Fitness Seller

Ramadan

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij hebt het over de islam en moslims over het algemeen, wat hier in de achterbuurten woont is niet echt representatief voor de totale islamitische bevolking.

granted dat het wel een beetje zo leek, maar waar ik het over heb is dus wel degelijk de moslimbevolking in westerse landen.

De problemen die veroorzaakt worden door religie in zulke tokkie landen zijn nog een graad of 100 erger, maar natuurlijk wel van andere aard dan de problemen hier.

Je zou kunnen zeggen dat ik een probleem heb met religie in zulke landen, en een probleem met religieuzen in westerse landen:)
 
Daarom ben ik niet zo antitheistisch al de meesten. I agree, godsdienst zorgt voor veel problemen. Maar voor sommigen is het echt een steun, en die "snappen" wel waar het echt om gaat ipv "niet eten".
Prima, maar daarvoor vind ik de term godsdienst teveel eer. Ik noem dit gewoon gezond verstand. De richtlijnen hoe je fatsoenlijk te gedragen komen dan ook bij elke godsdienst terug, en zijn wat mij betreft niets meer dan de normen en waarden die elk mens aanvoelt.
 
granted dat het wel een beetje zo leek, maar waar ik het over heb is dus wel degelijk de moslimbevolking in westerse landen.

De problemen die veroorzaakt worden door religie in zulke tokkie landen zijn nog een graad of 100 erger, maar natuurlijk wel van andere aard dan de problemen hier.

Je zou kunnen zeggen dat ik een probleem heb met religie in zulke landen, en een probleem met religieuzen in westerse landen:)

Pff misselijk ventje met je tokkie landen. Je mag blij zijn dat je moeder der k*t hier in België open sperde toen je eruit gleed.
 
Wat denk je van deze?: Beseffen hoe het is om honger te hebben zodat men vrijgeviger is tegenover de armeren. Maar jou kennende ga je hier weer iets onnozels van maken.:)
als dat werkelijk het resultaat is, applaudiseer ik het. Maar ik vrees ervoor dat het voor het grootste deel van de mensen gaat zoals ik in die post aanhaalde:)

Kan, geloof ik niet veel van, maar ik geef je voordeel van de twijfel.
Cool story coming up...

Ik had een tijd geleden ook een beer van een Marrokaan(aka Bigdad aka Bigdaddy) op werk die rookte tijdens Ramadan, toevallig uit het zicht.
Rest zei niks, buiten 1 waar ik alles wat ik nu post van geleerd heb(Faysal), zal ik nooit vergeten: "Hij "snapt" het niet, hij doet maar mee voor de show, maar hijzelf is leeg. Ik hoef hem niet te beoordelen, Allah doet dat wel" Als die ene Marrokaan de buffe Marrokaan iets zei, luisterde die.

Diezelfde moslim reed me zelfs naar huis, en zelfs toen hij mijn collega niet meer was maar taxichauffeur zette hij me af waar ik wou.
Ik mocht alles zeggen over hem en hem kloten, zolang ik maar respect toonde als het a) over zijn godsdienst ging en 2)shit hit the fan.

Daarom ben ik niet zo antitheistisch al de meesten. I agree, godsdienst zorgt voor veel problemen. Maar voor sommigen is het echt een steun, en die "snappen" wel waar het echt om gaat ipv "niet eten".

dat is het 'm net. Voor het individu zal godsdienst eerder goed dan kwaad doen, maar in grote groepen komt de kwade kant eerder naar boven omdat religie het probleem heeft dat het een 'us and them' mentaliteit creeërt.
 
Pff misselijk ventje met je tokkie landen. Je mag blij zijn dat je moeder der k*t hier in België open sperde toen je eruit gleed.

The troll, don't feed it.
 
om dan na de ramadan het rest van het jaar weer je gewone leventje te leiden...
supah nobel:) krijg het schijt van zulke hypocrieten. Geef dan tenminste toe dat je nog verrotter bent dan ik. ik probeer mn geweten tenminste niet te sussen en te denken dat ik enig idee heb hoe het is voor mensen die echt honger lijden.

ze hebben geen flauw benul hoe de echte hongerigen zich voelen, wat zo'n leven echt inhoud.
Het is gewoon een gigantische slap in the face voor de mensen die echt in armoede leven.

Iemand die het doet om zij geweten te sussen, is niks waard als moslim.
Iemand die het doet om die maand rond te komen, is niks waard als moslim.
Iemand die de dag uitdoet enkel voor het eten erna, is niks waard als moslim.
 
Pff misselijk ventje met je tokkie landen. Je mag blij zijn dat je moeder der k*t hier in België open sperde toen je eruit gleed.

als ik ergens anders geboren was, zou ik ik niet zijn;) niets kwaads bedoelt met de term "tokkie landen" overigens, komt hier gewoon zo vaak voor dat het me makkelijker leek dan 3 keer "arme landen waar er een shitload aan maatschappelijke problemen zijn" te typen.
 
dat is het 'm net. Voor het individu zal godsdienst eerder goed dan kwaad doen, maar in grote groepen komt de kwade kant eerder naar boven omdat religie het probleem heeft dat het een 'us and them' mentaliteit creeërt.

Which is the ****ing point. Geen "ik ben beter omdat ik vast" ofzo.

Ik heb een gevoel dat die kerel een uit de duizend was. Bericht sturen.
 
Laatst bewerkt:
Iemand die het doet om zij geweten te sussen, is niks waard als moslim.
Iemand die het doet om die maand rond te komen, is niks waard als moslim.
Iemand die de dag uitdoet enkel voor het eten erna, is niks waard als moslim.

kan ik begrijpen. Feit is dat hoe meer "ego" zich ergens mee moeit, hoe minder nobel een mens wordt. Religie heeft als nadeel dat er een heel groot "ego" gecreeërt wordt, er daarom twijfel ik over de motieven en oprechtheid van het gross van de moslims (en andere gelovigen ook overigens).

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 00:02 ----------

Which is the ****ing point. Geen "ik ben beter omdat ik vast" ofzo.

Ik heb een gevoel dat die kerel een uit de duizend was.

dat is het ook. zoals ik hierboven al zei, het grootste deel is helemaal niet zo nobel. met mensen die het echt uit goede bedoelingen doen heb ik ook helemaal (eigenlijk bijna:P) geen problemen mee.
 
Laatst bewerkt:
kan ik begrijpen. Feit is dat hoe meer "ego" zich ergens mee moeit, hoe minder nobel een mens wordt. Religie heeft als nadeel dat er een heel groot "ego" gecreeërt wordt, er daarom twijfel ik over de motieven en oprechtheid van het gross van de moslims (en andere gelovigen ook overigens).

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 00:02 ----------



dat is het ook. zoals ik hierboven al zei, het grootste deel is helemaal niet zo nobel. met mensen die het echt uit goede bedoelingen doen heb ik ook helemaal (eigenlijk bijna:P) geen problemen mee.

Ik vraag me echt af waarom jij hier je mening loopt te verkondigen... Puur uit verveling of denk je er echt kaas van gegeten te hebben?
 
Ik vraag me echt af waarom jij hier je mening loopt te verkondigen... Puur uit verveling of denk je er echt kaas van gegeten te hebben?

ik ben christelijk opgevoed dus ik weet wel het een en ander van religie en hoe de onderlinge interacties in zijn werk gaan, dus wees gerust:)

edit: om nog maar eens te benadrukken hoe mensen die gelovig opgevoed zijn last hebben van een groot ego. Kijk naar mij;)
 
Laatst bewerkt:
ik ben christelijk opgevoed dus ik weet wel het een en ander van religie en hoe de onderlinge interacties in zijn werk gaan, dus wees gerust:)

edit: om nog maar eens te benadrukken hoe mensen die gelovig opgevoed zijn last hebben van een groot ego. Kijk naar mij;)

Meer smileys graag en voortaan nog iets intelligenter voordoen.
 
Ramadan kan je voor jezelf doen maar de mensen die het doen voor hun god en bang zijn dat wanneer ze falen ze er niet meer bij horen of gestraft worden kunnen van mij de boom in. Wat een idioten, dan ben ik het met Angelus eens, dikke disrespect. Een ramadan doen omda je het zelf wilt om bijvoorbeeld te weten hoe het is zoals de mensen het nu op dit moment hebben in Afrika kan ik enigszins nog respect voor hebben maar ook dat zou ik niet snappen en dan zou ik het ook geen Ramadan noemen. Uberhaupt het woord al associeer ik met negativiteit omdat het onderdeel van een geloof is en geloof moet weg. Er is geen god klaar.
 
awww...

"jij ook. Allah hecht meer aan respect dan loze daden"
 
Angelus heeft hier gewoon gelijk. Vind het jammer dat bijna niemand dat lijkt in te zien.
 
Uberhaupt het woord al associeer ik met negativiteit omdat het onderdeel van een geloof is en geloof moet weg.

aka puur antitheisme.

Terwijl ik veel zaken van de Islam, Christian, Jews, enz weg wil, besef "ik" wel dan een groot deel best wel meevalt. Ramadan is een van die zaken.

ik ben christelijk opgevoed dus ik weet wel het een en ander van religie en hoe de onderlinge interacties in zijn werk gaan, dus wees gerust:)

edit: om nog maar eens te benadrukken hoe mensen die gelovig opgevoed zijn last hebben van een groot ego. Kijk naar mij;)

je weet geen ene **** hoe ramadan in mekaar zit dus stfu.

ik ben ook christelijk opgevoed. Ik haal hun redeneringen door de molen. Ik haal de islam door de molen.
Maar "Echte ramadan" buig ik voor.
 
Laatst bewerkt:
aka puur antitheisme.

Terwijl ik veel zaken van de Islam, Christian, Jews, enz weg wil, besef "ik" wel dan een groot deel best wel meevalt. Ramadan is een van die zaken.

Ramadan heeft geen voordelen. De voordelen die hier eerder zijn gegeven zoals beseffen hoe het is om honger te hebben en dan misschien vrijgeviger te zijn is echt de grootste lariekoek wat ik ooit gehoord heb. Wat een onzin is dat zeg. 99% van de Islamieten doen dit uiteindelijk voor Allah en als ze niet meer zouden geloven dan zouden ze ook geen Ramadan doen maar gewoon lekker eten zoals het zou moeten. Als je echt wilt weten hoe het is om honger te hebben dan moet je je ook zover uithongeren dat je bijna dood bent. DAN weet je pas wat echt honger is. Het is gewoon een hypocriet gebeuren en ze doen het voor hun zogenaamde god. Terwijl hij niet bestaat. Geloof is gewoon verkapt en de mens mag dan wel het verst geëvolueerd zijn maar sinds organismen zo intelligent als wij ontwikkeld zijn gaat het bergafwaarts. Geen enkel dier zou zich bewust uithongeren voor een entiteit die nog nooit zichtbaar is geweest en waar geen bewijzen voor zijn.
 
Succes aan alle islamietjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven