MuscleMeat

Kracht BP (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FreFF

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
14 mrt 2011
Berichten
1.688
Waardering
111
Lengte
1m73
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Ik wil mijn BP verhogen en wil daarom op kracht trainen. Dus ik zou stronglifts 5x5 doen.

Ik zou graag de andere oef. (incline db press, fly's, cable cross overs, ...) verder op massa trainen, dus 8-15 herhalingen.

Mijn vraag is dus of ik die twee kan combineren of haal je hier geen resultaten mee. Dus ofwel alleen op kracht ofwel alleen op volume trainen?
 
ik heb op de bp 5x5 gedaan
en op de inclinen 4x8
bij mij hielp dat wel tot nu dan, nu zit ik vast
 
Probeer eens Sheiko :)

Deze werkt wel, word wel gelinkt via facebook...
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fjoeskopec.com%2Fborisc.xls&h=ZAQBouZlW

Is dat in pounds of kilo?

---------- Post toegevoegd Sun 17 Jul 2011 om 21:06 ----------

ik heb op de bp 5x5 gedaan
en op de inclinen 4x8
bij mij hielp dat wel tot nu dan, nu zit ik vast

Ga ik ook mss eens doen, doel is eig gewoon een tijdje BP omhoog krijgen en die dan wel terug op reps trainen, ik weet alleen nog niet hoe hoog ik men BP wil voor ik trg op reps ga.
Ben bang dat ik op kracht ga willen blijven trainen :p
 

Hmm, ben nogal een beginner wat compounds betreft, dat schema is dan ook niet echt geschikt.
Mijn echte 1 RM weet ik niet, alleen op welke gewichten ik rep, RM heb ik dan wat hoger gezet.

Voorbeeld: ik rep nu op 60 voor squat, heb 70 als RM
dan zou ik volgens dat schema moeten gaan trainen met maximaal 56 kg, en dat voor 2 reps.
 
Het is ook een schema puur voor kracht, (powerlifting) maar geloof me, ik ben zelf flink gegroeid en zie er ook droger en sterker uit sinds ik ben overgestapt op krachtschema's.

Het schema laat je inderdaad met lichtere gewichten trainen, maar kijk naar het volume,
bijvoorbeeld:
10 setjes squat
10 setjes incline press
5 setjes flyes
6 setjes squat

Hiermee wil je absoluut niet op je max gewicht gaan trainen, ga je simpelweg niet redden...
 
Het is ook een schema puur voor kracht, (powerlifting) maar geloof me, ik ben zelf flink gegroeid en zie er ook droger en sterker uit sinds ik ben overgestapt op krachtschema's.

Het schema laat je inderdaad met lichtere gewichten trainen, maar kijk naar het volume,
bijvoorbeeld:
10 setjes squat
10 setjes incline press
5 setjes flyes
6 setjes squat

Hiermee wil je absoluut niet op je max gewicht gaan trainen, ga je simpelweg niet redden...

Nee heb je wel gelijk in, maar ik zie niet in hoe squatten met 35 kg, incline presses met 4 kg zou bijdragen aan kracht. (no offence)
 
Probeer het een week, je gaat kapot ;)

Edit: Je hebt wel gewoon kilo's ingevoerd he?
 
Probeer het een week, je gaat kapot ;)

Ik wil het best eens proberen.
Weet je ook of dat je dus die kracht met volume kunt combineren?

edit: ja
 
Boris sheiko is een van de powerliftcoaches... Als hij zo'n schema voorschotelt kan je het blind vertrouwen hoor :)

Hier gaan je spieren ook van goeien, je zal best massa kunnen pakken hiermee, en kracht is gewoon een goede basis om later meer op massa te focussen, BB is een langetermijnproces he :)
 
Boris sheiko is een van de powerliftcoaches... Als hij zo'n schema voorschotelt kan je het blind vertrouwen hoor :)

Hier gaan je spieren ook van goeien, je zal best massa kunnen pakken hiermee, en kracht is gewoon een goede basis om later meer op massa te focussen, BB is een langetermijnproces he :)

Ok, ga het wel eens volgen alleen ga die rm's toch wel hoger invoeren ;)
Ik vind het alleen moeilijk om over te stappen van wat ik nu doe naar iets anders zoals dit, omdat wat ik nu doe wel werkt voor mij.
 
Ok, ga het wel eens volgen alleen ga die rm's toch wel hoger invoeren ;)
Ik vind het alleen moeilijk om over te stappen van wat ik nu doe naar iets anders zoals dit, omdat wat ik nu doe wel werkt voor mij.

Je moet wel even je 1rm max invoeren, niet je repmax, repmax kan je makkelijk omzetten naar een 1rm max, even googlen :)
 
Je moet wel even je 1rm max invoeren, niet je repmax, repmax kan je makkelijk omzetten naar een 1rm max, even googlen :)

Nee wist ik wel, maar inschatting is inderdaad niet zo makkelijk ;) even googlen dan

---------- Post toegevoegd Sun 17 Jul 2011 om 21:42 ----------

Ok, bedacht net met de app die ik gebruik om mijn trainingen bij te houden de rm's er bijstaan en ik heb deze even ingevoerd, en nu lijkt het schema inderdaad acceptabel ;)
Ben wel nog aan het twijfelen of ik het doe want het zijn wel 5 weken die je er aan spendeert.
 
No offense, maar als je 65kg squat en soortgelijks benched dan lijkt me zoiets als Sheiko's progressie totaal niet geschikt. Als je er een 1 voor vergeten bent te typen dan ok, maar anders lijkt me stronglifts echt de beste optie. Als je het stronglifts template pakt en er een split van maakt met wat isolaties erbij zou ook prima kunnen, hoewel het misschien nog niet ideaal is.

Er staat niet voor niks standaard 180kg squat ingevuld in dat excell sheet.
 
Laatst bewerkt:
Alsj je 65 kilo squat is het waarschijnlijk niet dat je niet sterk genoeg bent, maar je nog niet het volle vermogen van je lichaam hebt ontdekt...

Je kan vaak veel meer dan je denkt ;)
 
zolang je maar niet betaald voor Mehdi's "personal coaching" is het allemaal goed. gewoon een lekker 5x5 regime laat goeie gains toe.
 
Ja, het is niet dat ik op een plateau zit, compounds doe ik gewoon nog niet lang en ik wil nu gewoon in kracht toenemen op die compounds.
De vraag is dus of die kracht op de compounds kan combineren met op volume trainen bij de toegevoegde oefeningen of dat je ook die aanvullende oef ook 5x5 moet trainen voor optimale resultaten.
 
5x5 is inderdaad wel gemakkelijker als beginner,

alleen sheiko heeft mijn persoonlijke voorkeur :)
 
5x5 is inderdaad wel gemakkelijker als beginner,

alleen sheiko heeft mijn persoonlijke voorkeur :)

In welke situatie heb jij het gebruik? (hoe lang trainde je al,...)
 
Back
Naar boven