XXL Nutrition

Bitcoins (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Courtisane

Just for you....
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
26 jun 2005
Berichten
2.790
Waardering
11
Bitcoin is a digital currency created in 2009 by Satoshi Nakamoto. It is also the name of the open source software designed in order to use this currency.
Bitcoin is one of the first implementations of a concept called crypto-currency, which was first described in 1998 by Wei Dai on the cypherpunks mailing list. Building upon the notion that money is any object, or any sort of record, accepted as payment for goods and services and repayment of debts in a given country or socio-economic context, Bitcoin is designed around the idea of using cryptography to control the creation and transfer of money, rather than relying on central authorities.

Sourced from Wikipedia.


http://www.youtube.com/watch?v=Um63OQz3bjo&feature=player_embedded


Wie van jullie houdt zich al bezig met het verhandelen hiervan?
Wij "spelen" mee met een kwart bitcoin. Dat gaat natuurlijk nergens over maar het is leuk om te ontdekken hoe en wat.

Het gaat net als in de ruilhandel, om vertrouwen. Mooi toch! :)
 
ik handel in coke
 
Zag het al eerder ergens... video ook bekeken, begrijp nog steeds niet waarom dat 'geld' waarde zou hebben. Het is niet door de overheid erkent als geld, en hoe kan het waarde hebben als je er niet voor gewerkt hebt? Is het gewoon een soort spelletje tussen mensen die het als geld willen zien of hoe moeten we dit zien?

Kan me niet voorstellen dat veel mensen dit begrijpen of dat het een succes zal worden. :dunno:
 
Het werk is dat je de bitcoins moet decoden/ontdekken door je PC ze te laten renderen.

Iedereen met economisch inzicht ziet natuurlijk meteen dat het totaal onzinnig en ongereguleerd is waardoor het al te laat is om er nog iets aan te hebben, het keihard gaat crashen, en alleen de bedenkers ervan rijk zal maken. Voor de grote spike had je er nog een beetje aan kunnen verdienen.
 
Zag het al eerder ergens... video ook bekeken, begrijp nog steeds niet waarom dat 'geld' waarde zou hebben. Het is niet door de overheid erkent als geld, en hoe kan het waarde hebben als je er niet voor gewerkt hebt? Is het gewoon een soort spelletje tussen mensen die het als geld willen zien of hoe moeten we dit zien?

Kan me niet voorstellen dat veel mensen dit begrijpen of dat het een succes zal worden. :dunno:
ja tussen de mensen die het als geld willen zien. maar geld wordt in feite ook gewoon bijgedrukt zonder dat iemand ervoor gewerkt heeft toch?
 
ja tussen de mensen die het als geld willen zien. maar geld wordt in feite ook gewoon bijgedrukt zonder dat iemand ervoor gewerkt heeft toch?
Ja, maar dat heeft dan wel gevolgen voor de economie (inflatie).
 
Het werk is dat je de bitcoins moet decoden/ontdekken door je PC ze te laten renderen.

Iedereen met economisch inzicht ziet natuurlijk meteen dat het totaal onzinnig en ongereguleerd is waardoor het al te laat is om er nog iets aan te hebben, het keihard gaat crashen, en alleen de bedenkers ervan rijk zal maken. Voor de grote spike had je er nog een beetje aan kunnen verdienen.

Dit zeggen mensen al sinds bitcoins voor het eerst bestonden, en toch is de prijs van bitcoins redelijk stabiel (wel een paar keer gecrashed en zeker niet vergelijkbaar met euros of dollars).
Maar het is gratis geld, waarom zo sceptisch?
Wat je nodig hebt om bitcoins te genereren is wat energie en processorkracht (dit is wel een investering natuurlijk), maar verder kan je ze gewoon gratis krijgen. Enige factor is tijd.

Fora als Silkroad e.d. maken bitcoins wel erg interessant imo
 
De koers schommelt achterlijk van de bitcoin. Tussen 3 en 36$.
 
Ik heb me er ooit een keer een beetje over ingelezen en kwam er niet egt uit hoe dit nou werkt. Iemand die het in kindertaal kan uitleggen?
 
De koers schommelt achterlijk van de bitcoin. Tussen 3 en 36$.
Dit.

Paar bekende wouden 'speciale' computer maken met 3 GPU's aangezien die veel sneller berekeningen kunnen doen. Na die jat in het systeem was de waarde van 20 dollar naar 50 cent gegaan ongeveer, en nu is het niet meer rendabel :roflol:

Als je toevallig een snelle gpu hebt, die altijd aanstaat is het leuk. Voor de rest is het niet boeiend.
 
Het wordt inderdaad steeds minder waard en kost steeds meer werk om nog nieuwe bitcoins te decoden.
 
Nog niemand die heeft uitgelegd wtf het is
 
Nog niemand die heeft uitgelegd wtf het is

Google, luie dwarrel

http://www.bitcoinspot.nl/

Bitcoin is een digitale munteenheid. Met bitcoins kan je op het internet goederen en diensten kopen of onderling uitwisselen met andere gebruikers. Kortom: bitcoins zijn digitaal geld.

Decentraal
Bitcoin is de eerste digitale munteenheid die helemaal decentraal is opgezet, dat betekent dat er geen banken of andere instanties aan te pas komen om bitcoins uit te wisselen. Het bitcoin netwerk bestaat geheel uit andere gebruikers die, net als jij, bitcoins gebruiken. Deze decentrale opzet, gecombineerd met ijzersterke encryptie, maakt bitcoin een veilige en vrije munteenheid.

Geen transactiekosten
Als je betaalt met bitcoins is er geen tussenpersoon, er zijn dus ook geen transactiekosten of lange wachttijden totdat je geld overgemaakt is. Bitcoins zijn ook (zo goed als) oneindig opdeelbaar, je kan dus 1 bitcoin of 1-duizendste bitcoin overmaken.

Simpel, zonder kleine lettertjes
Iedereen kan ongelimiteerd bitcoins kopen, verkopen, accepteren en je kan ze zelfs maken! Het versturen van bitcoins is even gemakkelijk als het versturen van een e-mail, het enige wat je nodig hebt is een bitcoin-adres en een actieve internet verbinding. Er zijn geen beperkingen of voorwaarden verbonden aan het gebruik van bitcoin!
 
Is dus gewoon onzin. Veel te onstabiel.
 
Is dus gewoon onzin. Veel te onstabiel.

:roflol: Heb je het wel gelezen, betreft beveiliging is het beter dan elke bank dan ook. Alleen is de waarde niet echt houvast nee, en nu vooral niet de moeite waard. Dat was 5 maanden terug wel wat anders.
 
:roflol: Heb je het wel gelezen, betreft beveiliging is het beter dan elke bank dan ook. Alleen is de waarde niet echt houvast nee, en nu vooral niet de moeite waard. Dat was 5 maanden terug wel wat anders.

Ik heb het niet over de beveiliging gehad. De waarde is onstabiel. En dus niet interresant hoe het 5 maanden geleden was weet ik niet, Maar bij een systeem zoals dit kan ik me niet voorstellen dat het werkt.
 
Deze shit gaat het helemaal worden, hoor! Let maar op!!!
 
bitcoins is toch de eenheid voor veel louche zaakjes op de e-webz. Meer weet ik ook niet :p
 
Het werk is dat je de bitcoins moet decoden/ontdekken door je PC ze te laten renderen.

Iedereen met economisch inzicht ziet natuurlijk meteen dat het totaal onzinnig en ongereguleerd is waardoor het al te laat is om er nog iets aan te hebben, het keihard gaat crashen, en alleen de bedenkers ervan rijk zal maken. Voor de grote spike had je er nog een beetje aan kunnen verdienen.

Waar heb jij het over :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven