Fitness Seller

Sticky Eenvoudig fitness schema voor startende vrouwen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gebruik voor squatten een barbbell ;)
 
Ok, thanks, misschien nog een paar? :X:X
 
Ok, thanks, misschien nog een paar? :X:X

Nee, dit schema is namelijk al perfect. Is ideaal beginnersschema, pas als je dit 'doorstaan' hebt zou ik pas adviseren om een ander schema te nemen met meer variatie.

Het klinkt alsof je graag wat apparaten er in hebt - maar dat is dus nergens goed voor.
 
Nee, dit schema is namelijk al perfect. Is ideaal beginnersschema, pas als je dit 'doorstaan' hebt zou ik pas adviseren om een ander schema te nemen met meer variatie.

Het klinkt alsof je graag wat apparaten er in hebt - maar dat is dus nergens goed voor.
Ah, oké.
Ik vind het dan alleen een beetje teleurstellend dat ik dan alleen maar naar de sportschool ga voor een bankje en barbell. :P

Maargoed, moet ik nu alle kniebuigingen vervangen met squats en is m'n schema dan af? (IKWEETHETNIETAANVOORGEKAUWDESCHEMASBEGINNEN)

Even offtopic.
Ik hoor dat ik met elk schema zo'n uur bezig ben. Maar als ik telkens die 100.000 kilo gewichten moet veranderen naar gewichten 2.5 kilo, bv bij de barbell ben ik dan niet uren bezig of staan die gewoon klaar (ja, sorry ben nog nooit in de sportschool geweest). :fluit:
 
Kniebuigingen zijn hetzelfde als squats :p
En de oplettende lezer ziet dat je zowel dumbbells, een barbbell en een cablemachine nodig hebt.
Schijven wisselen kost niet zoveel tijd hoor...
 
Nee, dit schema is namelijk al perfect. Is ideaal beginnersschema, pas als je dit 'doorstaan' hebt zou ik pas adviseren om een ander schema te nemen met meer variatie.

Het klinkt alsof je graag wat apparaten er in hebt - maar dat is dus nergens goed voor.
Ideaal schema zonder deadlift erin verwerkt ?
 
Ideaal schema zonder deadlift erin verwerkt ?
Hier spreekt een groentje:
Waarom zou je perse deadlifts moeten doen als je alle al spieren traint?
Het is toch niet zo dat je met alleen deadlifts bepaalde spieren kan bereiken?
 
Hier spreekt een groentje:
Waarom zou je perse deadlifts moeten doen als je alle al spieren traint?
Het is toch niet zo dat je met alleen deadlifts bepaalde spieren kan bereiken?

Onderrug.
 
De deadlift is één van de 3 grote compounds. Het is een goede oefening voor kracht en massa: het traint zoveel meer dan enkel je onderrug ;)
 
De deadlift is één van de 3 grote compounds. Het is een goede oefening voor kracht en massa: het traint zoveel meer dan enkel je onderrug ;)
Ja, dat snap ik. Maar kan je de deadlift niet gewoon vervangen met isolatie oefeningen? Dan train je toch de zelfde spieren???
 
Super dat schema, zeker met de video's erbij. Maar hoe combineer ik dat het beste met de oefeningen die ik in de fitness doe?
Volgens mijn instructeur moet ik eerst een 10-tal kg afvallen voordat ik volwaardig krachttraining mag doen (klopt dat?), dus krijg ik eerst 20 min cardio en daarna doe ik 2 rondjes (= 20 minuten) op de Easy line ('krachttoestellen' die op luchtdruk werken). Ik kom dus nog niet aan krachttraining toe en zou dat graag thuis al doen.
Ik heb het gevoel dat ik niet juist bezig ben, zou liever 5 à 10 min opwarming doen, daarna de easy line met toch wat krachtoefeningen met gewichten erbij en daarna nog een 20-tal minutjes cardio. Dat lijkt mij logischer?
 
Je instructeur is een idioot.
Ga opwarmen, doe echte krachttraining en sluit af met cardio. Luchtdruk is niet nodig: neem ijzer.
 
Beste,

Ik ben sinds een aantal weken begonnen met wat krachttraining. Heb een bankje en twee dumbbells van 17kg aangeschaft.

Ik heb altijd veel aan duursport gedaan (en doe dit nu nog). Ik zit zo'n 3-4 dagen per week op de racefiets en veelal loop ik 1x per week hard. (km of 8). Nu wil ik graag mijn bovenlijf wat meer trainen. Doel is om iets sterker en breder te worden. Voor het fietsen is dit niet handig, maar ik vind het zelf mooier om wat breder te zijn.

Is het schema van Big T hiervoor geschikt? Ik zou dan zelf graag voorlopig de oefening voor de benen laten vervallen aangezien ik die met het wielrennen en de looptraining al aardig belast.

En zou ik de preacher curl kunnen vervangen door de hammer curl zodat ik mn onderarmen ook een beetje train?

En heeft al zin om eiwitshakes te nemen rond de training? Of is dit iets wat pas in een later stadium gaat helpen?
 
Laatst bewerkt:
moet een vrouw zich aan speciale regels houden

---------- Post toegevoegd Tue 12 Jul 2011 om 17:54 ----------

als dit moet kan iemand me helpen ??
 
Mooi schema! Nog wat aërobe training/activiteit achteraf zou ideaal zijn
 
Bedankt big T.

Vraag: Bij trainen in de gym...

Hoe bepaal je met welk gewicht je begint
en wanneer je zwaarder mag en kan gaan?

Bij elke excercise dat moet worden uitgevoerd met dumbbells etc.

En hoe ben jij begonnen en met gewichten van hoeveel kilo?

Als deze vraag al eerder is gesteld en is beantwoord zou ik graag doorverwezen willen worden naar die topic of dat je het antwoord dan kan copy + paste-en in een reactie.

Alvast bedankt!
 
Ik denk zelf dat het allemaal op gevoel gaat.
Lift wat je kan liften, kan je zwaarder dan ga je zwaarder.

Right?
 
Nevermind my question.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven