MuscleMeat

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Voor de stones wacht ik nog op Stefan, we gingen samen bestellen :) Hoop ze zo snel mogelijk te kunnen hebben zodat ik er mee kan trainen voor de voorronde.
 
De onderdelen voor de voorronde van België zijn bekend gemaakt!

- Medley ( Famers Walk 100 kg 25m, 300 kg Yoke 25m)
- Log Lift Max ( 3 beurten )
- Conan's Wheel ( totaal 280 kg, 4 dames als gewicht )
- Dead Lift Max (Start gewicht 200kg, Per 20kg op gaan, van af 260kg 10kg)
- Cirkel of Stones (80, 90, 110, 125, 135kg)

Is weer een tikkeltje zwaarder, iets zwaarder dan Vlaanderen vorig jaar lijkt me. Maar dat vind ik wel fijn :D 4 maand om me voor te bereiden en trachten in de finale te geraken (top 6 hier halen).

Doelen:
- de medley uitlopen. De farmers moeten snel kunnen, daarna zien dat ik de yoke uitloop. Zal niet makkelijk worden, maar ik heb er vertrouwen in.
- log lift max: hihi :D dit is altijd een goed onderdeel voor mij natuurlijk. Zou leuk zijn om hier 120kg of meer te halen, en daarmee zal ik normaal gezien toch vrij veel punten pakken.
- conan's wheel: kan ik thuis niet oefenen dus zal ik enkele keren bij Jimmy moeten gaan oefenen. Gewoon lopen tot het niet meer gaat he :D
- Deadlift max: Met straps en zonder schoenen proberen om tegen dan 240kg te trekken. Daarmee zal ik niet teveel punten verliezen denk ik. 260kg tegen dan is ijdele hoop :)
- Stones: zelfde als vorig jaar, en ik weet wat ik daar verkeerd gedaan heb. Afgaande op de foto's kan ik de 90kg stone er bv opleggen door vlakbij de ring te staan en op mijn tenen te staan, en is een press niet nodig. 110 en 125kg moeten er dan ook op, en 135kg, dat zien we nog wel :p

Heb er zin in :)
 
succes met de voorbereiding
 
conans wheel=zecher walk met fat bar?
 
Zal ik waarschijnlijk inderdaad af en toe wel eens doen, maar is toch heel anders.
K'zal er vooral moeten op oefenen om de bar extra hoog op de borst te nemen, om niet dezelfde situatie als op de NCC te krijgen :p
 
Mischien da ik wel kom kijken naar die wedstrijd, wil da wel is zien. Uiteraard me de nodige spandoeken, slingers, toeters en hete mokkels! Als ge dan nog ni gemotiveerd zijt :p

Kom waarschijnlijk gewoon kijken:o
 
Zal ik waarschijnlijk inderdaad af en toe wel eens doen, maar is toch heel anders.
K'zal er vooral moeten op oefenen om de bar extra hoog op de borst te nemen, om niet dezelfde situatie als op de NCC te krijgen :p
Bwa,kweet niet?buiten het feit dat je rechtedoor loopt?
mss omdat het zwaartepunt meer langs ene kant ligt,het is dat wat je bedoelt wss.
mss mag je het in front-positie nemen,is nog een extra voordeel voor u:)
 
Ik ga sowieso voor de wedstrijd nog een aantal keer bij Jimmy trainen en zal dan wel zien wat ik kan en mag doen :) Echt frontsquatten lijkt me dat dat niet zal mogen.
 
Mischien da ik wel kom kijken naar die wedstrijd, wil da wel is zien. Uiteraard me de nodige spandoeken, slingers, toeters en hete mokkels! Als ge dan nog ni gemotiveerd zijt :p

Kom waarschijnlijk gewoon kijken:o
Kging ook komen kijken,maar als je wss toch geen hete mokkels meepakt ...:sad:
 
Beloofd is beloofd he!
 
Aangezien er op de conan's 4 vrouwen gaan zitten, zullen er dus toch al minstens 4 vrouwen aanwezig zijn lijkt me. Ik hoop alleszins dat Jimmy niet zelf gaat plaatsnemen :(
 
Squat training

Squat
5x60kg
3x100kg
2x140kg
5x160kg
5x160kg
5x160kg (volume PR denk ik)

Front squat
10x100kg
6x100kg
6x100kg (pffff zwaar :D)

Squat lockouts
3x260kg
1x300kg (10 seconden vastgehouden)
1x300kg (13 seconden vastgehouden)

Goeie training.
Het plan was 3x5x157,5kg te doen, maar ik voelde me goed en had geen zin in zo'n belachelijke getallen, dus dan toch maar een raise van 5kg gedaan en 160kg gepakt. Ging nog goed ook, nu met riem. Volgende keer 165kg pakken. Over de diepte heb ik wel twijfels. Het voelde evendiep als ik altijd squat, maar op film lijkt het maar nipt parallel bij elke rep. Misschien ligt het aan de hoek van de camera, misschien ligt het aan de lange broek, geen idee. Volgende keer van opzij filmen om zekerheid te hebben.
Front squat was dodelijk, 3x10 zat er deze keer niet meer in :) Daarna squat lockouts, was weer lekker voor mijn core. Dit doe ik voor core stabiliteit en gewenning aan het gewicht voor de yoke, maar ga ik wel niet elke week doen. Is veel te belastend :)

Overigens zit ik met een of andere blessure aan mijn linkerschouder. Niets ernstigs, maar toch irritant. Ik verdenk de BTN jerks hiervan. Nog 1 week proberen, en als blijkt dat het daardoor komt, vervang ik die oefening wel door iets anders. Ik dacht aan overhead squats. Die jerks doe ik vooral voor overhead balans te krijgen, en daar lijken overhead squats mij ook wel geschikt voor.

Filmpje squat

http://www.youtube.com/watch?v=VQ4DaNqSWIg
 
Mooie training!:)
en al die reps met 100kg is ook netjes.
wel niet te overmoedig worden natuurlijk,ik zou geen stappen overslaan,en terug omhoog gaan met 2,5kg,maar jij moet het weten hé.
Ja,het is al gemeen geweten dat BTN blessure gevoelig is.
squats lockouts en oh squats ga ik ook eens invoegen denk ik.
 
Lol als ik zeg dat ik volgende keer met 2,5kg ga omhoog gaan, komt er ene zeggen dat ik niet op voorhand moet denken dat ik 5kg niet haal en gewoon proberen, en als ik zeg dat ik met 5kg ga omhoog gaan, komt er een andere zeggen dat ik niet te overmoedig moet worden :p
Ik stel voor 4kg?
 
lol als ik zeg dat ik volgende keer met 2,5kg ga omhoog gaan, komt er ene zeggen dat ik niet op voorhand moet denken dat ik 5kg niet haal en gewoon proberen, en als ik zeg dat ik met 5kg ga omhoog gaan, komt er een andere zeggen dat ik niet te overmoedig moet worden :p
ik stel voor 4kg?

3,75?
 
Knieeën naar buiten houden met de squats :)
 
Lol als ik zeg dat ik volgende keer met 2,5kg ga omhoog gaan, komt er ene zeggen dat ik niet op voorhand moet denken dat ik 5kg niet haal en gewoon proberen, en als ik zeg dat ik met 5kg ga omhoog gaan, komt er een andere zeggen dat ik niet te overmoedig moet worden :p
Ik stel voor 4kg?
ik denk dat je met 5kg snel aan je plafond zit.
slechten tipgever :finger::p
maar jij moet uiteraard zelf aanvoelen,niet te veel naar onze zever luisteren:D
 
Als ik elke week verhoog met 5kg, zit ik tegen de voorronde aan een squat van 3x5x250kg, dus zou mooi zijn :)
 
Lol als ik zeg dat ik volgende keer met 2,5kg ga omhoog gaan, komt er ene zeggen dat ik niet op voorhand moet denken dat ik 5kg niet haal en gewoon proberen, en als ik zeg dat ik met 5kg ga omhoog gaan, komt er een andere zeggen dat ik niet te overmoedig moet worden :p
Ik stel voor 4kg?

Mij ging het niet ofdat je met 5 of 2,5 kg verhoogt, al doe je het met 10 kg. Ik wilde gewoon zeggen dat je niet op voorrand mocht beginnen denken dat je een set gaat failen;)
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven