AndroidHealthClinic

Ramadan (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Definieer lange termijn. Anders kan ik mezelf allicht onder jouw definitie van geleerde scharen.

En moet je nagaan als geleerden het zelfs niet over de interpretatie eens kunnen worden, hoe kan het doorsnee volk dit dan? Als ik een boek schrijf waarin ik beschrijf hoe je je leven zou moeten leiden, dan zou ik deze zo duidelijk mogelijk schrijven, i.p.v. alles open laten voor (verkeerde) interpretatie. Voor een almachtige God zou het een peulenschil zijn om onmiskenbaar duidelijk te zijn, God is tenslotte, almachtig.

Als jouw computer kapot is dan ga je toch ook niet naar een random kereltje die alleen weet hoe je een computer moet opstarten en waar je die voor kan gebruiken.

Over bepaalde onderwerpen zijn ze het niet eens met elkaar, maar dat zijn onderwerpen die bijzaak zijn als je de basis niet kent ;) en zeg nou is eerlijk, als jij alles, echt letterlijk alles wilt formuleren dan heb je uiteindelijk een boek van 1.000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 bladzijden als het niet meer is.

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 15:30 ----------

Ach, uiteindelijk heeft ieder geloof zn extremisten, mensen die er te ver in gaan, anderen willen bekeren, etc.

Voor mij totaal overbodig, en ik ben er van overtuigd dat over enkele honderden jaren, het geloof niet meer bestaat.

Dat is ook iets wat in de koran staat en dan is het einde van de wereld nabij.
 
Laatst bewerkt:
Als jouw computer kapot is dan ga je toch ook niet naar een random kereltje die alleen weet hoe je een computer moet opstarten en waar je die voor kan gebruiken.
Vreemde vergelijking, hiermee suggereer je bijna dat er geleerden bij een computerwinkel werken, sowieso heb ik nog nooit m'n computer niet zelf gemaakt. :)

Over bepaalde onderwerpen zijn ze het niet eens met elkaar, maar dat zijn onderwerpen die bijzaak zijn als je de basis niet kent ;) en zeg nou is eerlijk, als jij alles, echt letterlijk alles wilt formuleren dan heb je uiteindelijk een boek van 1.000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 bladzijden als het niet meer is.
Hoe bedoel je dit nou precies? Dit zou trouwens sowieso niet uitmaken voor een almachtige God, sterker nog, hij zou geen boek te hoeven schrijven, hij zou de gehele koran bij wijze van spreken kunnen implementeren bij iedereen, gezien hij toch almachtig is.
 
Laatst bewerkt:
Wie van jullie trainen er in de middag of ochtend?
 
Vreemde vergelijking, hiermee suggereer je bijna dat er geleerden bij een computerwinkel werken, sowieso heb ik nog nooit m'n computer niet zelf gemaakt. :)

Ik vind het eerder vreemd dat jij vragen stelt waar jij het antwoord al op hebt enkel om mij ergens op te pakken. Beetje jammer, want ik ben iemand die eerlijk toegeeft dat ik iets niet weet als dat het geval is. Vandaar dat ik je ook adviseerde om met een geleerde te praten als jij echt interesse hebt in die onderwerpen. Jij weet net zo goed als ik dat je niet alles kan formuleren, want dat is gewoon niet mogelijk. De richtlijnen die je moet volgen staan in de koran, daarnaast heb je hadieths als aanvulling en is het gebruik van gezond verstand ook belangrijk. Noemen ze logisch nadenken misschien?
 
Ik vind het eerder vreemd dat jij vragen stelt waar jij het antwoord al op hebt enkel om mij ergens op te pakken. Beetje jammer, want ik ben iemand die eerlijk toegeeft dat ik iets niet weet als dat het geval is. Vandaar dat ik je ook adviseerde om met een geleerde te praten als jij echt interesse hebt in die onderwerpen. Jij weet net zo goed als ik dat je niet alles kan formuleren, want dat is gewoon niet mogelijk. De richtlijnen die je moet volgen staan in de koran, daarnaast heb je hadieths als aanvulling en is het gebruik van gezond verstand ook belangrijk. Noemen ze logisch nadenken misschien?

Ja, en die richtlijnen staan open tot verkeerde interpretatie, iets wat je als almachtige God toch wel zou kunnen voorkomen? Ik vraag gewoon terecht kritische vragen, zouden meer gelovigen kunnen doen.
 
Waarom zou hij dat willen doen? Kennis opdoen over allerlei zaken wordt ook aangeraden in de islam. God heeft ons op de wereld gezet en jij mag je leventje leiden zoals jij wilt > vrije wil. Je beloning of straf komt later.
 
x2usfk.jpg
 
Verschillend.. vandaag om 10:00 jij? :p
Bij een training drink ik gemiddeld 700-1 l water en daarna een grote Post-workout maaltijd.

Hoe hou jij dat vol dan?
 
Waarom zou hij dat willen doen? Kennis opdoen over allerlei zaken wordt ook aangeraden in de islam. God heeft ons op de wereld gezet en jij mag je leventje leiden zoals jij wilt > vrije wil. Je beloning of straf komt later.

Inderdaad, duidelijk communiceren is niet het meest sterke punt van 'n geloof en dus blijkbaar ook niet van Allah (of iedere andere God wat dat betreft). ???
 
Respect voor iedereen en wat ze doen, maar er is maar 1 feit...

God bestaat niet.
 
Ja, en die richtlijnen staan open tot verkeerde interpretatie, iets wat je als almachtige God toch wel zou kunnen voorkomen? Ik vraag gewoon terecht kritische vragen, zouden meer gelovigen kunnen doen.

Die richtlijnen staan niet open tot verkeerde interpretaties. Het zijn aanvullingen en persoonlijke situaties die tot verkeerde interpretaties leiden, persoonlijke situatie, vooroordelen etc. Je eigen idealen projecteren op anderen en die hen opleggen > extremisten (waar ook voor gewaarschuwd wordt) en ik gaf al dat ik bereid ben om antwoord te geven op vragen waar ik antwoord kan geven. Mijn kennis is echter beperkt, dus als jij antwoorden wilt met onderbouwingen adviseer ik je om met een geleerde te praten. Voorlopig heb jij meer dan genoeg aan basisonderwerpen en zijn onderwerpen waar sommige geleerde het niet eens zijn met elkaar niet van toepassing.
 
Respect voor iedereen en wat ze doen, maar er is maar 1 feit...

God bestaat niet.

Geloof = geloof..
Anders dan feiten.

Ik geloof niet in God/Allah omdat ik helemaal niets in de bijbel of koran kan vinden wat een feit is of lijkt. En ik hou van feiten.

Gelovigen gaan er van uit dat alles wat geschreven staat waar is.

Eerlijk is eerlijk..
Hans Teeuwen heeft hier in mijn ogen gewoon keihard gelijk als het om geloof gaat.

Kijk en huiver.
http://www.youtube.com/watch?v=MeiHi9RSA-k
 
Inderdaad, duidelijk communiceren is niet het meest sterke punt van 'n geloof en dus blijkbaar ook niet van Allah (of iedere andere God wat dat betreft). ???

Er is duidelijk genoeg gecommuniceerd. Als jij iets verkeerd interpreteert en meteen om je heen gaat schieten, omdat jij denkt dat de bedoeling was dan spoor je niet, want dan zie jij het geheel niet en staar jij je blind op dat ene zinnetje, die je ook nog is verkeerd opvat. Als 99% het wel goed interpreteert en 1 % niet dan ligt het aan die 1% of wil je zeggen dat 25% van de wereld terroristen zijn, aangezien 25% van de wereldbevolking islamiet is? Dan zou er nu geen mens meer rondlopen aangezien een terrorist zeker een aantal mensen van het leven beroofd. Dat die kleine groep het verkeerd interpreteert ligt dus aan henzelf en niet aan god.
 
Laatst bewerkt:
Er is duidelijk genoeg gecommuniceerd. Als jij iets verkeerd interpreteert en meteen om je heen gaat schieten, omdat jij denkt dat de bedoeling was dan spoor je niet. Als 99% het wel goed interpreteert en 1 % niet dan ligt het aan die 1% of wil je zeggen dat 25% van de wereld terroristen zijn, aangezien 25% van de wereldbevolking islamiet is? Dan zou er nu geen mens meer rondlopen aangezien een terrorist zeker een aantal mensen van het leven beroofd. Dat die kleine groep het verkeerd interpreteert ligt dus aan henzelf en niet aan god.

Waar haal jij die cijfers vandaan?

Tevens; wie zegt dat de interpretatie van de meerderheid de correcte is? :)
 
Laatst bewerkt:
Waar haal jij die cijfers vandaan?

Ongeveer 1/4 van de wereldbevolking is moslim, neem aan dat het dus circa 25% is? Exacte cijfers doen er ook niet toe, want je loopt nu gewoon mieren te nken. Feit blijft dat moslims vaak gezien worden als een gevaar voor de samenleving oftewel terroristen en ik zeg dus dat als 1/4 van de wereldbevolking terrorist was er geen levend mens meer rondloopt.

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 15:58 ----------

Waar haal jij die cijfers vandaan?

Tevens; wie zegt dat de interpretatie van de meerderheid de correcte is? :)

Omdat de meerderheid gelukkig wel bij zijn gezonde verstand is en die het wel als geheel zien en zich niet blindstaren op 1 zinnetje of woord dat verkeerd opgevat wordt, dat gaf ik al aan. Wat begrijp je daar niet aan?
 
Laatst bewerkt:
99 percent van de moslims is moslim omdat zen ouders dit zijn, episch kuddegedrag als je het mij vraagt. Als God bestaat zal hij deze wel sneller straffen dan de afvalligen die met een kritische geest tegenover de absurditeit van de koran staan.
 
Waar haal jij die cijfers vandaan?

Tevens; wie zegt dat de interpretatie van de meerderheid de correcte is? :)

Twijfel jij ook aan de interpretatie van mensen als het om de wet gaat? Wie zegt dat die interpretatie goed is? misschien is het wel de bedoeling dat we chaos moeten creeren en elkaar moeten afslachten, want misschien interpreteert de moordenaar of kinderverkrachter het wel zoals het bedoelt is en zien wij het verkeerd? Precies, logisch nadenken dus ;). Zo is het dus ook bij de islam, jodendom, christendom en niet gelovigen. Er zijn altijd wel een aantal gekken die schijt hebben aan bepaalde regels en dingen verkeerd interpreteren. Zo iemand is niet representatief voor het hele volk of geloof.
 
Laatst bewerkt:
Geloof = geloof..
Anders dan feiten.

Ik geloof niet in God/Allah omdat ik helemaal niets in de bijbel of koran kan vinden wat een feit is of lijkt. En ik hou van feiten.

Gelovigen gaan er van uit dat alles wat geschreven staat waar is.

Eerlijk is eerlijk..
Hans Teeuwen heeft hier in mijn ogen gewoon keihard gelijk als het om geloof gaat.

Kijk en huiver.
http://www.youtube.com/watch?v=MeiHi9RSA-k

geweldig filmpje dit en nog volkomen waar ook :D
er was ook eens een uitzending van hans teeuwen die geintervieuwd werd door 2 hoofddoekhoeren...
kan ff niet vinden maar die is ook geweldig :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven