MuscleMeat

Omaha (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

vermeirio

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
1 okt 2010
Berichten
1.772
Waardering
113
Zijn er mensen die deze poker variant ook spelen?
Ik ben er net mee begonnen en ben helemaal hooked.
Ik vind het leuker als texas hold em.

Iemand nog goeie tips of informatieve artikels?
 
omaha is wel leuker ja, maar het lezen van de tegenstander valt bijna weg. je kan de ander gewoonweg niet op een hand zetten.
 
omaha is wel leuker ja, maar het lezen van de tegenstander valt bijna weg. je kan de ander gewoonweg niet op een hand zetten.

Idd. Bij omaha draait het meer om geluk hebben dan techniek. Speel het zelf soms met maten omdat het idd altijd leuker is als je 4 kaarten hebt dan 2. Heb er jammer genoeg ook al veel mee verloren. Is wat frustrerend als je altijd de second nuts hebt en je tegenstander de nuts heeft.
 
Ik vind er geen k*t aan, ik hou het bij Texas Hold'em.
 
Omaha is zoiezo leuker dan holdem. Maar inderdaad meer verlies en frustratie dus ik speel alleen holdem. Iemand hier trouwens ook 7 card stud speelt? Vind ik ook altijd wel leuk.
 
Schijnt wel makkelijk winstgevend te spelen zijn omdat 90% van de spelers het speelt om te testen en voor de lol.
 
Idd. Bij omaha draait het meer om geluk hebben dan techniek. Speel het zelf soms met maten omdat het idd altijd leuker is als je 4 kaarten hebt dan 2. Heb er jammer genoeg ook al veel mee verloren. Is wat frustrerend als je altijd de second nuts hebt en je tegenstander de nuts heeft.

Dat je je tegenstander niet kan lezen kan ik nog inkomen. Maar je techniek kan je toch bijschaven?
 
Dat je je tegenstander niet kan lezen kan ik nog inkomen. Maar je techniek kan je toch bijschaven?

Dat wel, maar wij spelen altijd pot limiet, is wel moeilijker dan om mensen er af te krijgen door te betten. (pre flop en flop iig)
 
Mja dat mischien wel. Toevallig geen interessante artikels over Omaha? En wat is Omaha hi-lo eigenlijk?
 
Ik speel alleen omaha.

Omaha Hi-Lo is dat je ook een low hand kan vormen om een deel van de pot op te eisen:

Bvb Hand: A A 2 3

Board: A 4 5 Q Q

Wint de AA23 wss met full house AAAQQ voor de helft van de pot
En pakt hij de low pot ook want A 2 3 4 5 is de nut low.

Soms kan er geen low zijn, om een low hand te kunnen vormen dient men met 3 kaarten op het bord en 2 in de hand een combinatie te maken van 5 verschillende kaarten van A tot 8
 
Omaha hi-lo is meer verslavend dan crack cocaine. Beware imo :p.
 
Omaha is zoiezo leuker dan holdem. Maar inderdaad meer verlies en frustratie dus ik speel alleen holdem. Iemand hier trouwens ook 7 card stud speelt? Vind ik ook altijd wel leuk.

Vandaar dat Hold'Em verreweg het populairst is ;)
 
"If you cant handle the swings, dont play omaha"
 
Back
Naar boven