AndroidHealthClinic

Compound biceps deel 2

Bezoekers in dit topic

even de volgende verglijking tussen wat meestal gezien wordt als een compound- en een isolatie oefening, bankdruken en flyes.

Bankdrukken:
3 Gewrichten - schouder dynamisch, elleboog dynamisch, pols isometrisch.
spieren - borst dynamisch, voorkant schouder dynamisch, armbuigers van de schouder dynamisch, armstrekkers dynamisch, pols isometrisch

Flyes:
3 Gewrichten - schouder dynamisch, elleboog isomerisch, pols isometrisch.
Spieren - borst dynamisch, voorkant schouder dynamisch, armbuigers vanaf de schouder dynamisch vanaf de eleboog isometrisch, pols isometrisch

Wat maakt de een een compound en de ander een isolatie oefening?
 
Laatst bewerkt:
Smithsquat is geen compoundbeweging?

Ik zei "vele mensen zien een compound als iets dat je met losse gewichten doet" dat smith squats een compound zijn weet ik zelf wel :) Squaten is onmogelijk zonder compound anders val je op je bek :p

Bij isolatie is het gewoon een kleine nuance. Als de meeste het woord isolatie gebruiken hier bedoelen ze isolatie van de spier (waar je een beweging uitvoert waar 1 spier/spiergroep duidelijk het grotendeel van de kracht produceert)
en niet isolatie (weer de gehele beweging in 1 in gewricht gebeurt). Als je iemands gehele post leest weet je meestal ook wel over welk van de 2 hij het heeft.

Voor mij heeft dit eerder een taalprobleem dan iets anders. Beste oplossing is dus dat je ipv compound en andere omschrijving geeft, in dit geval dat de threadstarter van de eerste topic zich anders formuleert

Dat deze hele discussie nu net ontstaat rond de biceps, wat een simpel spiertje is, maakt het toch maar een gare discussie :p
 
Laatst bewerkt:
Idd, vergeet het isolatie/compound geneuzel en pak de oefening die voor jouw doel het meest geschikt is. (en dat is voor maximale armontwikkeling niet de squat :))
 
nee ? je wilt graag gelijk hebben ??

zegt wie?:rolleyes:
maar idd als ik daadwerkelijk gelijk heb wil ik dit ook graag halen, slechte eigenschap ik weet het maar onderkenning van het probleem is in in ieder geval een stap, zou je ook moeten proberen.

wat ik echter niet begrijp is dat het allang duidelijk is dat alleen jouw eigen "feiten" van invloed op je zijn betreffende dit onderwerp dus waarom open je eigenlijk dan een nieuw topic hierover om er verder over te discuseren als dat niet mogelijk is.....
beetje nutteloos.


Idd, vergeet het isolatie/compound geneuzel en pak de oefening die voor jouw doel het meest geschikt is. (en dat is voor maximale armontwikkeling niet de squat :))

inderdaad:D
 
Laatst bewerkt:
dus jullie zienswijze is moderner ?

compounds voor mij zijn oefeningen over meerdere gewrichten waarbij meerdere spiergroepen tegelijk worden ingezet. idd de grote basis oefeningen. bv barbell curl is wel dé basisoef voor biceps, maar zeker geen compound, grote schouders zal je er niet van krijgen....


Hey stah,

"lekker ouderwets", daarmee geef ik aan dat ik liefste alles zie zoals het vroeger was, gewoon makkelijk en duidelijk.
Mijn zienswijze is zeker niet modern te noemen. 3XL en Barbell horen me alweer denken aan definitieoefeningen....haha. Dus nee sorry ik ben niet modern.


Je weet overigens dat je jezelf hier een klein beetje tegenspreekt mbt compounds?

Het gaat om spieren en gewrichten die worden ingezet....
Het klopt helemaal, je krijgt er geen betere schouders van, maar dat is omdat de intensiteit net iets te laag is. Maar wel weer groot genoeg om goed te ondersteunen bij curls.

feiten uit 20 jaar ervaring ? Niet alles wat in jouw boekje hoeft per definitie de waarheid te zijn....

moderner sloeg op de zinssnede van Martin "lekker ouderwets".
Dit gaf al aan, dat wat ik beweer, niet zomaar ergens vandaan komt, wel ?

Je zal gerust een hoop meer weten over anatomie en lichaamsmechanica dan ik, maar dan hoef ik het daar toch niet mee eens te zijn.

daarnaast blijf ik erbij, dat bij een curl, de beweging van het schoudergewricht te minimaal is, om een compound te heten...

Het is zelfs meer ervaring al, ben begonnen op m'n 18e...... ben nu 44.
Maar dat is niet relevant in veel discussies, net als kennis van anatomie en lichaamsmechanica.
Veel dingen in BB gaan om gevoel, idee en terminologie, that's it.

En de beweging van de schouders minimaal bij curls, dat klopt. Dat maakt het ook zo lastig.

Idd, vergeet het isolatie/compound geneuzel en pak de oefening die voor jouw doel het meest geschikt is. (en dat is voor maximale armontwikkeling niet de squat :))



Ik dacht er vanochtend nog aan, misschien een mooi topic mbt de definitie en ieders beleving van isolatiewerk.

Maar beter niet teveel geneuzel idd, maar gewoon doen wat voor jezelf het beste voelt en werkt, hoe iets ook heet of genoemd kan of moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om spieren en gewrichten die worden ingezet....
Het klopt helemaal, je krijgt er geen betere schouders van, maar dat is omdat de intensiteit net iets te laag is. Maar wel weer groot genoeg om goed te ondersteunen bij curls.

Het is zelfs meer ervaring al, ben begonnen op m'n 18e...... ben nu 44.
Maar dat is niet relevant in veel discussies, net als kennis van anatomie en lichaamsmechanica.

de functie voorwaarts heffen van de bovenarm (antiflexie) is er ook één van de biceps. Er zal gerust ook wel schouders bij komen kijken, maar bij een stricte curl minimaal, en alleen ondersteunend. Als je extreem zou gaan gaat smokkelen zal de theorie gerust opgaan, maar dat gaat in mijn ogen te ver.

Ik lees veel andere theoriëren, zodat de waarheid wel in het midden zal liggen. Iedereen is anders en ervaart ook dingen anders, gelukkig maar. Op mijn lijstje staat ie daarom niet als compound.

ervaring is idd niet relevant bij discussies, maar hoe ouder hoe gekker ;)
 
pff, interesseert me geen **** meer. In m'n begin jaren wel en heel dat gezever. Maar zie het nut er niet van in om dit onderscheidt te maken.
 
Back
Naar boven