XXL Nutrition

Gal Ferreira Yates (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lork

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
4.272
Waardering
404
Lengte
1m78
Massa
99kg
[Link niet meer beschikbaar]

You don't want to miss this leg workout with the beautiful and sexy Gal Ferreira Yates. Gal is a former figure world champion in Brazil and is palnning to complete in the US in the near future.

Gal talks about hpw she got started in the sport of figure, how she met Dorian Yates, and how she loves the hardcore atmosphere at temple gym!

:D
 
Dorian is one lucky bastard
 
Lekker lichaam maar die stem is mij een beetje te laag :P
 
vind haar totaal niks.
geef mij trish warren maar.
 
Haar voice is ****ed up
 
Krijg er een beetje ladyboy gedachten bij.

(no homo)
 
zozo dorian en trannies, wie had dat ooit verwacht
 
wat een kontje
 
Tja gewoon een accentje , who cares !
Haar onderstel is geil brrrr
 
Jammer van die smith squat. Stem lijkt idd erg op een tranny.
 
Jammer van die smith squat.

???

Prima manier om je benen goed te isoleren van je UB. En het is nog minder isolatie dan leg press, daarbij komt er nog minder spanning op je core. Je kunt je spieren sterk prikkelen met een Smith squat.
 
???

Prima manier om je benen goed te isoleren van je UB. En het is nog minder isolatie dan leg press, daarbij komt er nog minder spanning op je core. Je kunt je spieren sterk prikkelen met een Smith squat.
Nee, smith squat forceert je in een onnatuurlijke ROM en houding, laat geen stabiliserende spieren werken, leert je de functionele techniek van een squat niet te beheersen, en is tot slot nergens voor nodig. Als je gaat squatten, doe het dan fatsoenlijk, je rijdt ook niet meer met zijwieltjes aan je fiets.
 
dat kontje :heart:
 
Nee, smith squat forceert je in een onnatuurlijke ROM en houding, laat geen stabiliserende spieren werken, leert je de functionele techniek van een squat niet te beheersen, en is tot slot nergens voor nodig. Als je gaat squatten, doe het dan fatsoenlijk, je rijdt ook niet meer met zijwieltjes aan je fiets.

We hebben het over een ervaren ''atleet'' dus het ''leren'' squatten is niet van toepassing. En een onnatuurlijk ROM betekend niet dat je er geen spiermassa mee kan opbouwen. En over de stabiliserende spieren, daarom zei ik ook: isoleren. Squatten is een prima oefening, en voor powerlifters heilig, maar voor bodybuilders niet.
 
We hebben het over een ervaren ''atleet'' dus het ''leren'' squatten is niet van toepassing. En een onnatuurlijk ROM betekend niet dat je er geen spiermassa mee kan opbouwen. En over de stabiliserende spieren, daarom zei ik ook: isoleren. Squatten is een prima oefening, en voor powerlifters heilig, maar voor bodybuilders niet.
Hoe weten we dat ze los kan squatten? Ik heb het haar nog niet zien doen iig. Het filmpje doet eerder vermoeden dat ze alleen de smith gebruikt.

Een onnatuurlijke ROM is schadelijk.

Als je wil isoleren zijn er betere oefeningen.

Voor powerlifters, en voor bodybuilders is de losse squat de beste oefening voor de benen.

Dit is bijv. een EMG van de quadriceps:

Squats (parallel depth, shoulder-width stance) - 88
Seated leg extensions (toes straight) - 86
Hack Squats (90 degree angle, shoulder-width stance) - 78
Leg press (110 degree angle) - 76
Smith machine squats (90 degree angle, shoulder-width stance) - 60

Smith scoort op alle EMG's relatief zwak. Ik raad iedereen sterk af om smith squat te doen, zowel voor massa als voor je gezondheid.
 
Oké ik squat ook niet in de Smith, maar lunges vind ik er altijd erg lekker in gaan.

Squat spreek je de meeste vezels mee aan, althans dat is toch wat de EMG studie laat zien? Maar betekend dat ook dat je elke vezel tot in het diepst van je spier maximaal prikkelt? Soms is isoleren goed om dat voor elkaar te krijgen. Alleen maar squatten voor je benen vindt ik te weinig. Misschien voor een beginner niet, maar een ervaren atleet heeft variatie in stimulatie nodig. Mijn ervaring is dat je bijvoorbeeld je quadriceps niet maximaal kan stimuleren door alleen te squatten. Uiteindelijk faal je omdat je techniek gaat lijden onder het gewicht. Dat ga je compenseren door andere spiergroepen meer te belasten.

Een onnatuurlijk ROM schadelijk .. Dan zouden we alle machines nooit meer moeten aanraken?
 
Nee, smith squat forceert je in een onnatuurlijke ROM en houding, laat geen stabiliserende spieren werken, leert je de functionele techniek van een squat niet te beheersen, en is tot slot nergens voor nodig. Als je gaat squatten, doe het dan fatsoenlijk, je rijdt ook niet meer met zijwieltjes aan je fiets.

Kom op Big T wil je nu zeggen dat de smith squat niet functioneel is haha best raar dat mijn quads dan 75 cm op 8 % bf zijn.
 
Back
Naar boven