MuscleMeat

per 3 uur 30 gr. eiwit / waar of niet waar? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Persian G

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2010
Berichten
66
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
65kg
Vetpercentage
10%
mijn vraag is dus de titel ,maar ik heb gelezen dat het een oud onderzoek was en er geen nieuwe zijn:google:.
Als je er iets meer over weet ...
 
ja klopt maar 's nachts moet je om de 2 uur wakker worden en ff eiwitten naar binnen werken.
 
volgenmij groeien de pro's echt niet op dat soort hoeveelheden
 
Ligt toch helemaal aan wat je dagelijks verbrand. Dit zal bij een klein licht persoon minder zijn dan bij een flinke jongen.... 30 gram is 120 kcal.
 
Niet waar .
 
Niet waar, je lichaam neemt op aan eiwitten wat het nodig heeft. Verder kan de dunne darm iets van 800gr aminozuren per uur opnemen.
 
uit recente onderzoek is gebleken dat sommige mensen ook darmen in hun armen hebben dus die kunnen dan meer opnemen.





























.















































nee probeer gewoon gespreid over de dag te eten. Bij het ontbijt vooral goed eten, veel koolhydraten. 's middags moet je veel eiwitten innemen en rondom je training. Wat meeste mensen ook beweren is dat je direct na je training shake moet drinken. Nee dus niet doen gewoon glas vruchtensap en pas na halfuur een eiwitshake innemen. De nadruk ligt niet op "om de 3 uur". Je kan ook om de 2 uur eiwitten nemen of om de uur. Als je bijvoorbeeld 75 kg weegt heb je dan tenminste (75*2=) 150 gram eiwitten nodig. Maak je dan een voedingsschema waarbij je uitkomt op bijvoorbeeld 200 gram eiwitten dan moet je tijdstippen plaatsen. Veel eiwitten moet je s middags en rondom je training dan gaan verdelen. Succes, heb je antwoord op je vraag?


doe de som. (24/3)*30 = 240 gram eiwit. Voor iemand die 110 kg weegt is dat niet genoeg maar voor jou dan weer misschien wel.

snap je het nog steeds niet? kijk maar op youtube, er zijn zat wiskunde tutorials te vinden :P
 
uit recente onderzoek is gebleken dat sommige mensen ook darmen in hun armen hebben dus die kunnen dan meer opnemen.


:slet:(no offence)

D8 even al dat er echt een nieuw onderzoek was :p
bedankt verder.


























.















































nee probeer gewoon gespreid over de dag te eten. Bij het ontbijt vooral goed eten, veel koolhydraten. 's middags moet je veel eiwitten innemen en rondom je training. Wat meeste mensen ook beweren is dat je direct na je training shake moet drinken. Nee dus niet doen gewoon glas vruchtensap en pas na halfuur een eiwitshake innemen. De nadruk ligt niet op "om de 3 uur". Je kan ook om de 2 uur eiwitten nemen of om de uur. Als je bijvoorbeeld 75 kg weegt heb je dan tenminste (75*2=) 150 gram eiwitten nodig. Maak je dan een voedingsschema waarbij je uitkomt op bijvoorbeeld 200 gram eiwitten dan moet je tijdstippen plaatsen. Veel eiwitten moet je s middags en rondom je training dan gaan verdelen. Succes, heb je antwoord op je vraag?


doe de som. (24/3)*30 = 240 gram eiwit. Voor iemand die 110 kg weegt is dat niet genoeg maar voor jou dan weer misschien wel.

snap je het nog steeds niet? kijk maar op youtube, er zijn zat wiskunde tutorials te vinden :P


gwn 3 gram per kilo lichaamsgewicht, heb als een voedingsschema(173 gram eiwit) . ben niet van de grootste
Maar heb nu examen dus heb weinig tijd
 
Laatst bewerkt:
gwn 3 gram per kilo lichaamsgewicht, heb als een voedingsschema(173 gram eiwit) . ben niet van de grootste
Maar heb nu examen dus heb weinig tijd

weeg je 57 kg? dan ben je geen "G" :D nee grapje hoor hahaha.

mm dan moet je zwaar gaan bulken vriend :cool: niet opletten of je om de 3 uur wat krijgt of om de 4 uur gewoon veel eiwitrijke voeding eten met veel of weinig koolhydraten "hoef" je niet op te letten. Succes!
 
Hoeveel eiwit er opgenomen wordt ligt aan de biologische beschikbaarheid van het soort eiwit waarover het gaat.

En hoeveel eiwit er in de vorm van aminozuren in het bloed komt hangt af van hoeveel aminozuren het lichaam op dat moment nodig heeft. Heeft het lichaam zeer weinig aminozuren nodig dan zullen ze eerder omgezet worden in energie of vet. Heeft het lichaam meer aminozuren nodig dan kunnen ze zelfs worden opgebruikt en kan er een tekort ontstaan. Allemaal zeer afhankelijk dus van de situatie.
 
Nee. Ik eet al mijn eiwitten (250-300g) verspreid over twee maaltijden, om 6 en 10 uur 's avonds.

Als dit zo was, hoe is de mens 200.000 jaar geleden dan niet uitgestorven? In die periode werd eens in de zoveel tijd een dier gevangen (mammoet anyone?) waarvan het vlees rijkelijk werd genuttigd (koelkasten bestonden niet dus het vlees moet snel het maagje in). Denk je nou echt dat het lichaam het overschot aan eiwitten gewoon uitpist, wachtend op de volgende maaltijd die over een aantal dagen weer komt?
 
Nee. Ik eet al mijn eiwitten (250-300g) verspreid over twee maaltijden, om 6 en 10 uur 's avonds.

Als dit zo was, hoe is de mens 200.000 jaar geleden dan niet uitgestorven? In die periode werd eens in de zoveel tijd een dier gevangen (mammoet anyone?) waarvan het vlees rijkelijk werd genuttigd (koelkasten bestonden niet dus het vlees moet snel het maagje in). Denk je nou echt dat het lichaam het overschot aan eiwitten gewoon uitpist, wachtend op de volgende maaltijd die over een aantal dagen weer komt?

Dit slaat nergens op.
Weet niet wat je hiermee probeert te zeggen.

Vroeger hadden ze inderdaad geen koelkast, maar moesten ook veel mondjes gevoed worden van zo'n vangst.
Door de minder gebalanceerde voeding, en slechtere leef omstandigheden werden mensen vroeger gemiddeld ook zo'n 30 jaar minder oud als nu.
En als er een paar dagen niets gevangen werd, en er was geen ander voedsel (winter betekende minder fruit e.d.) dan gingen de zwakken gewoon dood.

Maar genoeg geschiedenis voor noobs.

Het overtollig eiwit wordt gewoon, net als alle andere vormen van teveel aan energie, gewoon opgeslagen als vet.
Dus als je echt al je eiwitten in de avond nuttigd, ben ik bang dat dit niet het meest effectief is.
 
dus stel dat je binnen 1 uur zo'n 40 gram eiwitten binnenkrijgt ? mijn voorbeeld na de training s morgens hebk honger en dan vreet k me een haring weg van 200gr uit blik , hier zit 20 gr eiwit in maar ik neem ook nog whey dus samen 44 gram , word dit allemaal niet benuttigd door je lichaam ? Dus dat er overtollige eiwitten worden opgeslagen ?
 
Wat zou voor iemand met een trage stofwisseling een goede eetperiode zijn? is het nu om de 2 of om de 3 uur? :D na al die jaren intensief lezen van voeding vraag ik me dit echt af. Er zijn ook geen studies die het bewijzen.

Ik heb altijd geleerd dat je dit moet beslissen afhankelijk van de vorige maaltijd dat je hebt gehad. In de bulk durf ik wel eens later dan 3 uur te eten omdat men maaltijden groter zijn dan gewoonlijk. En ik geloof ook niet dat je aan teveel van eiwit vet word.. anders was ik nu niet zo groot :D en ik heb schema's gehad waar 10/20 eieren per dag zaten, tel dat maar op ;)

Het blijft een zeer interessante concept dus als iemand hierop met wat ervaring verder kan gaan met een antwoord en steeds proof krijg hij steeds karma van mij.
 
Dit slaat nergens op.
Weet niet wat je hiermee probeert te zeggen.

Vroeger hadden ze inderdaad geen koelkast, maar moesten ook veel mondjes gevoed worden van zo'n vangst.
Door de minder gebalanceerde voeding, en slechtere leef omstandigheden werden mensen vroeger gemiddeld ook zo'n 30 jaar minder oud als nu.
En als er een paar dagen niets gevangen werd, en er was geen ander voedsel (winter betekende minder fruit e.d.) dan gingen de zwakken gewoon dood.

Maar genoeg geschiedenis voor noobs.

Het overtollig eiwit wordt gewoon, net als alle andere vormen van teveel aan energie, gewoon opgeslagen als vet.
Dus als je echt al je eiwitten in de avond nuttigd, ben ik bang dat dit niet het meest effectief is.

Op jullie geschiedenislessen zal ik niet verder ingaan.
Maar wat betreft de eiwitspreiding:
Intermittent fasting, ooit van gehoord? kijk anders eens op de leangains site. Zeer interessant! Warrior diet, is ook iets soortgelijks.

Of je nu 6x30 of 3x60 gram eiwit per dag eet, of je wel of niet ontbijt, het lijkt allemaal niet zo veel uit te maken.

---------- Toegevoegd om 13:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:10 ----------

dus stel dat je binnen 1 uur zo'n 40 gram eiwitten binnenkrijgt ? mijn voorbeeld na de training s morgens hebk honger en dan vreet k me een haring weg van 200gr uit blik , hier zit 20 gr eiwit in maar ik neem ook nog whey dus samen 44 gram , word dit allemaal niet benuttigd door je lichaam ? Dus dat er overtollige eiwitten worden opgeslagen ?

Niet dus... het wordt niet opgeslagen!
Je lichaam kan die 44 gram prima aan. Voor herstel en/of energie.
Aan het einde van de rit gaat het om de macros.
Eiwitjes, calorietjes, alles moet in verhouding zijn, de timing is van minder belang!
 
weeg je 57 kg? dan ben je geen "G" :D nee grapje hoor hahaha.

mm dan moet je zwaar gaan bulken vriend :cool: niet opletten of je om de 3 uur wat krijgt of om de 4 uur gewoon veel eiwitrijke voeding eten met veel of weinig koolhydraten "hoef" je niet op te letten. Succes!

Ik heb mn voedingsschema al eens gepost en mn probleem erbij,
dat ik te veel kcal verkrijg als ik mijn eiwit wil vermeerderen.
& ik geen vet bijkomen.
ondertussen heb ik al magere kaas en magere melk als oplossing, maar verder niks.
 
Laatst bewerkt:
Nope,tenzij je kuurt mss.
 
Op jullie geschiedenislessen zal ik niet verder ingaan.
Maar wat betreft de eiwitspreiding:
Intermittent fasting, ooit van gehoord? kijk anders eens op de leangains site. Zeer interessant! Warrior diet, is ook iets soortgelijks.

Of je nu 6x30 of 3x60 gram eiwit per dag eet, of je wel of niet ontbijt, het lijkt allemaal niet zo veel uit te maken.

---------- Toegevoegd om 13:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:10 ----------



Niet dus... het wordt niet opgeslagen!
Je lichaam kan die 44 gram prima aan. Voor herstel en/of energie.
Aan het einde van de rit gaat het om de macros.
Eiwitjes, calorietjes, alles moet in verhouding zijn, de timing is van minder belang!

Wat ik me laatst afvroeg omtrent dit onderwerp of het dan uitmaakt of je maaltijden dezelfde macro's moeten bevatten of dat dat ook niet zoveel uitmaakt. Of dat je bijvoorbeeld gewoon aan het begin van de week 25000 kcal aan voeding in een krat kan pleuren en het aan het eind van de week op moet zijn dat je dan ook goed gaat? Zijn het nou de macro's in het algemeen per dag, of per week die belangrijk zijn of is het juist de timing van bepaalde voedingsstoffen?
 
Back
Naar boven