Fitness Seller

gescheurde tussenribspier (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gainer123

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
691
Waardering
44
Lengte
1m68
Massa
76kg
Vetpercentage
12%
Hallo mede DBB'ers


Ik heb donderdag tijdens de training enorme steken gekregen in mijn hartstreek. Aangezien er heel wat erfelijke hartaandoeningen in de familie zitten, ben ik gelijk naar de huisarts gegaan. Die kon niks aan men hart vinden en dacht dat het misschien lucht achter de longen was. Ik ben dus direct naar spoed doorverwezen. Eenmaal daar aangekomen allemaal tests gehad, maar hebben ze niks gevonden. Nu dachten ze dat het misschien een gescheurde tussenribspier was.

Nu, 3 dagen later, begint het ijzer me weeral te roepen. Dus nu is de vraag,


Hoelang moet ik minimaal rusten voordat ik weer kan gaan trainen?

MVG, Kevin
 
denk dat als je nu al gaat trainen (na 3 dagen) en je hebt daadwerkelijk een scheur tussen je ribben, je die blessure enkel erger zal maken..
hoelang je moet rust houden weet ik niet, hebbn die dokters je dat niet verteld?
suc6 met je herstel
 
dokters hebben enkel gezegd dat ik rust moet nemen, ze hebben geen tijdsperiode genoemd.
 
Rusten tot het over is,als je verstandig bent
 
Heb je op dit moment nog symptomen?
 
ja, maar ze zijn al aan het minderen. Heb al de helft minder last van de steken.
 
6 weken.

(maar als je geen pijn hebt kun je voorzichtig weer gaan trainen, bij pijn echter stoppen).
 
ja, maar ze zijn al aan het minderen. Heb al de helft minder last van de steken.

Kun je aangeven op welke momenten of bij welke bewegingen je de steken voelt? (evt lokatie aangeven op afbeelding in PM)
 
ik heb vooral last bij het diep in en uitademen. Ook als ik me buk heb ik last, of soms als ik gewoon zit. Het bevindt zich enkel achter mijn linker borst spier.

2555bht.png
 
Laatst bewerkt:
lijkt me sterk dat je spier daadwerkelijk gescheurd is.
 
wat zou het volgens jou dan kunnen zijn?
 
Dokters weten niet 100% zeker wat het is, en jij vraagt op DBB om advies over wanneer je weer kunt trainen? Verstandig!
 
Tests hebben uitgewezen dat er niks mis is met mijn hart of longen. Daarom hebben de dokters mij vertelt dat ze DENKEN dat het een spierscheurtje is, waarschijnlijk omdat hier het meeste kans op is.

Ik vraag het aan DBB, omdat hier mensen zijn met veel ervaring over sport en blessures. Misschien is er iemand die weet hoe lang een spierscheur gemiddeld duurt voor herstelling. Dus ja daarom richt ik me tot DBB.
 
Ik heb ooit precies hetzelfde gehad, bleek dat er ''uit het niets'' een stukje kraakbeen gebroken was in m'n "zwevende" rib, dit konden ze ook niet zien op foto's omdat het geen echt bot was wat was gebroken
 
Ik heb ooit precies hetzelfde gehad, bleek dat er ''uit het niets'' een stukje kraakbeen gebroken was in m'n "zwevende" rib, dit konden ze ook niet zien op foto's omdat het geen echt bot was wat was gebroken

Wat heb je dan moeten doen? Eventuele behandeling? En wat voelde je voor pijn?
 
Ik heb niks gedaan, ik moest gewoon wachten tot het weer hersteld was.
Pijn was er constant maar vooral bij beweging naar voor en naar achter en bij het ademhalen al helemaal
Wanneer ik plak op mn rug lag kon je mn rib gewoon horen kraken bij ademhaling
 
Het is na de screening die je hebt gehad bij de huisarts en de eerste hulp veilig om een cardiale of pulmonale origine uit te sluiten. Een verklaring vanuit het bewegingsapparaat is een logische volgende optie. De momenten waarop je last hebt passen ook binnen het patroon van een strain van een tussenribspier.

Als na 3 dagen de symptomen al minderen, dan lijkt het beloop tot op heden normaal. Als het dit weekend nog verder verbetert, dan zou je vanaf maandag weer je training kunnen opstarten, mits ze niet provoceert. Dat betekent waarschijnlijk dat je een aantal oefeningen op halve weerstand zal moeten doen en met een lagere snelheid. Verder verdient het de voorkeur om te starten met oefeningen die niet alternerend worden gedaan.

Voor meer gedetailleerde uitwisseling evt. contact via PM. Veel succes!
 
ok, hoop niet dat ik dit heb. Ik ga nog steeds uit van een spierscheurtje of misschien een kleine verrekking. Ik hoop op dit laatste, want dan is de revalidatietijd minder lang. Ik ga gewoon 2 weekjes al zeker platte rust houden. Daarna proberen met lichte gewichten te beginnen en veel reps te maken, als ik geen pijn krijg natuurlijk.
 
Luisteren naar je eigen lichaam is altijd nog het beste in vergelijking met wat anderen je voorschrijven
 
Back
Naar boven