XXL Nutrition

Polsen zeer bij bankdrukken

Bezoekers in dit topic

Gust

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
7 jul 2004
Berichten
77
Waardering
0
Ik heb na het bankdrukken altijd steken precies bovenop in het midden van mijn polsen. Ik zou niet weten wat ik verkeerd doe, ik knijp namelijk hard in de stang en heb mijn duimen op de goede positie.
 
waarom knijp je hard in de stang:?
 
Polsbandages omdoen?
Hou je je handen niet te ver naar achter? Je handen moeten als het goed is in het verlengde staan van je onderarmen, dus je polsen niet gebogen.
 
:stupid::D
 
Leg de stang wat lager in je hand, zodat hij in het verlengde van je onderarm ligt, niet richting je vingers, want dan wilt je hand eigenlijk omklappen
 
je lift filmen dan kan je precies zien wat je goed of fout doet ;)

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jul 2011 om 18:35 ----------

waarom knijp je hard in de stang:?

Om zo veel mogelijk spanning te houden
 
1-goed opwarmen met wat lichte setjes tot 60-70% van je 1rm, je moet de boel wel wat voorbereiden op wat komen gaat.
2-stang niet explosief uit de houder pakken maar rustig uitnemen.

dan zou het wel over moeten gaan na een tijdje.
 
Wat al gezegd is: waarschijnlijk knik je je handen te ver naar achteren. Probeer ze zoveel mogelijk verticaal te houden. Helemaal verticaal kan niet, want dan valt de stang naar beneden.
 
Wel eens aan gedacht dat je polsen pijn doen door overbelasing van meerdere activiteiten en dat het er uit komt bij het bankdrukken?
 
Is het misschien een idee om (reverse) Wrist Curl te doen om de boel te verstevigen?
 
IS het misschien een idee om eerst je techniek goed te krijgen voordat je aan horrorverhalen gaat denken?

IK heb met zat lui gebankt die last hadden van hun polsen, allemaal legden ze de stang te hoog in hun handpalm, lager leggen, tegen je duim aan in het verlengde van je onderarm, en de pijn was bij allemaal weg...

Je drukt echt nog niet genoeg om de gewichten zo hoog te krijgen dat het daar aan ligt...
 
Polsbandages omdoen?
Hou je je handen niet te ver naar achter? Je handen moeten als het goed is in het verlengde staan van je onderarmen, dus je polsen niet gebogen.
Precies wat hij zegt. Wrist wraps zijn handig als je zwaar drukt en natuurlijk niet je polsen gebogen houden, zodat alle druk niet op de polsen komt.
 
Oplossing: Koop handschoenen die over je pols gaan

En je hebt gegarandeerd geen pijn meer.

Kosten: 15 euro.
 
+1

handschoenen zijn voor watjes (en ronnie coleman)

handschoenen traint vele malen chiller als je gewichten met metalen ribbels moet pakken zoals dumbbells en stangen.
 
OF je bijt de eerste week gewoon even door de pijn heen en kweekt wat eelten ;)
 
Back
Naar boven