MuscleMeat

Sticky Het grote hardcore sportscholen topic

Bezoekers in dit topic

[Ik ben dus per heden weg na 13 maanden bij de Sportschool Hollander van m'n post hierboven. Per vandaag hier verder. Dus een verse beoordeling.]


Waar:
Rotterdam-West, Aelbrechtskade (zijstraat)
Wie: Classic Gym Rotterdam
Beoordeling: Hardcore Gym

Dumbbells tot 54K, alle toestellen, benches etc. aanwezig. Veel ijzer.

Stuk of 10 cardio-apparaten, loopbanden, crosstrainer etc.

Verkoop van supplementen. Voedings- en trainingsadvies.

Sfeer is prima. Posters van pro's aan de muur tussen de spiegels.

Er trainen ook pro's en wedstrijddeelnemers. Komt zo nu en dan wel eens een internationale ijzervreter trainen.

Zag al veel ventilatoren en kan me voorstellen dat het er warm kan worden, vooral wanneer het druk is.

Voor 33,- per maand, onbeperkt trainen.
Losse training 6,-.

Douches en kleedruimte hygienisch.

Ma-vrij: 10:00 - 22:00
Za: 10:00 - 14:00
Zo: 11:00 - 15:00

www.classicgymrotterdam.com


EDIT: heb er nu een week getraind en de begeleiding staat voor je klaar, je wordt er serieus genomen, sfeer is relaxed, er wordt hard getrained (natuurlijk niet door iedereen), kortom, blijvertje. Hopelijk komt niet half DBB forum hierheen want zo groot is het niet :)
 
Laatst bewerkt:
Waar? 't Harde Gelderland, achter zwolle. (nederland)
Wie? Derks Gym
Beoordeling?

50 kg dumbbells, 2 benches, 3 losse bankjes los squatrek genoeg schijven. 75 toestellen.
uitbreiding medio 2011 word verdieping er boven op met balkon en nog 2 zalen voor vechtsporten. van 75 naar 150 toestellen. krachthonk word uitgebreid met nog meer benches en shit en oa. dumbbells tot 60kg.

goeie begeleiding, trainen bijna alleen maar grote jongens. setjes van 150kg bench is gewoonte.

onbeperkt 30eur in de maand, volgend jaar 32 euro

ma: 9:00 12:00/ 16.00 20.00
di: 9:00 12:00/ 16.00 21.00
wo: 9:00 12:00/ 16.00 20.00
do: 9:00 12:00/ 16.00 21.00
vr: 9:00 12:00/ 16.00 20.00
za: 9:00 12:00
zo: gesloten

nadelen: geen airco/zonnescherm bij krachthonk.
openingstijden, maar word aangepast.
geen douches(hoeft van mij ook niet)
 
Waar? Tielt (W-VL), België
Wie? Vzw Conditiecentrum Tielt (CCT)
Beoordeling? Veel krachttoestellen (zowel oldskool als nieuwere modellen), 6 bankjes voor db oef., 2 bankjes voor bench press, seated MP bankje, squatrek, 4 olympische staven, 4 barbells, 3 EZ-bars, heel veel soorten cardiotoestellen.
dumbbells tot 50kg dacht ik, maar je kan nog losse samenstellen tot 70kg fzo.

Er trainen en aantal competitieve bodybuilders en ex-bodybuilders. Er heerst een echte trainingssfeer en iedereen is serieus bezig.
Veel meisjes/vrouwen ook, maar dat maakt het nog geen pussy gym.

prijs voor 1 maand is 20 euro, voor 1 jaar 125 euro.
De zaal is elke dag open op goeie uren en sluit slechts 2 dagen in een jaar.

Het enige nadeel mss is dat je je eigen drank niet mag meedoen in de zaal en je dus terug naar de kleedkamers moet om te drinken.
Ook kan je geen losse incline of decline bench press doen.

meer info: http://www.conditiecentrumtielt.be/
 
Laatst bewerkt:
Waar? Lutjebroek of al places.

Wie? Ernst van der Zee. [Link niet meer beschikbaar]

Beoordeling? 8,5/10

pluspunten : maarliefst 4 verstelbare bankjes, een platte en een verstelbare vaste bank voor bankdrukken.

groot arsenaal old skool apparaten van panatta met veren onder de gewichtstapel zodat je de laatste rep niet met beleid hoef te laten zakken hetgeen blessures veroorzaakt. dip station.

dumbbells tot 30 kg met daarnaast nog een set verstelbare dumbbells die tot 62 kg kunnen als je er 15 kg schijven aanhangt.

kotsemmers aanwezig.

deadliften is toegestaan.

dumbbells kan je laten vallen op de matten.



minpunten. geen optionele spotters in het squatrek.

dicht tijdens de bouwvak en op zondag, zaterdag al om 12 uur dicht.

lidmaadschap is net zo duur als bij al die andere health centers.

's winters is er te weinig parkeergelegenheid omdat iedereen die vlakbij woont dan ook met de auto komt.

het is een health center

het is in Lutjebroek, een dorp waar je nog niet dood gevonden wilt worden.
 
omdat Ernst van der Zee dus 3 weken gesloten is heb ik mooi de kans om eens wat andere sportscholen te bezichtigen.


Waar? Bovenkarspel achter het treinstation

Wie? Macheld Stins http://www.s-ms.nl/Content/Default.aspx

Beoordeling? 4/10

pluspunten : air conditioning

minpunten : de dance muziek uit de jaren 90 die ze daar draaien word je echt gek van.

de barbell glimt zo erg dat je verblind word als je in de spiegel naar de bar kijkt.

dumbbells tot 30 kg

geen optie tot los squatten ze hebben alleen een Jones smith machine en dat traint vrij k*t kan ik je vertellen. deadliften heb ik maar niet geprobeerd.

Nautilus apparaten
 
HealthCityBasic Drachten.

3 a 4
Veel cardio weinig kracht. Paar bankjes 1 schmidt rek 1 leg-pres tot 200kg. Dumbbells tot 36kg geloof ik. Niet echt voor bb maar ach een tientje in de maand.

Ga er snel weer weg, komt weer een nieuwe sportschool in de Trisken in Drachten, extra zware spullen en doet ook wedstrijd begeleiding.
Iemand die weet hoe die heet?..is nog niet open vandaar.

Rino Gym ;)
Zelfde hier, ik ga ook naar de trisken wanneer me abo bij HealthCity afloopt.. Was het maar waar dat de dumbbells tot 36 gingen, ze gaan slechts tot 26 ;)
 
Waar? Grootebroec

wie? Jumping Feet.

beoordeling?
7/10

pluspunten : goedkoop 180 euro voor een jaarabonnement onbeperkt.

geen maffe instructeurs.

genoeg schijven aanwezig incline flat en decline bench en een powerrack.


minpunten : dumbbells gaan tot 30 kg

geen douches

barbells zijn 31 mm en de lagers draaien niet goed.
 
Waar? Zwaag

Wie? StayInShape

beoordeling? 9,5/10 [Link niet meer beschikbaar] (volgens mij is de eigenaar lid van body resource).

pluspunten

dumbbells tot 50 kg en op de eerste verdieping nog een rack met dumbbells tot 50 kg.

squatrack

eerste sportschool waar ik train dat de lagers op de barbells goed draaien. pluspunt voor olympische lifts.

matten om de vloer te beschermen, en ik zag ook een paar rubber ringmatten liggen, die kan ik wel gebruiken om op te deadliften.

apparaten van panatta trainen lekker.

minpunten :

Weinig meisjes, ik heb ze in ieder geval niet gezien. ik zag wel een meisje naar boven gaan en toen ik daar was was ze verdwenen, later zag ik haar weer langs lopen, maar volgens mij kwam ze niet om te trainen.


Eerste gym waar ik een paar echte buffels heb zien lopen, toen ik me om stond te kleden hoorde ik opeens heel erg gehijg, toen keek ik om en hij was net zo breed en fat als Skinny.

later zag ik volgens mij nog een wedstrijd bodybuilder, of gewoon een anabolengebruiker.
 
Waar:Booischot, België
Wie: Prisma
Beoordeling: grote zaal met fantastishe mogelijkheden om hardcore te trainen, alleen wordt het door de eigenaar niet gewaardeerd. Als je tijdens het trainen teveel "lawaai" maakt, wordt je na 5 jaar trainen, zonder boe of ba, vriendelijk bedankt en aan de deur gezet. Dus voor mij beoordeling: 0/10. Train nu bij Heracles te Westerlo. Echt een hardcore zaal. Beoordeling: 10/10
Geen gepraat en getreuzel, gewoon trainen. Héél goede sfeer.
 
Waar: Rotterdam zuid,Zuid Holland
Wie: Olympia kracht sport verenigen
Beoordeling: dumbbells tot 60 kilo, hoop freeweight maar ook aardig wat machines, voor maar 25 euro. Hardcore gym,Verschillend soorten muziek
Twee nadelen: Soms is muziek ook echt slecht, En kleine kans dat de sportschool 2011.
 
Waar: Apeldoorn,Gelderland
Wie: Back to Basics (eigenaar: Papa Mike (bondscoach Ned BB team geweest))
Beoordeling: dumbbells tot 70 kilo, Echte hardcore gym. Motto is: Train hard or go home! Schijven tot 45 kilo, squatrek, grote diversiteit aan machines, en gewoon heel veel gewichten. Sfeer is prima, altijd gasten die bereid zijn je te helpen.

nadelen:
Er komen echt praktisch geen vrouwen. De cardio afdeling is erg beperkt, je kan alleen lopen of fietsen. (niet roeien wat ik toch wel mis)
 
Waar: Raamsdonksveer Noordbrabant
Naam: Sportschool Van drunen

Is een zeer goede sportschool waar je van alles gebruik kunt maken je hebt een boven verdieping voor cardio en beneden heb je het krachthonk en de machines apart staan. Dus als je hard en zwaar wil trainen ga je richting het krachthonk. De dumbbells lopen op tot er met 50 KG. verder is er echt veel diversiteit kwa trianingen je kan echt alles doen wat je wil doen. je hebt wel dat alles door elkaar loopt maar heb je niet echt last van. verder hebben ze veel uitgebreid advies zowel qua teste die je kan doen als gewoo vragen om schemas die ze voor je willen maken. Dus asl beginner kan je er goed beginnen.
8/10
vind super gym
 
ik train bij K&K in sint willebrord (voorheen Anton van den Broek)..verreweg van de beste (ga ik niet helemaal uitleggen maar voornamelijk vanwege staat apparatuur ..zou eigenlijk mijn gym een beetje moeten aanprijzen) maar de prijs is erg laag 22,50 onbeperkt en je moet het toch allemaal zelf doen.
Als je in de buurt kom een keer trainen. de sfeer is goed..in elk geval beter als sommige andere gyms die mij bekend zijn.

BODYLINE in breda blijf ik aanraden ..nu andere eigenaren dan wanneer ik er trainde..de beste van de beste apparatuur voor echte atleten (nee ik bedoel niet persee moderne apparatuur)

Sportivo in oudenbosch. aantal jaar terug compleet vernieuwd. was wel leuke bb gym..nu meer health gericht maar je kan er wel goed trainen. schijnt dat je alleen niet moet brullen daar maarja zie mezelf daarvoor niet weggestuurd worden
ziet er mooi/schoon uit. de kleedkamers vond ik wel een beetje "cribs" achtig hehe

binnenkort ga ik een keer met een maat bij keep fit in breda trainen. zal de bevindingen wel melden hier
 
Laatst bewerkt:
waar: Brunssum (Limburg)
wie: Haefland-sport
beoordeling: dumbbells tot 70 kg, veel ijzer weinig lullen. Er worden ook groepslessen gegeven maar de focus ligt toch echt op krachtsport.
 
Waar: Rijswijk
Wie: Lucardie
Beoordeling: Heel veel dumbbells, tot 60 kg, verder veel oude machines en veel verschillende soorten halters, maar gelukkig ook 2 Eleiko halters met Eleiko schijven

Redelijk hardcore, maar ook veel nadelen. Zo zijn er geen douches en is er een veel te klein powerrack. Van de eigenaar moet ik deadliften op een soort matjes (het is in een flatgebouw). Bovendien vertrouw ik de gewichten van de dumbbells niet.
Maar verder een prima gym om af en toe te trainen.
 
Waar: Zwevegem (Kortrijk)
Wie: Roger en Gianni Verbrugge (vader en zoon)
Beoordeling: enkel begeleiding voor beginners,heel oud, maar wel degelijk materiaal, halters tot 60kg, 4 flat benches,squatrek, deadliftmogelijkheden, veel bars,hygiëne zozo,
cafetaria,supplementen te verkrijgen maar tamelijk duur en met weinig kennis v zaken

Heel oude club(bestaat meer dan 50jaar,maar je stapt dan ook binnen in de jaren 60)
Familiale sfeer (iedereen kent iedereen), enkele PL'rs, enkele BB'rs, verder veel superdudes en bejaarden
Maar toch train ik er heel graag, lekker hard, altijd materiaal voor handen dat ik wil en ik groei er nog altijd goed
90euro/6 maand ; 170euro/jaar
 
Laatst bewerkt:
Waar: Health City Beoordeling: Qua toestellen is alles aanwezig en goed onderhouden. Er zijn ook leuke extra's zoals gratis drinken, saune, stoombad, .. Enige minpunt is misschien de zwakke begeleiding. Op de eerste dag kreeg ik enkele toestelletjes uitgelegd, en verder krijg je een schema wanneer je dat aanvraagd en worden de oefeningen uit dat schema goed uitgelegd. Het probleem is echter dat die schema's vaak gewoon niet goed zijn.
 
Laatst bewerkt:
Toevallig iemand hier die een ''hardcore'' sportschool met squatrek e.d in de buurt van zeist of driebergen. Ben zeer benieuwd!

Waar: Zeist, (Johan van Oldenbarneveltlaan 96-1, 3705HK Zeist)
Wie: Fitcentre Zeist
Beoordeling: De enige sportschool in Zeist die in de buurt komt van hardcore. Aardig dumbbell rack tot 60kg (maar alles 1x) met 4 verstelbare benches ervoor, squatrack, smith machine, twee benchpress benches (gewoon) en een schuine. Leuke sfeer maar veelal oude machines en de inrichting kan ook wel eens vernieuwd worden. De eigenaar (aardige vent, wel een kwek) probeert alles tegelijk te doen, wat niet werkt. Er staan veel cardio machines (3 of 4 loopbanden, stuk of 8 fietsen, 3 ligfietsen, 4 of 5 stairmasters en 6 crosstrainers) en hij zit heupdiep in die slimbelly bullshit (wat een hoop kost maar volgens mij niets oplevert). Beter kan ie zich meer gaan richten op BB en PL. De enige begeleidster die weet waar ze mee bezig is vertrekt binnenkort, heb ik begrepen.

Kosten: Rond de 30 euro p/m onbeperkt. Op zaterdag trouwens gesloten en op zondag maar van 9.00 tot 14.00 uur open.
 
Laatst bewerkt:
Waar: Amstelveen
Wie: Special Sports
Prijs: 51,50 p/maand
Beoordeling:
Boven: Dumbbells tot 50kg en van elk wel 3/4 dezelfde zodat je nooit hoeft te wachten, veel halters, schijven en bankjes. Waaronder 2 flat BP, incline BP en decline BP. Machines zonder kabels maar waar je dus de schijven ophangt. 2 squatrekken en 1 smithmachine.

Beneden: Veel machines (met kabels) en heel veel cardio-apparatuur. En nog een klein krachthonkje met wat lichtere kilo's als boven. Begeleiding is goed doordat er alleen ervaren trainers rondlopen met een lijst aan diploma's etc.

362 dagen per jaar open.
 
waar: heist (knokke-heist belgiè)
wie: dynamic gym
beoordeling: zeer goede hardcore gym dumbbells tot 64kilo, flat BP,redelijk wat verstelbare bankjes ,sqaudrek en goede oude HARDCORE beentraining machienes , 1smithmachiene met verstelbaar bankje , kleine hoekje met cardio app alle rest is PURE HARDCORE !!!!
o ja heel wat competitie atleten trainen of hebben er getraind

kleine pure gym met goede begeleiding door ervaren competitie bodybuilders


leuk weetje als je eens aan de belgische kust op vakantie bent maar wel wilt aan die ijzers sleuren !
 
Back
Naar boven