AndroidHealthClinic

Spiergroepen trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bies043

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 jun 2010
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Beste lezers,

Ik begin in juli weer vol met trainen.:D Ik ben 2 jaar geleden ooit begonnen maar heb dit weer laten inzakken door laxheid en mijn eindexamenjaar. :(

Ik ben mijn eetschema weer aan het aanpassen naar 3 hoofdmaaltijden per dag en 3 tussendoortjes per dag.
En weightgainer voor meer massa.

Mijn vraag is alleen welke spiergroepen je het beste per dag kunt pakken. Ik ben van plan minimaal 4 dagen per week te gaan trainen. Is het verstandig om het trainen af te wisselen met een rustdag tussendoor?

Ik hoor graag antwoord op deze vragen! :)

M.vr.gr.

Bies043:rolleyes:
 
Welkom....

Hoe zien je tussendoortjes eruit?

Je traint 4 dagen per week.
In de stickies hierboven zijn verschillende trainingsmethodes beschreven.
Je zult voor je zelf ook moeten bepalen wat je fijn vindt en waar je het beste resultaat mee behaald.

Je kunt bijv. split trainen, of fullbody om mee te beginnen.

Het is wel verstandig inderdaad om een rustdag te nemen.
Dat hoeft echter niet per Se als je split traint.
Bij fullbody is het bijvoorbeeld wel weer belangrijk.
 
welkom,

spiergroepen pakken ? alle! zoek even naar een goed beginnersschema en maak dan voor jezelf een schemaatje. Is vrij makkelijk te vinden, zijn er erg veel geweest de afgelopen tijd.
Je was ooit al eens begonnen dus er zal wel wat info nog zijn blijven hangen, genoeg om een schemaatje te vinden en maken.

Ikzelf vind het zeer belangrijk om rust/hersteldagen te hebben, zeker voor beginners.
Ik adviseer ook altijd een 3 daagssplit te maken en om de dag te trainen, iig het eerste half jaar. Dus ook bij split gewoon hersteldagen pakken.
Daarna, na die 6 maanden over op 4 daagssplit.

Het eten, 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes,...... ik zou de voeding per dag gewoon door 6 delen en per keer ongeveer evenveel nemen.
bij het ontbijt iig eiwitrijk en later op de dag weer eiwitrijk maken. tussendoor kan je dan iets hoger in koolhydraten zitten.

eerste 2 maanden geen weightgainer gebruiken denk ik, maar gewone whey, desnoods gooi je een banaan en een schep (of 2) brinta door de shake. De eerste tijd wil je wel groeien natuurlijk maar wel met goed herstel dus de eiwitten zijn belangrijker dan de koolhydraten in de weghtgainer. denk ik.
Wil je persee een weight gainer neem dan een leangainer, met de juiste suikers en een juiste mix eiwit/kh van ongeveer 50/50.

anyway, succes man.
 
Heej!

Bedankt voor de reacties, ik zal dit zeker meenemen!! Ik kan best begrijpen dat het belangrijk is om je spieren goed te laten herstellen, maar wanneer is weight gainer dan wel een goede optie? Is het ook mogelijk dit de combineren met whey shakes?

Ik heb eerder proteine shakes gehad (gehaald bij de Tuinen) en creatine pillen. dit heeft me best goed geholpen, maar heb het niet constant genoeg gebruikt!!

Dus, mee te nemen adviesen:

3 grote maaltijden verspreiden over 6 maaltijdjes per dag.. Met een eiwitrijk ontbijt.
Kijken wat het meest geschikt is; split of fullbody
zeker rustdagen nemen
Lean gainer ipv Weight gainer door betere verdeling ew/kh

Nja, thanks!

Meer adviezen welkom!!

M.vr.gr.

Bies043
 
...trouwens...

Ik zal binnekort mijn definitieve eetschema eens posten, ben nog aan 't puzzelen met de aantal grammen. Best veel werk dat allemaal bij te houden, niet?

Een kookweegschaaltje aanschaffen misschien??

M.vr.gr.

Bies043
 
Als jij je eetschema goed hebt heb je geen weightgainer nodig, sowieso vindt ik weightgainers maar een laatste redmiddel voor sommige toepassingen, jij kan gewoon genoeg vreten. Whey shakes zijn prima om toe te voegen om aan je eiwitten te komen, maar ook niet 150 gram per dag uit je shakes gaan halen ;)
Als je minimaal 4 dagen in de week wil gaan trainen lijkt me fullbody niet echt geschikt voor je. Ik zou zeker in het begin minimaal 2 rustdagen houden.
Je supplementen trouwens niet bij de Tuinen halen, daar betaal je het dubbele van wat je online betaald, en online heb je ook nog eens veel meer keuze.

p.s. je bent toch wel van plan je benen te trainen?
 
Heej bob k,

Dat de voedingssuplementen op internet goedkoper zijn had ik al gezien ja, was ook van plan te gaan bestellen. Maar goed, waarom is iedereen zo tegen die weight gainers? Waarvoor zijn ze anders gemaakt? Ik bedoel, is een weight gainer echt veel slechter dan proteine/whey shakes?

Of is mijn bedoeling dan verkeerd? Ik zal toch eerst moeten aankomen voordat ik sneller spiermassa kan kweken, of begrijp ik het hier vekeerd.

Wat een vragen allemaal... :eek:

M.vr.gr.

Bies043

---------- Toegevoegd om 14:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:13 ----------

En ja ik ga mijn benen ook trainen, uiteraard.
 
Heej bob k,

Dat de voedingssuplementen op internet goedkoper zijn had ik al gezien ja, was ook van plan te gaan bestellen. Maar goed, waarom is iedereen zo tegen die weight gainers? Waarvoor zijn ze anders gemaakt? Ik bedoel, is een weight gainer echt veel slechter dan proteine/whey shakes?

Of is mijn bedoeling dan verkeerd? Ik zal toch eerst moeten aankomen voordat ik sneller spiermassa kan kweken, of begrijp ik het hier vekeerd.

Wat een vragen allemaal... :eek:

M.vr.gr.

Het is een stuk beter om eerst alle stoffen die je nodig hebt uit je voeding te halen. Maar als je echt NIET meer vast voedsel kan eten , kan je weightgainers gaan gebruiken
 
Heej bob k,

Dat de voedingssuplementen op internet goedkoper zijn had ik al gezien ja, was ook van plan te gaan bestellen. Maar goed, waarom is iedereen zo tegen die weight gainers? Waarvoor zijn ze anders gemaakt? Ik bedoel, is een weight gainer echt veel slechter dan proteine/whey shakes?

Of is mijn bedoeling dan verkeerd? Ik zal toch eerst moeten aankomen voordat ik sneller spiermassa kan kweken, of begrijp ik het hier vekeerd.

Wat een vragen allemaal... :eek:

M.vr.gr.

Bies043

---------- Toegevoegd om 14:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:13 ----------

En ja ik ga mijn benen ook trainen, uiteraard.

Een weightgainer bevat koolhydraten en eiwitten. Die koolhydraten kan je ook gewoon uit je gewone voeding halen. Van mij mag je de hele dag weightganers drinken, maar een bak brinta bevat net zoveel calorieen en is een stuk liever voor je portomonnee. Een pot weightgainer kost je al snel 40 euro en dat is tweederde koolhydraten, gemalen brinta bij wijze van.

Toegegeven, een weightgainer is wel gemakkelijk en lekker en er zitten vaak een hoop vitaminen en mineralen bij in.

Je moet inderdaad aankomen en van die kilo's die je aankomt het liefst zoveel mogelijk spieren ;)
 
Oke, ja. Dan ga ik eerst een proberen om met een zorgvuldig eetschema te maken en dan eens kijken hoe dit verloopt de komende 2 maanden! Ik neem dan wel op trainingsdagen 2 proteine shakes (30min voor en na de training) en op niet-trainingsdagen 1 shake.

Bedankt nog voor de reacties!

M.vr.gr.

Bies043
 
Een weightgainer bevat koolhydraten en eiwitten. Die koolhydraten kan je ook gewoon uit je gewone voeding halen. Van mij mag je de hele dag weightganers drinken, maar een bak brinta bevat net zoveel calorieen en is een stuk liever voor je portomonnee. Een pot weightgainer kost je al snel 40 euro en dat is tweederde koolhydraten, gemalen brinta bij wijze van.

Toegegeven, een weightgainer is wel gemakkelijk en lekker en er zitten vaak een hoop vitaminen en mineralen bij in.

Je moet inderdaad aankomen en van die kilo's die je aankomt het liefst zoveel mogelijk spieren ;)

Hey Bies, Bob zegt hetzelfde als ik, laat de weight gainer nog maar even staan, het kost alleen een hoop extra.
Die weight gainer is een middel voor als je echt moeite hebt met eten en/of aankomen.
Zoals Bob ook zegt, als je een pak brinta neemt heb je je koolhydraten al.

Dan neem je die oplossing van mij, 35/40gr eiwitten, 1 banaan en enkele scheppen brinta in een halve liter melk en je hebt een geweldige weightgainer.
Volgens mij zijn de verhoudingen dan ook optimaal. Maar echt nodig is het (nog) niet.

idd zijn de eiwitten online vaak veel goedkoper en meestal van betere kwaliteit.

Je moet niet alleen maar aankomen en van daaruit spieren kweken, het moet evenredig gaan.
Dus magere spiermassa kweken.

Begin niet te hoog in caloriën, bouw stap voor stap per 500 op.

Reken je basis behoefte uit, incl sporttoeslagen e.d. en ga dan in stapjes verhogen, per 4 of 6 weken tot je de juiste balans hebt gevonden.
Als je te smnel vet aanzet zit je veel te hoog, groeit de spiermassa niet genoeg zit je dus te laag, gemiddelden zoeken dus.
Je hoeft niet vet te worden om sterker te worden en spieren te kweken.
Als het te hard gaat dan kan je met iets kleinere stappen verhogen of verlagen, zeg per 250.

Uiteindelijk zit je gewoon goed en groei je als kool zonder vet te worden.

succes.
 
Oke, dat zijn hele duidelijke uitspraken! Ik zal hier zeker verder mee gaan.

Wat ik vandaag gegeten heb ongeveer:

Ontbijt:
500ml melk
7 vezels brinta 70/80gr

2,5 uur ongeveer afgewisseld:

2 boterhammen met boter
Tomaten(3) in stukjes gesneden met slasaus, peper en zout

2boterhammen met gebraden gehakt
Wafel

2 boterhammen met salami
Banaan

2 boterhammen salami

Avondeten (rond half8):
Spaghetti
Saus: gehakt half-om-half, tomaten partjes, paprika en tomaten puree
Totaal ongeveer 400gr? (geen idee)
Aardbeien yoghurt 250gr

Avondsnack:
250 gr Rijstenpap
Banaan
 
Okee,

hmmm
Je zit/zat net te laag in de eiwitten denk ik.
Dat ontbijt, ach op zich kan dat wel zo, maar het tussendoorhapje, de 2 boterhammen, als je daar ook nog een ei op kan doen, dus gewoon er bij op leggen, dan ga je al iest omhoog in eiwitten.

Goede salami is vrij mager, dus kan wel en als het kalkoensalami is, is nog beter. Tenminste ik dacht dat dat er ook was.

De avondsnack,....is alleen maar koolhydraten/suikers. Kwark of yoghurt is dan beter om te nemen. De banaan als het niet te laat op de avond is kan nog wel. Die geeft erg veel vitamines, mineralen, sporenelementen en amino's, naast de KH,, maar is een erg goede groeihormoon booster.

Avondeten, is prima, maar niet elke dag hoh gehakt toch he? Afwisselen, de ene keer runder, dan weer stukjes kipfilet enz enz. De rest van de saus is vetarm en veel vitamine C en antioxydanten. (ff ene klein geheimpje, voor de prijs van paprika koop je ook een hele zak gesneden (wok of roerbak) groentenmix, incl stukjes paprika, niet verder vertellen he.).

Verder af en toe een broodje kipfilet nemen natuurlijk, ipv gehakt.

Ik denk dat je hier al een stuk mee verder kan. Dan zit je al ietsjes hoger in cal en eiwitten.

succes.
 
Heej Martin,

Ik kan inderdaad wel een eitje erop gooien, gewoon 2 hardgekookte eieren meenemen. De combinatie salami en ei lijkt me namelijk niet zo lekker. ;)
Goed, als we eten thuis dan heb ik 't meestal voor het zeggen! Dat is het mooie. Dat komt ook omdat ik een kookliefhebber ben, maar een wokmixje door de spaghetti saus kan natuurlijk ook!
Ik ben nogal gek van pasta dus dat eten we dan ook regelmatig. Aardappelen, vlees en groenten 2x per week. (meestal broccoli/spinazie/bloemkool) En we hebben ook wel eens lasagna en nasi.
Vrij gevarieerd dus!!

Maar goed, 2 extra eitjes kan ik er wel bij gooien!!
Uit je reactie neem ik tevens op dat ik de banaan en de rijstenpap beter na het eten kan pakken en de yoghurt tot voor 't slapen.. Ik zal het straks eens uitproberen!

bedankt voor je reactie!

(en het geheimpje zal ik niet doorvertellen!)

M.vr.gr.

Bies043
 
Rijstepap bevat vaak veel suiker..
En geen yoghurt maar kwark pakken, zonder suiker. Daar zitten veel meer eiwitten in.
Je zou je EKV verhouding van die dag eens moeten berekenen, ik ben bang dat t niet zo mooi uitpakt.
 
stickies lezen ivm trainingsschema's enz..

good luck
 
Back
Naar boven