AndroidHealthClinic

Beowulf's contest log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vandaag vrije dag vwb trainen, kwam erachter dat ik vlak voor de einddatum een trouwerij heb met bijhorende feestje en vreterij. Ben van plan daar gezellig aan mee te doen na al deze weken dieeten. Dus ga ik mijn foto's een week eerder nemen. Betekent wel dat ik wat extra aan de bak moet om helemaal ready te zijn. Morgen maar eens meten wat de huidige stand van zaken is en dan een plan maken.
 
Gisteren alleen cardio (8 km medium tempo), vandaag een strongman training met squats (pyramide set max 120 kg.) en een circuit met diverse strongman oefeningen, was behoorlijk zwaar na die squatsessie.

meten is weten
Vanaf laatste meetmoment (4 wkn geleden), flinke progressie in borst/biceps/taille. Onderlichaam wel progressie maar minder hard, ga nog een tandje erbij doen deze week vwb LB. Gewicht stabiel, betekent dus vetpercentage lager, nog niet exact gemeten, wel duidelijk te zien. Ga dat pas aan het einde van de contest exact meten.

Plan komende periode
deze week: training zwaar/weinig herhaling, cardio 2x p/d op niet trainingsdagen, 1x op trainingsdagen. Voedingschema op nog steeds 3low-1 high carb.

Volgende week: Training zwaar/weinig herhaling, cardio 2x pp alle dagen, Voedingschema schrappen melkproducten, carbs alleen nog uit rijst/yams

laatste week: lichte traing training, carb nihil, laatste dag voor de shoot carb loaden.
 
Ziet er goed uit allemaal. Beschouw je jezelf eigenlijk als een 'bodybuilder' zoals de meesten hier of meer als een allround atletisch iemand die ook krachttraining doet en goed op zijn voeding let.
 
Ziet er goed uit allemaal. Beschouw je jezelf eigenlijk als een 'bodybuilder' zoals de meesten hier of meer als een allround atletisch iemand die ook krachttraining doet en goed op zijn voeding let.

Dank je. Ik ben al heel lang judoka en daarnaast doe ik nu ook MMA. Voeding en krachttraining is daarbij wel altijd heel belangrijk voor mij geweest. Door een knieblessure begin dit jaar ben ik me gedwongen gaan richten op sporten zonder een directe tegenstander, zodoende heb ik een tijdje aan survivalrun gedaan, doe ik nu strongmen trainingen en binnenkort ook weer eens hardloopwedstrijd (10km).
Ook al heb voor geen van deze activiteiten de ideale bouw, want voor strongmen ontbreek ik massa, de survivalrun de lengte en voor hardlopen een goede looptechniek doe ik dit uit nieuwsgierigheid en ook het competitieve element spreekt mij ook erg aan. Zodra het weer 100% safe is schakel wel weer over naar de vechtsport dat is toch meer mijn ding.
 
Maandag alleen cardio (8 km snel, 43 min), dinsdag borst, triceps, schouders en vervolgens cardio(fietsen 30 min).

Vandaag laatste moment niet kunnen niet kunnen trainen dus morgen ochtend (rug, biceps, calves) en avond training (benen/onderrug/buik)+cardio.
 
Vanaf zondag behalve wat korte cardioloopjes niet meer getraind, lichaam gaf het gewoon op, veel hoofdpijn/buikpijn, waarschijnlijk virus te pakken. Nu weer helemaal toppie maar toch zichtbare terugval. Probeer deze week nog recht te zetten om toch nog goed voor de dag te komen. Is niet helemaal zoals gepland maar dat kan gebeuren.
Vandaag weer een echte harde training met deadlifts, cable rows, pullups, tricpes pulldown, tricepdips.
 
Zondag (UP/LB), maandag (UB) en woensdag (UB), deze trainingen bestonden alleen uit lichte kt gedaan met veel herhalingen.

Focus ligt in de laatste week vooral op de voeding. Ben ook een beetje aan proberen wat voor mij werkt. Vanuit me eigen ervaringen en wat ik hoor van ervaringsdeskundingen mijn eigen plan getrokken. Basis blijft wel hetzelfde. Veel water, laatste 3 dagen geen carbs, en avond voor de shoot loaden met carbs. Ben nu al tevreden dat ik vrij strikt aan mijn dieet en trainingsplan heb gehouden nu is het afwachten of het resultaat daar ook naar is. De voortekenen zijn in elk geval goed. Ben alleen benieuws of dat loaden de avond ervoor goed gaat uitpakken.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren vanaf 17.00 uur mijn water inname gestopt, doordat ik op een feest was heb ik iets langer (tot ongeveer 23.00uur) mijn carbload gedaan dan gepland met iets ander voedsel (nasi,bami, kip, eend, diverse exotische groenten).
Maar vandaag was het zover, ochtends stond er goed bij, snel wat pannekoeken met stroop gemaakt en daarna voor de fotoshoot naar de sportschool.
Uit de foto's blijkt dat mijn aanpak wat betreft training en voeding afgelopen weken duidelijk resultaat heeft opgeleverd en zijn uiteindelijk boven mijn verwachting geworden.

Ik zou zeggen oordeel zelf vanaf 1 augustus en veel succes voor de andere deelnemers.
 
Zijn rijstwafels met pindakaas en honing ook voldoende voor de shoot?

Welke bron van KH nam je normaal tijdens de carbload? Geven die een beter resultaat?

Ben benieuwd!
 
Zijn rijstwafels met pindakaas en honing ook voldoende voor de shoot?

Welke bron van KH nam je normaal tijdens de carbload? Geven die een beter resultaat?

Ben benieuwd!
Nog even in je log gekeken. In de final pre-contest week heb ik qua eten bijna dezelfde opbouw gehanteerd als jij. De carbloading was gepland de avond ervoor en vergelijkbaar met jouw eetschema. Heb me helaas absoluut niet aan kunnen houden door het feest dat ik die avond had. Heb zelfs veel meer carbs gegegeten dan nodig was. Resultaat was bevredigend maar niet wat ik had verwacht. Dan waren de bronnen van de reguliere carbload en wellicht ook de hoeveelheden (minder dus) beter, deze bestonden vooral uit (zilvervlies)rijst, brinta.

Rijstkoeken en honing leek me in mijn geval wat karig omdat ik er 's ochtends nogal plat uitzag heb de ik pannenkoeken gemaakt. Als het wel goed was geweest had ik het waarschijnlijk ook licht gehouden met rijstwafels, brinta ed. Wat je op die dag van de fotoshoot eet kan je naar mijn idee pas ochtends beslissen. Direct voor de shoot alleen wat pure chocola en rozijnen.

Ik ben benieuwd naar jouw pica's omdat je volgens mij wel volgens het boekje de laatste week heb gegeten en getraind.
 
Om je gewicht en lengte te zien (OP) en dan die foto moet ik zeggen, heel mooi! Ga deze volgen.
 
Beowulf, tof dat je het (ook) op deze manier aanpakt man.
Hoewel ik eerst zelf twijfelde ook ''manipulatie'' toe te passen, heb ik het (ben ik het alsnog) aan het doen.

Heb t/m donderdag gewoon mijn 4-5 liter water gedronken, en sinds gisteren 15:00 s'middags nog maar hier en daar een klein slokje.
Daarnet begonnen met koolhydraat eten (basmatti rijst met ei-eiwitten) en straks nog 4 rijstmaaltijden. Verder drink ik verdeeld over de dag vrijwel niets (mischien een paar kleine sipjes ijskoud water) en train ik vandaag ook niet i.v.m dehydratie natuurlijk.

Morgenochtend voor de ''shoot'' ff een kleine lichte fullbody afwerken (met lichaamsgewicht) en een zak snoep eten :D
 
Ik ben benieuwd naar jouw pica's omdat je volgens mij wel volgens het boekje de laatste week heb gegeten en getraind.

Men raad aan vezels te vermijden voor de shoot, dus zo erg is je voeding niet!

Er is behoorlijk wat veranderd in 1 week, maar ik heb sowieso niet genoeg massa (ga a.s.a.p. weer bouwen). Ook heb ik eerder "gerecompt" i.p.v. echt te cutten. Niet klagen. Dit is een leerrijke ervaring!
 
Fotos zijn binnen omdat er maar 4 fotos in de collage mogen bijgaand eentje die er niet in gaat komen.

preview: Me and my 24 kg kettlebells
244e1x5.jpg
 
WREED!!! Je manier van trainen spreekt mij erg aan, doet me denken aan een (ex) AT'er
 
Gave foto :D

Valt me nu pas op dat het er goed symmetrisch uit ziet op deze!
 
Gave foto :D

Valt me nu pas op dat het er goed symmetrisch uit ziet op deze!

Dat is inderdaad het mooiste aan deze foto, ben er dan ook best trots op.
 
Damn, enig idee van je bf%? Shredded bro :D
 
Damn, enig idee van je bf%? Shredded bro :D

eerllijk gezegd weet ik niet precies maar schat in rond de fotoshoot ongeveer 5- 6%, ga morgen weer laten meten dan zet ik de uitslag wel in contest galerij
 
jij traint met kettebels he? ik wil ook is zoiets gaan doen ma lees vaak dat je al heel veel kan doen met 1 kettebel van16kilo ofzo klopt dit? gewoon voor thuis he
 
Back
Naar boven