AndroidHealthClinic

Heb ik potentieel?

do i have potential?

  • geweldig!

    Stemmen: 12 22,6%
  • goed

    Stemmen: 9 17,0%
  • gemiddeld

    Stemmen: 12 22,6%
  • matig

    Stemmen: 8 15,1%
  • slecht :(

    Stemmen: 10 18,9%
  • Dit is onzin

    Stemmen: 2 3,8%

  • Totaal stemmers
    53

Bezoekers in dit topic

X.

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Foto Contest
15 jaar lid
Lid geworden
26 jan 2009
Berichten
5.505
Waardering
591
Ik heb een leuke manier gevonden om je genetisch potentieel om spiermassa te ontwikkelen te meten. Het principe hiervan ligt erin dat iedereen spieren heeft van verschillende lengte (relatief tot de lengte van zijn botte etc.). Iemand met relatief lange spierbuiken is in staat om spieren van een groter volume dus meer massa te ontwikkelen. Prof. bodybuilders hebben vrijwel allemaal lange spierbuiken.

Het is het makkelijkst om te meten bij de biceps. Je kunt de lengte van je spierbuik afleiden door de lengte van het 'gat' tussen je bicep en elleboog te meten zoals aangegeven in het plaatje.

sv59wy.jpg


Je kunt het beste de lengte van dit gat meten door je onderarm precies op een hoek van 90 graden te zetten tov. je bovenarm met je bovenarm naar boven wijzend (als in FDB pose), vervolgens je hand/pols maximaal supineren (dus buigen richting je schouder) druk 1 vinger krachtig in de hoek van de elleboog en een andere vinger tegen de basis van de biceps en zoek het punt waar de peesaanhechting overgaat in spiermassa (vooral belangrijk bij mensen met hoger bf% daar dit punt in het vet verborgen kan zitten). Vervolgens de lengte tussen 2 vingers meten.

Met deze meting heb je dus je peeslengte benaderd, hoe korter je peesaanhectingen, hoe langer je spierbuik en dus hoe groter je potentieel om spiermassa te onwikkelen. Je kunt je genetisch potentieel vervolgens afleiden van je meting.

1,25cm of minder: lange biceps, geweldig potentieel
1,25-2,5cm: bovengemiddelde biceps, goed potentieel
2,5-3,75cm: gemiddelde biceps, gemiddeld potentieel
3,75-5cm: ondergemiddelde biceps, matig potentieel
5cm of meer: korte biceps, slecht potentieel


Je kunt op deze manier ook je triceps meten wat iets lastiger is.
Nu meet je tussen de punt van je elleboog en de top van de binnenkant hoefijzervorm van je triceps.

2whhuvo.jpg


Dit is iets lastiger te meten en met hoger bf% is het ook lastig om de top binnenkant hoefijzer te vinden. Met volgende waarden kun je je potentieel afleiden;

7,5cm of minder: lange triceps, geweldig potentieel
7,5-10cm: bovengemiddelde triceps, goed potentieel
10-15cm: gemiddelde triceps, gemiddeld potentieel
15-17,5cm: ondergemiddelde triceps, matig potentieel
17,5cm of meer: korte triceps, slecht potentieel

Ik moet er wel even bijzeggen dat het potentieel in je biceps/triceps nog niet zozeer iets zegt over het potentieel in je andere spiergroepen, het kan zijn dat je met kleine biceps en tricepsspieren toch weer lange spierbuiken in de rug of borst kan hebben.

Zelf meet ik 3,5cm bij de biceps en 14cm bij de triceps, dus kennelijk heb ik gemiddeld potentieel :) (waarschijnlijk zullen de meesten hier in deze categorie vallen). Ben benieuwd hoe het met sommige anderen hier zit.
 
Grappig zo heb ik het nog nooit bekeken, hoe heb je dit bedacht?
 
ik zit bij beiden bij 'goed' potentieel maar wist ik al :D goed potentieel heeft ook beetje nadelen he, duurt veel langer in mijn ogen om het 'vol te bouwen'
train met maatje die echt korte biceps heeft een beetje ecto is :D maar die heeft dan wel zeer snel een leuke piek gekregen :D
 
Ik kan er bij mijn biceps een wijsvinger tussen leggen. Heb ik nou geweldig potentieel? Ik vraag het me af.
 
Grappig zo heb ik het nog nooit bekeken, hoe heb je dit bedacht?

Heb dit gehaald uit een boek over HIT training.

ik zit bij beiden bij 'goed' potentieel maar wist ik al :D goed potentieel heeft ook beetje nadelen he, duurt veel langer in mijn ogen om het 'vol te bouwen'
train met maatje die echt korte biceps heeft een beetje ecto is :D maar die heeft dan wel zeer snel een leuke piek gekregen :D

Door zo'n piek lijkt de bicep idd wat bruter relatief tot de hoeveelheid massa maar zelf vind ik een wat massievere bicep altijd wel mooier ogen.

---------- Toegevoegd om 21:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:45 ----------

Ik kan er bij mijn biceps een wijsvinger tussen leggen. Heb ik nou geweldig potentieel? Ik vraag het me af.

Kan ook aan je manier van meten liggen, als je op de manier meet zoals ik heb beschreven lijkt het me sterk dat je op zo een waarde uitkomt. (of je moet toch toevallig mazzel hebben en tot de genetische elite behoren :D)
 
Heb dit gehaald uit een boek over HIT training.



Door zo'n piek lijkt de bicep idd wat bruter relatief tot de hoeveelheid massa maar zelf vind ik een wat massievere bicep altijd wel mooier ogen.

tuurlijk ik train nu een hoop langer dan hem en heb me nadruk meer op triceps dan biceps gelegd (naast heavy weight liften zijn brede armen altijd leuk :D)

en nu zien men armen er in elke 'passende' t-shirt superdude goed uit :D
gelukkig heb ik nog wheels die er toch wat bij passen :D
 
Kan ook aan je manier van meten liggen, als je op de manier meet zoals ik heb beschreven lijkt het me sterk dat je op zo een waarde uitkomt. (of je moet toch toevallig mazzel hebben en tot de genetische elite behoren :D)

Ja, nog een keer gedaan en nu wat harder gedrukt. Twee vingers + een beetje. :(
 
Wat een k*ttopic :roflol:
 
Volgens deze meetmethode heb ik geweldig potentieel.
Wat een k*ttopic.:mad:
 
Lang niet alle pro's hebben goede aanhechtingen, sowieso niet voor alle spiergroepen, verschilt per spiergroep. Mijn onderarm en tricep aanhechtingen zijn heel laag en groeien dus ook makkelijk maar mijn bicep aanhechting juist weer hoog. Erik Fankhouser heeft bijv hele lage kuit aanhechtingen maar ook weer hele hoge bicep aanhechtingen.
 
Laatst bewerkt:
-
 
Laatst bewerkt:
1,25-2,5cm: bovengemiddelde biceps, goed potentieel
 
Wat een bullshit. Wat boeit het trouwens of je 'potentieel' hebt? Ga je anders stoppen met trainen of wat?
 
Nu komt het uit! Slecht potentieel volgens dit, gelukkig kan ik vanaf nu alles op dit topic hier steken jeeeeeeeeej!
 
Damn, bijna 4cm.
Ik kap met trainen, het heeft toch geen zin.
 
Zit wel wat logica in, aangezien een spier maximaal zo breed kan worden als hij lang is.
 
Heb ik 'potentie'
 
beiden geweldige potentie, uiteraard
 
Back
Naar boven