XXL Nutrition

Woopy's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Techniek zat volgens mij wel goed ja.
Min of meer 12,5kg elk, dus een wiel aan elke kant is 25kg, rekent makkelijk :)
 
Techniek zat volgens mij wel goed ja.
Min of meer 12,5kg elk, dus een wiel aan elke kant is 25kg, rekent makkelijk :)
idd,zelfde als bij mij,al moet ik er wel af en toe wat druk bijsteken,de techniek zat goed bij mij tot de 185;daarna herviel ik weer in mn zelfde fouten:mad:,maar er word aan gewerkt id week,ben opnieuw begonnen met lichtere gewichten bij dl(behalve zaterdag dus:p)
 
Strong shit motherfocker
 
K*t training

Deadlift
5x60kg
5x100kg
3x140kg (hier werd hook grip te pijnlijk)
1x170kg
1x190kg (bedoeling was minstens 3, maar voelde na de 170kg al dat dat moeilijk zou worden. Hierbij ook een groot stuk eelt afgescheurd. Plakker er op, handschoen van duct tape gemaakt, en verder gaan)

Hex bar deadlift
5x103kg
3x153kg (en hierbij was het ook al duidelijk dat ik hier geen prestaties ging op neerzetten en enkel het kapotte hand erger maken, dus gestopt)
compleet gefaalde training dus, dan maar met hardrocker verder meegedaan

Press
5x60kg
5x60kg
5x60kg

Squat
5x100kg
1x150kg (kuiten zijn nog helemaal kapot van vorige trainingen, dat ook nog...)

Bench press
10x40kg
5x60kg
5x80kg
1x100kg
0x110kg (het gewicht voelde licht en gecontrolleerd, maar na het zakken teveel last in mijn ellebogen dus moeten stoppen en gemist)

Concentration curl (voor de bicepzz)
5x15kg
gay, dan maar beslist om eens te kijken of ik mijn 70kg dumbbell al kan rowen

Dumbbell row
5x35kg
5x45kg
5x55kg (PR denk ik)
2x65kg
3x70kg (met cheat uiteraard, maar die valt nog best wel mee als ik het filmpje bekijk)

http://www.youtube.com/watch?v=3iXdxfhGJg0

De faaltraining toch nog in schoonheid kunnen afronden. Aangezien mijn kracht niets was, mijn kuiten pijn doen, mijn ellebogen pijn doen en mijn eelt gescheurd is, lijkt het me niet onverstandig om de training van donderdag even over te slaan.
Vrijdag graspop, maar de kans zit er in dat ik zaterdag al terug naar huis ga en zondag bij Jimmy ga trainen. We zien wel.
 
cheat is toch vrij miniem hoor, had jij btw geen ticket voor alle dagen van graspop?
 
Klopt. Maar ik ga daar alleen lopen en zaterdag en zondag komen er geen groepen waarvoor ik bereid ben mij een hele dag te lopen vervelen, dus denk dat ik in de loop van zaterdag al naar huis zal trekken.
 
Klopt. Maar ik ga daar alleen lopen en zaterdag en zondag komen er geen groepen waarvoor ik bereid ben mij een hele dag te lopen vervelen, dus denk dat ik in de loop van zaterdag al naar huis zal trekken.

Volgend jaar kom ik mee ;)
 
Nog maar eens een periode van rust ipv trainen (zit dit jaar op 50/50 denk ik?)
Donderdagavond en vrijdag naar Graspop geweest. Enorm afgezien van de warmte, denk dat het niet veel scheelde of ik had naar de ehbo mogen trekken. Zaterdagochtend dan naar huis gegaan, maar het zit er nog steeds in. Ondertussen ook wat last van allergie ofzo. Niet de ideale omstandigheden om in te trainen. Even wachten tot dat overwaait dus... Als ik zondag maar kan trainen is het goed.

Een van de komende dagen ook mijn schema nog eens omgooien. Ik squat en deadlift nu 1 keer om de 2 weken, ik wil dat terug elke week doen.
 
Vandaag is mijn hartslag in rust onder de 90 geraakt, dus leek me een mooi moment voor een korte rustige training.

Press
10x20kg
5x40kg
5x60kg
3x70kg (deadstop, ging nog goed)
0x80kg (scheelde niets of ik was voorbij mijn dode punt)
0x80kg (kansloos)

Daarna nog die 80kg proberen push pressen maar zelfs dat ging niet meer. Duidelijk teken dat het al weer genoeg was dus :p Mijn lichaam weet nu tenminste dat ik binnenkort weer wil gaan trainen!
Die 80kg zou trouwens een PR geweest zijn, en dat in deze omstandigheden. BW press zit er aan te komen :)
 
Nieuw plan:

vykr3d.png


De reden achter de veranderingen zijn heel simpel. Geen oefeningen meer in het schema opnemen die ik toch niet ga doen. Enkel oefeningen waarbij ik ook echt het gevoel heb dat ik er iets aan heb. Overhead squats enzo zijn leuk, maar denk niet dat het me echt veel meerwaarde geeft. Daarnaast ook 4 oefeningen voor zowel squat als deadlift dag. Ik weet ondertussen dat ik op die dagen toch zelden meer dan 3 oefeningen doe, dus heeft het niet veel zin om er 5 in het schema op te nemen.

Verder 2 LB en 1 UB training. Dat is echter geen vaste volgorde. Als ik wil trainen maar ik ben nog te gesloopt van de squat training, doe ik geen deadlifttraining maar een UB training. Af en toe een snatch en clean training tussendoor behoort ook nog steeds tot de mogelijkheden, al heb ik deze nu niet meer opgenomen in mijn schema. Ik wil ze af en toe nog eens doen want ze zijn leuk en je herstelt er toch vrij snel aan, maar op dit moment heb ik er niet zoveel aan. Misschien ook eerder tijdens de event trainingen eens zoiets doen.

De trainingen zelf
Squat training: beginnen met squat. Opwerken naar een max triple. Echt 1 RM's gaan maxen ben ik voorlopig niet van plan maar kan wel eens I guess. Mss af en toe eens tegen bands, lang geleden.
Daarna front squat, good morning (5 reps want die 10 ben ik beu) en abs, zoals gewoonlijk. Abs kan ook obliques zijn.

Deadlift training: beginnen met deadlift (ya rly), opwerken naar een max double of meer reps. Ook hier niet teveel gaan maxen, heeft niet veel zin. Daarna "deadlift var" betekent een variatie. Dus ik denk dan aan fat bar deadlift, hex bar, rack pulls, platforms,... Beetje afwisselen hier en wat volume proberen te maken. Beetje kijken waar ik op dat moment het meeste aan heb of waar ik gewoon zin in heb. Daarna weer afwerken met wat lazy ass onderrug en abs shizzle.

UB training: Desondanks mijn press de laatste tijd om een of andere reden goed aan het sterker worden is, doe ik hem de laatste maanden bijna nooit. Hier wil ik verandering in brengen, dus terug als eerste oefening van een training. Ook hier opwerken naar zware gewichten maar niet of zelden maxen. Daarna een press variatie, zal vooral push press zijn maar af en toe ook eens bv chain yoke press of log press. Daarna nog wat pompen :)

Uiteraard nog steeds event trainingen op zondag.

Ik hoop op deze manier weer regelmatiger te kunnen squatten en deadliften, want nu gebeurt dat gewoon te weinig. Verder dus enkel de oefeningen waar ik iets aan heb, en geen oefeningen waar ik weinig aan heb of die ik toch elke keer oversla.
 
Klinkt goed, alleen snap ik 2 LB en 1 UB niet goed. 2 - 2 is beter, UB is belangrijk voor strongman nigger!

Misschien volume wat verminderen van front squat. Ook is het een vrij vaste squat-dag, varieren in assistance volume lijkt me goed, niet elke week 3x5; 1x10, 2x8; 3x3. Misschien ook ff een light squat toevoegen bij DL-dag voor wat extra groove?

En Bench 3x10? Ik zou UB 2 en deftig benchen!

Ook kunt ge misschien beginnen met dit schema met een iets hoger volume en dan over 2 weken geleidelijk aan beginnen afbouwen op sommige oefeningen waar je voelt dat het nodig is, intensiteit wat naar boven werken. Kheb hier theoretisch zelf niet echt een backup voor, maar dat kunt ge misschien teweten komen door uw schema eens in aparte thread te posten. Of ge kunt zelf wat voelen waar u lichaam het beste op reageert op de moment.
 
Hey Andy, thanks voor de input :)
Verkijk je niet op de afbeelding. Zoals gezegd is dit geen vaste volgorde. Kan evengoed zijn dat ik evenveel UB train als LB. Maar sowieso is een hele training puur UB meer dan ik de afgelopen maanden gedaan heb :p Zal relax worden. Hoe zwaar je er ook op gaat, zo kapot als van een squat of deadlift ben je er toch nooit van.
Die sets en reps die ik in mijn schema's steek staan trouwens ook nooit helemaal 100% vast :p Al variëer ik bij mijn assistance vrij weinig met volume. Het is uiteindelijk maar assistance.
Oefeningen light doen is niks voor mij. Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar ik heb dan telkens het gevoel dat ik mijn tijd aan het verdoen ben met die pussy weights, dus na een paar weken stop ik er dan al mee.

Bedoeling nu is om steeds zo zwaar mogelijk te gaan op mijn basis oefeningen. Al betekent dat niet altijd een PR poging, maar bijvoorbeeld gewoon een zware triple (met daarna wat volume met minder gewicht). Lineair opbouwen heb ik de laatste maanden getracht, en heb nu zin om het anders te doen.


Anyway:

Vandaag met mijn hartslag rond de 80 gezeten. Weer 10 slagen er af dus.

Hey lichaam het is tijd om weer in actie te schieten training deel 2

Dumbbell row
10x22kg
5x45kg
5x55kg (qua kracht geen probleem, maar links vond mijn maag dat blijkbaar niet plezant)

Log row
2x85kg (nog veel meer last van mijn maag :p)

Reverse Barbell curl
20x20kg
20x20kg
20x20kg

Barbell overhead triceps extension (ofzoiets)
20x20kg
20x20kg
20x20kg

Epic pumpz :p
En gigantisch warm... Weet niet of het nu aan mij lag of aan de veranda die om dit uur misschien nog zo warm is. Ik hoop dat het aan mij lag, dat kan tenminste verbeteren, die veranda niet.
Morgen squatten wordt alleszins afzien en zal wsl belachelijk licht zijn.
 
zal na afloop van men WSB cycle ook ongeveer zo'n schema hanteren. In aanloop voor sterkste man van vlaanderen.


Voor Overhead zal ik Doug Hepburn achtige toestanden hanteren.
Mss ook eens proberen;)
Voor DL just heavy shit:D
 
Doug Hepburn? Link?
 
Worth a shot :)
 
Die sets en reps die ik in mijn schema's steek staan trouwens ook nooit helemaal 100% vast :p Al variëer ik bij mijn assistance vrij weinig met volume. Het is uiteindelijk maar assistance.
Zeker waar, ik bedoelde ook dat je wat moest varieren.

Oefeningen light doen is niks voor mij. Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar ik heb dan telkens het gevoel dat ik mijn tijd aan het verdoen ben met die pussy weights, dus na een paar weken stop ik er dan al mee.
Ja maar bv op DL-dag na DL even snel 3x3 squatten ofzo met wat light shit voor de groove, dat is voor mij in ieder geval nodig. Maar das wel idd persoonlijk.

Bedoeling nu is om steeds zo zwaar mogelijk te gaan op mijn basis oefeningen. Al betekent dat niet altijd een PR poging, maar bijvoorbeeld gewoon een zware triple (met daarna wat volume met minder gewicht). Lineair opbouwen heb ik de laatste maanden getracht, en heb nu zin om het anders te doen.
Ja dat ben ik nu ook aan het doen (of in ieder geval wat er van overblijft, het is gaandeweg nog wat meer aangepast). Het komt er meestal toch op neer dat je een schema opstelt en terwijl je bezig bent pas je het wat aan.

Anyways squat ze, en zet een windwaaier in die friggin greenhouse effect veranda!
 
Aangezien ik niet onnozel en achterlijk ben (alleen onnozel), ga ik vandaag toch maar niet squatten.
Morgen gaan helpen op de finale, zal al training genoeg zijn.
 
Leuk, kunnen we morgen nog eens samen trainen op de finale :cool:

G.woon squatten joh!
 
Event training met Wauter

DE Box squat (powerlifters he :) )
5x20kg (+ doubled kleinste bands)
5x40kg (idem)
3x60kg (...)
2x80kg (..enzovoort)
2x80kg
...
2x80kg (tel beetje kwijtgeraakt, stuk of 8 sets)

Log lift
beetje opgewarmd met barbell met 20, 40, 60kg
2x85kg
1x100kg
0x110kg (no way vandaag.. zelfs de clean lukte niet van de eerste keer)

Tire flip
5x220kg
5x220kg
5x220kg (allemaal erg vlot)

Yoke
110kg 2x8m
160kg 2x8m
210kg 2x8m
250kg 2x8m (2 drops draaipunt niet meegerekend, wel PR met deze yoke)

Boerenwandeling
2x55kg 8m
2x95kg 8m
2x125kg 0m (kreeg ze niet uitgetild :p respect voor de finale-mensen)
2x115kg 8m

Medley
eerst zandzak van 60kg opgevuld met kapot touw van 15kg = grote onhandelbare zandzak van 75kg
- 65kg stone + 65kg biervat + 75kg zandzak 3m verplaatsen en over 1m30 yoke.
2 minuten beziggeweest met een manier te vinden om die zandzak vast te pakken voor ik het eindelijk doorhad. Daardoor al helemaal kapot en de 100kg zandzak niet meer kunnen doen. 2min35 over gedaan ofzo... Wauter deed daarna 39 seconden over de eerste 3 voorwerpen. Die nederlaag was net iets te groot, dus nog eens opnieuw gedaan.
- 65kg stone + 65kg biervat + 75kg zandzak
Veel sneller deze keer, 31 seconden. Ik had de 75kg zandzak nog iets te laag vast waardoor ik hem de eerste keer niet over de yoke kreeg, dus er kan nog een hap uit die tijd. Door minder te sukkelen had ik nu meer energie over om die 100kg zak nog te proberen. Paar meter kunnen verplaatsen maar mijn benen waren helemaal leeg. Bij het laten vallen is hij opengescheurd, en ook de andere zak staat op het punt om te scheuren... Dit is een goeie medley om in ons recordlijstje op te nemen, maar dan moeten we wel nieuwe zandzakken kunnen maken... Of toch iets anders vinden.

Gezien de grote warmte, goeie training!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven