XXL Nutrition

Sticky Gewrichtspijn preventie en behandeling: Glucosamine en Chondroitine Sulfaat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Eerlijk gezegd heb ik een stuk meer gehad aan goed opwarmen, goede schoeisel dragen, een goed matras hebben en inhouden wanneer je dingen voelt kraken dan aan glucosamine.
 
zat trouwens te denken, als glucosamine je kraakbeen helpt opbouwen, kan het dan ook niet zorgen voor hulp bij versterken van pezen? ik bedoel, die zijn toch ook van kraakbeen?

Van een dokter gehoord dat je na je 30, 35 geen kraakbeen meer bij aanmaakt. Wel je beenderen maar gn kraakbeen!

Waarheid of zever?

Greetz Tom
 
Ben nu een week bezig met glucosamine van t kruidvat en de schouderpijn is minder..daarnaast zijn de aanhechtingen bij de triceps/elleboog ook minder gevoelig..
 
Ben nu een week bezig met glucosamine van t kruidvat en de schouderpijn is minder..daarnaast zijn de aanhechtingen bij de triceps/elleboog ook minder gevoelig..

Glucosamine moet je minstens 3 maanden gebruiken om er iets van te merken.
Meestal begint het eerst te werken tussen de oren.
Glucosamine met chondroitine haal ik vaak bij de Tuinen, kost geen drol.

Hier heb je een leuk uitleg over.
http://www.gluco.nl/vragen-over-glucosamine-glucomotion-toon-s-d-sulin-extromega-visolie.htm
 
Ik heb 6 maanden nekpijn gehad, niets hielp. De dokter zei gewoon wachten tot het overgaat. Ook had ik al sinds kind last van krakende gewrichten. Ik ben osteoplus gaan gebruiken en binnen 3-4 weken waren alle klachten weg (elke dag beetje beter). Sindsdien nergens meer last van gehad. Zegt genoeg denk ik.
Oude post maar ik reageer toch maar hierop:

Praktisch al mijn gewrichten kraken regelmatig, sommigen zoals polsen en enkels elke keer dat ik ze ronddraai.
Was dit bij jou ook het geval en dit is dus overgegaan door supplementie met glucosamine?

Ik kwam op dit topic ivm een schouderblessure maar als dit ervoor zorgt dat ik van het gekraak af kom (al heb ik daar niet direct last van) ben ik erg blij :D
 
Oude post maar ik reageer toch maar hierop:

Praktisch al mijn gewrichten kraken regelmatig, sommigen zoals polsen en enkels elke keer dat ik ze ronddraai.
Was dit bij jou ook het geval en dit is dus overgegaan door supplementie met glucosamine?

Ik kwam op dit topic ivm een schouderblessure maar als dit ervoor zorgt dat ik van het gekraak af kom (al heb ik daar niet direct last van) ben ik erg blij :D
Krakende knieën bij squatten is nooit overgegaan, maar is totaal onschadelijk.

Zolang het maar geen pijn doet moet je je geen zorgen maken.

Ik ben na die eerste kuur osteoplus ermee gestopt, maar nu het winter wordt heb ik soms weer wat last van nekpijn. Vooral als ik niet in de ideale slaaphouding heb gelegen.
 
Krakende knieën bij squatten is nooit overgegaan, maar is totaal onschadelijk.

Zolang het maar geen pijn doet moet je je geen zorgen maken.

Ik ben na die eerste kuur osteoplus ermee gestopt, maar nu het winter wordt heb ik soms weer wat last van nekpijn. Vooral als ik niet in de ideale slaaphouding heb gelegen.
Pijnloze krakende gewrichten heb ik dus altijd gehad maar sinds kort wel schouderproblemen. Ik hoop dat supplementatie helpt bij het herstel en als het eeuwige gekraak in mijn lichaam minder wordt ben ik er zeker niet treurig om, voor de 40 euro per half jaar het proberen waard.
 
Laatst bewerkt:
kan je glucosamine en Chondroitine ook het hele jaar door gebruiken? volgens mij wel toch.
 
Ik heb ongeveer (schat ik) 1,5 - 2 jaar gluco geslicht in diverse vormen.

Ik heb altijd last van pijnlijke knieen (net boven knieschijven) in de winter.
Dit vond ik redelijk verbeterd met consumptie.

Echter ben ik gestopt omdat ik tijdelijk Silicium slikte.
Dit scheint vrijwel dezelfde werking te hebben als gluco.

Momenteel neem ik helemaal niets, kijken of het goed gaat.

Er bestaan zoveel poedertjes en pilletjes tegenwoordig.. Pff..

Ik vraag je af of iemand een betrouwbaar artikel over silicium heeft gevonden?
 
Ik heb ook last van mijn pols met boksen en als ik mijn hand omhoog of omlaag beweeg ik heb hier al arnica zalf voor gebruikt en nog geen resultaat zou dit product voor mij mischien helpen aangezien de pols ook een gevricht is? Groetjes maikel
 
Dit topic is echt een lifesaver. Twaalf jaar lang last gehad van mn knieën met sporten, actief tennis, voetbal en hardlopen enzo. Begonnen met trainen wat rondgelezen op dbb en dit topic eens tegengekomen. Potje van die pillen bij de kruidvat gekocht en 2-3 weken later totaal nergens meer last van. Potje was op en ik denk ff proberen of het daar nou aan lag, week later weer pijn aan mn knieën.

Hulde aan Big T voor deze sticky.
 
Heb een kunstheup sinds een jaar of 4. Ook de andere heup ging op een gegeven moment pijn doen m.n. in de nacht. Ben Glucosamine en Chondroitine met MSM gaan gebruiken, en het resultaat is perfect. Ook mijn vrouw had klachten, ook geen klachten meer. Gekocht bij het Kruidvat. Ik zeg…doen.
 
Grappig wat ik laatst had met een klant (bij de DBB persoonlijke begeleiding), ze verkopen glucosamine in de apo die 3x zoveel kost als op Glucosamine.com. Nu was de claim dat die ook wetenschappelijk bewezen is en de andere glucosamine niet. Dus ik de werkzame stof controleren van beiden, en is gewoon identiek hetzelfde. Dus 3x zoveel betalen voor net hetzelfde. :rolleyes:
 
Grappig wat ik laatst had met een klant (bij de DBB persoonlijke begeleiding), ze verkopen glucosamine in de apo die 3x zoveel kost als op Glucosamine.com. Nu was de claim dat die ook wetenschappelijk bewezen is en de andere glucosamine niet. Dus ik de werkzame stof controleren van beiden, en is gewoon identiek hetzelfde. Dus 3x zoveel betalen voor net hetzelfde. :rolleyes:

Beste mensen,

ik ben ernstig aan het overwegen om een supplement met "Glucosamine, Chondroitine & MSM"
te bestellen, maar ik weet nu nog steeds niet wat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden zijn...

Op de volgende webpagina staat er over dagdoseringen:

Glucosaminesulfaat 1500 tot 2000 mg (afhankelijk van lichaamsgewicht).
Dit komt overeen met 1200 tot 1750 mg elementaire hoeveelheid glucosamine.
Let op het is voor fabrikanten verplicht de elementaire hoeveelheid glucosamine te
vermelden op hun producten.

Chondroïtinesulfaat 1200 tot 1500 mg (afhankelijk van lichaamsgewicht).
Als leidraad kunt u aanhouden: > 70 kg 1500 mg.

MSM (Methylsulfonylmethaan) minimaal 3000 mg

http://www.glucosamine-info.nl/site/pagina_hoofd.php?rubriek_id=102

-------------------------

Vooral dat laatste over MSM verbaasde mij ENORM, ze raden dagelijks 3000mg
Methylsulfonylmethaan aan:eek::eek::eek:

Er zijn weinig tot geen "Glucosamine, Chondroitine & MSM" supplementen beschikbaar
waar zoveel MSM aanwezig is! Tenzij je Methylsulfonylmethaan apart zou bestellen...

Op Body & Fitshop kwam ik 3 merken tegen die "Glucosamine, Chondroitine &
MSM" verkopen:

Glucosamine, Chondroitine & MSM van Body & Fit
Bevat 300mg MSM per 3 capsules

Glucosamine/Chondroitin/MSM van Doctors Best
Bevat 500mg MSM per 2 capsules

Glucosamine, Chondroitine en MSM van Now Foods
Bevat 150mg MSM per capsule

In géén van deze 3 supplementen zal je meer als 500mg MSM tegenkomen,
nu heb ik hier 3 vragen bij:

1) Klopt die aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 3000mg aan MSM of
is dat zever???

2) Indien het degelijk wel klopt, dan zal ik die 3 ingrediënten (Glucosamine,
Chondroitine & MSM) apart moeten bestellen ->

- Glucosamine Sulfate van Now Foods Bevat 1500mg per 2 capsules

- Chondroitine sulfaat van Glucosamine.com Bevat 1200mg Chondroitine sulfaat per 2 capsules

- MSM 1500 van Doctors Best Bevat 1500mg MSM per capsule!

Dus als ik die aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 3000mg moet nastreven
dan zit ik goed met 2 van deze capsules per dag...

Maar de vraag is: helpen deze ingrediënten ECHT wel???
Ik kamp namelijk met facetartrose:o

3) En dan heb je nog 2 verschillende Glucosamine-soorten:
Glucosaminesulfaat en Glucosaminehydrochloride; wat is het verschil tussen deze 2?
 
Laatst bewerkt:
Misschien helpt het als je een nieuw topic maakt en dan je vraag eens korter/eenvoudiger formuleert. Mensen lezen niet graag pagina's tekst. ;)
 
voor zover ik weet ( ga er niet verder op zoeken/studies zoeken ) heeft MSM in het supplement enkel een ondersteunende werking, MSM werkt licht ontstekkingremmend en pijnstillend. de producten waar je het supplement voor koopt zijn de glucosamine en chondroitine.
het verschil tussen de sulfaat en de hydrochloride is de manier waarop ze gebonden zijn ( chemisch ), de werkende stof blijft hetzelfde ( beetje zoals creatine ethyl ester/creatinemonohydraat, of de esters van verschillende anabolica ).
 
Krakende knieën bij squatten is nooit overgegaan, maar is totaal onschadelijk.

Zolang het maar geen pijn doet moet je je geen zorgen maken.

Ik ben na die eerste kuur osteoplus ermee gestopt, maar nu het winter wordt heb ik soms weer wat last van nekpijn. Vooral als ik niet in de ideale slaaphouding heb gelegen.

Hey Big T, aangezien jij deze topic hebt aangemaakt en tevens ook iets afweet van krakende knieen denk ik dat je misschien de aangewezen persoon bent om me raad te geven.

Sindskort ben ik dieper en wijder gaan squatten. De vorm is al veel beter. Ik hoor echter en voel echter een soort geschraap in mijn linkerknie, alsof er zandkorrels achter mijn knieschijf zitten. Het doet echter geen pijn denk ik (ik zeg denk ik omdat ik door heel mijn leven extreme rugpijnen gehad te hebben, een gevaarlijk hoge pijndrempel heb. Onlangs extreem zwaar verbrand aan de binnenkant arm en vond het niet nodig dit af te koelen omdat ik dacht dat het niet zo erg was. Bleek net geen 3degraad brandwonde, maar goed, ik dwaal af). Ook voel ik iets meer pijn aan de achterkant van de knie, en dan vooral aan de linkerhelft van de achterkant. Zouden deze supps hier kunnen helpen, als is het maar in een ondersteunende rol?Ik weet dat ik mijn spieren en pezen een beetje moet laten wennen aan deze nieuwe manier van squatten, maar ik ben toch benieuwd naar het effect van deze supps op dat kraken.
Alvast bedankt.
 
Back
Naar boven