XXL Nutrition

Ik hou erg veel vocht vast

Bezoekers in dit topic

jij hebt het grote boek van sinterklaas gejat?

Is wel waar idd. In de ochtend is je vertering op zijn piek. Namate de dag verloopt zal dit langzamer gaan. (voor cut dus rekening mee hoduen).

Maar, wat heeft dit met vocht te maken?
 
Hou je van cola en alcohol ook vocht vast?

Stel iemand heeft een hele grote bierbuik gaat dit dan na verloop van tijd zelf weg als je stop met bier/cola drinken?
 
nee

Bierbuik is geen ophoping van bier (misschien denk je dat) maar is een andere naam voor ascitisbuik. Dit gaat niet weg door enkel geen bier/cola meer te drinken. is namelijk het gevolg van een ernstige leveraandoening.

maar bier en cola moet je sowieso neit drinken. Drink liever melk en water.

Alcohol trouwens was vochtafdrijvend? correct me if i'm wrong
 
Oke weten we dat ook weer - ik drink alleen water en thee, soms melk.
Vroeger erg veel cola gedronken.
 
Ja zo blijkt wel weer dat iedereen anders reageert!:rolleyes:

Ikzelf ben van het brood afgestapt en gewoon weer overgestapt naar de rijst (basmati) en het vocht verdween als sneeuw voor de zon.
Ook ben ik even van de zuivel af want dit schijnt dus weer door de lactose je eiwit opnamen te remmen:eek: kijken hoe dit gaat.

ik drink 1 liter melk per dag, en moet altijd einde van de middag skijten ervan, denk door de lactose, remt dat nu mijn opname???:|
 
ik drink 1 liter melk per dag, en moet altijd einde van de middag skijten ervan, denk door de lactose, remt dat nu mijn opname???:|

lactose verlaagt opnamegehalte van eiwitten? Nog nooit van gehoord, ben benieuwd wat daar de gedachte dan achter is :scratch:
 
ja hoop niet dat het zo is in ieder geval, ik las het net van REUS
 
Was dat niet gekend dat de opname van eiwitten uit melk trager verloopt? Caseïne-eiwitten worden trager opgenomen door vervlokking. Geen idee wat lactose daarmee te maken heeft.
 
Was dat niet gekend dat de opname van eiwitten uit melk trager verloopt? Caseïne-eiwitten worden trager opgenomen door vervlokking. Geen idee wat lactose daarmee te maken heeft.

Caseine-eiwitten worden inderdaad langzamer opgenomen in vergelijken met, pak 'm beet, wei-eiwitten. Dat heeft verder niets met de lactose te maken. Caseine wordt gewoon moeilijker afgebroken.

Maar dat het langzamer wordt opgenomen betekent niet dat de absorptiegraad ook lager is ;)
 
Caseine-eiwitten worden inderdaad langzamer opgenomen in vergelijken met, pak 'm beet, wei-eiwitten. Dat heeft verder niets met de lactose te maken. Caseine wordt gewoon moeilijker afgebroken.

Maar dat het langzamer wordt opgenomen betekent niet dat de absorptiegraad ook lager is ;)

Ik heb toch nergens iets gezegd over de absorptiegraad. Ik ga in op die quote dat lactose de absorptie van eiwitten vertraagd. Die twee zijn totaal niet gerelateerd aan elkaar. Absorptie is gerelateerd aan andere zaken (training, tijdstip, ...)
 
Misschien geldt het niet in jouw geval maar toen ik 5+ liter water dronk had ik dat ook heel erg. Toen ik rond de 3 liter per dag ging drinken (met andere variabelen constant) hield ik minder vocht vast
 
Ik drink ook wel eens water
 
Je eet elke dag een shitload aan carbs, dan is het toch logisch dat je veel vocht vasthoudt?
 
Brood houd ook vocht vast!!

En in brood zit echt gigantisch veel zout!!! Ongeveer 160mg per snee brood... reken maar uit ;)
 
Dit topic word wel vaak gebumpt zeg :)
 
met name broodbeleg; kipfilet, kaas, vlees, ect bevat erg veel zout!
Ik heb afgelopen weekend (in totaal) 9 broodjes op met kipfilet en rosbief... nou je had me hoofd eens moeten zien Maandag :P

Gelukkig nu weer op havermout en zilvervliesrijst!
 
Ik bump hem ook even.

Ik had het gevoel dat ik van rijst heel veel vocht vast hield. Maar dat lijkt dus onlogisch als ik de posts hier lees?

En kan een sauna bezoekje (icm een goed dieet) ook helpen om vocht (sneller) te verliezen?
 
Ik bump hem ook even.

Ik had het gevoel dat ik van rijst heel veel vocht vast hield. Maar dat lijkt dus onlogisch als ik de posts hier lees?

En kan een sauna bezoekje (icm een goed dieet) ook helpen om vocht (sneller) te verliezen?

Door naar de sauna te gaan op een blauwe maandag zorgt voor een tijdelijk vochtverlies in je lichaam.
 
Selderie, peterselie, asperges, paardenbloem(olie), groene thee, brandnetel(thee) .. Allemaal vocht afdrijvende producten, denk dat je hier mee wel wat vocht kan verliezen. Ben der niet helemaal zeker over. Maar van groene thee zeik ik als een paard:).

---------- Toegevoegd om 17:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:51 ----------

alle soorten kolen en tomaten helpen naar het schijnt ook
 
Back
Naar boven