MuscleMeat

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Dat was mijn speciale potje he. Ziet er uit als een blok magnesium, maar het is eigenlijk een mengsel van speed en lijm :D
 
Goede wedstrijd gedaan hoor.
 
Die 220 dl ging bij jou nu ook een stukje beter dan vorige keer.. jammer van de farmers maar verder goed gedaan man. je bent een stuk sterker dan toen ik je de laatste keer had gezien.
 
Hard gestreden, zat wel meer in dan 220DL idd.

en strong1976 wie was jij dan?
 
Ben tevreden ja :)

Strong was 1 van de helpers, met het mouwloos shirt en de rode pet.
 
Oh ok, altijd jammer om dat achteraf te horen.
 
SANY0074.jpg
 
good stuff 220 DL.

Nu proberen te reppen met 190-200 en 210.

Jammer van je farmers. Normaal zit er meer in
 
Vandaag start de cut! Ik ga proberen om alles hier in mijn log wat bij te houden.

Gewicht op nuchtere maag: 89kg
buikomtrek: 96kg
arm: 39cm
been: 72cm

Op naar de -82,5kg tegen 21 november :)
 
Squat training

Squat
10x20kg
5x60kg (highbar getest)
3x100kg (terug lowbar)
2x140kg (met riem, voelde niet goed)
2x140kg (zonder riem, veel beter)
1x160kg (easy)
1x180kg (langzaam maar viel mee, PR zonder riem, knee sleeves, knee wraps, whatever)

Good morning (vanaf chains, iets onder de navel)
5x100kg
5x100kg
5x100kg

Hip thrust
10x90kg
10x130kg (mini rom, gestopt)

Abs gedoe

Goeie training. Een RAW squat PR 2 dagen na een zware wedstrijd waar mijn core nog steeds niet deftig van hersteld is. Ben ik blij mee :) Tijdens de opwarming highbar geprobeerd om te kijken of ik zo dieper kwam. Gefilmd en gezien dat mijn diepte ongeveer exact hetzelfde is als bij lowbar. Vind ik vreemd, maar ik ben dan ook vreemd. Dan maar terug lowbar gegaan. Voeten iets wijder gezet dan ik gewend ben en zo toch nog net iets dieper kunnen gaan. Zo dus verderdoen nu. Op deze diepte zat mijn riem helemaal onderaan echter wel serieus in de weg in de mate dat het stoorde, dus uitgedaan en zonder verdergedaan. Los ik een andere keer wel op. Ook vanaf nu zonder knee sleeves, zoals ik tot nu altijd deed. Mijn quads zijn echt absoluut het zwakke punt niet in de squat, en die sleeves vergroten dat verschil met de andere spieren alleen maar. Dat had als gevolg dat mijn benen soms te snel strekten. Nu zonder sleeves heb ik dat niet en is mijn dode punt blijkbaar ook weer iets naar boven opgeschoven.
Hip thrust was prutsen. Nooit eerder gedaan. Ik wou mijn schouders op een bankje leggen, maar al bij het op spanning komen hoorde ik dat bankje al kraken, dus dat leek me geen goed plan. Dan met de schouders op de grond, maar dat was een mini ROM die ik zo had en ik had het gevoel er niet veel aan te hebben. Nog eens wat filmpjes bekijken dus en volgende keer anders proberen doen. Die bar sneed overigens serieus in mijn vlees (ook al gebruikte ik er mijn fat bar voor).

Filmpje 180kg squat:
http://www.youtube.com/watch?v=rnELZv-ZX1I
 
Goede squat man! Netjes..
 
Bench press training

Bench press (paused)
20x20kg
6x60kg
5x80kg
2x100kg
2x100kg
2x100kg (eerste set vrij moeilijk, de andere 2 waren vlotter, weer even wennen aan de techniek enzo :) )

Press
5x60kg
5x60kg
5x60kg (toch al vrij pittig zo na bench pressen)

Close grip bench
10x60kg
10x60kg
10x60kg (triceps leeg)

Flyes
10x12kg
10x12kg
10x12kg (letterlijk jaren geleden.. eerste set was even wennen aan die stretch en zwaar, daarna ging het vlotter. Armen zo goed als gestrekt)

DB Row
20x20kg
20x20kg
20x20kg (niet te zwaar gezien mijn beide biceps nog niet hersteld zijn van een lichte scheuring van zaterdag)

Goeie training. Bench moest ik weer even inkomen, maar komt goed. Altijd een goed teken als je lats pumped zijn van te benchen :D
Ook eens mijn lichte dumbbelltjes kunnen nuttig gebruiken. Voor de rows zijn ze uiteraard te licht maar voor vandaag was dat goed. Flyes kan ook nog wel zwaarder, maar de volgende stap is 16kg :p Maar goed, dat lukt wel, desnoods met armen iets minder gestrekt.
Ik ben alleszins goed opgepompt nu :p
 
Heel nette squats en presswerk man
 
Thanks :)
Tijd om mijn gymlifts eens naar een hoger niveau te brengen!
 
Vandaag start de cut! Ik ga proberen om alles hier in mijn log wat bij te houden.

Gewicht op nuchtere maag: 89kg
buikomtrek: 96kg
arm: 39cm
been: 72cm

Op naar de -82,5kg tegen 21 november :)
zijn dat poten man,nu begrijp ik dat je zoveel squat:p
op welk punt meet je dat?halfweg ongeveer?
succes met de cut,maar je zal wss ookwel kracht verliezen zeker?
 
Op dikste punt he.
Hopelijk niet. Ik heb wel een hoop vet en vocht dat er af kan voor ik zo "zwaar" moet cutten dat er ook spiermassa moet meegaan, dus we zien wel. Ik heb op mijn gymlifts ook nog wel wat overschot dus dat kan compenseren :)

Deadlift training

Deadlift (Konstantinov style geprobeerd)
5x60kg
3x100kg
2x140kg (waarvan eerste rep met hook grip, PR :p niet fijn! Vanaf hier mixed grip)
1x160kg
1x180kg
1x180kg
1x180kg
1x180kg
1x180kg (zie commentaar)

Straight leg deadlift
3x5x100kg

en nog wat abs tussendoor.

Konstantinovs style: rechte onderrug, bolle bovenrug. Nog niet zo makkelijk als het klinkt.. Ik heb elke set van opzij gefilmd, maar mijn rug bleef telkens toch vrij recht. Waardoor ik in principe niet veel meer dan een normale deadlift deed met het detail dat ik bij de start naar beneden kijk ipv vooruit. Nog veel op oefenen dus.
Vanaf 180kg dacht ik dat het een mooi gewicht was om een riem beginnen te dragen. Echter riem + mixed grip gaat bij mij blijkbaar echt niet samen, mijn maag begint dan heel lastig te doen tenzij ik mijn grip veel breder pak. Vrij lang zitten proberen, uiteindelijk die riem weer uitgedaan en zonder verdergedaan, en eigenlijk merkte ik niet echt het verschil (mijn core is van die zware yokes de laatste tijd goed sterker geworden heb ik de indruk). Zwaarder wou ik toch niet gaan, aangezien de techniek er nog niet goed inzat. Naarmate ik verder in de training kwam, begon de "techniek" beter te lukken, dwz dat ik niet meer allerhande rare bewegingen moest maken voor ik de indruk had dat ik goed zat, en toen gingen de reps ook wat vlotter. Toch nog veel oefening nodig, en vooral die bovenrug boller krijgen. Volgende keer toch naar 190kg al proberen gaan.
Straight leg deadlift was ook weer jaren geleden. Volgende keer zeker naar 120kg proberen gaan.
Filmpje laatste rep deadlift:
http://www.youtube.com/watch?v=og7vAPaehe8
 
nice deads, en zijn sT is echt uniek! maar effectief hehe
 
Nog wat filmpjes van de meester bekeken, en toch wat punten gevonden om de volgende keer op te letten. Zo start hij met zijn hoofd veel verder gebogen. Gaat al een groot verschil maken denk ik. Volgende keer nog wat experimenteren.
 
rechte onderrug,gebogen bovenrug,moet men dan normaal gezien meer liften mss?
 
Moet normaal wel voordelen hebben voor mensen bij wie het moeilijkste deel van de lift onderaan ligt (zoals bij mij). Op die manier starten je heupen hoger doordat je simuleert dat je langere armen hebt, en kan je dus enkele van de moeilijkste cm's "overslaan". Voor mensen bij die de lockout het moeilijkste is zal het volgens mij niet veel helpen, of het zelfs moeilijker maken.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven