XXL Nutrition

Het leven van een student aan de UNI. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat ga je studeren aan welke uni?
 
dat is de hamvraag inderdaad
 
Ligt er precies aan wat voor studie je gaat doen

Ga je een alfa studie doen (lees rechten, psychologie etc) dan heb je alle tijd van de wereld

wil je het wat hoger opzoeken en bijvoorbeeld naar een TU gaan dan zou ik je maar voorbereiden want dat wordt gewoon 3x je reet eraf werken.
 
hangt allml samen met hoe goed je kan plannen, je hebt idd veel vrije tijd maar als je dit enkel het gebruikt om te gaan zuipen/feesten.... dan moet je de resterende dagen wel gebruiken om te studeren en dan heb je natuurlijk minder dagen om te trainen. ;)

Je kan natuurlijk altijd als Alpha Dbb samenvattingen vragen van de lessen aan de Beta studentjes en dat bespaard je al een hoop werk :D
 
Dag ligt idd gewoon aan je studie, als je psychologie en rechten neemt hoef je geen zak te doen. Kies je werktuigbouwkunde,bouwkunde,biologie,geneeskunde etc dan moet je er veel meer tijd in steken. Als je trouwens een wat slimmere gast ben, hoef je er buiten die uren niet heel veel voor te doen, maar enkel bij de tentamens.

Wat een bullshit :roflol: .
 
De reacties vallen me mee. Ik had verwacht dat het grootste deel van dbb de uni easy zou vinden.
 
Heb je die reclame: i put weights up and i put them down. Gezien?

Nuff said
 
De reacties vallen me mee. Ik had verwacht dat het grootste deel van dbb de uni easy zou vinden.

90% op DBB heeft een dr. titel en hebben nog nooit een gym van binnen gezien ;) .
 
Ligt er aan wat je wilt bereiken (die had ik nog niet gelezen ;-))

Ik heb zelf ook een alfa studie gedaan. Hoewel dat wellicht hooguit een tiental uurtjes college per week was, heb ik veel naast mijn studie moeten doen om mijn cv op te bouwen. Verder heb ik flink moeten studeren om top cijfers te scoren. Eén en ander om ná mijn studie een baan op niveau te krijgen.

Tja... Wat heeft je voorkeur?
 
Ik wil graag balans in studie, werk, trainen en social life. Zo te zien heb ik er 1 te veel.
 
Ik begin na de zomer met Rechtsgeleerdheid, was wel een beetje nerveus maar lees hier dat het heel makkelijk is en alle tijd van de wereld over heb, niceeee :roflol:
 
Ik heb mijn master gedaan aan de TU in Eindhoven en denk een gemiddelde van ongeveer 15 uur per week aan mijn studie moeten spenderen. Maar dat is gemiddeld, weken van 0 uur, weken van 50.
 
Ik heb mijn master gedaan aan de TU in Eindhoven en denk een gemiddelde van ongeveer 15 uur per week aan mijn studie moeten spenderen. Maar dat is gemiddeld, weken van 0 uur, weken van 50.

Heb je goed gedaan, bewijs dat een beta-studie geen rocket science is ;) .
 
Laatst bewerkt:
Net als in de rest van je leven kun je je eigen keuzes maken. Uni is daar het summum van. Wil je niks, dan doe je niks. Zul je alleen wel afstuderen met een 5.5-6 gemiddeld en niks boeiends op je CV, dus een goede baan hoef je niet te verwachten. Het zal dan echter wel een beregezellige tijd met een overvloed aan drank worden!

Je kunt echter ook hard aan de baan werken en voor hoge cijfers gaan, studiecommissies doen en een relevante baan zoeken. Eventueel een exchange oid.. (en nog steeds drinken!)

Bullshit altijd van studenten dat je zogenaamd zou moeten kiezen tussen gezelligheid of studie.
 
Alsof werkgevers ook maar enige interesse in je cijferlijst hebben.
 
ik doe momenteel een pretstudie aan de RuG
international business and management, je moet alleen een beetje engels kunnen.

aanradertje voor als je tijd over wil hebben
 
En vergeet niet dat het ook er aan ligt hoe veel buitenschoolse activiteiten je jezelf op toelegt.
 
Alsof werkgevers ook maar enige interesse in je cijferlijst hebben.

Fatsoenlijke werkgevers wel ja. Je komt als economie student niet binnen bij top zakenbanken met een 6-7.
 
Ik vond Master iwt aan hogeschool nog meevallen qua tijd om te trainen, maar ik leer dan ook vlot als het moet.
 
Back
Naar boven