AndroidHealthClinic

Kracht winnen en niet aankomen?

Bezoekers in dit topic

Knockout

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2011
Berichten
133
Waardering
2
Lengte
1m91
Massa
95kg
Ik wil Olympic Weightlifting doen voor me vechtsport, maar wil niet aankomen en toch kracht winnen. Is dit mogelijk?
 
Ik wil Olympic Weightlifting doen voor me vechtsport, maar wil niet aankomen en toch kracht winnen. Is dit mogelijk?

Uh ja, gewoon op onderhoud eten...

---------- Post toegevoegd Thu 28 Jul 2011 om 13:01 ----------

o wacht wtf, je hebt 2x dezelfde topic geopend.
 
PL style trainen en inderdaad op onderhoud qua eten.
 
Tja.. je gaat niet trainen met gewichten om klein(er) te worden toch? Als spiermassa een 'onverwachte' bijwerking is, dan accepteer je dat toch gewoon? Of is het een ramp qua wedstrijden als je een klasse hoger komt? Lijkt me geen probleem als je sterker bent toch?

Gewoon squaten, bankdrukken, deadliften, cleans, presses, rows, chins.

Pomp wat armen, rear delts, hams, abs etc.

2 keer per week, doe er 2 keer conditioning bij, en de rest doe je je vechtsport.

Wat je iig NIET moet doen is als een bodybuilder trainen. split-schema vol pompwerk, en gare verdelingen in bodyparts. Gewoon niet doen. Train voor kracht, en pomp wat nodig is.

Zoek het 5-3-1 reloaded article op T-nation. Daarin staat een tweedaags schema van 5/3/1.
 
Tja.. je gaat niet trainen met gewichten om klein(er) te worden toch? Als spiermassa een 'onverwachte' bijwerking is, dan accepteer je dat toch gewoon? Of is het een ramp qua wedstrijden als je een klasse hoger komt? Lijkt me geen probleem als je sterker bent toch?

Gewoon squaten, bankdrukken, deadliften, cleans, presses, rows, chins.

Pomp wat armen, rear delts, hams, abs etc.

2 keer per week, doe er 2 keer conditioning bij, en de rest doe je je vechtsport.

Wat je iig NIET moet doen is als een bodybuilder trainen. split-schema vol pompwerk, en gare verdelingen in bodyparts. Gewoon niet doen. Train voor kracht, en pomp wat nodig is.

Zoek het 5-3-1 reloaded article op T-nation. Daarin staat een tweedaags schema van 5/3/1.

plus 1
 
Als vechter lijk je me wat te hebben aan explosiviteit (speedwork doen dus) en krachtuithoudings vermogen (heel veel reps dus)

Dus doe een paar setjes van 3 reps met +/- 60% van je max (licht, maar zo explosief/snel mogelijk), en vervolgens AMRAP (As Many Reps As Possible) oid.
 
Als vechter lijk je me wat te hebben aan explosiviteit (speedwork doen dus) en krachtuithoudings vermogen (heel veel reps dus)

Ben niet niet helemaal me eens. Neem bijvoorbeeld MMA, grappling, daar komt kracht zeker aan bod
 
Je kunt ook een pak sterker worden door je centraal zenuwstelsel dusdanig te prikkelen dat je veel gewicht kunt verzetten zonder dikke spieren te hebben
 
Om een echte wendler nutswinger te zijn: when in doubt: squat and run hills.
 
Je kunt ook een pak sterker worden door je centraal zenuwstelsel dusdanig te prikkelen dat je veel gewicht kunt verzetten zonder dikke spieren te hebben

trainen zoals OLY's doen ?
 
Theoretisch is het antwoord gewoon ja. Je kunt op verschillende manieren sterker worden en 1 daarvan is een beter getraind CNS.
 
Back
Naar boven