XXL Nutrition

Waarom test e kuur 10-12 weken ipv 6-8

Bezoekers in dit topic

En hoeveel VVM kan je dan verkrijgen op 6 weken? Hebben jullie hier onderzoek van?

---------- Toegevoegd om 16:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:16 ----------

Ik heb 2 leuke.

Oxandrolonekuurtjes van 6 weken en 12 weken even effectief
http://www.ergogenics.org/anabolica242.html

Beetje testosteron en paar tabs oxandrolone net zo effectief als megadosis testosteron
http://www.ergogenics.org/anabolica235.html#1


die heb je al eerder gepost homie.
Maar toch, ik ben sceptisch.
waren dit noobs?
 
Vind met name die 2e link erg interessant, good find.
 
die heb je al eerder gepost homie.
Maar toch, ik ben sceptisch.
waren dit noobs?

Soms moet je iets meerdere malen posten ;) Eerste onderzoek zijn oudere mannen van gemiddeld 72 jaar. Ze trainden wel niet tijdens de kuur. Maar toch blijft het interessant dat ze de eerste 6 weken wel in VVM winnen en na 6 weken vrijwel niets.

"The most important finding of this study was that greater than 90% of the gains in total lean body mass and skeletal muscle strength were achieved by study week 6", schrijven de onderzoekers.

Dat de meeste winst tijdens anabolenkuurtjes plaatsvindt tijdens de eerste weken van een kuur hebben onderzoekers wel vaker gevonden. Veel artsen die anabolengebruikers begeleiden zijn dan ook voorstander van kortdurende kuurtjes. "Na 4-6 weken bouw je maar weinig spieren op als je kuurt", vertelde een arts ons. "Ga je dan toch door met gebruiken, dan belast je je lichaam alleen maar. Je kunt dan misschien beter stoppen, je lichaam laten herstellen en proberen zoveel mogelijk van je gewonnen spiermassa vast te houden."

---------- Toegevoegd om 16:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:23 ----------

2de onderzoek is bij mannen met HIV. Maar zij trainden dus wel. En op 20 weken met 600mg test e halen zij 8kg VVM. Maar met 100mg test e en 20mg oxandrolone halen zij vrijwel evenveel VVM op 8 weken! Zei er terjuist niet iemand dat het niet realistisch is 4-5kg VVM te halen op 6 weken? En deze mannen hebben dan nog is HIV.
 
Laatst bewerkt:
je kan zeggen wat je wil. Het klopt gewoon absoluut niet dat je binnen 6 weken aanzienlijk kwalitatief spiermassa kan opbouwen wanneer je erna off gaat.

Probeer maar eens een kuurtje (random) 8 weken uit en doe hetzelfde kuurtje 16 weken. Dan zie je hoe enorm groot het verschil is qua kwaliteit van de gewonnen spiermassa.

Om aanzienlijk spiermassa te kunnen winnen moet je gewoon een langere periode op suprafysiologische testosteron waardes zitten. Als het echt zo makkelijk ging zou iedereen even een weekje of 6 kuren en dan off gaan.
 
Ok, laten we de onderzoeken maar negeren dan ;)
 
Ok, laten we de onderzoeken maar negeren dan ;)

onderzoek dit, onderzoek dat. Als er bb'ers rondlopen die het zelf proberen, dan telt dat toch 10^10 zwaarder dan een of ander onderzoek met 70jarigen?

als jij echt gelooft dat je binnen 6 weken aanzienlijk spiermassa aanzet (en dat zelfs met een enanthaat ester..) dan heb je er gewoon de ballen verstand van.

Edit: Toon in dat geval een onderzoek waarna men een degelijk pct volgt en daarna gevolgd wordt om te zien hoe het verloop van het vasthouden van de gewonnen spiermassa gaat.
 
Laatst bewerkt:
Yes, ik geloof dat ;) Uit ervaring bij mezelf en testen op een 20-tal personen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook iets gelezen dat myostatine concentraties 'n belangrijke rol speelde hierbij qua het remmen van spiergroei en dat deze concentraties piekte na 8 weken van toediening van exogene test, wat weleens 'n belangrijke rol zou kunnen spelen bij het remmen van de groei na deze tijdsduur.
 
Laatst bewerkt:
Interessant, ben er nog niet volledig achter waarom spiergroei dan stopt. Dus interessant om van verder te gaan.
 
Soms moet je iets meerdere malen posten ;) Eerste onderzoek zijn oudere mannen van gemiddeld 72 jaar. Ze trainden wel niet tijdens de kuur. Maar toch blijft het interessant dat ze de eerste 6 weken wel in VVM winnen en na 6 weken vrijwel niets.

"The most important finding of this study was that greater than 90% of the gains in total lean body mass and skeletal muscle strength were achieved by study week 6", schrijven de onderzoekers.

Dat de meeste winst tijdens anabolenkuurtjes plaatsvindt tijdens de eerste weken van een kuur hebben onderzoekers wel vaker gevonden. Veel artsen die anabolengebruikers begeleiden zijn dan ook voorstander van kortdurende kuurtjes. "Na 4-6 weken bouw je maar weinig spieren op als je kuurt", vertelde een arts ons. "Ga je dan toch door met gebruiken, dan belast je je lichaam alleen maar. Je kunt dan misschien beter stoppen, je lichaam laten herstellen en proberen zoveel mogelijk van je gewonnen spiermassa vast te houden."

---------- Toegevoegd om 16:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:23 ----------

2de onderzoek is bij mannen met HIV. Maar zij trainden dus wel. En op 20 weken met 600mg test e halen zij 8kg VVM. Maar met 100mg test e en 20mg oxandrolone halen zij vrijwel evenveel VVM op 8 weken! Zei er terjuist niet iemand dat het niet realistisch is 4-5kg VVM te halen op 6 weken? En deze mannen hebben dan nog is HIV.

ik vind dit wel erg scheef, ik bedoel die mannen met HIV zijn geen BBer en hebben dus waarschijnlijk van zichzelf weinig VVM, logisch dat ze dan dikke winst in VVM kunnen pakken als ze ineens gaan trainen met ondersteuning van AAS. ik denk dat het veel moeilijker is om VVM te pakken als je al veel VVM hebt van het naturel trainen, het moet op zn minst een verschil maken.
 
@ Unstoppable : Hij weet toch ook dat dat onderzoek op hiv personen is gedaan maar het is en blijft interessant.

Persoonlijk ben ik het totaal eens met pumped, maar daarentegen heeft cools wel vaak weer leuke weetjes dus ik sta er wel voor open.
Ik ben benieuwd naar meer onderzoeken icm lange esters dan.
 
Laatst bewerkt:
Vvm is niet hetzelfde als spiermassa..dus gewonnen Vvm in eerste weken kan toch een andere samenstelling spier/vocht hebben dan in de laatste weken? Zo'n onderzoek dat spiergroei aantoont in verschillende kuren lijkt mij een stuk interessanter.
 
Ik heb tot nu toe nog geen onderzoek gezien dat men ongelijk bewijst. Alleen een paar die mijn theorie kunnen ondersteunen. Dus laat ze maar komen ;) Want gezien de gemiddelde man 4 keer per dag liegt ga ik niet iedereen op zen woord geloven.

---------- Toegevoegd om 19:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:42 ----------

Vvm is niet hetzelfde als spiermassa..dus gewonnen Vvm in eerste weken kan toch een andere samenstelling spier/vocht hebben dan in de laatste weken? Zo'n onderzoek dat spiergroei aantoont in verschillende kuren lijkt mij een stuk interessanter.

Klopt, vocht moet men ook naar zien. Maar ik denk dat je van 100mg test e en 20mg oxandrolone (8weken) minder vocht gaat hebben dan 20 weken 600mg tes e. Dat zou de 8 weekse kuur effectiever maken dan die van 20 in hogere dosis.

---------- Toegevoegd om 19:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:44 ----------

ik vind dit wel erg scheef, ik bedoel die mannen met HIV zijn geen BBer en hebben dus waarschijnlijk van zichzelf weinig VVM, logisch dat ze dan dikke winst in VVM kunnen pakken als ze ineens gaan trainen met ondersteuning van AAS. ik denk dat het veel moeilijker is om VVM te pakken als je al veel VVM hebt van het naturel trainen, het moet op zn minst een verschil maken.

Klopt, iemand met minder VVM en niet teveel vet zal meer massa bij kunnen komen dan iemand die al wat heeft. Maar toch blijft het verschil zeer groot. In principe zouden ze op 20 weken zeker meer VVM moeten bijgekomen zijn. En er zijn nog onderzoeken staat er in het eerste artikel. En ik hoop ze te vinden ;)
 
Laatst bewerkt:
meningen zijn daarover verdeeld. sommigen houden het ook bij kuurtjes van 6-8 weken met test enanthaat.

dit; k zou toch 8 weken aanhouden als standaard als je met lange esters werkt; hoe langer je kuurt, hoe zwaarder het herstel; kuur te kort en geen gains. ervaring is je vriend ;)
 
dit; k zou toch 8 weken aanhouden als standaard als je met lange esters werkt; hoe langer je kuurt, hoe zwaarder het herstel; kuur te kort en geen gains. ervaring is je vriend ;)

Maar wil het ook zeggen dat als je korter kuurt je de gains dus sneller verliest? Of dat wat je opgebouwd hebt zal niet teveel verdwijnen. (Mits je de rest goed op orde hebt.) In verhouding gekeken met de 8 weken of langer dus.
 
Ik had ook iets gelezen dat myostatine concentraties 'n belangrijke rol speelde hierbij qua het remmen van spiergroei en dat deze concentraties piekte na 8 weken van toediening van exogene test, wat weleens 'n belangrijke rol zou kunnen spelen bij het remmen van de groei na deze tijdsduur.

Ik denk zelf ook dat de verhoging van Myostatin de boosdoener is, daarom dat velen het "BLAST & cruise" principe toeppassen van 8 weeks high dose test - 2 weeks bridge & repeat of PCT...

Measurement of myostatin concentrations in human serum: Circulating concentrations in young and older men and effects of testosterone administration.

Lakshman KM, Bhasin S, Corcoran C, Collins-Racie LA, Tchistiakova L, Forlow SB, St Ledger K, Burczynski ME, Dorner AJ, Lavallie ER.
Section of Endocrinology, Diabetes, and Nutrition, Boston University School of Medicine, Boston Medical Center, 670 Albany Street, Boston, MA 02118, United States.
Methodological problems, including binding of myostatin to plasma proteins and cross-reactivity of assay reagents with other proteins, have confounded myostatin measurements. Here we describe development of an accurate assay for measuring myostatin concentrations in humans. Monoclonal antibodies that bind to distinct regions of myostatin served as capture and detector antibodies in a sandwich ELISA that used acid treatment to dissociate myostatin from binding proteins. Serum from myostatin-deficient Belgian Blue cattle was used as matrix and recombinant human myostatin as standard. The quantitative range was 0.15-37.50 ng/mL. Intra- and inter-assay CVs in low, mid, and high range were 4.1%, 4.7%, and 7.2%, and 3.9%, 1.6%, and 5.2%, respectively. Myostatin protein was undetectable in sera of Belgian Blue cattle and myostatin knockout mice. Recovery in spiked sera approximated 100%. ActRIIB-Fc or anti-myostatin antibody MYO-029 had no effect on myostatin measurements when assayed at pH 2.5. Myostatin levels were higher in young than older men (mean+/-S.E.M. 8.0+/-0.3 ng/mL vs. 7.0+/-0.4 ng/mL, P=0.03). In men treated with graded doses of testosterone, myostatin levels were significantly higher on day 56 than baseline in both young and older men; changes in myostatin levels were significantly correlated with changes in total and free testosterone in young men. Myostatin levels were not significantly associated with lean body mass in either young or older men. CONCLUSION: Myostatin ELISA has the characteristics of a valid assay: nearly 100% recovery, excellent precision, accuracy, and sufficient sensitivity to enable measurement of myostatin concentrations in men and women.
PMID: 19356623 [PubMed - in process]


Nu rest enkel nog de vraag of gains evengoed vastgehouden worden na een 8 of 12 weekse cycle... Iemand met persoonlijke ervaring?

Edit: [Link niet meer beschikbaar]

^een interessant topic omtrent dit onderwerp.
 
Ja tuurlijk, als het maar leuk is he:rolleyes: Daarvoor doen we het.
Ik zou dit aspect minder lacherig wegwuiven dan jij hier doet. Als je eenmaal aardig wat massa gekweekt hebt blijft er op een volgende cycle relatief weinig of zelfs niets extra meer hangen. Dat je elke cycle 3kg spiermassa pakt is natuurlijk onzin. Uiteindelijk kuur je dan meer voor die tijdelijke periode dat je 5 of 10% extra aan je lijf hebt hangen. En wie wil in dat geval nou eens of tweemaal per jaar 6 weken on zijn? Of het gezonder of niets is laat ik buiten beschouwing.
 
Die tijdelijke periode dat je 5 of 10% extra aan je lijf hebt hangen? Hier doel je op tijdens de kuur en miss kort erna? Waarna je alles weer kwijt raakt?

Als je al ver over je natuurlijke max zit misschien ja, niet zoals het gros van ons.
 
Ik denk zelf ook dat de verhoging van Myostatin de boosdoener is, daarom dat velen het "BLAST & cruise" principe toeppassen van 8 weeks high dose test - 2 weeks bridge & repeat of PCT...



Edit: [Link niet meer beschikbaar]

^een interessant topic omtrent dit onderwerp.

Iemand die dit wel eens geprobeerd heeft?
 
Iemand die dit wel eens geprobeerd heeft?

Ik denk erover dit principe toe te gaan passen op mijn volgende fiets,

8 weken test 500, 2 weken off met HCG, 8 weken test 750, 2 weken HCG --> PCT
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven