Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic (8 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ja op zich goed, maar struikelblok momenteel is dat ik serieus met het bochtenwerk zit te klooien. Té voorzichtig. Vindt het moeilijk om in te schatten hoe hard ik een bocht of afrit kan nemen. Baal ik wel van eigenlijk.:(
Zolang er geen zand/grind/troep ligt kan je echt vrij bizar hard gaan. Wat mij het beste over die angst heeft geholpen is gewoon steeds ietsjes harder en op een gegeven moment ga je het echt leuk vinden. Als je vermoedt dat je een bocht te hard hebt genomen, niet remmen, gewoon de motor zijn werk laten doen, beetje gas terug en de bocht afmaken. De motor zelf kan heel veel, het is vaak alleen een onkundige bestuurder. Ook heeft een goede wegband een beetje een parabolische vorm waardoor je een vrij groot raakvlak hebt als je plat gaat.
 
gister en eergister ook mn beesjt es losgelaten (gsx-r 750 K1)
eerst netjes opgepoetst en dan lekker gaan touren in de vlaamse ardennen
gister mn vriendin opgehaald aan dr werk, direct het zomergevoel
maar wat heb je toch veel klote automobilisten die totaal geen rekening houden met motorrijders..damn!
btw, wat about die oordopjes discussie alhier?
als je een goeie helm hebt, heb je die oordopjes toch niet echt nodig??
 
Laatst bewerkt:
Zolang er geen zand/grind/troep ligt kan je echt vrij bizar hard gaan. Wat mij het beste over die angst heeft geholpen is gewoon steeds ietsjes harder en op een gegeven moment ga je het echt leuk vinden. Als je vermoedt dat je een bocht te hard hebt genomen, niet remmen, gewoon de motor zijn werk laten doen, beetje gas terug en de bocht afmaken. De motor zelf kan heel veel, het is vaak alleen een onkundige bestuurder. Ook heeft een goede wegband een beetje een parabolische vorm waardoor je een vrij groot raakvlak hebt als je plat gaat.

Kijk hier heb ik wat aan! Bedankt voor deze info! Ik ga er gewoon flink aan werken en hoop dat het langzaam aan steeds wat beter gaat.
 
't is weer heerlijk weer. Ben jaloers (in 2 opzichten) op de motorrijders die voorbij rijden hier. :(
 
Ja op zich goed, maar struikelblok momenteel is dat ik serieus met het bochtenwerk zit te klooien. Té voorzichtig. Vindt het moeilijk om in te schatten hoe hard ik een bocht of afrit kan nemen. Baal ik wel van eigenlijk.:(

Pak een bocht die je kent, dus niet dat de bocht in eens toe neemt zonder
dat je het weet (gezien hebt).
Kom met een bepaalde snelheid aan (beter te zacht dan te hard) en
bouw langzaam je snelheid op.
Als je dat genoeg gedaan hebt, verhoog je automatisch snelheid, Zorg wel
dat de rubbers warm zijn en kijk goed de bocht door.
Dan wordt je niet in eens verrast, door bv zand puin en dergelijk.
Ga je nog te hard, pak dan zacht de achterrem er bij, dan trekt ie hem van
zelf naar binnen, ga niet lopen rukken aan het gas hendel.

Oordoppen, vindt ik op de lange afstanden wel prettig en inderdaad effe
in de mond, vochtig maken (niet nat kweilen:D).
Maar als ik veel korte stukken en bochtjes pak, wel ik toch graag
mij pijpie horen:devil:, niet voor niks voor 1/3 in gekort.
 
gister en eergister ook mn beesjt es losgelaten (gsx-r 750 K1)
eerst netjes opgepoetst en dan lekker gaan touren in de vlaamse ardennen
gister mn vriendin opgehaald aan dr werk, direct het zomergevoel
maar wat heb je toch veel klote automobilisten die totaal geen rekening houden met motorrijders..damn!
btw, wat about die oordopjes discussie alhier?
als je een goeie helm hebt, heb je die oordopjes toch niet echt nodig??
Ligt eraan hoe lief je gehoor voor je is. Na 3 minuten 140 heb je al kans op een permanente gehoorbeschadiging in vrijwel elke helm.

Ik had eerst een redelijk goedkope helm, nog van m'n brommertijdperk, en daar had ik na 8 uur motorrijden een piepende ruis van in m'n oren. En dit was niet op een motor met een open uitlaat of iets dergelijks, gewoon standaard opstelling. Gelijk een betere gekocht hierna.

Heb nu een schuberth C3, deze geeft iets van 84 dB bij 100km/u. Dit is dan ook gelijk de stilste helm die er is. Maar met m'n 800cc 1-pitter met open uitlaat heb ik alsnog, echt, oordopjes nodig als ik het gas open gooi. :P

Ik merk trouwens dat deze oordopjes al uitstekend werken in combinatie met die C3. Je hoort dan al (bijna) geen geruis meer, alleen nog maar je motor. :D
 
Pak een bocht die je kent, dus niet dat de bocht in eens toe neemt zonder
dat je het weet (gezien hebt).
Kom met een bepaalde snelheid aan (beter te zacht dan te hard) en
bouw langzaam je snelheid op.
Als je dat genoeg gedaan hebt, verhoog je automatisch snelheid, Zorg wel
dat de rubbers warm zijn en kijk goed de bocht door.
Dan wordt je niet in eens verrast, door bv zand puin en dergelijk.
Ga je nog te hard, pak dan zacht de achterrem er bij, dan trekt ie hem van
zelf naar binnen, ga niet lopen rukken aan het gas hendel..

Ook een prima tip, bedankt! heb het vanmiddag gelijk ook even geprobeerd, door 2 keer hetzelfde rondje te rijden, een km of 5 met veel bochtjes, en een keer of 4 dezelfde afslag met bocht te nemen.
Merkte zeker dat het steeds beter ging! Denk dat ik meer leer door weggedeeltes te "herhalen" dan continue op "vreemd" terrein te rijden.
Super!:)
 
Potverdomme, mijn motor moet even een kleine beurt krijgen bij de lokale motor toko maar dat kan pas de zaterdag NA mijn examen..

@ MI666 & Tremendes:

Dat is zeker een goede tip! Zo leer je eigenlijk dus goed je grenzen kennen (die je tot dat moment hebt)
 
Laatst bewerkt:
Potverdomme, mijn motor moet even een kleine beurt krijgen bij de lokale motor toko maar dat kan pas de zaterdag NA mijn examen..

Weet niet wat voor motor je hebt maar bougietjes, olie en filter is erg goed zelf te doen. Wat super werkt is een werkplaatshandboek van je fiets, het zal je verbazen wat je dan zelf kan hoor.
 
gister en eergister ook mn beesjt es losgelaten (gsx-r 750 K1)
eerst netjes opgepoetst en dan lekker gaan touren in de vlaamse ardennen
gister mn vriendin opgehaald aan dr werk, direct het zomergevoel
maar wat heb je toch veel klote automobilisten die totaal geen rekening houden met motorrijders..damn!
btw, wat about die oordopjes discussie alhier?
als je een goeie helm hebt, heb je die oordopjes toch niet echt nodig??

Zit wel een kern van waarheid in. Bij mijn shark helm had ik geen last van windruis. Alleen mijn demper is open en is net zo groot als een bier blik. Dus ik hoor echt heel hard mijn motor. In de maastunnel rij ik niet harder als 3/4000 toeren het doet gewoon echt pijn aan me oren.
Met mijn vorige motor had ik ook een korte open demper.
Vorig jaar is mijn gehoor onderzocht, en ik heb al behoorlijk wat gehoor schade.

Dus goede oordoppen is geen overbodige luxe. IK heb ze ook liggen, maar vergeet ze eigenlijk altijd om mee te nemen.
 
Zat er ook aan te denken op de beurs, misschien volgend jaar. Dan zijn mijn alpines ook wel versleten.

Met die uitlaat van jou, snap ik dat je geen windruis hoort inderdaad :clown:.

Haha :p

Ligt eraan hoe lief je gehoor voor je is. Na 3 minuten 140 heb je al kans op een permanente gehoorbeschadiging in vrijwel elke helm.

Ik had eerst een redelijk goedkope helm, nog van m'n brommertijdperk, en daar had ik na 8 uur motorrijden een piepende ruis van in m'n oren. En dit was niet op een motor met een open uitlaat of iets dergelijks, gewoon standaard opstelling. Gelijk een betere gekocht hierna.

Heb nu een schuberth C3, deze geeft iets van 84 dB bij 100km/u. Dit is dan ook gelijk de stilste helm die er is. Maar met m'n 800cc 1-pitter met open uitlaat heb ik alsnog, echt, oordopjes nodig als ik het gas open gooi. :P

Ik merk trouwens dat deze oordopjes al uitstekend werken in combinatie met die C3. Je hoort dan al (bijna) geen geruis meer, alleen nog maar je motor. :D

Dit. Langdurig op een hoge snelheid rijden is mss niet pijnlijk of irritant, maar zeker niet goed voor je gehoor.

En dit hierboven, uitlaat maakt zo'n tyfus herrie dat oordoppen meer dan nodig zijn.

---------- Toegevoegd om 18:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:13 ----------

Vandaag ook nog even lekker stukje gereden, was echt heerlijk weer :D

Ben er wel uitgereden door een GS500 (Gasgitaartje) Hij kon aardig rijden, moet wat meer zelfvertrouwen kweken betreft bochten (Is wat minder omdat ik niet weet wat er in de bocht ligt, en mede door vorige crash)
 
Even een vraagje tussendoor:

Heeft iemand nog een tip voor een goede zonnebril (voor op de motort natuurlijk)?

Krijg bij de bril die ik nu heb last van mijn oren, en een donker vizier vind ik niks.
 
Even een vraagje tussendoor:

Heeft iemand nog een tip voor een goede zonnebril (voor op de motort natuurlijk)?

Krijg bij de bril die ik nu heb last van mijn oren, en een donker vizier vind ik niks.

Eve bij motoport kijken, hebben ze goeie motorbrillen.
Anders een helm aanschaffen met 2 vizieren, ideaal.

@ trem
Cb500 staan vorige wat centen te kopen helemaal gerestaureerd.
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie-3793945-Honda_CB500_four_1972.html
 
Laatst bewerkt:
Ah ff checken, thnx:)

Edit...mooi ding, jammer dat het blok zwart gespoten is. Maar dat is smaken verschillen. Tis dat ik er al 2 heb, anders leek dit me zeker wat.:)

En hoe gaan de bochten nu?

Gewoon een kwestie van blijven doen, tijdens de rijlessen op de 500cc ging het alsof ik op een fiets zat. Met die kawa vn 1500 moet ik ook weer van voor af aan beginnen. Een enorm verschil, maar gaat ook met de keer beter, vooral op bekend terrein, neem ook bijna altijd het eerste stuk van de route dezelfde weg, die bochten ken ik en weet ik wat ik kan verwachten. Werkt idd prima zo!
 
Ook een prima tip, bedankt! heb het vanmiddag gelijk ook even geprobeerd, door 2 keer hetzelfde rondje te rijden, een km of 5 met veel bochtjes, en een keer of 4 dezelfde afslag met bocht te nemen.
Merkte zeker dat het steeds beter ging! Denk dat ik meer leer door weggedeeltes te "herhalen" dan continue op "vreemd" terrein te rijden.
Super!:)

Ik pakte meestal dezelfde rotondes en afslagen om te oefenen.
Voor de bocht snelheid mindere, juiste versnelling, je bil:rolleyes: er langs
knietje uit en gaan:cool:
Zorg wel dat je klaar bent met alle handelingen voor dat je de bocht
ingaat, zodat je de bocht met volle concentratie kunt pakken.
Niet dat je nog allerlei dingen moet doen;)
Wat ook wel eens lekker is, om zondags s' morgens op pad te gaan,
lekker rustig op de weg, weinig auto's fietsers en meer van dat soort.
 
Normale uitlaat op je motor, dan heb je normaal geen last en ook geen doppen nodig.
Ik heb hele lange stukken geredenaan 1 stuk en nooit problemen met mijn gehoor.
En toch 7 jaar lang als enige vervoersmiddel een motor gehad.
Misschien als je korter bent je dichter bij de uitlaat zit en meer hinder ondervind:D

Ik vind het totaal niet nodig.
 
Normale uitlaat op je motor, dan heb je normaal geen last en ook geen doppen nodig.
Ik heb hele lange stukken geredenaan 1 stuk en nooit problemen met mijn gehoor.
En toch 7 jaar lang als enige vervoersmiddel een motor gehad.
Misschien als je korter bent je dichter bij de uitlaat zit en meer hinder ondervind:D

Ik vind het totaal niet nodig.

Loud pipes saves lives rich :P
 
Loud pipes saves lives rich :P

Dat denk ik zeker ja..

Even een anekdote van vanochtend..stond met de motor te tanken en voel opeens van achteren een hand op m'n schouder en hoor een stem zeggen..goedemorgen meneer, rij-en kentekenbewijs bij u? Schrok me de tiktak en dacht..ben de lul. Ik draai me om en kijk recht in de ogen van m'n rijinstructeur hahaha. Pjoeee...toch wel even schrikken.:D
Moet dat felbegeerde A-tje er maar snel bij hebben staan op m'n rijbewijs.:p

---------- Toegevoegd om 12:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:30 ----------

Ik pakte meestal dezelfde rotondes en afslagen om te oefenen.
Voor de bocht snelheid mindere, juiste versnelling, je bil:rolleyes: er langs
knietje uit en gaan:cool:
Zorg wel dat je klaar bent met alle handelingen voor dat je de bocht
ingaat, zodat je de bocht met volle concentratie kunt pakken.
Niet dat je nog allerlei dingen moet doen;)
Wat ook wel eens lekker is, om zondags s' morgens op pad te gaan,
lekker rustig op de weg, weinig auto's fietsers en meer van dat soort.

Ja inderdaad man, heb van het eventjes "herhalen" van de route al veel geleerd en een stuk meer vertrouwen gekregen.
 
Haha nice actie!

Zelf ook keer aardig geschrokken. Motor stond beneden, kwam van me werk savonds. Beveiliging van het gebouw stond er even naar te kijken. Zegt zo:
Er was net een motor agent geweest hier zo, en die zag die uitlaat. Ja die uitlaat is natuurlijk niet legaal, dus ze staan hier aan de zijkant om je op te wachten.
Ik: Nee, echt
Hij: Ja, ze staan paar straten verder, ding maakt natuurlijk veels teveel herrie
Ik: Kuuuuut
Hij: Geintje :trollface:

Schrok toen aardig,

Maar ben 2 straten verder geflitst voor snelheid :fuu:
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven