AndroidHealthClinic

Vitamine B-12 - injecteerbaar (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Vitaminen/mineralen
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Geeft meer energie, verbetert eetlust en spijsvertering, stimuleert de productie van rode bloedcellen, verbetert pomp, meer vasculariteit en beter herstel.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulken
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1 maand
  • Hoe is de smaak van dit supplement? nvt.
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 injectie om de dag (1000mcg)
  • Waar heb je het supplement gekocht? Apotheek (België)
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? -
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? Vergeten, was niet veel.
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja.

Mijn review:
Niet echt een normaal supplement omdat het in deze vorm doorgaans alleen bij deficiëntie als gevolg van ziekte wordt toegediend, maar omdat het beter werkt dan veel populaire supplementen toch een review waard.

Ik heb B12 gedurende het diëten geprobeerd. Dit had zowel voor- als nadelen. Voordelen: meer vasculariteit, betere pomps en meer energie tijdens de training. Ik had ook de indruk dat het een positief effect had op de geest. Het nadeel: als je gaat diëten is het niet wenselijk dat je eetlust toeneemt. Dit probleem heb ik kunnen opvangen met een efedrine/cafeïne/yohimbine stack, wat de eetlust remt.

Na anderhalf tot twee weken merkte ik veranderingen op. Meer vasculariteit, spierhardheid en betere pomps. Ook meer energie en levenslust. Daarnaast een verbeterde spijsvertering. Cardio ging ook steeds beter (vermoedelijk door de verhoogde aanmaak van rode bloedcellen). Hierdoor kon ik bij de KT ook beter presteren.

De injectieplaatsen waren armen en schouders, omdat hier de huid dun is en je met een insulinespuit makkelijk tot diep in de spier geraakt, voor een optimale opname. Dosis: 1 injectie om de andere dag (is meer dan voldoende).

Wat mij betreft een aanrader. Het is mogelijk dat je het in Nederland niet zonder voorschrift kan kopen. In Belgie doen de meeste apotheken er niet moeilijk over.

Vitamin_B12_Injection.jpg
 
is de vitamin b12 rotexmedica een depot???

dacht het niet.. dacht dat ik ook van rotexmedica gebruikt had, zette gewoon om de dag..
 
Hmm ik ben opzoek naar apotheken die wel naar het buitenland verzenden, lastig om te vinden
 
Ik ben ook begonnen aan B12 injects, moet zeggen werkt goed meer pomp en makkelijker ademen tijdens cardio, doe met cardio veel meer en sneller dan voor de injects. Meer energie en dat na 2 dagen spuiten!! Mijn vriendin gebruikt het nu ook 2 dagen en ze heeft minder haaruitval, hiervoor had ze dagelijks plukken haar in de hand nu dus niet meer! Dit belooft wat na een week gebruiken, eetlust nog niet toegenomen, zit in wedstrijd voorbereiding dus dat de stofwisseling omhoog gaat zou ik goed kunnen gebruiken mits ik niet meer ga eten dan ervoor ;-) Dit word een blijvertje denk ik, 1 week elke dag 1mg 1 ml, en 1 week off. Voel me lekker fris met meer oogvocht hierdoor een frissere uitstraling, ook de huid lijkt beter doorbloed. Allemaal + punten op te noemen.
 
Laatst bewerkt:
Wat is het verschil met b12 pillen? Moet je die vaker nemen? Of zijn die minder effectief?

:)
 
Wat is het verschil met b12 pillen? Moet je die vaker nemen? Of zijn die minder effectief?

:)
Van bijv. 500 mcg cyanocobalamine wordt oraal maar 1,8 mcg daadwerkelijk opgenomen. Veel B12 supplementen halen niet eens de ADH als men de instructies op de verpakking volgt. Het is echter prima mogelijk om de ADH te behalen met pillen. Wat we met de injects eigenlijk doen is boven de ADH gaan, dat gaat veel makkelijker door het overslaan van de spijsvertering en eerste lever passage.

Verder als je de ziekte van Crohn of de ziekte van Addison Biermer hebt dan wordt B12 helemaal niet meer opgenomen via de darmen.
 
Zoals vaker opgemerkt: B12 in zuigtabletten worden via slijmvlies in de mond rechtstreeks in het bloed opgenomen en gaan dus niet alleen via de darmen.
Desondanks geldt dat bij hoge doseringen B12 toch passief wel opgenomen wordt via de darmen, ook al is geen sprake van actieve opname.
 
Dat kun je wel 10x herhalen, maar wat is er mis met injecties?
Werkt snel en doeltreffend, zie het probleem niet zo met een spuitje...
 
Behalve dan dat je er amper aan kan komen als je in NL woont en niet de juiste 'kanalen' weet?
Plus natuurlijk dat je er hygiënisch mee moet werken.. ken weinig mensen die echt graag zichzelf prikken met een naald.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag besteld morgen in huis..zoiets dus, er worden meer dan genoeg kanalen gemeld in dit toppic. Ok niet iedereen loopt graag te prikken is wat van te zeggen ja.
 
Zoals vaker opgemerkt: B12 in zuigtabletten worden via slijmvlies in de mond rechtstreeks in het bloed opgenomen en gaan dus niet alleen via de darmen.
Desondanks geldt dat bij hoge doseringen B12 toch passief wel opgenomen wordt via de darmen, ook al is geen sprake van actieve opname.

"The sublingual route, in which B12 is presumably or supposedly absorbed more directly under the tongue, has not proven to be necessary or helpful, though there are a number of lozenges, pills, and even a lollipop designed for sublingual absorption. A 2003 study found no significant difference in absorption for serum levels from oral vs. sublingual delivery of 0.5 mg of cobalamin.[35] Sublingual methods of replacement are effective only because of the typically high doses (0.5 mg), which are swallowed, not because of placement of the tablet. As noted below, such very high doses of oral B12 may be effective as treatments, even if gastro-intestinal tract absorption is impaired by gastric atrophy (pernicious anemia)."

Het verschil met injectie is natuurlijk dat er bij injectie helemaal niets verloren gaat, dus een hoge dosis komt als een hoge dosis direct in het bloed. Terwijl er geen verschil is tussen slikken of onder de tong.

Je kan natuurlijk als een gek gaan slikken, maar is duurder en niet nodig. Ook is het maar de vraag of het wel het effect haalt van injecteren. Maar iedereen moet zelf uitmaken hoe ie het neemt. Na een aantal keer stelt dat injecteren niets meer voor.
 
Van bijv. 500 mcg cyanocobalamine wordt oraal maar 1,8 mcg daadwerkelijk opgenomen. Veel B12 supplementen halen niet eens de ADH als men de instructies op de verpakking volgt. Het is echter prima mogelijk om de ADH te behalen met pillen. Wat we met de injects eigenlijk doen is boven de ADH gaan, dat gaat veel makkelijker door het overslaan van de spijsvertering en eerste lever passage.

Verder als je de ziekte van Crohn of de ziekte van Addison Biermer hebt dan wordt B12 helemaal niet meer opgenomen via de darmen.

Okee okee hoeveel mcg word er dan opgenomen via injects?
Ging mij meer om het feit ook dat aan de pillen makkelijker te komen is :D
Maargoed als de opname zo laag is zal het ook weinig/tot geen effect hebben :)
 
Okee okee hoeveel mcg word er dan opgenomen via injects?
Ging mij meer om het feit ook dat aan de pillen makkelijker te komen is :D
Maargoed als de opname zo laag is zal het ook weinig/tot geen effect hebben :)
Alles wordt op opgenomen, alleen plas je ook een groot deel weer uit. Pillen werken ook maar moet je meer doseren en het bouwt langzamer op in het lichaam.
 
In dat door BigT geciteerde onderzoek wordt kennelijk 500mcg (0,5mg) als een hoge dosis gezien. Dat is nog altijd de helft van wat ik om de andere dag neem en slechts 10% van wat ik voorheen 2x per week innam (5000mcg). Bij zulke hoeveelheden is er wel degelijk een goede werking..
 
En dan is het ook nog maar de vraag of de reststoffen die in de pillen zit wel zo goed is, vooral bij veel pillen lijkt me dit ongezond!
 
In dat door BigT geciteerde onderzoek wordt kennelijk 500mcg (0,5mg) als een hoge dosis gezien. Dat is nog altijd de helft van wat ik om de andere dag neem en slechts 10% van wat ik voorheen 2x per week innam (5000mcg). Bij zulke hoeveelheden is er wel degelijk een goede werking..
Zijn er onderzoeken hiervan, dat bij opzuigtabs er veel wordt opgenomen?
 
Gebruik zelf ook zuigtabletten eerst van NOW Foods nu van Twinlabs.
Merk dat ik veel meer honger heb dan eerst en meer energie, heb niks gemerkt van verbeterde slaap ofso.

Verder...
Injection and patches are sometimes used if digestive absorption is impaired, but there is evidence that this course of action may not be necessary with modern high potency oral supplements (such as 0.5 to 1 mg or more). Even pernicious anemia can be treated entirely by the oral route.[36][37][38] These supplements carry such large doses of the vitamin that 1% to 5% of high oral doses of free crystalline B12 is absorbed along the entire intestine by passive diffusion.
Zijn pleisters van...misschien is dat wat leuks :)
 
Heb ze van Sterop, gewoon bij de apotheek.
Zijn ampullen van 1mg.

Volgens apotheker mag je ze gewoon drinken!!
Iemand ervaring mee?

1x/ week zou voldoende zijn??
 
Back
Naar boven