Fitness Seller

Wie van de DBB'ers draagt een bril? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Heb er verschillende:
- duikbril
- zonnebril
- wc-bril
- lasbril
- veiligheidsbril

maar die soort voor slechte ogen heb ik gelukkig niet
 
Draag ook al bijna 8 jaar zachte lenzen. Heb het idee dat mijn ogen er steeds meer geirriteerd door raken, daarom heb ik sinds kort een bril aangeschaft. Echt geen porum, draag em dan ook alleen binnenshuis.

Ben wel geinteresseerd in nachtlenzen, iemand daar ervaring mee? Zijn lenzen die je snachts indoet, je ogen corrigeert, en sochtends uitdoet zodat je de hele dag scherp zicht hebt.

Of het goed voor je ogen ivm met zuursof etc is, daar twijfel ik aan. :P
 
's avonds voor de TV draag ik een bril, anders heb ik er geen nodig. Is al 10 jaar zo :)

schaam ik me helemaal niet voor.
 
heb ook lenzen want een bril ziet er nie uit bij mijn.
 
Ik vraag me toch vaak af wat dat geweest moet zijn in de oertijd.
Als je kijkt heeft ongeveer 50% van de mensen een bril/+ lenzen, naarmate je ouder wordt stijgt dit alleen maar.

Dat moet vroeger wanneer er nog geen hulpmiddelen waren toch echt enorm vervelend geweest zijn? Gewoon je hele leven lang in een waas leven..

Echt een handicap
 
Zachte lenzen, bril past niet in een keepershelm of motorhelm :o
 
Ik vraag me toch vaak af wat dat geweest moet zijn in de oertijd.
Als je kijkt heeft ongeveer 50% van de mensen een bril/+ lenzen, naarmate je ouder wordt stijgt dit alleen maar.

Dat moet vroeger wanneer er nog geen hulpmiddelen waren toch echt enorm vervelend geweest zijn? Gewoon je hele leven lang in een waas leven..

Echt een handicap

Lezen hoefde je niet echt, alleen maar jagen, vreten en nken, en ik denk dat het ook met de technologie en giftige stoffen van tegenwoordig te maken heeft waardoor we steeds slechter zien.
 
Ja heb een bril want ben hoog geleid.

They see me stylin', they hatin'

Ja, ik vind brillen zo nice bij kerels haha:o
s0vjfm.jpg
 
Lenzen, maar ga binnenkort weer een bril halen. Zoiets:

Paul-Allen-or-Patrick-Bateman-american-psycho-7633749-402-300.jpg


Geheel in stijl.
 
Laatst bewerkt:
Geen bril, geen lenzen.

Wel toen ik 2 jaar was een operatie gehad waarbij het spiertje in mijn linker ook is aangetrokken zodat ik later niet scheel zou kijken/ een bril zou moeten, vroeger ook (in groep 1 en 2 van de basisschool) een pleister op mijn goede oog gehad.

Resultaat is een perfect zicht, geen schele ogen, en een optimale scherpte :P ;).
 
Geen bril, geen lenzen.

Wel toen ik 2 jaar was een operatie gehad waarbij het spiertje in mijn linker ook is aangetrokken zodat ik later niet scheel zou kijken/ een bril zou moeten, vroeger ook (in groep 1 en 2 van de basisschool) een pleister op mijn goede oog gehad.

Resultaat is een perfect zicht, geen schele ogen, en een optimale scherpte :P ;).

Scheluhhh!! :p

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jul 2011 om 21:01 ----------

Lenzen, maar ga binnenkort weer een bril halen. Zoiets:

Paul-Allen-or-Patrick-Bateman-american-psycho-7633749-402-300.jpg


Geheel in stijl.

Een typische bril voor pootjes die in hun eigen wereld leven.
 
Scheluhhh!! :p

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jul 2011 om 21:01 ----------



Een typische bril voor pootjes die in hun eigen wereld leven.

Dikzak!!! :):P

En je bent zeluff een vuile nicht!!!!!!!
 
Ik heb een bril, maar draag hem alleen maar bij belangrijke ontwerpen (tekenen), ik heb niet zo'n brilhoofd. Oh en ik had lenzen maar dat was irritant als ik met mijn ogen draaide en aangezien ik dat veel doe, draag ik ze niet.
 
lasered (vanaf 11 jaar bril gedragen tot 25ste en 2 hele korte periodes lenzen)
 
lasered (vanaf 11 jaar bril gedragen tot 25ste en 2 hele korte periodes lenzen)

Ben je niet bang voor lazeren? Je kan toch ook later zo goed als blind worden?
 
daarom was 25 mooie leeftijd..stond net lang genoeg stil kwa achteruitgang en wil zolang mogelijk wat er aan hebben maarja garantie zit er niet op nee.
ken jij mensen die er blind van geworden zijn? ik een paar mensen die het nu 5 tot 15 jaar geleden hebben laten doen en eigenlijk geen klachten hebben. er komt vanzelf toch een tijd voor leesbril maar daar kunnen ze dan ook al voor laseren (als dat niet already kan)

het stelde geen ruk voor. een controle bij de tandarts is veel enger en duurt langer:)
 
Ken nog geen mensen die blind zijn, maar laseren is toch nog betrekkelijk nieuw in de grote markt?
Vraag me af hoe het na 40/50 jaar zit
 
Ken nog geen mensen die blind zijn, maar laseren is toch nog betrekkelijk nieuw in de grote markt?
Vraag me af hoe het na 40/50 jaar zit

Ooglaseren is niet zo nieuw meer, bestaat al sinds jaren 80-90.

Het is hier maar doorgegroeid de laatste 5tal jaren.

Ik heb hele slecht ogen (-8.5 en -9) en nog zijn ze niet gestabiliseerd, maar rond m"n 25 zal ik me laten laseren.
Gelukkig zie ik met m"n lenzen 10/10 ;)
 
Laatst bewerkt:
ik hoop alleen de tijd te overbruggen tot leesbril . overigens hebben ze mij verteld dat nogmaals laseren mogelijk was maar heb daar niet verder naar gekeken of over nagedacht. 40 a 50 jaar verder ben ik dood.

maar ik vraag het mij ook wel af...maarja aan alles wat je doet zit een risico. en 15 jaar ervaring is al veel als je weet dat ze meer mensen laseren dan er patat verkocht wordt.

ik dacht ook een speciale behandeling te krijgen. alle ruimten en mensen voor mij alleen.. ik even in het middelpunt maar NOT:
het leek of ik binnenkwam in een snackbar..waren kleine 20 mensen en dan waren er een aantal kamers waar je allemaal een paar minuten langs moest. volgens mij 1 om te vragen of je het zeker wilt en bekend met eventueel risicos (daar vertellen ze nog best lelijke dingen)...dan nog een keer controle van je ogen...dan.....dan laseren zelf en dat is zo gepiept.
 
Een bril maakt het verschil.
 
Back
Naar boven