MuscleMeat

overtuigen ouders (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

F4stp0pc0rn

Novice
Lid geworden
28 jul 2011
Berichten
26
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
hee,

ik ben nieuw op dit forum, maar ben al een tijdje aan het fitnessen (2x in de week). Maar nu wil ik eens echt massa gaan maken. Alleen ben ik vaak afhankelijk wat eten betreft aan mijn ouders. Van hun mag ik namelijk geen whey kopen. Ze zeggen dat dit troep is ???. Verder let ik wel op mijn voeding, maar in whey zitten de beste eiwitten dus wil het eigenlijk wel proberen.

Dus wil ik vragen om tips hoe kan ik mijn ouders er toch van overtuigen dat whey niet slecht is? En dat ik het uiteindelijk ook mag eten van hun?
 
whey is een onderdeel van melk.. hoe kan melk nu slecht zijn ?
 
koop stiekem gewoon een pot!
 
Ik lees overal dat whey de beste eiwit is.
Ik let goed op me voeding. Alleen ben ik wel altijd afhankelijk wat eten betreft van me moeder zij kookt en de rest van het gezin wilt niet alleen mijn kracht voedsel eten. Ik let er wel op dat ik genoeg brood met kipfilet en kalkoenfilet eet of -en kaas. En ik kook zelf vaker een eitje.

Maar het lijkt me dus handiger om whey te gebruiken
 
Lekker laten en gewoon je ding doen. Krijg hier ook vaak zat dingen te horen als: 'O, je eet zoveel eiwitten, daar moet je wel veel koolhydraten bij eten' en 'Heb je je poedertjes en pilletjes al op?'. Gewoon om lachen :)
 
jaa dat is wel een optie, het gewoon doen
 
Goed zo. Rebellen tegen je ouders. Aww yeah! Blame it on puberty though. :)
 
Laat ze dit lezen. Als ze dat niet accepteren dan willen ze gewoon niet dat je groot wordt. In dat geval gewoon kopen, verstoppen. Koop dan een potje magnesium poeder of iets wat erop lijkt, gooi die leeg, omwassen, whey erin en zeg dat het magnesium voor je handen is :D

Weiproteïne-concentraat
Weiproteïne-concentraat, ook wel bekend onder de Engelse naam whey protein concentrate (WPC), is een poedervormig eiwitconcentraat geproduceerd uit wei.
Wei is een bijproduct dat ontstaat bij de productie van kaas uit koeienmelk. Het bevat ongeveer de helft van de melksuikers (lactose) (ten opzichte van koeienmelk) en daarnaast eiwitten, vitaminen, mineralen. Er ontstaat weipoeder als het water hieraan wordt onttrokken. Bovendien kan in het productieproces het gehalte aan weiproteïnen worden verhoogd.
De puurste vorm, weiproteïne-isolaat, bevat meer dan 90% van het gewicht aan eiwitten. Weiproteïne-concentraat bevat 29%-89% van het gewicht aan pure eiwitten en daarnaast bevat het meer koolhydraten en soms ook (iets) meer vet.
Weiproteïne bestaat uit aminozuren van hoge kwaliteit door de verhouding van de verschillende aminozuren, waarbij de essentiële en semi-essentiële aminozuren niet ontbreken.
Weiproteïne wordt sneller in het lichaam opgenomen dan andere eiwitconcentraten. Bovendien is het goed verkrijgbaar in geconcentreerde vorm. Daarom wordt weiproteïne veel gebruikt door bodybuilders en andere sporters om hun spieren sneller te laten herstellen na een training.
Wei wordt wel eens voorgeschreven door artsen aan mensen waarvan zij vermoeden dat ze aan een eiwitgebrek lijden, of aan zwangere vrouwen om er voor te zorgen dat de baby alle nodige aminozuren binnen krijgt.
Er zijn aanwijzingen dat weiproteïne kanker helpt te voorkomen, hoewel dat nog niet wetenschappelijk bewezen is. Ook zijn er aanwijzingen dat weiproteïne het verouderingsproces tegen zou kunnen gaan.
 
Laat ze dit lezen. Als ze dat niet accepteren dan willen ze gewoon niet dat je groot wordt. In dat geval gewoon kopen, verstoppen. Koop dan een potje magnesium poeder of iets wat erop lijkt, gooi die leeg, omwassen, whey erin en zeg dat het magnesium voor je handen is :D


mega bedankt, nu moet het wel mogen :D
 
leg een mes op je moeder haar keel en dwing je vader dan een bestelling te doen bij 1 van de online webshops, laat hem afrekenen met zijn eigen centjes
 
Oja??

Volgens mij bevatten alle eiwitten wel zo hun voordeel en is het het best een combinatie te nemen.


4. Wat is "wei" of "whey" eiwit?

Dit is het best mogelijke eiwit. Door de zuiverheid en de aminosamenstelling ligt de opname tussen de 70 en 85 %. Dit is relatief hoog als men in beschouwing neemt dat veel eiwit kapot gemaakt wordt in de maag en darmen. Een wei-eiwit is weer iets duurder. Let bij het kopen op de zuiverheidsgraad van de wei. Wei eiwit (of zoals de Amerikanen het noemen Whey) kan ook verrijkt Calcium caseinaat zijn. Al meerdere malen ben ik producten tegen gekomen waarbij men met de term whey gewoon gehydroliseert en voorverteert (is door enzymen bewerkt) calcium caseinaat bedoelde. Echter is dit product niet gelijkwaardig aan echte wei en zal ook nooit zo goed worden opgenomen.




dit staat in een sticky op het forum;)
 
Dat het in een algemeen sticky staat wil nog niet zeggen dat iedereen die bij het forum betrokken is z'n mening is. En zoals je ziet reageer ik ook op persoonlijke titel

Volgens mij bevatten
 
:klink:
leg een mes op je moeder haar keel en dwing je vader dan een bestelling te doen bij 1 van de online webshops, laat hem afrekenen met zijn eigen centjes
 
Mes op de keel?

Kijk uit met wat je post he.. zou zo maar kunnen gebeuren in deze gekke wereld :D
Z'n avatar kan ie ook proberen.

OT @ TS: Waarschijnlijk zijn je ouders bang voor het onbekende. Alles wat uit potjes komt en niet uit de supermarkt zet vraagtekens bij ouders. In hun ogen is het geen toevoeging, maar al gauw een middeltje wat mogelijk je gezondheid kan schaden. Dit is heel kortzichtig, maar vaak wordt alles op 1 hoop gegooid. Weet niet hoe het nu is, maar juist met de leeftijd 16 toen, gingen ouders zeiken dat alles slecht is.
Dat was toen de leeftijd om je eigen weg te gaan met ontdekken.
nu is dat veel eerder volgens mij (13-14?)
Is de gewoonlijke angst van ouders.

Wat kan helpen is om eens rustig je ouders te voorlichten over training, voeding en subs. Meestal is er ineens wel begrip. En zien ze ook in dat het voor jou wel belangrijk is. Stel ze gerust en geef hen het gevoel dat het geen kwaad kan. Bereik je meer mee dan te gaan dreinen.
straks wil je waarschijnlijk ook aan pre en post-workouts. Krijg je weer hetzelfde. Overtuigen kan op veel manieren. ;)

Nog meer mensen problemen met ouders?

Kom maar.. dr Phil staat klaar :D

o ja.. waarom zijn de normale voedingsbronnen mindere eiwitten?
 
Je kan hele venijnige ruften krijgen van whey. Zo zijn er wel meer nadelen te noemen
 
Wat is er mis met ruften?
Gewoon uitleggen wat Whey is.
 
Back
Naar boven