AndroidHealthClinic

Wandelen om vet te verbranden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Blue Moon

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 jul 2010
Berichten
16
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
91kg
Hallo allemaal! Ik ben Blue Moon en ben nieuw op dit forum. Lees al ruim een jaar de diverse onderwerpen en heb nu zelf een vraag:)

Vind buiten wandelen leuker dan op de crosstrainer en vroeg me af of 2x op een dag een uur wandelen (6km per uur) op niet trainingsdagen een goede manier is om vet te verliezen?

Volgens tabellen verbrand ik op deze manier ongeveer 700-800 calorieen per dag.
 
Ja is goed, moet je wel goed doorlopen.

Alles wat je op een rustig tempo doet schiet niet op.
 
Bij mij werkt het wel goed.
Is wel afhankelijk van het tijdstip (moment) wanneer je dit doet.
Zie ook andere POSTS.
Na de training of op een nuchtere maag zet de vetverbranding aan.
 
Dan zou ik eerder gaan joggen, tenzij je heel zwaar bent. Bij 6 km/uur komt mijn hartslag misschien net op de 60%, wat niet erg opschiet moet ik zeggen. Bij joggen is dat 70%-75%.
 
Het kan, maar of het ook erg opschiet is de vraag..
 
Stel met 45min op de crosstrainer verbrand je 800 calorieen. Met 2x een uur wandelen verbrand je ook 800 calorieen. Los van de tijd die je kwijt bent is het resultaat dan toch hetzelfde?
 
Volgens mij is het wel goed, je kan ook 's-avonds uurtje lopen en dan alleen daarna voordat je gaat slapen 200 gram kalkoenfilet nemen, zit meende ik L-thryphofaan of zo in blijft je vetverbranding in je slaap doorgaan.

---------- Toegevoegd om 12:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:38 ----------

Stel met 45min op de crosstrainer verbrand je 800 calorieen. Met 2x een uur wandelen verbrand je ook 800 calorieen. Los van de tijd die je kwijt bent is het resultaat dan toch hetzelfde?

Ik denk dat je met het wandelen meer vet verbrand
 
Gewoon meer kcals verbruiken dan jij tot je neemt. Zo moeilijk is dat toch niet?
 
Gewoon meer kcals verbruiken dan jij tot je neemt. Zo moeilijk is dat toch niet?

Ja maar dat kan op verschillende manieren. Mijn vraag is alleen hoe 2x een uur wandelen zich verhoud tot 45min op de crosstrainer? Je verbrand bij beide ongeveer 800 calorieen. Maar MHD denkt bijvoorbeeld dat je bij het wandelen toch meer vet verbrand.
 
Hier zijn tabellen/energieverbruik calculators voor. Google daar eens op.

Welk soort cardio mijn voorkeur geniet, ligt helemaal aan mijn energiepijl van die dag. Het belangrijkste is nog altijd dat jij een sport vindt wat je lang vol kan houden. Ik kan bijv. uren lang fietsen door de natuur. Hiermee verbruik je ook al een hoop kcals.
 
Zolang wandelen maar niet het enige is wat je doet (dus uiteraard ook dieet, krachttraining en intensieve cardio dan wel HIIT).

Het voordeel van wandelen is dat het niet een vreselijk grote belasting op je systeem is (tenzij je 50 km gaat lopen of zo)
 
Het kan wel, maar als je een beetje resultaat wilt zul je stevig door moeten wandelen. Je hartslag zal echt omhoog moeten en het moet meer een sportprestatie zijn dan een recreatieve wandeltocht. Maar het kan wel.:)
 
Ja maar dat kan op verschillende manieren. Mijn vraag is alleen hoe 2x een uur wandelen zich verhoud tot 45min op de crosstrainer? Je verbrand bij beide ongeveer 800 calorieen. Maar MHD denkt bijvoorbeeld dat je bij het wandelen toch meer vet verbrand.


De crosstrainer is veel intensiever dan wandelen. De calorienen die je verbrand bij het wandelen zullen voor een een groter deel uit vet bestaan dan de calorien die je verbrandt op een crosstrainer. Dan zou je zeggen dat je meer vet verbrand met wandelen dan met de crosstrainer, maar je hebt ook nog zoiets als afterburn effecten (het herstel van je energievooraden na de cardio). Waarschijnlijk zul je op de crosstrainer uiteindelijk meer vet verbranden dan met wandelen. Maar er spelen meer factoren een rol zoals KT ja of nee, goede voeding en dagelijkse activiteit?
 
Het kan wel, maar als je een beetje resultaat wilt zul je stevig door moeten wandelen. Je hartslag zal echt omhoog moeten en het moet meer een sportprestatie zijn dan een recreatieve wandeltocht. Maar het kan wel.:)

+1.


Als je op 65-75% van je hartslag wilt komen met stappen moet je wel wat doorstappen imo.
 
+1.


Als je op 65-75% van je hartslag wilt komen met stappen moet je wel wat doorstappen imo.

op 40% van je max HR verbrand je ook vet hoor (zelf op 25% MaxHR) procentueel zelfs meer waarschijnlijk.
 
waarom niet rennen?
 
Ik ben destijds van 150 kg naar 75 kg gezakt, mede doordat ik dagelijks 10 km. wandelde met een redelijk stevig tempo.

Op een normaal tempo wandelen zal ook best effect hebben, maar ik heb gemerkt dat als men stevig doorwandeld, het gewenste effect sneller bereikt kan worden.

Mijn voorkeur gaat dus uit naar stevig wandelen i.p.v. hardlopen, dit omdat je dan je gewrichten minder belast, wat je weer kan motiveren om door te blijven gaan.
 
Ik durf niet te zeggen of het beter of slechter is om te wandelen ook al zegt me gevoel dat de crosstrainer beter is.
Als je wandelen leuker vindt dan zou ik daar voor kiezen want dan doe je het iniedergeval niet met tegen zin.
 
De crosstrainer is veel intensiever dan wandelen. De calorienen die je verbrand bij het wandelen zullen voor een een groter deel uit vet bestaan dan de calorien die je verbrandt op een crosstrainer. Dan zou je zeggen dat je meer vet verbrand met wandelen dan met de crosstrainer, maar je hebt ook nog zoiets als afterburn effecten (het herstel van je energievooraden na de cardio). Waarschijnlijk zul je op de crosstrainer uiteindelijk meer vet verbranden dan met wandelen. Maar er spelen meer factoren een rol zoals KT ja of nee, goede voeding en dagelijkse activiteit?

Doe 4x per week aan KT en op mijn werk (kantoor) kijk ik de hele dag uit het raam:) Voeding is goed; 6 maaltijden voor een totaal van 3000 calorieen.

Over intensieve cardio lees ik vaak dat je dit max een uur mag doen. Hoe zit dat eigelijk met wandelen? Vanwege de lage intensiteit verbrand je voornamelijk vet. Kun je tussen 2 maaltijden door dan 2,5 uur wandelen zonder dat het schadelijk is voor je spieren? Of is het beter om 2x 1,5 uur te wandelen?
 
Doe 4x per week aan KT en op mijn werk (kantoor) kijk ik de hele dag uit het raam:) Voeding is goed; 6 maaltijden voor een totaal van 3000 calorieen.

Over intensieve cardio lees ik vaak dat je dit max een uur mag doen. Hoe zit dat eigelijk met wandelen? Vanwege de lage intensiteit verbrand je voornamelijk vet. Kun je tussen 2 maaltijden door dan 2,5 uur wandelen zonder dat het schadelijk is voor je spieren? Of is het beter om 2x 1,5 uur te wandelen?

Goede vraag, ben ik ook wel benieuwd naar...
 
Back
Naar boven