Fitness Seller

goede protein repen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
19 jul 2011
Berichten
12
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
60kg
hey ik ben nieuw in het hele fitness gebeuren nu heb ik de dag na mijn workout's veel last van spierpijn en ik heb gehoord van mensen als je s'avonds of na je workout een proteïne reep eet ik veel minder last zal krijgen van spierpijn, nu mijn vraag is wat zijn goede en goedkope repen en is het schadelijk dat ik deze eet op mijn leeftijd (15 jaar)?
 
Ik weet dat voor herstel van spieren, vitamine C ook heel belangrijk is. En in plaats van een proteine reep, kan je ook gewoon iets meer vlees eten / melk drinken. In zo'n reep zitten ook weer 200 calorieen. dat is een halve liter magere melk volgens mij.
 
Rust en een goede voeding is het belangrijks.
Proteïne repen zijn redelijk prijzig maar niet schadelijk voor je gezondheid.
Maar je kan beter voor andere dingen kijken.

Misschien een ideetje voor je..

Inhoud Guaranteed Muscle Stack:
1x Whey Perfection 2270 gram
1x Anabolic WMS 2000 gram
voor 50,-

Bij mij scheelde het wel.. En ga er lekker op. En goedkoper dan repen.
 
extra eiwit gaat je hoegenaamd niets helpen bij het voorkomen van spierpijn. Gewenning en rust zijn de 2 belangrijkste factoren. (en niet te veel volume doen wil ook wel eens helpen met het voorkomen)
 
ok maar als ik dan whey protein koop ik heb ergens gelezen dat je er puistjes van krijgt is dit waar, zo ja hoe erg is het of merk je er bijna niets van
en wat is een goede shake?
 
ok maar als ik dan whey protein koop ik heb ergens gelezen dat je er puistjes van krijgt is dit waar, zo ja hoe erg is het of merk je er bijna niets van
en wat is een goede shake?

Is per persoon verschillend. Maar het kan wel.. Ik heb er nooit last van gehad.

Je kan het tegengaan als je er last van krijgt.
door bijv..
* Verminder de eiwit inname (indien mogelijk).
* Neem zink tabletten / capsules.
* Neem vit. B tabletten / capsules.
* Neem 1-2 eetlepels lijnzaadolie/dag (goede invloed huid).
* Drink meer water.
* Eet minder suiker, vet.

Goede shake?
gewoon bij xxl of b&f kijken..
persoonlijk zweer ik bij Whey Perfection.
 
eiwitrepen zijn onzin.. hooguit handig voor als je heel veel onderweg bent en niet kan eten. Maar om het standaard na een training te gaan eten... veel te duur!!
Gewoon meer eiwit eten, problem solved
 
Ik zou graag nog wel wat meer horen over die repen. Zoals Baksteen zegt zijn ze echt wel heel handig als je onderweg bent en niet zo snel iets kan klaarmaken. Wat is een goede en relatief goedkope oplossing voor dit soort momenten. Ik eet nu protopure bars van precision engineerd. smaken redelijk goed en vullen ook goed. Handig bij haast/lange reizen.
 
ok maar als ik dan whey protein koop ik heb ergens gelezen dat je er puistjes van krijgt is dit waar, zo ja hoe erg is het of merk je er bijna niets van
en wat is een goede shake?

Optimum Nutrition vind ik de beste.
 
het punt is hier? Dat het niet duur is? Het is nog een aardig prijzige reep die je daar aanhaalt.

Mijn punt is dat deze reep per gram eiwit berekend niet veel duurder is dan een blikje tonijn, iets wat door veel bb wordt gegeten en niet als duur wordt gezien.
 
Mijn punt is dat deze reep per gram eiwit berekend niet veel duurder is dan een blikje tonijn, iets wat door veel bb wordt gegeten en niet als duur wordt gezien.

dat is opzich wel een eyeopener die vergelijking. Waarja dan is nog de vraag welke reep moet je hebben. Je hebt vast goede en minder goede samenstellingen. En tonijn bevat natuurlijk nog wel even wat meer goede vetten :)

---------- Post toegevoegd Tue 26 Jul 2011 om 14:33 ----------

Maak ze zelf ? Ik heb een topic gemaakt waarin staat uitgelegd hoe je dat doet :
http://forum.dutchbodybuilding.com/f33/lekkere-whey-perfection-eiwitreep-a-z-269627/

Goedkoop en qua voedingswaarde evengoed als die dat je koopt

interessant topic, ga ik eens bekijken!
 
Als je echt op de centen moet letten, zijn er goedkopere alternatieven. 1 kg kip kost 5 euro, oftewel EUR 0.025 per gram eiwit, dat is als je geen waterkip te pakken hebt. Anders wat duurdere kip 1kg voor 7 EUR, minder kans op water en EUR 0.035 per gram eiwit.

Je hebt gelijk dat het lastig is om te bepalen welke reep je moet nemen, ligt er ook aan of je puur een eiwitsnack zoekt of een echte maaltijdvervanger. Over het algemeen is het altijd beter om 'normaal' eten te nuttigen, vaak zit er gewoon een groot deel melkeiwit in die repen, evenals veel polyalcoholen om de zoete smaak te krijgen zonder er suiker in te doen. Denk dat ik zelf binnenkort die reep van powersupplements ga bestellen.
 
Pre made repen zijn altijd veel te duur. Ze zijn leuk voor onderweg, maar niet voor een voedingsschema.

Veel eten is de sleutel, maar spierpijn voorkomen doe je nergens mee. Heb je wel een voedingsschema? Als je niet weet wat je uit je voeding haalt, en of dat voldoende is, dan faal je sowieso. Met of zonder eiwitpoeder of repen of welk pilletje of poedertje dan ook.
 
Pre made repen zijn altijd veel te duur. Ze zijn leuk voor onderweg, maar niet voor een voedingsschema.

Veel eten is de sleutel, maar spierpijn voorkomen doe je nergens mee. Heb je wel een voedingsschema? Als je niet weet wat je uit je voeding haalt, en of dat voldoende is, dan faal je sowieso. Met of zonder eiwitpoeder of repen of welk pilletje of poedertje dan ook.

hey bedankt iedereen voor de tips, ik zal ze zeker gebruiken.
en heeft toevallig iemand een goede site waar je kan zien wat er in welke voeding zit en hoeveel gram?
 
hey bedankt iedereen voor de tips, ik zal ze zeker gebruiken.
en heeft toevallig iemand een goede site waar je kan zien wat er in welke voeding zit en hoeveel gram?
excel brah
alstu
 

Bijlagen

  • Voeding Leeg.xls
    343 KB · Weergaven: 86
Back
Naar boven