AndroidHealthClinic

Gedownloade films rechtstreeks afspelen op TV (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Daster

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2004
Berichten
11.190
Waardering
852
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
9%
Ik ben op zoek naar iets waarmee ik gedownloade films en ander beeldmateriaal rechtstreeks op de TV kan afspelen. Dus dat ik via de tv zeg maar op de HD van mn laptop kan browsen en zaken afspelen.

Ik heb ooit iets gehoord dat 'popcorn' heet oid, maar dat schijnt toch niet zo goed te werken..

Weet iemand wat anders? Of gebruikerservaringen met popcorn?
 
Popcorn is vrij duur, maar wel een prima ding!

Ac Ryan, is een nieuw merk maar ook een prima ding, speelt nagenoeg alles af en is rond de 180 euro voor 500gig en de 1Tb versie kost rond de 220. Heeft Hdmi, utp, Wifi mogelijkheid. Zie http://www.playonhd.com/en/#info

Daarnaast heb je er nog een van eminent die zijn zonder harde schijf iets van 110 euro kost en die speelt ook vrijwel alles af.

Ik zou de Ac Ryan aanraden.
 
of je koopt een kabeltje van laptop naar tv. start de film op laptop en bekijkt m op tv?
 
Popcorn is vrij duur, maar wel een prima ding!

Ac Ryan, is een nieuw merk maar ook een prima ding, speelt nagenoeg alles af en is rond de 180 euro voor 500gig en de 1Tb versie kost rond de 220. Heeft Hdmi, utp, Wifi mogelijkheid. Zie http://www.playonhd.com/en/#info

Daarnaast heb je er nog een van eminent die zijn zonder harde schijf iets van 110 euro kost en die speelt ook vrijwel alles af.

Ik zou de Ac Ryan aanraden.
En met zo'n harde schijf erin, moet je dan eerst alles handmatig erop zetten ofzo? Of via het netwerk kopiëren. Maar hij kan toch ook rechtstreeks van je laptop afspelen?

En spelen ze ook images van blu ray en dvd iso's af ed?

of je koopt een kabeltje van laptop naar tv. start de film op laptop en bekijkt m op tv?
Zo'n kastje lijkt me makkelijker
 
Heb zelf geen ervaring met die shit, maar dat Popcorn ding is wel goed (m'n maat gebruikt het en werkt echt lekker).

Zelf heb ik gewoon 'n HDMI kabeltje naar m'n televisie, werkt ook lekker. :)
 
En met zo'n harde schijf erin, moet je dan eerst alles handmatig erop zetten ofzo? Of via het netwerk kopiëren. Maar hij kan toch ook rechtstreeks van je laptop afspelen?

En spelen ze ook images van blu ray en dvd iso's af ed?


Zo'n kastje lijkt me makkelijker

Je kan alles handmatig erop zetten, of je kan het rechtstreeks via je laptop afspelen met kabel (snelheid 100mb) of N netwerk (snelheid circa 90mb)

Hij speelt ook Iso en Vob bestanden af -> Is dvd
Hij speelt ook mkv en wmv af -> Is Blu ray

Edit: Voor blu ray worden ook meerder extensies gebruikt zoals Mpeg2, H.264 en VC-1
 
Laatst bewerkt:
ik kan het op 2 manieren doen met hdmi kabel vam me laptop naar me tv. Pf via de ps3 dan kan je van je computer streamen naar de ps3.
 
ik kan het op 2 manieren doen met hdmi kabel vam me laptop naar me tv. Pf via de ps3 dan kan je van je computer streamen naar de ps3.

Pf via de ps3? leg uit?
 
Pfff....al dat gedoe met die mediastreamers en media HD's :rolleyes:
Is blijkbaar weer een hele hype, maar geneen toestelletje dat echt goed werkt. Dan heb je weer codecpacks nodig voor dit en dan moet je weer firewall settings aanpassen daar.

Ik download gewoon Pirate Bay films in *.avi kopieer ze effe naar een extern My passport schijfje en terug op de PS3 en kijken maar.
Duurt alles bij elkaar een halfuurtje (20 min. downloaden + 5 min. van mn harde schijf naar de externe en weer 5 min. van de externe naar de PS3)
 
Pfff....al dat gedoe met die mediastreamers en media HD's :rolleyes:
Is blijkbaar weer een hele hype, maar geneen toestelletje dat echt goed werkt. Dan heb je weer codecpacks nodig voor dit en dan moet je weer firewall settings aanpassen daar.

Ik download gewoon Pirate Bay films in *.avi kopieer ze effe naar een extern My passport schijfje en terug op de PS3 en kijken maar.
Duurt alles bij elkaar een halfuurtje (20 min. downloaden + 5 min. van mn harde schijf naar de externe en weer 5 min. van de externe naar de PS3)

Werkt dit ook met ondertiteling?
En ja ik kan wel Engels, maar kijk ook veel Braziliaanse films etc.
 
Je zoekt een titel, je sorteert op aantal seeders en kijk je naar hardcoded dutch subtitles, meestal van DIVXnl.
Zij hebben trouwens een forum waar je op kan registrerenn ben ja altijd op de hoogte van de nieuwste uploads ;)

http://www.divxnl-team.nl/index.php?sid=47ff6efe7a5c4f17faa6126768a37c1c

Ik ga daar altijd effe kijken, bij de films worden altijd linkjes meegegeven naar je favoriete share-sites en downloaden doe ik met Utorrent.

Nieuwsgroepen zijn blijkbaar een sneller alternatief, maar ik vind het een heel gedoe.
 
Laatst bewerkt:
Dus waar de ondertiteling al in het bestand zit verwerkt bedoel je?
Laat maar zitten dan, heb namelijk veel films met externe subs, maar dat werkt niet dan?
 
Ik ben op zoek naar iets waarmee ik gedownloade films en ander beeldmateriaal rechtstreeks op de TV kan afspelen. Dus dat ik via de tv zeg maar op de HD van mn laptop kan browsen en zaken afspelen.

Ik heb ooit iets gehoord dat 'popcorn' heet oid, maar dat schijnt toch niet zo goed te werken..

Weet iemand wat anders? Of gebruikerservaringen met popcorn?

popcorn hour
http://www.google.nl/search?q=popcorn+hour
 
WD mediaplayer doet het ook prima. Alleen gezeik met DTS geluid, hebben andere spelers dat ook? Die decoder zit er niet in, ik moet een film omzetten naar Ac3 geluid. Dat kost tijd en is best lastig.
 
Ik heb een Apple TV en met third party software (boxee) erop kan je alles afspelen wat je wil. Ideale oplossing en niet overdreven duur.

Ik heb hiervoor de WD media player gehad, een tip: niet kopen.
 
Pfff....al dat gedoe met die mediastreamers en media HD's :rolleyes:
Is blijkbaar weer een hele hype, maar geneen toestelletje dat echt goed werkt. Dan heb je weer codecpacks nodig voor dit en dan moet je weer firewall settings aanpassen daar.

Ik download gewoon Pirate Bay films in *.avi kopieer ze effe naar een extern My passport schijfje en terug op de PS3 en kijken maar.
Duurt alles bij elkaar een halfuurtje (20 min. downloaden + 5 min. van mn harde schijf naar de externe en weer 5 min. van de externe naar de PS3)

PS3 speelt niet alles af, en het is waardeloos dat je subs hardcoded moet hebben. Ook leest hij enkel FAT32 waardoor je geen rips groter dan 4 gig kunt afspelen. Datgeen wat hij afspeelt (best veel) is goed, maar in zijn geheel is het verre van perfect. Weinig ervaring met mediaplayers maar deze biedt doorgaans op papier betere ondersteuning.
 
kijk alles direct van usb af........heb je een tv met usb?
 
Een kameraad van mij heeft ook zo'n kastje. Kom even niet op het merk. 600 Gb harddisk en je kunt er tevens mee downloaden (nieuwsgroepen). De films staan dan meteen op de hd van het apparaat en kunnen worden afgespeeld via de televisie. Kan erg handig zijn want ik moet steeds een film branden voordat ik hem kan bekijken.
 
Een kameraad van mij heeft ook zo'n kastje. Kom even niet op het merk. 600 Gb harddisk en je kunt er tevens mee downloaden (nieuwsgroepen). De films staan dan meteen op de hd van het apparaat en kunnen worden afgespeeld via de televisie. Kan erg handig zijn want ik moet steeds een film branden voordat ik hem kan bekijken.
Dat klinkt ook wel ideaal, dan unrart en repareert ie ook alles zelf neem ik aan?

@Masters, geen usb aansluiting, zoiets zou ook wel handig geweest zijn idd :)
 
Een kameraad van mij heeft ook zo'n kastje. Kom even niet op het merk. 600 Gb harddisk en je kunt er tevens mee downloaden (nieuwsgroepen). De films staan dan meteen op de hd van het apparaat en kunnen worden afgespeeld via de televisie. Kan erg handig zijn want ik moet steeds een film branden voordat ik hem kan bekijken.

is waarschijnlijk een nas server zo te horen.
 
Back
Naar boven