AndroidHealthClinic

Ramadan

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorig jaar heb ik deels getraind en deels rust gehouden en het jaar daarvoor heb ik wel getraind. Het was wel te doen, maar je voelt je leeg. Dit jaar is het natuurlijk moeilijk om zoveel binnen te krijgen idd. Als je vrij bent is het nog te doen, maar nu werk ik en moet ik dus vroeg naar bed en dat is wel ****d up. In feite kan je de cals gewoon halen. Ik deed altijd een maaltijd naar binnen werken etc en wanneer ik vol zat een shake erachteraan met havermout ofzo. Zo kom je ook aan je cals. Dit jaar train ik niet ivm met blessures, maar denk dat ik anders wel rust had gehouden.

wel erg k*t dat ze blijven terugkomen (je blessures), gelukkig heb ik tot nu toe blessurevrij kunnen trainen.. maar ik zorg er ook voor dat als ik piek, het maar kortdurig is. ben voorstander van meer volume/moderate weight ipv alleen maar zaar zwaar zwaar..
 
Dit is ook nog een van de zwaarste tijden voor Ramadan, hoewel het nu in Nederland wel meevalt.
Volgens mij is het van half 11 tot half 4 of zo tijd dat de zon onder is....

Niet eten zou ik nog wel kunnen, maar niet drinken dat niet.

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 12:47 ----------

Lees de koran zou ik zeggen, daar staat alles mooi in uitgelegd. Als jij wilt groeien als mens en daar meer duidelijk in wilt, dan raad ik je aan om je te verdiepen in de islam. Ik ga niet de tijd nemen om jouw gedachtengang te veranderen, terwijl je alleen maar loopt te trollen. Het interesseerd me eerlijk gezegd niks wat jij van de ramadan of de islam vind.

Ik ga verder ook niet op je posts reageren.

Start de ramadan voor Turken en Marokkanen op dezelfde datum? Dacht namelijk van niet of was dat het suikerfeest?
 
Niet eten zou ik nog wel kunnen, maar niet drinken dat niet.

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 12:47 ----------



Start de ramadan voor Turken en Marokkanen op dezelfde datum? Dacht namelijk van niet of was dat het suikerfeest?

Jawel, anders stuur je toch ook niet alle Turken naar Marokko.
 
Heb ik gedaan.
Heb na de verse:' Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol. ' dat boek een teringgooi gegeven de Afghaanse vlakte in en er een magazijn op leeggeschoten... Heb echt helemaal niets tegen moslims en heb respect voor ze, maar sommige teksten uit de koran ???

Maar back on topic:cool:.

Ben blij dat mijn gym 24/7 open is. Kunnen de moslim die vasten toch nog trainen.

Edit. nevermind gevonden. Weet niet goed wat ik daarvan moet vinden. Ik ben wel benieuwd, ga het is navragen. Btw, wel de paragrafen erna en ervoor gelezen? Zie nu toch ook het tegenovergestelde staan.
---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 13:20 ----------

Niet eten zou ik nog wel kunnen, maar niet drinken dat niet.

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 12:47 ----------



Start de ramadan voor Turken en Marokkanen op dezelfde datum? Dacht namelijk van niet of was dat het suikerfeest?

In marokko begint de ramadan morgen en de turken houden de kalender aan.
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat dat in de koran staat. Weet je toevallig ook welke vers, etc het is?

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 13:20 ----------



In marokko begint de ramadan morgen en de turken houden de kalender aan.

Hoofdstuk 9, vers 5. (kostte me 10sec op google;))

http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-1022346.html
staan een hoop leuke citaten:)

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 13:22 ----------

Hoofdstuk 3, vers 118:
O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.


schept idd geen "us and them" mentaliteit...

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 13:23 ----------

Hoodstuk 8, vers22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

deze is al helemaal mooi:roflol:
 
Kan overal wel een aantal zinnetjes uit halen en ze in een slecht daglicht zetten. Maargoed, ik zal is navragen hoe dat zit.

die laatste vind ik wel begrijpelijk hoor, denk dat jij daar net zo over denkt ;)
 
Hoofdstuk 3, vers 118:
O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen.

Weet je zeker dat jij niet gelooft, Angelus?
 
Kan overal wel een aantal zinnetjes uit halen en ze in een slecht daglicht zetten. Maargoed, ik zal is navragen hoe dat zit.

die laatste vind ik wel begrijpelijk hoor, denk dat jij daar net zo over denkt ;)

in een slecht daglicht zetten? die zinnetjes zetten zichzelf in een slecht daglicht. Probeer ze dan eens anders te verwoorden zodat ze in een goed daglicht staan;) ik heb geen idee hoe zoiets mogelijk zou zijn.

Verder denk ik helemaal niet zo over dat laatste. Ik zou gerust bevriend kunnen zijn met een gelovige (sterker nog, ik ben bevriend met enkele gelovigen, wel geen moslims maar dat is omdat ik er gewoon geen ken:P).

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 13:32 ----------

Weet je zeker dat jij niet gelooft, Angelus?

zie hierboven:)
 
Hoofdstuk 9, vers 5. (kostte me 10sec op google;))

http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-1022346.html
staan een hoop leuke citaten:)

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 13:22 ----------

Hoofdstuk 3, vers 118:
O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.


schept idd geen "us and them" mentaliteit...

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 13:23 ----------

Hoodstuk 8, vers22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

deze is al helemaal mooi:roflol:




wat probeer je eigenlijk ? dit topic gaat over het vasten, niet koran passages.
maar omdat je het zooo graag wilt heb ik er ook een paar voor je neergezet:



quote:
"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)
quote:
"Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6)
quote:
"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)
quote:
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)
quote:
"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen."(Koran 88:22-23)
quote:
Profeet Mohamed gaf de mannen de opdracht vrouwen niet te berispen of niet te slaan.

Bahz Ibn Hakim vertelde: "Ik vroeg de Profeet hoe om te gaan met vrouwen en hij zei: Voed ze zoals jullie jezelf voeden, kleed ze zoals jullie jezelf kleden en sla of berisp hen niet."
quote:
De Boodschapper van God zei: "Ik waarschuw jullie voor extremisme in de godsdienst want er waren gemeenschappen die voor jullie kwamen die vernietigd werden als gevolg van hun extremisme in de godsdienst." (Gemeld door an-Nasaa'ee [5/268], ibn Maajah [no. 3029], Ahmad [1/215, 347])
quote:
Profeet Mohamed zei:

"O Heer! Heer van mijn leven en van alles in het universum! Ik bevestig dat alle mensen broeders zijn van elkaar."
quote:
"En als een groep van jullie gelooft in dat waarmee ik gezonden ben een een groep niet gelooft, weest dan geduldig totdat God tussen ons oordeelt want Hij is de beste van hen die oordelen." (Koran 7:87)
quote:
"God verbiedt niet dat jullie hen die niet wegens de godsdienst tegen jullie gestreden hebben en die jullie niet uit jullie woningen verdreven hebben, met respect en rechtvaardigheid te behandelen." (Koran 60:8)
quote:
"Verdraag wat zij zeggen dus geduldig en prijs de lof van jouw Heer ..." (Koran 50:39)
quote:
"Een goede daad en een slechte daad zijn niet gelijk. Beantwoord het slechte met iets dat beter is. Op die manier zal uw vijand uw vriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden." (Koran 41:34)
quote:
"Jullie die geloven! Mensen moeten elkaar niet belachelijk maken. Misschien zijn zij juist beter dan zij! (...) En maakt geen aanmerkingen op elkaar en geeft elkaar geen scheldnamen. (...)" (Koran 49:11)
quote:
"...en je zult merken dat zij die zeggen "Wij zijn christenen" in genegenheid het dichtst staan bij (de muslims)". (Koran 5:82)
quote:
“Spreekt tot hen die ongelovig zijn. Als zij ophouden, dan zal hun wat zij eerder deden vergeven worden ..." (Koran 8:38)
quote:
“En als zij geneigd zijn tot vrede, wees daar dan ook toe geneigd en stel je vertrouwen op God." (Koran 8:61)
quote:
"En bestrijdt op Gods weg hen die jullie bestrijden, maar overtreedt de grenzen niet, God bemint de overtreders [van de grenzen] niet."(Koran 2:190).
quote:
wie iemand doodt, "het is alsof hij de hele mensheid heeft gedood" (Koran 5:32).
quote:
"Omkleedt de waarheid niet met onzin en verbergt haar niet; jullie weten wel beter." (Koran 2:42)
quote:
"De Heilige Profeet zei: "De grootste jihad is het spreken van het woord van waarheid tegen een tiran." (Mishkat, Book of Rulership and Judgment, hoofdstuk 1, sectie 2)
quote:
"God rekent jullie onnadenkende uitspraken bij jullie eden niet aan, maar Hij rekent jullie wel aan wat jullie harten bedoelen. God is vergevend en zachtmoedig." (Koran 2:225)
quote:
"Jullie die geloven! Vermijdt vele vermoedens - sommige vermoedens zijn zonde - en spioneert niet en rodelt niet over elkaar...." (Koran 49:12)
"Jullie die geloven! Mensen moeten elkaar niet belachelijk maken. Misschien zijn zij juist beter dan zij! (...) En maakt geen aanmerkingen op elkaar en geeft elkaar geen scheldnamen.... " (Koran 49:11)
"Wee elke lasteraar en roddelaar..." (Koran 105:1)
quote:
"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden".
quote:
"Wanneer jij hen ziet die onze tekenen bespotten, wend je dan van hen af totdat zij op een ander gesprek overgaan..." (Koran 6:68)
quote:
"Haat uw vijand op milde wijze, hij kan op een dag uw vriend worden." (Uitspraak door Profeet Mohamed, al-Tirmidhi).
"Misschien dat God tussen jullie en hen die jullie als vijand beschouwen genegenheid zal brengen, God is Almachtig, en God is Vergevend en Barmhartig". (Koran 60:7).
quote:
"Een goede daad en een slechte daad zijn niet gelijk. Beantwoord het slechte met iets dat beter is. Op die manier zal uw vijand uw vriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden." (Koran 41:34)
quote:
"... En laat de afkeer van bepaalde mensen, omdat zij jullie de weg naar de heilige moskee versperren, jullie er niet toe brengen overtredingen te begaan, maar staat elkaar bij in vroomheid en godvrezendheid en staat elkaar niet bij in zonde en overtreding, maar vreest God. ..." (Koran 5:2)
quote:
"Jullie die geloven! Weest standvastig voor God als getuigen van de rechtvaardigheid. En laat de afkeer van bepaalde mensen jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te zijn. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij godvrezendheid. En vreest God. God is welingelicht over wat jullie doen." (Koran 5:8)

"En weegt met de juiste weegschaal. En doe de mensen niet te kort in de dingen die van hen zijn ..." (Koran 26:182)
quote:
"Zij die gierig zijn met wat God hun van Zijn goedgunstigheid gegeven heeft, moeten niet denken dat het goed voor hen is." (Koran 3:180)
quote:
"Jullie die geloven! Geeft ook bijdragen van de goede dingen die jullie verworven hebben en ook van wat Wij voor jullie uit de aarde hebben voortgebracht...." (Koran 2:267)
quote:
"Zeg: "Mijn Heer heeft bevolen rechtvaardig te zijn..." (Koran 7:29)
quote:
"God gebiedt rechtvaardig te handelen, goed te doen, en aan de verwanten giften te geven en Hij verbiedt wat gruwelijk, verwerpelijk en gewelddadig is. .." (Koran 16:90)
quote:
"Jullie die geloven! Als een verdorvene met een mededeling tot jullie komt, zorgt dan dat jullie duidelijke inlichtingen inwinnen, opdat jullie niet in onwetendheid mensen treffen en wroeging krijgen over wat jullie gedaan hebben." (Koran 49:6)
quote:
"En ga niet achter iets aan waarvan jij geen kennis hebt. Het horen, het zien en het hart, over al dat wordt verantwoording afgelegd." (Koran 17:36)
quote:
"En wie een fout of een zonde begaat en er dan iemand die onschuldig is van beschuldigt, die heeft een lasterlijke slechtheid en een duidelijke zonde op zich geladen." (Koran 4:112)
quote:
"God houdt er niet van dat openlijk over het slechte gesproken wordt, behalve als aan iemand onrecht is aangedaan. God is horend en wetend."(Koran 4:148)
quote:
"En als jouw Heer het had gewild, hadden wie er hier op de aarde zijn allen geloofd. Wil jij dan de mensen dwingen gelovigen te worden?"
quote:
"Laat er uit jullie een gemeenschap voortkomen [van mensen] die oproepen tot het goede, het behoorlijke gebieden en het verwerpelijke verbieden. Zij zijn het die het welgaat." (Koran 3:104)
quote:
"Jullie die geloven! Verteert niet onderling elkaars bezittingen door bedrog, behalve als het om handel met wederzijdse instemming gaat,... (Koran 4:29)
quote:
"... Aan mannen is toegewezen wat zij verdienen, en aan vrouwen is toegewezen wat zij verdienen..." (Koran 4:32) [17]
quote:
"en een rechtmatig aandeel in hun bezittingen [van de godvrezenden] was voor de bedelaar en de onbemiddelde." (Koran 51:19)
quote:
"Jullie die geloven! Maakt jullie aalmoezen niet waardeloos door gepoch en ergernis zoals hij die zijn bezit weggeeft om door de mensen gezien te worden ..." (Koran 2:264)
quote:
« De liefde van God voor Zijn schepselen is 100 keer en meer groter dan die van een moeder voor haar kind. »
quote:
« Vraagt jullie Heer om vergeving en wendt jullie dan berouwvol tot Hem; mijn Heer is barmhartig en liefdevol. » (Koran 11:90)
quote:
« Als iemand met een goede daad komt dan is er voor hem tien maal zoveel en als iemand met een slechte daad komt dan wordt hem slechts dienovereenkomstig vergolden en hun zal geen onrecht worden aangedaan. » (Koran 6:160)
quote:
« En wanneer zij die in Onze tekenen geloven tot jou komen en zeggen: “Vrede zij met jullie, jullie Heer heeft Zichzelf barmhartigheid voorgeschreven: als iemand van jullie uit onwetendheid het verkeerde doet en dan later berouw toont en het weer goedmaakt, dan is Hij vergevend en barmhartig. » (Koran 6:54)
quote:
« Zeg: "Mijn dienaren! Als jullie tegen jezelf onmatig zijn geweest moeten jullie de hoop op barmhartigheid van God niet opgeven. God vergeeft al de zonden; Hij is de vergevende, de barmhartige. En wendt jullie schuldbewust tot jullie Heer en geeft jullie over aan Hem voordat de bestraffing tot jullie komt. Dan zullen jullie geen hulp krijgen." » (Koran 39:53)
quote:
« Het is Gods taak om zich genadig tot hen te wenden die het verkeerde uit onwetendheid doen en dan spoedig berouw tonen. Zij zijn het tot wie God zich genadig wendt. God is wetend en wijs. » (Koran 4:17-19)

« Voorts is jouw Heer voor hen die het verkeerde uit onwetendheid doen en dan daarna berouw tonen en het weer goedmaken, jouw Heer is daarna zeker vergevend en barmhartig. » (Koran 16:119)
quote:
«En God roept naar het tehuis van Vrede en leidt wie Hij wil naar het rechte pad.» (Koran 10:25)
quote:
« "... dat wie iemand doodt anders dan voor doodslag en verderf zaaien op de aarde, het is alsof hij de mensheid gezamenlijk heeft gedood en dat wie iemand laat leven, het is alsof hij de hele mensheid gezamenlijk heeft laten leven » (Koran 5:32)
quote:
«Ook al strek jij je hand naar mij uit om mij te doden, ik zal mijn hand niet naar jou uitstrekken om jou te doden. Ik vrees God, de Heer van de wereldbewoners. Ik wens dat jij de zonde aan mij en jouw zonde over je brengt en dan tot de bewoners van het vuur zult behoren.» (Koran 5:28)
quote:
«En bestrijdt op Gods weg hen die jullie bestrijden, maar overtreedt de grenzen niet, God bemint de overtreders [van de grenzen] niet.» (Koran 2:190).
quote:
«God beveelt jullie in bewaring gegeven goederen aan de rechthebbenden te overhandigen en, wanneer jullie tussen de mensen oordelen, dat jullie rechtvaardig oordelen...» (Koran 4:58)
 
in een slecht daglicht zetten? die zinnetjes zetten zichzelf in een slecht daglicht. Probeer ze dan eens anders te verwoorden zodat ze in een goed daglicht staan;) ik heb geen idee hoe zoiets mogelijk zou zijn.

Verder denk ik helemaal niet zo over dat laatste. Ik zou gerust bevriend kunnen zijn met een gelovige (sterker nog, ik ben bevriend met enkele gelovigen, wel geen moslims maar dat is omdat ik er gewoon geen ken:P).

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 13:32 ----------



zie hierboven:)

Zoals ik zei; ik ga het is navragen. Heb jij de vers gelezen die na die vers komt over dat doden? Vast niet ;)

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 13:36 ----------

dankje kix, dat is precies wat ik bedoelde met slechts een aantal zinnen uit de koran halen en in een slecht daglicht zetten zoals angelus doet. Niet wetend wat er verder nog meer in staat. Iets zien wat negatief opgevat wordt en dan meteen posten, zonder verder te lezen.
 
Laatst bewerkt:
Edit. nevermind gevonden. Weet niet goed wat ik daarvan moet vinden. Ik ben wel benieuwd, ga het is navragen. Btw, wel de paragrafen erna en ervoor gelezen? Zie nu toch ook het tegenovergestelde staan.

Vond de koran een irritant boek om te lezen, je moet echt goed lezen wil je het begrijpen. Heel veel anti-koran (Wilders met Fitna) pakken een stuk uit de koran zonder de paragrafen ervoor en erna te plaatsen.. Zo word de Koran een haatboek..

(In mijn geval was ik over de zeik door dingen die ik de dagen daarvoor had meegemaakt.)
 
Zoals ik zei; ik ga het is navragen. Heb jij de vers gelezen die na die vers komt over dat doden? Vast niet ;)
natuurlijk niet. Maar als je het serieus meent dat je het gaat navragen. Pm me dan eens wanneer je erachter komt, want ik ben benieuwd (srs)

wat probeer je eigenlijk ? dit topic gaat over het vasten, niet koran passages.
maar omdat je het zooo graag wilt heb ik er ook een paar voor je neergezet:

verhaaltje...

mijn citaten en die van jou spreken elkaar tegen & beide citaten staan in de koran & de koran is het woord van allah => allah spreekt zichzelf tegen

en daar baseer je je leven op, een god die zichzelf tegenspreekt:)

bewijst maar eens dat je geen godsdienst nodig hebt om goed/slecht te zijn, uit elke godsdienst kan je dingen halen die je goede/slechte overtuigingen versterken.
 
Vond de koran een irritant boek om te lezen, je moet echt goed lezen wil je het begrijpen. Heel veel anti-koran (Wilders met Fitna) pakken een stuk uit de koran zonder de paragrafen ervoor en erna te plaatsen.. Zo word de Koran een haatboek..

(In mijn geval was ik over de zeik door dingen die ik de dagen daarvoor had meegemaakt.)

Ik denk dat het meer met de vertaling te maken heeft. Sommige dingen kan je gewoon niet vertalen. Als je wilt weten waar de islam over gaat raad ik je eerder aan andere boeken erover te lezen, die makkelijk te begrijpen zijn.
 
Religie is voor simpele zielen die de harde realiteit niet onder ogen durven te zien en zichzelf dus maar massaal aansluiten bij andere die zich in deze droomwereld wanen.
Samen sta je sterker, iets wat de mens graag wil. Iedereen wilt immers ergens bij horen....
 
Ik denk dat het meer met de vertaling te maken heeft. Sommige dingen kan je gewoon niet vertalen. Als je wilt weten waar de islam over gaat raad ik je eerder aan andere boeken erover te lezen, die makkelijk te begrijpen zijn.

Waarom heeft Allah er niet voor gezorgd dat z'n boekje in alle talen werd gepubliceerd, zodat z'n woord onmiskenbaar begrijpelijk is voor al z'n gelovigen, i.p.v. dat er zogenaamde slechte vertalingen komen die vatbaar zijn voor misinterpretaties?
 
natuurlijk niet. Maar als je het serieus meent dat je het gaat navragen. Pm me dan eens wanneer je erachter komt, want ik ben benieuwd (srs)



mijn citaten en die van jou spreken elkaar tegen & beide citaten staan in de koran & de koran is het woord van allah => allah spreekt zichzelf tegen

en daar baseer je je leven op, een god die zichzelf tegenspreekt:)

bewijst maar eens dat je geen godsdienst nodig hebt om goed/slecht te zijn, uit elke godsdienst kan je dingen halen die je goede/slechte overtuigingen versterken.

ik zie toch een klein beetje hoop bij jou, angelus :)
maareh, ik kan dit soort dingen ook uit de bijbel halen hoor, geen probleem. staan ook genoeg 'haat' passages in (als we het even zo mogen noemen). Gaat erom dat je de context begrijp en het boek als geheel kan zien. je moet je niet blind staren op 1 line
 
natuurlijk niet. Maar als je het serieus meent dat je het gaat navragen. Pm me dan eens wanneer je erachter komt, want ik ben benieuwd (srs)



mijn citaten en die van jou spreken elkaar tegen & beide citaten staan in de koran & de koran is het woord van allah => allah spreekt zichzelf tegen

en daar baseer je je leven op, een god die zichzelf tegenspreekt:)

bewijst maar eens dat je geen godsdienst nodig hebt om goed/slecht te zijn, uit elke godsdienst kan je dingen halen die je goede/slechte overtuigingen versterken.

Ik ga het ook serieus navragen, want ik oordeel niet zonder dat ik het totale plaatje zie. Daarnaast is het maar net hoe jij het interpreteert, als ik een gesprek met je voer en een 1 zinnetje eruit vist, dan kan ik die ook in een slecht daglicht zetten.

Je hebt ook geen godsdienst nodig om een goed of slecht mens te zijn. Iemand die niet gelovig is, is niet slecht.
 
Waarom heeft Allah er niet voor gezorgd dat z'n boekje in alle talen werd gepubliceerd, zodat z'n woord onmiskenbaar begrijpelijk is voor al z'n gelovigen, i.p.v. dat er zogenaamde slechte vertalingen komen die vatbaar zijn voor misinterpretaties?

Beetje rare vraag, kan er ook zo een stellen:

Waarom is de bijbel oorspronkelijk in het hebreeuws en niet " in alle talen gepubliceerd, zodat z'n woord onmiskenbaar begrijpelijk is voor al z'n gelovigen, i.p.v. dat er zogenaamde slechte vertalingen komen die vatbaar zijn voor misinterpretaties?"
 
Beetje rare vraag, kan er ook zo een stellen:

Waarom is de bijbel oorspronkelijk in het hebreeuws en niet 'verhaaltje wat je net typte?' ?

Ja, en dat vraag ik mij ook af. Kan iemand deze vraag wel beantwoorden voor de bijbel?
 
Waarom heeft Allah er niet voor gezorgd dat z'n boekje in alle talen werd gepubliceerd, zodat z'n woord onmiskenbaar begrijpelijk is voor al z'n gelovigen, i.p.v. dat er zogenaamde slechte vertalingen komen die vatbaar zijn voor misinterpretaties?

Jij zal vast wel woorden kennen die je niet kan vertalen. Denk dat het eerder voor verwarring zou zorgen als ze in meerdere talen gepubliceerd zouden worden, maar zeker weten doe ik niet. Daarnaast is arabisch de taal van de islam, één taal is een sterkere éénheid, maar Ik weet ook niet alles.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven