AndroidHealthClinic

programma gezocht voor temperatuur meten computer->CPU (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kazamafury

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
3.932
Waardering
2.402
Nu vrij simpel dus,
Hoe meet ik de tempratuur van mijn CPU?

Misschien kan ik dan ook zien wat voor een CPU het is?

Mijn PC is een paar keer uit geslagen,
Waarschijnlijk door een te hoge tempratuur.

Hebben jullie een idee welk programma ik kan raadplegen? :p
 
Lavalys everest, kan je ook zien welk CPU je hebt.
 
Lavalys everest, kan je ook zien welk CPU je hebt.

Ik gebruik Speedfan :)

Bedankt voor de snelle reacties Eric en Barryvm!

Net even speedfan snel geinstalleerd en gekeken.(erg simpel programma en gebruiksvriendelijk als ik het zo zie)

Found ACPI temperature (82,0C)
Found Intel(R) Pentium(R) Dual CPU T2370 @ 1.73GHz
End of detection

HD0=43 graden
Temp1=82 graden
core0=76 graden
core1= 76graden

als ik naar de temperatuur en core kijk lijkt dat me redelijk hoog voor mijn laptopje...met een cpu gebruik van 10-30%

iemand een idee hoe ik dit omlaag ga krijgen zonder een andere fan in mijn laptop te moeten zetten? :p
 
Laatst bewerkt:
open hardware monitor is een aanrader ik gebruik hem voor mn gpu en hij staat altijd in mn tray (taakbalk) dus je ziet altijd hoe heet hij is
 
open hardware monitor is een aanrader ik gebruik hem voor mn gpu en hij staat altijd in mn tray (taakbalk) dus je ziet altijd hoe heet hij is

speedfan staat ook in mijn taakbalk nu :D
 
Toevallig ook laatst gehad dat laptop uitviel. Speedfan gaf ook bijna 75 graden aan. Maakt je laptop veel geluid?
 
je kan met speedfan ? dacht ik de snelheid van je fans aanpassen
 
****ing geniaal mensen al die snelle antwoorden!
Toevallig ook laatst gehad dat laptop uitviel. Speedfan gaf ook bijna 75 graden aan. Maakt je laptop veel geluid?

eerst wel toen hij na 10 minuten uitviel. Nadat ik alle malware/spyware eraf had gehaald en de CPU niet meer altijd op 100% zat doet hij er nu een uur over ofzo en maakt de laptop minder geluid (nog steeds wel aanwezig)

Als oplossing had ik eerst om mijn normale ventilator op de zijkant van mijn laptop te leggen(epic solution :roflol:).

je kan met speedfan ? dacht ik de snelheid van je fans aanpassen

waar ergens kan ik dat dan aanpassen en wat is de hitte die ik onder normale omstandigheden zou moeten hebben :p

sorry ik ben niet bepaald een computerheld maar met wat gerichte tips ben ik zeer blij!
 
Laatst bewerkt:
ik zou gewoon een groter ventilatortje kopen scheelt lawaai en de tempratuur zal beter zijn.

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:46 ----------

oh whoops zie nu dat het om een laptop gaat, probeer zo'n chillpad
 
heel grote kans dat je fan van je laptop vol stof zit
(heb een keer met een laptop meegemaakt dat de fan zo vol zat dat hij niet eens meer draaide)

kijk even of je dat schoon kan maken.
 
Als ik jou was zou ik de ventilator stof vrij maken.
 
heel grote kans dat je fan van je laptop vol stof zit
(heb een keer met een laptop meegemaakt dat de fan zo vol zat dat hij niet eens meer draaide)

kijk even of je dat schoon kan maken.

ok man, ik ga hem openschroeven en proberen schoon te maken. Als ik in 2 uur niet terug ben betekent dat ik mijn laptop kapot gemaakt heb. :p
 
Ik heb het vandaag ook gedaan. Was wel meer dan 2uur werkt. Heb nu 4 schroefjes over.:P
 
Ik heb het vandaag ook gedaan. Was wel meer dan 2uur werkt. Heb nu 4 schroefjes over.:P

2 uur? zeker nog nooit eerder gedaan :P?

et ligt natuurlijk ook een beetje aan je laptop, maar bij mijn laptop kan ik erbij door de onderkant eraf te schroeven, voor beter resultaat dan ook nog toetsenbord eruit halen maar is niet perse nodig.

bij mijn vorige laptop was het 2 kapjes van de zijkant halen, paneeltje omhoog liften, en ik kon bij de fan.

ff schoonspuiten met perslucht en als het hardnekkig is nog een oude tandenborstel.... done :P
 
Ik moest echt alles eruit slopen om erbij te komen.
 
wel potverdomme.

Ik heb hier niet het gereedschap om mijn fan schoon te maken, bij gebrek aan een kruiskopschroevendraaier die fijn genoeg is

Heb maar wat kansloos zitten spuiten met een ballenpomp in het ventilatorrooster met als hoop er wat stof uit te krijgen.


Ik heb even gekeken met speedfan en ik geloof niet dat ik mijn ventilatorsnelheid daar kan veranderen omdat ze niet kunnen worden gevonden :(

Is er nog iets wat zou kunnen helpen of was dat het? Wanneer ik thuis kom gaat er iig wat fijner gereedschap weer terug naar hier. :D
 
zou moeten lukken om aan te passen. op de site staat toch dat je het kan aanpassen :)



http://www.almico.com/speedfan.php

---------- Toegevoegd om 23:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:49 ----------

staat hier uitgelegd:

http://unitstep.net/blog/2007/11/02/using-speedfan-to-automatically-control-your-pcs-fan-speeds/

Probleem is dat de snelheden van mijn fans niet gevonden kunnen worden door speedfan. RPM etc word dus niet gemeten wat ervoor zorgt dat ik het niet kan linken aan mijn cpu en zo kan coolen.
Ik kan het verkeerd hebben maar volgens mij support mijn laptop het programma speedfan niet buiten het feit dat hij de temperatuur meet :)
 
kan idd kloppen. met rivatuner kan je ook de fans laten sneller lopen maar dan die van je graka en tmoet een nvidia zijn geloof ik
 
Back
Naar boven