MuscleMeat

overtuigen ouders (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ehh.. laat maar.. trek m'n woorden terug, voordat ik heel z'n topic verkloot.
 
heel herkenbaar dit ik heb gewoon gezegd: ik koop et lekker tog wel en dan verstop ik het. Doei.
 
Ik lees overal dat whey de beste eiwit is.
Ik let goed op me voeding. Alleen ben ik wel altijd afhankelijk wat eten betreft van me moeder zij kookt en de rest van het gezin wilt niet alleen mijn kracht voedsel eten. Ik let er wel op dat ik genoeg brood met kipfilet en kalkoenfilet eet of -en kaas. En ik kook zelf vaker een eitje.

Maar het lijkt me dus handiger om whey te gebruiken

Whey is een hele goede en makkelijke toevoeging om aan een voldoende hoeveelheid eiwitten te komen. Maar je bent niet verplicht dit in te nemen, via je voeding is het ook te doen, alleen is dit wel wat meer werk.

Maar zeg aub niet meer dat whey het beste eiwit is :)
 
16 jarige die druk zit te maken om een beetje whey. Ga gewoon trainen, neem je voeding. Over 2 jaar als je 18 bent ga je maar het huis uit en doe lekker waar je zin in hebt. Wat denk je dat die 2 schepjes whey per dag echt een significant verschil voor je gaan uitmaken? Sterker nog ga wat anders met je geld doen op die leeftijd...
 
dankjewel voor jullie tips en reacties ik zal er nog eens goed over nadenken. En er met me ouders over praten
 
16 jarige die druk zit te maken om een beetje whey. Ga gewoon trainen, neem je voeding. Over 2 jaar als je 18 bent ga je maar het huis uit en doe lekker waar je zin in hebt. Wat denk je dat die 2 schepjes whey per dag echt een significant verschil voor je gaan uitmaken? Sterker nog ga wat anders met je geld doen op die leeftijd...

Hier sta ik ook wel achter, doe het allemaal langzaam anders gaat je vuur voor de sport wel heel rap uitgaan.
 
16 jarige die druk zit te maken om een beetje whey. Ga gewoon trainen, neem je voeding. Over 2 jaar als je 18 bent ga je maar het huis uit en doe lekker waar je zin in hebt. Wat denk je dat die 2 schepjes whey per dag echt een significant verschil voor je gaan uitmaken? Sterker nog ga wat anders met je geld doen op die leeftijd...

klopt, ouders van TS snappen niet wat whey is en doet, maar TS zelf heeft ook niet echt een realistisch beeld van het belang van voeding en het aandeel van whey daarin.

Had iemand al gevraagd of hij een voedingsschema heeft? Zo nee, dan vind ik whey ook zonde van het geld. en zo ja, dan is dat al, zo kan ik me voorstellen, genoeg om ouders makkelijk te overtuigen omdat je laat zien dat je de sport serieus neemt en weet waar je mee bezig bent.
 
heeft geen eens zin om zijn ouders over te halen. Laat die mensen lekker.
Kerel is 16 jaar hij komt net om de hoek kijken. Laat hem maar eerst een aantal jaar gaan k*tten en leren. Hij heeft echt nog genoeg tijd, no point in rushing things. Daarnaast omdat het een newby is en alles toch k*t is gaan die supps die al opzichzelf weinig doen nog minder bijdragen. Ga met dat 50 euro per maand die je daarvan in je zak steekt dingen doen die leeftijdsgenoten doen, is ook nog eens goed voor je ontwikkeling.
 
Ga met dat 50 euro per maand die je daarvan in je zak steekt dingen doen die leeftijdsgenoten doen,is ook nog eens goed voor je ontwikkeling.
Roken, drinken, chips vreten....
 
jaa mijn ouders zeiden ook al dat ik ouder daarvoor moet zijn..
Het gaat mij helemaal niet om het geld ik wil gewoon meer massa.

Maar heb inderdaad wel nog tijd genoeg ben inderdaad pas 16 (wel bijna 17 haha). Ik zal er nog eens goed over nadenken.
 
Probeer eerst eens een voedings- en trainingsschema aan te houden, waarop je groeit, zonder dat je supplementen gebruikt. Op jouw leeftijd (eigenlijk op ieders leeftijd) moet dat - zeker in het begin - prima lukken. Zodra je namelijk je ouders zo ver hebt, dat je whey mag kopen en jij ziet geen enkele vooruitgang (en dat zul je niet zien, als je voedings- en trainingschema niet kloppen) dan is het - wat je ouders betreft - ook meteen de laatste pot.

Trust me, I speak from experience. Gelukkig ging ik op mijn 17de uit huis om te studeren. Sindsdien snuif ik mijn whey, zodat het eerder bij de hersenen is (just kidding :)).
 
Laatst bewerkt:
Probeer eerst eens een voedings- en trainingsschema aan te houden, waarop je groeit, zonder dat je supplementen gebruikt. Op jouw leeftijd (eigenlijk op ieders leeftijd) moet dat - zeker in het begin - prima lukken. Zodra je namelijk je ouders zo ver hebt, dat je whey mag kopen en jij ziet geen enkele vooruitgang (en dat zul je niet zien, als je voedings- en trainingschema niet kloppen) dan is het - wat je ouders betreft - ook meteen de laatste pot.

Trust me, I speak from experience. Gelukkig ging ik op mijn 17de uit huis om te studeren. Sindsdien snuif ik mijn whey, zodat het eerder bij de hersenen is (just kidding :)).


hahaha bedankt voor de tip :p
 
Als ik afga op de discussie die ik ook wel eens had vroeger met ouders (ben daar nu te oud voor) is de kern een onoplosbare tegenstelling. Jij wil groter worden en hebt als voorbeeld BB-ers. Je weet dat je nooit zo huge als zij zult worden maar je gaat voor het maximaal haalbare. Ouders (de mijne in elk geval) houden niet van groter worden. Zij vinden een marathonloper ook atletisch en gespierd waar ik een stapel botjes zie lopen.

Als het over whey gaat of wat dan ook zijn de argumenten herstel van training goed en de positieve gezondheidsaspecten van BB zoals bewegen, sterke botten en een sterk gestel e.d de moeite waard om te noemen. Te mijden is het blootgeven van je ambitie dat je heel groot wil worden. Dat willen ze eigenlijk niet dus als je dat teveel noemt daalt de kans dat je wel whey of grote dosis kip, ei en vis mag kopen. Stelling nemen dat whey geen voedingssupplement is maar voeding is ook wel een goede. En stel dat ze het over echt middelen van pro BB-ers gaan hebben. Neem heel duidelijk stelling daartegen zeg dat je voor goede voeding bent maar tegen middelen (AAS). Laat hen blijken dat je het verschil kent tussen legale hulpmiddelen en verboden zaken en dat je verre wil blijven van die verboden zaken.
 
Laatst bewerkt:
Ik kocht het gewoon. Maar ze noemen mij dan ook wel gekscherend ''Die eckte rebel''.
 
wauw super bedankt Ymir!
zo ga ik ze het precies vertellen aan de eettafel vanavond
 
mensen super bedankt voor jullie tips!

ik mag nu whey bestellen van mijn ouders:D

waar staan onze sponoren? dan zal ik eens op de sites kijken en een bestelling doen
 
Back
Naar boven