XXL Nutrition

graag advies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

milor

Novice
Lid geworden
29 jul 2011
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
63kg
hallo,

ik ben net beginnen trainen en zou graag wat advies hebben van jullie betreft voeding en trainingschema...

wat ik nu eet per dag :
09.00 : 200ml magere melk met 2 scheppen whey breakfast (protech) ,glas fruitsap en eventueel banaan

11.00 : 3oo ml magere melk met 2 scheppen whey protein van maximize (pro 85)

13.00 : 6 sneden volkoren brood met 150 gr kippewit , half liter water

15.00 : 3oo ml magere melk met 2 scheppenwhey protein van maximize (pro 85) + meergrane koekje

16.00 : 4 rijstwafels met 100gr kippewit

18.00 : wat de pot schaft :-)

20.00 : trainen en daarna super carbo+ (maximize)

22.00 : 250gr platte kaas met 1 schep whey protein van maximize (pro 85)


hopelijk snel advies en bijsturingen :-)

ik weeg 65kg en ben 1m68 ongeveer
 
dus om het even op te sommen: je leeft onderhand op eiwitshakes?
en ik denk dat bijna al je kcals uit melk komen want zie voor de rest vrij weinig..
ook bijna geen carbs alleen brood en ''4 rijstwafels''
ik zal me nog maar eens goed inlezen als ik jou was want dit is imo een no go
 
Wat zijn je doelen?

Om te beginnen zou ik bij je ontbijt minimaal wat brinta/havermout toevoegen. Als beginner zou ik niet zo vertrouwen op de shakes en supps die je in overvloed neemt. Je kan nog genoeg vooruit gang boeken door juist te eten en hard te trainen.

Stel m.b.v. de stickies eerst eens een goed voedingsschema op. Kcal, e/k/v verhouding + behoefte uitrekenen.

Voor wat fine-tuning en extra advies kan je deze posten (met je doelen erbij).
 
kunnen jullie mij dan een schema opstellen die ik dan kan volgen, want ik weet echt niet wat ik allemaal zou moeten eten... blijkbaar is dit dus niet ok :)
hoe zie jullie schema er uit? of mag ik dit niet volgen? ben ook maar een beginneling eh :-/
 
kunnen jullie mij dan een schema opstellen die ik dan kan volgen, want ik weet echt niet wat ik allemaal zou moeten eten... blijkbaar is dit dus niet ok :)
hoe zie jullie schema er uit? of mag ik dit niet volgen? ben ook maar een beginneling eh :-/

nee, schema maak jezelf daarna kan er commentaar op gegeven worden. Wat er in moet en hoeveel en hoe dat te berekenen is> stikys. Schema van iemand anders kan je niet gebruiken tenzij die dezelfde stats/doel heeft als jou anders heeft het geen nut. Het is sowieso handig als je het zelf leerd omdat je dan veel over voeding leert en later zelf nieuwe schema's kan opstellen. Verder veel discipline op bouwen en goed eten, trainen en rusten dan gaat het lukken.
 
Met de zoekfunctie vind je wel een aantal schema's die direct uitrekenen hoeveel kcal en e/k/v verhouding er in de verschillende producten zijn. Aan de hand daarvan kan je gemakkelijk je eigen schema maken.
 
ja ben er aan begonnen, zal wel efkes tijd in beslag nemen denk ik... maar komt wel goed... @schenanigans wat kan ik allemaal eten met vetten dan? ik ken echter niks van alles dus jullie kunnen mij toch heel wat tips geven eh... alvast bedankt JR1

---------- Post toegevoegd Sun 31 Jul 2011 om 14:25 ----------

ach JR1 , mijn doel is om zeker en vast aan gewicht bij te komen. ik weeg nu rond de 63 kg en zou graag naar zeker 70kg gaan... het trainen doe ik in ieder geval al graag, maar ik besef ook dat de voeding toch het belangrijkste is...
 
kunnen jullie mij dan een schema opstellen die ik dan kan volgen, want ik weet echt niet wat ik allemaal zou moeten eten... blijkbaar is dit dus niet ok :)
hoe zie jullie schema er uit? of mag ik dit niet volgen? ben ook maar een beginneling eh :-/

voorbeeldschema:

ontbijt: whey met brinta en banaan
m2: 70 gr zilvervliesrijst met 150 gr biefstuk
m3: 70 gr zilvervliesrijst met 200 gr koolvis
trainen direct erna 50gr whey en 40gr dextrose
m5: 70gr zilvervlies rijst met 150gr kipfilet
m6: 150gr tonijn met rauwkorst
m7: 500gr kwark en handje noten
 
Ja probeer idd wat meer koolhydraten te eten, en miss extra stukje fruit :). Maar wel erg veel shakes, van shakes wordt je per definitie niet sterker of sneller groter denk ik. Je ondersteund enkel het proces :) maargoed, wel met alle gevolgen nadien :D
 
Back
Naar boven