MuscleMeat

Tips en tricks over voeding en dieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hey bro's

Kwark komt soms gewoon me neus uit(ik denk dat ik niet de enige ben).Soms eet ik me kwarkpot voor de helft op, en pleur het weer in de koelkast als ik effe geen zin meer in heb, om het vervolgens later weer op te vreten.


Wat ik dan doe, om het een beetje eetbaarder te maken, is het volgende, ik pak een stuk fruit( meestal banaan, of appel)

Ik snij het stuk fruit in kleine stukjes, en pleur het in me bakje kwark:D

Dan smaakt het wat beter, en lust ik er wat meer van:)



Groet

Levrone@


En in banaan zitten ontzettend veel energiestoffen en vitamines :rolleyes:
 
voor het slapen meng ik altijd kwark met sinaasappelsap , yes...
 
Nog een tip van 3XL: eet ananas(sap)! Er zit een enzym in, bromelaïne, wat in je darmen meehelpt met de eiwitvertering. Het zit zowel in verse ananas als in ananas in blik.

Bijv. bij kwark smaakt ananas uit blik heerlijk. Wel die op eigen sap kopen, want in ananas op siroop zit (gewone) suiker. Bij de Edah hebben ze heel goedkope (eigen merk) :D

Ik wil geen spelbreker zijn, maar volgens mij is het zo dat je lichaam enzymen uit voedsel ziet als eiwitten en die ook als eiwitten afbreekt. Je lichaam zal deze enzymen dus niet gaan gebruiken.

---------- Toegevoegd om 22:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:41 ----------

oh doh, post is al 8 jaar oud :D
 
Ananas eten direct na je training voor herstel. Een half uur tot een uur voordat je gaat slapen een halve liter kwark tot je nemen. Overdag andere eiwitbronnen gebruiken dan kwark.
 
kuur

Ik volg momenteel een siroopkuur op basis van ahornsiroop en citroensap.
De siroop zorgt voor genoeg suiker om de dag door te komen, en het gewischtsverlies is geweldig!

5kg in 5 dagen and counting!
 
Ik volg momenteel een siroopkuur op basis van ahornsiroop en citroensap.
De siroop zorgt voor genoeg suiker om de dag door te komen, en het gewischtsverlies is geweldig!

5kg in 5 dagen and counting!
:eek:???
 
Gewoon de kwark, fruit en melk in de blender gooien met nog een extra schepje wei poeder. Mjammie!
 
Ontbijt voor een kampioen: havermout in de blender 1 banaan flinke schep whey poeder beetje kaneel en melk.
Dat die er niet tussen staat ik neem het elke ochten ideaal al een jaar of 4 denk ik
 
Waar begin ik?

Hallo,

ik ben 23 jaar, studeer en wil graag in shape komen het komende half jaar. Ik ben 1.80 lang en weeg momenteel 88 kilo (veel te veel dus). Ik ga 3 tot 4 keer per week naar de sportschool waarvan 2 bokstrainingen en val geen gram af. Ik heb aanleg om snel vet op te bouwen. Ik eet bijna nooit ongezond en drink de laatste tijd ook geen bier meer. Toch val ik voor geen gram af.
Iemand tips and tricks qua voeding of training? Zou ik eiwitshakes kunnen gebruiken om spiermassa op te bouwe? Ik ben bang dat ik daar alleen maar meer van gain.

Let me know !

Ruud
 
Hallo,

ik ben 23 jaar, studeer en wil graag in shape komen het komende half jaar. Ik ben 1.80 lang en weeg momenteel 88 kilo (veel te veel dus). Ik ga 3 tot 4 keer per week naar de sportschool waarvan 2 bokstrainingen en val geen gram af. Ik heb aanleg om snel vet op te bouwen. Ik eet bijna nooit ongezond en drink de laatste tijd ook geen bier meer. Toch val ik voor geen gram af.
Iemand tips and tricks qua voeding of training? Zou ik eiwitshakes kunnen gebruiken om spiermassa op te bouwe? Ik ben bang dat ik daar alleen maar meer van gain.

Let me know !

Ruud

Begin eerst even met een eigen topic anders..En post je trainings en voedingsschemaeens mocht je die hebben!!
 
Hallo,

ik ben 23 jaar, studeer en wil graag in shape komen het komende half jaar. Ik ben 1.80 lang en weeg momenteel 88 kilo (veel te veel dus). Ik ga 3 tot 4 keer per week naar de sportschool waarvan 2 bokstrainingen en val geen gram af. Ik heb aanleg om snel vet op te bouwen. Ik eet bijna nooit ongezond en drink de laatste tijd ook geen bier meer. Toch val ik voor geen gram af.
Iemand tips and tricks qua voeding of training? Zou ik eiwitshakes kunnen gebruiken om spiermassa op te bouwe? Ik ben bang dat ik daar alleen maar meer van gain.

Let me know !

Ruud


Stickies over voeding lezen. Kijk naar 'cutten'
 
Hallo,

ik ben 23 jaar, studeer en wil graag in shape komen het komende half jaar. Ik ben 1.80 lang en weeg momenteel 88 kilo (veel te veel dus). Ik ga 3 tot 4 keer per week naar de sportschool waarvan 2 bokstrainingen en val geen gram af. Ik heb aanleg om snel vet op te bouwen. Ik eet bijna nooit ongezond en drink de laatste tijd ook geen bier meer. Toch val ik voor geen gram af.
Iemand tips and tricks qua voeding of training? Zou ik eiwitshakes kunnen gebruiken om spiermassa op te bouwe? Ik ben bang dat ik daar alleen maar meer van gain.

Let me know !

Ruud

Dat is toch echt wel heel weinig informatie om op verder te gaan. Kan je geen foto's posten, dan weten we tenminste waarover we het hebben.
Wat je wel kunt doen al, is gedurende een ganse week je calorie-inname noteren, maar dan werkelijk alles. Meet ook je vetpercentage (XXL verkoopt goede vetmeters). Meten is weten, en dat is tot op heden te weinig gebeurd.
PS - In shape komen duurt langer dan een half jaar, trek daar gerust maar een jaar voor uit.
 
pinda's in dop, zijn ongezouten en niet gebrand.
zijn lekker als snack met veel goede vetten.
 
Even over voedingschema's. Dat wat jullie voor 1 zo'n dag eten, is dat voor elke dag hetzelfde? Behalve dan dat je altijd ander soort groente en fruit eet natuurlijk..
 
Ongebrande/rauwe noten versus gebrande (gezouten) noten

Er speelt regelmatig de vraag onder dames en heren in de fitness-en bodybuilding en andere sportsectoren, waarom kunnen er beter geen gebrande, al dan wel of niet gezouten, noten gegeten worden?

Sports Nuts is voorstander om altijd, voor je voedingsschema of dieet, te kiezen voor ongebrande oftewel rauwe noten. De noten zijn dus niet bewerkt en bevatten alleen de eigen aanwezige voedingsstoffen.

Laat dit nu nou juist de reden zijn waarom het verschil kan maken of je dagelijks ongebrande noten of gebrande noten gebruikt. In de notenbranche worden noten namelijk altijd gefrituurd in olie. Dit noemt men dus gebrande noten. Ook al worden noten door veel noten-producenten in pure arachide olie (pinda-olie) gebrand, het blijven extra toegevoegde vetten. Echter, is het daarnaast zo dat pure arachide olie duur is en er momenteel dus ook gebrand wordt in een mengeling van bakolie (troep).
*Het is wel zo dat arachide olie één van de beste vloeibare olie is om te branden door het hoge ‘kookpunt’.

De noten worden echter zo heet gebrand, namelijk op 160 graden of zelfs hoger, dat bepaalde voedingsstoffen,anti-oxidanten zoals bijvoorbeeld vitamine E en andere soorten vitamines verloren gaan. Daarbij ontstaat er door het extra vet van de olie een hoger calorie-en vetgehalte dan voorheen.

Gebrande noten zijn dus standaard in olie gebrand, zout eraf spoelen met water wat sommige nog weleens doen heeft weinig zin, alleen nut om de hoeveelheid zout niet binnen te krijgen. Dit is bij veel mensen en sporters niet bekend en er zijn dan ook toch nog veel mensen denken dat de noten in een oven of op één andere manier geroosterd worden. Alleen wanneer er op een verpakking staat ’roasted’ of ‘geroosterd’ mag je er hopelijk vanuit gaan dat de noot enkel met droge lucht is geroosterd en er dus geen olie aan te pas is gekomen.

Noten die nooit worden gebrand anders blijft er niks meer over zijn: Walnoten, paranoten

Op onze website kan je meer interessante informatie vinden over noten, zaden zuidvruchten.

Gr

Sports Nuts
Real Food| Real Results
 
eet voor de functie ervan niet voor de smaak

altijd hetzelfde eten beu gezien,draai je bord dan op zijn kop dan is het weer wat anders.
Zo deed ik het vroeger op wedstijddieet.
je kan men topic lezen bij 35 plus "na 7 jaar terug begonnen"
 
Hey bro's

Kwark komt soms gewoon me neus uit(ik denk dat ik niet de enige ben).Soms eet ik me kwarkpot voor de helft op, en pleur het weer in de koelkast als ik effe geen zin meer in heb, om het vervolgens later weer op te vreten.


Wat ik dan doe, om het een beetje eetbaarder te maken, is het volgende, ik pak een stuk fruit( meestal banaan, of appel)

Ik snij het stuk fruit in kleine stukjes, en pleur het in me bakje kwark:D

Dan smaakt het wat beter, en lust ik er wat meer van:)



Groet

Levrone@

gewoon wat karvam cevitam doorheen smijten, of natuurlijk de ananas:D

naturel kwark is idd moeilijk weg te krijgen door het hoge eiwitgehalte. eerst gooide ik ze ook zo hardcore naar binne ma na een tijd komt het idd door je neus naar buiten!
 
Ik zit met een vraag; ben 18 jaare en ik heb genoeg reserve vetten die ik nog meegekregen heb uit mijn kinder jaren, ik wil deze kwijt maar wil niet afslanken (spiermassa weg) als ik een eetschema volg, (veel eten) word ik dan niet dikker? Ik train intensief 5 maal in de week, maar ben nog niet erg lang bezig. Werken deze schem's waarin 6 keer gegeten word niet alleen voor magere mensen?
Alvast bedankt! ;)
Cheers!
 
Laatst bewerkt:
vraagje..

waar kunje het beste sochtens mee beginnen?
is 1whey shake en brinta voldoende?

alvast bedankt
 
Back
Naar boven