MuscleMeat

Sticky Waar luister je nu naar? (32 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Alles van Rod Stewart.

Mag je wel enige nuance inbrengen hoor. Alles van voor 1976 is puur goud van Rod Stewart, nu waren dit altijd nummers die hij alleen hoefde in te zingen en voor de rest geschreven werden door Jeff Beck, Steve Mariott en Ronnie Lane, en een shitload geniale covers van oa: Sam Cooke, Chuck Berry en Macca zong ie in die tijd ook in, vaak beter dan het origineel. Na 76' ging die solo, en kon jeje idd langzaamaan gaan schamen voor Rod The Mod. Maar in de Jeff Beck Group en in The Faces was hij de grootste stem in Rock en Roll ooit. Gelukkig sta ik niet alleen in deze bewering, ik word in de rug gedekt door zo'n beetje alle leden The Rolling Stones, die deze mening met mij delen. Lennon, Jagger en Daltrey kunnen wat mij betreft inpakken als het gaat om de beste frontman ooit van een pure Rock en Roll band. Give me Rod anyday.

Jeff Beck Group, met Rod Stewart on vocals:
http://www.youtube.com/watch?v=U85Eeh1_hcc

The Faces, met Rod on vocals:
http://www.youtube.com/watch?v=Vcm53fb4qFE

De genialiteit van beide bands druipt er gewoon vanaf. Niet in de minste plaats door het ongeevenaarde rauwe stemgeluid van Rod. Maar goed, zoals gezegd, na 75' 76' heeft die een zonnesteek of iets in die trand opgelopen, geen idee eigenlijk, en kon jeje langzaam gaan schamen voor hem. Helaas.
 
Laatst bewerkt:
Het ging ook niet om geniale muziek, Lenny. Kijk nog eens naar de topictitel.
 
On Topic: na lang beraad, heb ik eigenlijk geen muziek in mijn playlists waarvoor ik me schaam.

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:16 ----------

Het ging ook niet om geniale muziek, Lenny. Kijk nog eens naar de topictitel.

Weet ik, maar omdat in de zin van Guardian stond: "Alles van Rod Stewart."

Wou ik het toch even opnemen voor Rod. Omdat die vroeger toch tot grootste dingen in staat was, waar jeje absoluut niet voor hoeft te schamen.

---------- Toegevoegd om 16:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:17 ----------

Als ik dan zie dat bands als Abba, worden toegelaten tot de "Rock en Roll Hall of fame" en The Faces er nog niet instaan, zou ik me als maker van die "hall of fame" wel schamen. Maar goed. Dwaal weer af.
 
Mag je wel enige nuance inbrengen hoor. Alles van voor 1976 is puur goud van Rod Stewart, nu waren dit altijd nummers die hij alleen hoefde in te zingen en voor de rest geschreven werden door Jeff Beck, Steve Mariott en Ronnie Lane, en een shitload geniale covers van oa: Sam Cooke, Chuck Berry en Macca zong ie in die tijd ook in, vaak beter dan het origineel. Na 76' ging die solo, en kon jeje idd langzaamaan gaan schamen voor Rod The Mod. Maar in de Jeff Beck Group en in The Faces was hij de grootste stem in Rock en Roll ooit. Gelukkig sta ik niet alleen in deze bewering, ik word in de rug gedekt door zo'n beetje alle leden The Rolling Stones, die deze mening met mij delen. Lennon, Jagger en Daltrey kunnen wat mij betreft inpakken als het gaat om de beste frontman ooit van een pure Rock en Roll band. Give me Rod anyday.

Jeff Beck Group, met Rod Stewart on vocals:
http://www.youtube.com/watch?v=U85Eeh1_hcc

The Faces, met Rod on vocals:
http://www.youtube.com/watch?v=Vcm53fb4qFE

De genialiteit van beide bands druipt er gewoon vanaf. Niet in de minste plaats door het ongeevenaarde rauwe stemgeluid van Rod. Maar goed, zoals gezegd, na 75' 76' heeft die een zonnesteek of iets in die trand opgelopen, geen idee eigenlijk, en kon jeje langzaam gaan schamen voor hem. Helaas.
Ik ben het er zeker mee eens, maar als je zegt dat je Steward goed vind klinkt dat toch altijd beschamend. Zelf kan ik hem wel hebben, ook de slechte platen die die uitbracht.
 
Ik had vroeger een collega die helemaal gek was van Rodtje, elke dag een andere t-shirt van Rod en dan nog ook eens een d'r haar zo geknipt.

Als ik zo'n kind had gekregen had ik d'r regelrecht terug geduwd en die pretgleuf met naald en draad weer dichtgenaait.
 
de lyrics raken mij gewoon:

"Hear this all the man, mek sure you know how fi undestand
You women, straight up, to the max ,alright,come now
Woman if a loving yuh looking for yuh buck upon the right man
Loving yuh looking for yuh buck upon the right one
Woman a loving yuh looking for yuh buck upon the right man
Loving yuh looking for yuh buck upon the right one
Dem call me
Mr.Loverman dem call me Mr.Lover
Mr.Loverman dem call me Mr.Lover
Dem call me
Mr.Loverman dem call me Mr.Lover
Mr.Loverman dem call me Mr.Lover
Because a woman tek a trip she coming from England
To satisfy her soul you know seh she want a man
But is Shabba Ranking she buck upon,
A gwain mek she explode just like a bomb
Every hour , every minute ,and every second
 
Back
Naar boven