisch :p
 
Gefeliciteerd met je PR op de incline DB! heel netjes hoor :thumb:
Mijn ervaring is dat dumbbell presses toch efficiënter zijn dan een halter voor massa.

Thanks, houd zelf ook zeker van de db oefeningen. Of ze efficienter zijn weet ik niet, daarom wissel ik het altijd maar af.

[Skullcrushers zijn inderdaad een lekkere isolatie voor je triceps, maar ik geef de voorkeur aan de overhead extention. Het enige verschil is dat je de halter niet tot vlak boven je voorhoofd laat zakken maar tot achter je hoofd (grotere ROM).

Die doe ik ook weleens inderdaad, alleen heb ik het idee dat er dan iets te veel druk op mijn ellebogen komt. Zou dit kunnen?

Zelf doe ik die oefening aan het uiteinde van een bankje, waardoor je de halter (EZ stang gebruik ik) nog dieper kan laten zakken voor een nog grotere ROM. Ook kun je dan je lichaam gebruiken om de halter wat omhoog te cheaten op het einde van je set om nog wat negatieve reps te doen ;)

Ik vind hem fijner met een olympische halter, bij een ez zit je vast aan een bepaald grip breedte. En bij de ez op mijn oude gym was dat niet precies de breedte die natuurlijk aanvoelde.
Binnenkort krijg ik in mijn homegym ook een ez, misschien dat die beter gevormd is.

Mooie training verders! staat er vandaag nog wat op de planning?
Bedankt, vandaag rug, hopen dat ik deze keer de vloer heel houd :D.

en zie je al resultaat van je cut in de spiegel? of ben ik nu iets te optimistisch :p

De vage omtrek van mijn abs wordt zichtbaar, en in mijn armen komt al wat meer definitie.
 
Laatst bewerkt:
Thanks, houd zelf ook zeker van de db oefeningen. Of ze efficienter zijn weet ik niet, daarom wissel ik het altijd maar af.

Met DB's kun je vaak een grotere ROM maken ;)
Maar goed, variëren blijft inderdaad de key!

Die doe ik ook weleens inderdaad, alleen heb ik het idee dat er dan iets te veel druk op mijn ellebogen komt. Zou dit kunnen?

Dat kan ja, gewoon iets minder gewicht pakken bij een striktere uitvoering kan de oplossing zijn.

Bedankt, vandaag rug, hopen dat ik deze keer de vloer heel houd :D.

Whaha :roflol:

De vage omtrek van mijn abs wordt zichtbaar, en in mijn armen komt al wat meer definitie.

Maak me gek!
 
Ik zie die 150 deadlift nu pas :D Misschien had je hem met mixed grip wel gepakt die laatste waar je op failde?
 
Vandaag rug training:

bor 3x12 70 kg (PR op reps)
lat pulldown 12 x 60kg PR! 10x 60 kg
deadlift 1x120, 1x140, 15 x 100 (PR op reps)
goodmorning 12x40kg, 15x50 kg

Zware training weer, vooral die 15x 100 deadlift was even zweten.

Ik zie die 150 deadlift nu pas :D Misschien had je hem met mixed grip wel gepakt die laatste waar je op failde?

Grip is het probleem niet, mijn hamstrings zijn nog niet zo sterk. Gelukkig liftte ik hem een paar seconde later nog wel op wilskracht :D.
 
Vandaag was het weer tijd voor cardio. Omdat ik mijn knie lichtjes geblesseerd had met hardlopen, besloot ik te gaan fietsen. Dus ik trok de oude racefiets van mijn pa uit de schuur en ging erop uit. De fiets bleek helaas alleen geschikt voor fietsmietjes van 50 kg, en dus niet voor een bodybuilder van 90kg. Toen ik 10km van mijn huis af was besloot de fiets er met een flinke knal mee te stoppen, zie hier het resultaat:



:fuu:

Het werd dus 2 uur wandelen i.p.v. een half uurtje fietsen :D.

DSC01172.jpg
 
Mooie training man, zeer sterk echt vooral die BOR :eek:

Wat een drama met die fiets haha, sja leven van een bodybuilder kan lastig zijn :)
 
Dat heb jij ook aan den lijve mogen ondervinden vandaag zag ik in je log. Ben je nu 2 weken vrij dan?

Whaha, ja ik ben nu inderdaad vrij.. maar ik ga lekker een beetje bijklussen om wat zinnigs te doen :thumbs:
 
Over klussen gesproken, is die keuken nu eindelijk af?

Ps, waarom sta jij altijd offline terwijl je wel post? (sinds een week ofzo)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven