MuscleMeat

Melk, magere melk of karnemelk?

Bezoekers in dit topic

Veterano

Cool Novice
Lid geworden
14 mei 2011
Berichten
108
Waardering
5
Lengte
1m86
Massa
105kg
Ik zie iedereen met termen als magere melk, gepasteuriseerde melk en skimmed melk smijten. Dus stond ik in de winkel even te kijken naar de voedingswaarden van verschillende soorten melk en kwam tot de conclusie, dat zover ik kon kijken naar voedingswaarden, karnemelk 'beter' is.

Less carbs, less fat. Daarom kun je dus door een paar ML meer karnemelk te drinken, meer eiwitten pakken op hetzelfde aantal kcal

Voedingswaarde halfvolle melk (Zaanse Hoeve):
48kcal
eiwit 3,5g
koolh 5,0g
vet 1,5g

Voedingswaarde magere melk (AH):
40kcal
eiwit 4,0g
koolh 5,5g
vet 0,1g

Voedingswaarde karnemelk (AH):
33kcal
eiwit 3,5g
koolh 3,5g
vet 0,1g

Dus mijn vraag is, mis ik hier iets in de catagorie van vezels, en waarom gebruikt dan toch iedereen magere melk terwijl ik karnemelk veel lekkerder en voller vind?
 
t zijn gewoon de vitaminen en mineralen die in de vetten van melk zit.
niet zon drama, dit kun je ook ergens anders uit halen.. ;)

ooh, ik las je vraag een beetje fout, mensen kiezen magere melk omdat die over het algemeen minder zuur is
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat er ook mensen selecteren op smaak ;)
 
@Beesting
Begrijpelijk antwoord, maar in magere melk zitten die dus ook niet? 0,1g is te verwaarlozen lijkt me.

@AbFab
Zo'n vermoeden had ik ook al. Maar als ik sommige mensen lees die puur voor de gains een hap droge brinta in hun mond stoppen en het vervolgens wegspoelen met een slok water. Dan zijn er ook voldoende hier die het echt niet om de smaak gaat ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik drink geen magere melk, alleen halfvolle en soms volle/karnemelk.
 
@Beesting
Begrijpelijk antwoord, maar in magere melk zitten die dus ook niet? 0,1g is te verwaarlozen lijkt me.

@AbFab
Zo'n vermoeden had ik ook al. Maar als ik sommige mensen lees die puur voor de gains een hap droge brinta in hun mond stoppen en het vervolgens wegspoelen met een slok water. Dan zijn er ook voldoende hier die het echt niet om de smaak gaat ;)

in magere melk zit toegevoegde vit. b12, verder is het geen ramp hoor om magere voor halfvolle te vervangen :)
 
Halfvolle melk voor mij, ik kan de kcal gebruiken in de bulk en in principe zijn de verhoudingen prima :D
 
ooh, ik las je vraag een beetje fout, mensen kiezen magere melk omdat die over het algemeen minder zuur is
Wat zeg jij nu man, volle melk is juist veel lekkerder. De reden waarom ik magere drink is omwille van de vetten die lager zijn, maar echt niet omdat ze minder zuur is hoor. Kwark of tonijn kan zuur zijn, melk toch niet. Tenzij je ze te lang laat open staan. :)
 
Pak gewoon altijd halfvolle, drink die het liefst. Magere zou ook geen kwaad kunnen in mijn koffie. Maar thuis kopen ze altijd halfvolle en die pak ik dan gewoon mee op kot :D
 
Als je karnemelk verwarmd word et smerige troep(brinta)
 
Wat zeg jij nu man, volle melk is juist veel lekkerder. De reden waarom ik magere drink is omwille van de vetten die lager zijn, maar echt niet omdat ze minder zuur is hoor. Kwark of tonijn kan zuur zijn, melk toch niet. Tenzij je ze te lang laat open staan. :)

ik had het over in vergelijking met magere melk tov karnemelk, karnemelk is zuurder dan magere ;)
 
Back
Naar boven