Fitness Seller

Sticky Waarom krachttraining ook voor vrouwen belangrijk is (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Is dat zo. Wie weet, anders kan je het altijd gewoon als hobby laten. Ik raak de stress kwijt met trainen.
 
2003 want his topic back
 
Wow...! Hier had ik echt geen idee van :$
 
Goeie stimulans om deze zaken te lezen!
 
K training is geweldig!!! Het harde werken loont zich!!
 
hoi iedereen,

welke soort van krachttraining zou je aanraden aan iemand die net begint met KT, wel veel cardio doet, maar toch bezig is met haar vetpercentage omlaag te krijgen(vermageren dus)...
 
hoi iedereen,

welke soort van krachttraining zou je aanraden aan iemand die net begint met KT, wel veel cardio doet, maar toch bezig is met haar vetpercentage omlaag te krijgen(vermageren dus)...

Wat zijn je stats?

Ik zou zeggen begin met een fullbody training 2 á 3 x per week en daarna een half uurtje cardio. Fullbody training van max. 45 min. En gewoon hard trainen :wl::rocker:

+ GOEDE voeding!
ÉN rust.... het gaat om alle 3 de dingen...
Slecht eten (zeker laag in kcal) is niet waar je lichaam om vraagt en zeker niet als je wat gespierder wilt worden ;)
 
Is dat zo. Wie weet, anders kan je het altijd gewoon als hobby laten. Ik raak de stress kwijt met trainen.


Anders ik wel.

Maar ik krijg niet genoeg rust. Ik slaap echt heel slecht, en dat vertraagt het proces van afvallen, niet?

Ik ga morgenvroeg naar de sportschool.. denk dat ik er ongeveer 3 uurtjes blijf. Ik ga eerst een uur cardio training doen, en dan krachttraining (voornamelijk de armen, bovenbenen en kuiten).

Heeft iemand een tip voor de billen? Wat zorgt ervoor dat je strakke, goedgevormde billen krijgt?
 
Anders ik wel.

Maar ik krijg niet genoeg rust. Ik slaap echt heel slecht, en dat vertraagt het proces van afvallen, niet?

Ik ga morgenvroeg naar de sportschool.. denk dat ik er ongeveer 3 uurtjes blijf. Ik ga eerst een uur cardio training doen, en dan krachttraining (voornamelijk de armen, bovenbenen en kuiten).

Heeft iemand een tip voor de billen? Wat zorgt ervoor dat je strakke, goedgevormde billen krijgt?

Hmmm als ik jou was zou ik eens wat stickies gaan lezen :rolleyes:
Sowieso een uur cardio voordat je aan krachttraining begint zou ik niet aanraden. De naam zegt het al 'kracht'training en als je jezelf uitput door alvorens een uur flink te gaan cardio-en...dan blijft er weinig van je kracht over na een poos :rolleyes:.

Slecht slapen zorgt voor minder rust / minder herstel waardoor bepaalde processen inderdaad wel kunnen vertragen.

En wat betreft de billen, even kort gezegd -> Squatten.
 
Hmmm als ik jou was zou ik eens wat stickies gaan lezen :rolleyes:
Sowieso een uur cardio voordat je aan krachttraining begint zou ik niet aanraden. De naam zegt het al 'kracht'training en als je jezelf uitput door alvorens een uur flink te gaan cardio-en...dan blijft er weinig van je kracht over na een poos :rolleyes:.

Slecht slapen zorgt voor minder rust / minder herstel waardoor bepaalde processen inderdaad wel kunnen vertragen.

En wat betreft de billen, even kort gezegd -> Squatten.

Wat zijn stickies? Sorry, ben nieuw hier.

Wat kan ik dan beter doen? Een kwartiertje cardio en dan krachttraining?
Ok, and besides Squatten? Something else?
:D
 
Ik ben nu zo'n twee jaar serieus aan het trainen. We hebben binnen onze sportschool een damesteam bankdrukken opgericht waarmee we aan regionale wedstrijden deelnemen en tot nu toe telkens eerste zijn geworden. Ik zie bij mijzelf kleine veranderingen als ik naar foto's van twee jaar geleden kijk, maar er zijn grote verschillen te zien op de momenten wanneer ik mijn spieren gebruik. Ik merk ook dat ik veel sterker geworden ben, maar daarnaast heb ik ook veel meer met blessures te maken gehad. Het trainen met gewichten heeft op mij een verslavend effect; het geeft een kick wanneer jezelf weer verbetert en de tussentijdse wedstrijdjes( bankdrukken en powerliften) maken het weer leuk, omdat er een doel is waar je naar toe kan werken. Jammer dat er op mijn sportschool weinig vrouwen zijn die ook regelmatig krachttraining doen.
 
Ben blij dat ik aan krachttraining doe!
Voel mij der veeeeeeeeeeeeeeel beter bij!
Alle remmen los :D Een vrouw mag toch wat gespierd zijn vind ik!
 
Ik doe ook KT en t bevalt me zeker! Is aan te raden voor elke vrouw!
 
ja dat zou ik ook wel willen doen?? maar wie o wie wil mij wat tips geven..:)
 
Ik zoek voor iemand een sportschool in Utrecht waar ze goed kan leren squatten en deadliften; heeft iemand tips?
 
In de ijzers als vrouw is toch ook gewoon kicke?!

Ik vind in ieder geval van wel. Train met een maatje (man) en probeer altijd de helft te pakken van wat hij pakt. We kunnen elkaar ondanks het grote verschil toch altijd goed uitdagen!

Ik vind het cool als ik met een stang en 92 kg eraan sta te squatten!
 
Back
Naar boven