XXL Nutrition

Het is onverstandig om na de zomer (herfst/winter) nog te cutten

Het is onverstandig om na de zomer (herfst/winter) nog te cutten


  • Totaal stemmers
    380

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oneens, misschien zou het onverstandig zijn vanuit een bodybuilders perspectief maar er zitten hier verschillende soort atleten.

Je kan zo je redenen hebben waarom je na de zomer wat kg's kwijt zou willen. Denk aan start van nieuw seizoen etc.
 
Eens; winter = vacht opbouwen. Zomer = cutten en showen
 
ik zie niet in waarom
 
Cutten doe je toch voor jezelf als je vindt dat je te vet wordt. Dat kan dus op elk moment van het jaar zijn.
 
Voor mensen die cutten om op het strand te kunnen showen: eens.
Voor normale mensen: oneens.
 
Tenzij je op 12% of lager staat oneens. Als je nu gaat bulken tot april vanaf een 14-15% kom je al snel aan de 19-20% in april. Dan wordt cutten in 1keer wel erg zwaar.
 
het hangt compleet van je situatie af. ten eerste wat je doelen zijn. voor de gemiddelde superdude met 8%bf en 65 kg zou het nooit slim zijn om te cutten. als je wilt groeien maar je zit op 25% bf, dan zou het niet slim zijn om lekker te gaan bulken, ook al is de zomer voorbij. dan is het toch verstandiger om te cutten tot laten we zeggen 12 - 14 procent en dan clean gaan bulken.
 
Beter cut je na de zomer.
 
Ik vind het slimmer om in de winter te bulken en in de zomer te cutten. In de winter eet je vanzelf toch al meer dan in de zomer, omdat het dan te warm is.
 
Ik ben een normale mens met veel droge massa, JA DUS :D Combi van cutten en clean bulk tot het gewenste gewicht & vetpercentage, cutten en clean bulk tot ik de juiste proportie heb qua kwaliteitsmassa en droogheid/vasculariteit. Tijdens men clean bulk heb ik wel weinig tot geen abs maar als ik ga cutten altijd en zeker 's morgens op een nuchtere maag :D dan zijn ze rock hard
 
Als je een wedstrijd in de herfst of winter hebt, kun je daar beter niet voor cutten ofzo? Onzin dus.
 
Omdat je weerstand hoger is met een hoger bf (en met meer voeding) en dat kan je in de winter beter gebruiken?
dat lijkt me het enige argument om eens te kunnen zijn.
 
Als je te vet bent, ben je te vet, winter of zomer maakt in mijn ogen niets uit.
 
Oneens. Als je je niet prettig voelt bij je vetpercentage ga je er toch geen drie-kwart jaar mee lopen?
Ik train ook niet om in de zomer op het strand de kunnen showen, dat laat ik aan de superdudes over.
 
eens in de zomer heb ik een stofwisseling waar je retemek*t tegen zegt , in de winter daarintegen abnormaal veel honger kortom winter is beste voor bulk
 
Als je een wedstrijd in de herfst of winter hebt, kun je daar beter niet voor cutten ofzo? Onzin dus.
Het gaat hier vanzelfsprekend niet over wedstrijdatleten die uit noodzaak aan een bepaald jaarschema vastzitten, maar wel over mensen die kunnen kiezen en waar het weinig uitmaakt of ze het uitstellen.
 
Boeit me vrij weinig.. Als ik te dik word ga ik cutten is het niet? :p of dat nou in de zomer of de winter is..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven