Fitness Seller

Boerkaverbod

Bezoekers in dit topic

Zou jij voor mij een beeld willen geven van jouw beschreven westerse cultuur waarin boerka's niet passen?
En me dan ook uitleggen waarom dat zo is?


Aangezien Borisb in de afgelopen twee uur niks heeft gepost zal ik mijn beeld wel willen geven van de westerse cultuur.

De Westerse Cultuur, door Lijpehond:

De westerse cultuur is een cultuur ontstaan door een overheersing van regels die vroeger werden nageleefd uit een naar mijn ogen een fictief boek, de bijbel. De regels van niet moorden, stelen enz enz. hebben de tand des tijds overleefd en zijn nu nog van waarde. Andere culturen uit andere delen van de wereld hebben nagenoeg dezelfde regels, niet moorden en stelen enz. Bijna alleen het het sociale gedrag, hoe je je moet gedragen als je in de bus zit of als je visite hebt, zijn verschillend. Qua kledingsstijl, zijn de mensen ook verschillend, maar dit is door de jaren heen een gewenning geworden. Door de jaren heen leven de culturen deels met elkaar en soms ook langs elkaar (denk aan indiase bruiloften versus europese bruiloften).

En sinds de jaren '80 hebben we ook kennis kunnen maken met de islamitische cultuur, de eerste allochtone inwoners van islamitische afkomst leverden voor zover ik weet totaal geen problemen op. Bijna 20 jaar lang leven we zonder problemen langs elkaar heen en met elkaar. Tot de dag 11 september 2001, de dag die alles veranderde. Een oorlog ontstaat en stereotypen ontstaan, vanaf toen is onze opvatting over mensen met islamitische geloof een stuk veranderd, daarnaast heeft de korte film van Geert Wilders: Fitna, en de media, het stereotype alleen maar versterkt. Iedereen met een boerka kan ineens een riem b*mmen om zich heen hebben, je ziet immers niets onder de losse boerka, en daar bovenop staat er losjes in de koran vermeldt dat alle niet gelovigen in Allah dood moeten. We weten allemaal dat Moslim extremisten achter een hoop aanslagen zitten in het midden oosten. Maar hé, als je zo erg gelooft in de islam dat je een boerka gaat dragen, ben je dan ook gelijk een extremist, en bestaat er dan ook die kans dat iemand met een boerka een bom draagt? Dat risico wil de overheid niet lopen. Vandaar dat de boerka niet in de huidendaagse westerse samenleving past.

De westerse cultuur is geen paradijs, het mag dan wel econmisch gunstig zijn en wat nog meer. Toch schuilt er nog steeds angst in de westerse cultuur, de angst voor de islam, die voorlopig niet meer weggaat, dankzij de angstmakende aanslagen in londen en spanje, opgeëigend door de Al Qaida, een door de extreme kant van het islamitische geloof gestichte oprichting.

Dit is zo een beetje mijn beeld van waarom de boerka niet in de westerse cultuur past, hij zal altijd angst aan blijven jagen, bij een hoop mensen.

---------- Post toegevoegd Sun 31 Jul 2011 om 04:38 ----------

Geachte Lijpehond,

Als je slim wilt doen, doe het dan goed.

Met vriendelijke groet,

André

Goed van je dat je het ziet, ik heb het meteen gecorriceerd. Karma voor jou.
 
Zou jij voor mij een beeld willen geven van jouw beschreven westerse cultuur waarin boerka's niet passen?
En me dan ook uitleggen waarom dat zo is?

Een boerka is gebaseerd op het feit dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn. Vrouwen moeten zich bedekken zodat zij geen aanleiding geven tot onzedelijk gedrag van mannen. Dit strookt totaal met onze westerse cultuur.
 
Een boerka is gebaseerd op het feit dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn. Vrouwen moeten zich bedekken zodat zij geen aanleiding geven tot onzedelijk gedrag van mannen. Dit strookt totaal met onze westerse cultuur rechten vd mens.
fixed:)
 
Een boerka is gebaseerd op het feit dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn. Vrouwen moeten zich bedekken zodat zij geen aanleiding geven tot onzedelijk gedrag van mannen. Dit strookt totaal met onze westerse cultuur.

Eens, zelfde als met hoofddoeken btw.
 
Geachte Baas Beer,


Ik geloof dat je wilt zeggen dat het door laten gaan van het boerkaverbod een wanprobleem is van de rechtse politiek? De boerka komt namelijk niet voort uit de meer extreem rechtse politiek, die wil er juist tegen gaan verbieden.

je bent de slimste niet hé,
ik praat over een wanprobleem,das een probleem wat er in feite niet is en deze wordt gecreerd door rechtste politiek.

De westere cultuur is gebaseerd op de verlichting van de 20ste eeuw,In de westere cultuur kon je zijn wie je wou,je kleden zoals je wilde en was iedereen gelijk. Dat kon destijds in andere landen niet,en in veel landen tegenwoordig nog niet. Echter zijn er de bange bevolkingsgroepen,die niet meer openstaan voor de verlichting en anderen niet in hun waarde kunnen laten,de homohaters en tegenwoordig de islamofoben.

De cijfers van België weet ik zo niet,maar kortgeleden was er een Nederlandse politiechef op TV die uitlegde waarom hij een boerkaverbod belachelijk vond:

-In Nederland zijn er na pijling van het CBR zo'n 200 tot 250 vrouwen die een boerka dragen in alledaags gebruik.
-Er is binnen Nederland nog geen nooit een misdaad gepleegd door een moslim die een boerka droeg.
-De hoeveelheid mensen die een boerka draagt in alledaags gebruikt is sinds 1990 met ongeveer 30% afgenomen.(het aanpassingsvermogen van moslims aan onze cultuur allicht?)

De korpchef was het dan ook oneens met Wilders om mensen met een boerka te gaan bekeuren,en gaf aan dat geen mannen onder zijn bewind nooit een boete zouden uitschrijven voor een vrouw die een boerka droeg.

De Angst voor de boerka komt voor uit angst voor de islam,en helaas zijn er zowel in België als in Nederland veel simpele zielen die bang worden bij het horen van een arabische taal of angstig wegkijken bij een boerka.
De vergelijking die hier met een bivakmuts wordt gemaakt gaat dan ook niet op,een bivakmuts is bedekkende kleding dat vaak wordt gebruikt bij overvallen of gebruikt wordt bij misdaden,vaak wordt hieronder een zwarte kleding gedragen in de vorm van een broek en een longsleeve shirt wat wegkomen vergemakkelijkt.
Een boerka wordt gedragen door vrouwen uit het Midden-Oosten of Afrika deze wordt gedragen vanuit geloofsovertuiging,de boerka is een allesbedekkendehoofdoek die vastzit aan een jurk,wat een overval of misdaad plegen vrijwel onmogelijk maakt. Je weet inderdaad niet wat onder een boerka zit en simpele zieltjes vinden dit beangstigend en onveilig want stel je voor dat er een ak-47 onder zit. Voor deze zieltjes en alle andere intolerante Nederlanders heb ik een nieuwtje:
Je hoeft niet alles te weten,er bestaat zo iets als privacy.

Dat de boerka niet in de westerse cultuur past is ook maar de vraag.
Je moet je toch kunnen kleden zoals je zelf wil?
en voor de mensen die zeggen dat deze mensen zich moeten aanpassen naar onze cultuur,Think again.
Er zijn meer dan 400 000 moslima's in Nederland en slechts 200 tot 250 dragen alledaags een boerka. Minder dan 20% draagt een hoofdoekje.
Is dat geen aanpassing aan onze cultuur?

BorisB komt met het argument dat het vrouwonvriendelijk is en het vrouwen onderdrukt.
Hier ben ik het absoluut mee eens,en dat is ook waar.
Maar daarom hoeven wij nog niet de held uit te hangen en deze arme vrouwen te redden van de gemene cultuur die ze toch zo onderdrukt?
uit cijfers blijkt dat ze zich prima zelf kunnen redden.

Bronnen:
[Link niet meer beschikbaar]
Centraal Bureau Statistiek.
 
Een boerka verbod is inderdaad overbodig omdat deze wet eigenlijk allang bestaat.

Artikel 2.4.26 Maskers, vermommingen e.d.
1. Onverminderd het bepaalde in artikel 2.3.1.11 is het zonder vergunning van de burgemeester verboden zich op de weg of openbaar water of op een andere voor het publiek toegankelijke plaats te vertonen, gemaskerd, vermomd of op enige andere wijze onherkenbaar gemaakt.
2. Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet van carnavalszondag na 12.00 uur tot de daaropvolgende woensdag te 02.00 uur.
3. Hij, die zich op de in het tweede lid bedoelde dagen gemaskerd of anderszins vermomd, vertoont, is verplicht op eerste vordering van een ambtenaar van politie zich van zijn masker of andere vermomming te ontdoen.
Ik vind, gelijke monniken gelijke boerka's.


Sowieso vind ik het maar onzinnig om anoniem over straat te gaan alleen omdat jij geen eigenwaarde hebt en een achterlijke religie(pleonasme I know) volgt waarin jijzelf laat onderdrukken. Dus ja, het gaat niet samen met de westerse cultuur omdat een vrouw gehuld in een zwart tapijt niet past in ons straatbeeld en haar gedachtes niet passen in onze cultuur.

Tevens denk ik ook niet dat er een angst is voor boerka's, mensen vinden het gewoon niet normaal omdat je niet kan zien wie het is. In elk westers land denken mensen dat je iets te verbergen hebt als je anoniem over straat gaat, daarom is het dus ook in vele landen verboden en wordt het als abnormaal beschouwd.

Er zijn meer dan 400 000 moslima's in Nederland en slechts 200 tot 250 dragen alledaags een boerka. Minder dan 20% draagt een hoofdoekje.
Is dat geen aanpassing aan onze cultuur?
Dus je ziet zelf ook in dat die 200-250 waar het over gaat in dit topic zich dus niet aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien Borisb in de afgelopen twee uur niks heeft gepost zal ik mijn beeld wel willen geven van de westerse cultuur.

De Westerse Cultuur, door Lijpehond:

De westerse cultuur is een cultuur ontstaan door een overheersing van regels die vroeger werden nageleefd uit een naar mijn ogen een fictief boek, de bijbel. De regels van niet moorden, stelen enz enz. hebben de tand des tijds overleefd en zijn nu nog van waarde. Andere culturen uit andere delen van de wereld hebben nagenoeg dezelfde regels, niet moorden en stelen enz. Bijna alleen het het sociale gedrag, hoe je je moet gedragen als je in de bus zit of als je visite hebt, zijn verschillend. Qua kledingsstijl, zijn de mensen ook verschillend, maar dit is door de jaren heen een gewenning geworden. Door de jaren heen leven de culturen deels met elkaar en soms ook langs elkaar (denk aan indiase bruiloften versus europese bruiloften).

En sinds de jaren '80 hebben we ook kennis kunnen maken met de islamitische cultuur, de eerste allochtone inwoners van islamitische afkomst leverden voor zover ik weet totaal geen problemen op. Bijna 20 jaar lang leven we zonder problemen langs elkaar heen en met elkaar. Tot de dag 11 september 2001, de dag die alles veranderde. Een oorlog ontstaat en stereotypen ontstaan, vanaf toen is onze opvatting over mensen met islamitische geloof een stuk veranderd, daarnaast heeft de korte film van Geert Wilders: Fitna, en de media, het stereotype alleen maar versterkt. Iedereen met een boerka kan ineens een riem b*mmen om zich heen hebben, je ziet immers niets onder de losse boerka, en daar bovenop staat er losjes in de koran vermeldt dat alle niet gelovigen in Allah dood moeten. We weten allemaal dat Moslim extremisten achter een hoop aanslagen zitten in het midden oosten. Maar hé, als je zo erg gelooft in de islam dat je een boerka gaat dragen, ben je dan ook gelijk een extremist, en bestaat er dan ook die kans dat iemand met een boerka een bom draagt? Dat risico wil de overheid niet lopen. Vandaar dat de boerka niet in de huidendaagse westerse samenleving past.

De westerse cultuur is geen paradijs, het mag dan wel econmisch gunstig zijn en wat nog meer. Toch schuilt er nog steeds angst in de westerse cultuur, de angst voor de islam, die voorlopig niet meer weggaat, dankzij de angstmakende aanslagen in londen en spanje, opgeëigend door de Al Qaida, een door de extreme kant van het islamitische geloof gestichte oprichting.

Dit is zo een beetje mijn beeld van waarom de boerka niet in de westerse cultuur past, hij zal altijd angst aan blijven jagen, bij een hoop mensen.

---------- Post toegevoegd Sun 31 Jul 2011 om 04:38 ----------



Goed van je dat je het ziet, ik heb het meteen gecorriceerd. Karma voor jou.

Sinds je jaren '80 hebben we kennis kunnen maken met de islamitische cultuur. :roflol:

Blijf jij maar in het DBB nachtcafe.
 
Ik mag ook niet met een bivakmuts op straat rondlopen ookal zou ik zeggen dat ik dit doe uit geloofsovertuiging.

En waarom mag je niet met een bivakmuts op straat rondlopen...?


Juist.


ps. Dus eigenlijk word ik nu gediscrimineerd omdat ik iets niet mag doen wat moslims wel mogen doen. ^^

En hoeveel overvallen zijn er in Belgie gepleegd door personen in boerka?

Belachelijke oplossing voor probleem dat niet eens bestaat dus.

Reacties zijn net zo belachelijk maar wel te verwachten als je mensen zo in een hoek drijft.

---------- Post toegevoegd Sun 31 Jul 2011 om 15:33 ----------

Wilde ook nog wat zeggen over het misbruik van de term westerse cultuur, de verlichting en westerse grondwetten, maar zie dat BaasBeer dat al mooi verwoord heeft.

+1 dus
 
Een boerka is gebaseerd op het feit dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn. Vrouwen moeten zich bedekken zodat zij geen aanleiding geven tot onzedelijk gedrag van mannen. Dit strookt totaal met onze westerse cultuur.

En deze veronderstelde zwakheid van mannen maken de vrouw minderwaardig?

Zie sowieso niet in waarom de overheid dan wel mag bepalen wat een vrouw wel of niet mag dragen. Alsof ze dat zelf niet kunnen.

Pak dan onderdrukking van vrouwen in het algemeen aan, daar zijn geen verboden voor nodig.
 
En hoeveel overvallen zijn er in Belgie gepleegd door personen in boerka?

Belachelijke oplossing voor probleem dat niet eens bestaat dus.

Reacties zijn net zo belachelijk maar wel te verwachten als je mensen zo in een hoek drijft.

---------- Post toegevoegd Sun 31 Jul 2011 om 15:33 ----------

Wilde ook nog wat zeggen over het misbruik van de term westerse cultuur, de verlichting en westerse grondwetten, maar zie dat BaasBeer dat al mooi verwoord heeft.

+1 dus
You don't get the point. Het punt is, waarom mogen moslims WEL anoniem over straat en ik NIET?
 
Sinds je jaren '80 hebben we kennis kunnen maken met de islamitische cultuur. :roflol:

Blijf jij maar in het DBB nachtcafe.

Je weet wel wat ik bedoel, werknemers die rond de jaren tachtig (of was het zeventig) naar Nederland verhuisden om in fabrieken te kunnen werken, die mensen namen ook hun familie mee. Sinds die tijd hebben onze ouders/samenleving van Nederland goed kunnen zien hoe de islamatische cultuur eruitziet.
 
Jij mag ook met pet, sjaal en zonnebril over straat.
Als dat jou gelukkig maakt.

Met bivakmuts niet nee, omdat deze wel opvallend vaak gebruikt werd bij overvallen.


Vind het sowieso een nogal kinderachtig argument, 'hun wel en ik niet, het is niet eerlijk'.
 
En deze veronderstelde zwakheid van mannen maken de vrouw minderwaardig?

Zie sowieso niet in waarom de overheid dan wel mag bepalen wat een vrouw wel of niet mag dragen. Alsof ze dat zelf niet kunnen.

Pak dan onderdrukking van vrouwen in het algemeen aan, daar zijn geen verboden voor nodig.

Bij ons op school bepaalden ze ook al wat we niet mochten dragen, geen korte rokjes, topjes die de navels lieten zien enz. Als je betrapt werd mocht je naar huis om je om te gaan kleden. Toch was dit niet echt een super christelijke school. We kregen dan wel lessen in bepaalde godsdiensten, maar wtf de leraren geloofden zelf niet eens in god. Niemand daar geloofde in god.
 
School, overheid, je ziet het verschil ook wel he.

Ik mocht van mn moeder ook niet in navel truitjes naar buiten op die leeftijd, thank god :D
Dat is wat anders dan dat in de wet komt te staan, dan ga je juist de kant op van overheden die hier zo verafschuwd worden.
 
Jij mag ook met pet, sjaal en zonnebril over straat.
Als dat jou gelukkig maakt.

Met bivakmuts niet nee, omdat deze wel opvallend vaak gebruikt werd bij overvallen.


Vind het sowieso een nogal kinderachtig argument, 'hun wel en ik niet, het is niet eerlijk'.

Een big-ass zonnebril vind ik helemaal niet kunnen, tegenwoordig zie je een vet geile chick op straat lopen, weliswaar met zonnebril. Je denkt aaight chiickies!!!. Totdat ze een zonnebril afzetten, één doorlopende wenkbrauw met ogen d'r onder die alle kanten opwijzen, met onder de ogen wallen tot de knie, en zwart ook. Met onder de wallen puisten waar vlaggen van mensen die hem hebben beklommen op staan. Weg met de overgrote zonnebril!

---------- Post toegevoegd Sun 31 Jul 2011 om 15:53 ----------

School, overheid, je ziet het verschil ook wel he.

Ik mocht van mn moeder ook niet in navel truitjes naar buiten op die leeftijd, thank god :D
Dat is wat anders dan dat in de wet komt te staan, dan ga je juist de kant op van overheden die hier zo verafschuwd worden.

Om je maar even een voorbeeld te geven dat zoiets zeker wel in nederland voor kan komen.
 
Snap niet helemaal wat je wilt duidelijk maken.
wat kan voorkomen?

Er zijn waarschijnlijk meer dan 250 vrouwen die van hun gereformeerde mannen niet mogen werken, stemmen, een broek dragen, etc., daar is het argument over onderdrukking nooit gebruikt en past het blijkbaar perfect in onze westerse samenleving :(
 
Ben ik nou de enige die nog steeds loop te denken aan abfap in een buiktrui?
 
Dat een wet of regel makkelijk door kan worden gevoerd, en dat er al zoiets bestaat als kledingvoorbieding.

---------- Post toegevoegd Sun 31 Jul 2011 om 16:03 ----------

Ben ik nou de enige die nog steeds loop te denken aan abfap in een buiktrui?

Nee op de een of andere manier denk ik steeds aan een hitlergroet als ik Abfab zie, omdat zij zo gek op de foto staat als ze met d'r achterkant aan het showen is, handen helemaal gestrekt, no offence abfab.
 
Je kan bij een bankoverval idd makkelijk met een ak-47 onder je boerka naar binnen lopen zonder dat iemand iets ziet.

Daarom moet het ook afgeschaft worden, na al die overvallen, berovingen, straatroven, mishandelingen en ga zo maar door die gepleegd zijn door mensen in boerka is de maat vol. Het boerkaverbod: Voor een veiliger Nederland :o

Iemand nog wat geld over voor Griekenland trouwens? :)
 
Back
Naar boven