XXL Nutrition

Serieuze snelheidsovertreding

  • Topic starter whami
  • Startdatum
  • Reacties 92
  • Weergaven 5K
  • Volgers 17

Bezoekers in dit topic

whami

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
28 sep 2010
Berichten
7.347
Waardering
861
Lengte
1m77
Heb zonet PV ontvangen van snelheidsovertreding van 100+ waar 50 toegestaan.
Dit was met de moto, ik heb nog maar slechts een voorlopig rijbewijs voor moto.
Aangezien ik slechts voorlopig rijbewijs heb ben ik mijn rijbewijs met zekerheid kwijt niet?
Weet er iemand eventueel hoe ik een milde straf zou kunnen bekomen en hopelijk niet mn hele rijbewijs opnieuw moet halen?
De boete zal ook heel zeer hoog zijn :(

Edit: wat er waarschijnlijk staat te gebeuren
- Rijbewijs opnieuw behalen (800€)
- Boete van minstens 550€+137,5€
Totaal: 1500€+ byebye
"Nadat je je rijbewijs hebt behaald, zal één jaar zerotolerance gelden . Wie een ernstige overtreding (3 de of 4 de graad) begaat moet opnieuw een theorie- en/of praktijkexamen afleggen"
Edit: (De wetteksten hiervoor zijn nog niet verschenen, dus nog niet in voege)

Mogelijke gevolgen:
• onmiddellijke intrekking van het rijbewijs of het voorlopig rijbewijs;
• geldboete, verschillend naargelang de ernst van de overtreding;
• gevangenisstraf;
• verval van het recht een voertuig te besturen;
• immobilisering of zelfs verbeurdverklaring van een voertuig.

Verval van het recht een motorvoertuig te besturen:
• verplicht bij een snelheidsoverschrijding van meer dan 40 km/u. (minstens 8 dagen)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: bird
Een milde straf zal er niet inzitten vrees ik. De wet is voor iedereen hetzelfde.
 
Zeg dat het je slechte tweelingbroer was
 
Zeg dat je moeder in het ziekenhuis lag..
 
Wat is een pv btw? Rijbewijs kunnen ze toch alleen invorderen als ze je staande houden en niet als je geflitst bent?
 
Eigen schuld, dikke buld. En nou niet gaan zeuren dat je niet wist dat je niet zo hard mocht want je reed gewoon nog 20km/h te hard.
 
Nee, jij houdt je altijd aan de maximale snelheid wil je zeggen?
 
Wat is een pv btw? Rijbewijs kunnen ze toch alleen invorderen als ze je staande houden en niet als je geflitst bent?
Proces verbaal
Voor zover ik weet toch ook met flitspaal? Is overtreding in 4de graad en dan is minimaal 8 dagen byebye rijbewijs maar aangezien ik voorlopig heb...
+ boete van minstens 550€
 
Als je alleen geflitst ben (wat ik aanneem) krijg je alleen een geld boete. Je krijgt namelijk met flitsen een boete op kenteken en niet op persoon, dus wat dat betreft heb je mazzel.

Alleen die boete zal wel een paar meiers zijn...
 
llooooooooooooooooooooooooooollll boete van 550 euro..

achja, ik heb ook een studie jaar van 1600 euro + boeken verdoet..
 
Eigen schuld, dikke buld. En nou niet gaan zeuren dat je niet wist dat je niet zo hard mocht want je reed gewoon nog 20km/h te hard.
Ja ik weet het, ook gelezen van mn banden? Ik verschoot me echt een ongeluk toen ik de PV zag.

Ik rij wel vaker 10 of zeker ook wel eens 20 te snel maar zo veel >_< (die 111 is dan nog met correctie :o)
 
Laatst bewerkt:
pv = proces verbaal
60 km te hard in bebouwde kom....blij dat ik jou niet ben..
 
Als je alleen geflitst ben (wat ik aanneem) krijg je alleen een geld boete. Je krijgt namelijk met flitsen een boete op kenteken en niet op persoon, dus wat dat betreft heb je mazzel.

Alleen die boete zal wel een paar meiers zijn...
Ik woon in België. Heb geen boete ontvangen, alleen PV en antwoordformulier bij verkeersinbreuk. Dus ik zou voor zover ik weet voor de politierechter moeten komen.
 
Maatje van me is onlangs ook geflitst met zijn moto in zone 50 aan 120.

al z'n rijbewijzen 6 weken ingetrokken (auto en moto dus)
1500 euro boete effectief
 
Ik woon in België. Heb geen boete ontvangen, alleen PV en antwoordformulier bij verkeersinbreuk. Dus ik zou voor zover ik weet voor de politierechter moeten komen.

sinds wanneer krijgen jullie boetes man :D
 
Ik heb het even opgezocht voor je.

Binnen de bebouwde kom is het bij een overschrijding van 10km/uur extra betalen. Namelijk dat je per extra km 50euro + 10euro moet bij betalen. Dat is bij jou 50km per uur te snel dus inderdaad 550 euro boete.

Aangezien je meer dan 30km/uur te snel reed moet je ook sowieso naar de rechtbank waar ze kunnen beslissen van je rijbewijs in te houden. Er staat ook op de website dat je in geval van rechtbank tussen de 55euro en 2750euro moet betalen (afhankelijk van wat er daar beslist word). Ik weet echter wel niet of die los staat van de 550 euro die je normaal al zou moeten betalen. Je verval tot sturen kan tussen de 8dagen tot 5 jaar duren afhankelijk van de beslissing die de rechter neemt.

Aangezien je met een voorlopig rijbewijs rijdt zal je de komende jaren helemaal niet moeten rijden vrees ik. Verwacht je in elk geval maar aan een hele zware boete.
 
Ik heb het even opgezocht voor je.

Binnen de bebouwde kom is het bij een overschrijding van 10km/uur extra betalen. Namelijk dat je per extra km 50euro + 10euro moet bij betalen. Dat is bij jou 50km per uur te snel dus inderdaad 550 euro boete.

Aangezien je meer dan 30km/uur te snel reed moet je ook sowieso naar de rechtbank waar ze kunnen beslissen van je rijbewijs in te houden. Er staat ook op de website dat je in geval van rechtbank tussen de 55euro en 2750euro moet betalen (afhankelijk van wat er daar beslist word). Ik weet echter wel niet of die los staat van de 550 euro die je normaal al zou moeten betalen. Je verval tot sturen kan tussen de 8dagen tot 5 jaar duren afhankelijk van de beslissing die de rechter neemt.

Aangezien je met een voorlopig rijbewijs rijdt zal je de komende jaren helemaal niet moeten rijden vrees ik. Verwacht je in elk geval maar aan een hele zware boete.
Ja daar haal ik dus die 550 maar heb ook nog gelezen dat boetes van 140€ of zoiets die door rechtbank worden gegeven ook nog eens automatisch 137,5€ extra bij komt >_<
 
Op het motorforum zitten meer experts, ik zou daar eens navragen. Als het 550 Euro zou zijn, kom je er goedkoop vanaf, zie meestal bedragen van boven de 750 Euro voorbijkomen.

Ja ik weet het, ook gelezen van mn banden? Ik verschoot me echt een ongeluk toen ik de PV zag.

Ik rij wel vaker 10 of zeker ook wel eens 20 te snel maar zo veel >_< (die 111 is dan nog met correctie :o)

Het is niet relevant welke invloed jouw banden hebben.
 
Laatst bewerkt:
Maatje van me is onlangs ook geflitst met zijn moto in zone 50 aan 120.

al z'n rijbewijzen 6 weken ingetrokken (auto en moto dus)
1500 euro boete effectief
****, moesten ze alleen ff me rijbewijs intrekke zou ik nog cva mee zijn maar die boetes :eek:. Niet vergeten dat ik dan nog maar aan voorlopig zat.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jul 2011 om 16:41 ----------

Op het motorforum zitten meer experts, ik zou daar eens navragen. Als het 550 Euro zou zijn, kom je er goedkoop vanaf, zie meestal bedragen van boven de 750 Euro voorbijkomen.



Het is niet relevant welke invloed jouw banden hebben.
Zal wellicht ook hoger zijn dan 550, dat is het minimum :S

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jul 2011 om 16:42 ----------

Op het motorforum zitten meer experts, ik zou daar eens navragen. Als het 550 Euro zou zijn, kom je er goedkoop vanaf, zie meestal bedragen van boven de 750 Euro voorbijkomen.



Het is niet relevant welke invloed jouw banden hebben.
Weet ik maar moest 90 zijn toegelaten zijn zou het een verzachtende omstandigheid zijn, nu alleen extra slecht voor mij
 
Laatst bewerkt:
Weet niet hoe het in Belgie is maar als je in NL je rijbewijs kwijt bent hoef je niet opnieuw af te rijden. Je mag alleen een paar weken niet meer rijden.

De boetes zijn wel onrechtvaardig hoog vind ik. Heb zelf nog nooit zoiets gehad (gelukkig ook geen motor) maar ik kan me voorstellen dat je ff de motor doortrekt en dat hoeft natuurlijk geen duizenden euros te kosten.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven