AndroidHealthClinic

Dianabol of Anavar

Bezoekers in dit topic

Prometheus

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
22 aug 2009
Berichten
273
Waardering
7
Beste iedereen,

Vraagje:

-Ik wil een licht kuurtje nemen, zonder dat mijn haren gaan uitvallen. Ik heb jaren geleden een haartransplantatie gehad en ik ben bang dat deze haren misschien ook wel gaan uitvallen.

Ik weet dat Anavar gevoelig kan zijn voor de hoofdhaar maar dat zijn in het algemeen toch alle steroiden, in meer of mindere mate.

Ik dacht aan een licht kuurtje zoals:

Anavar- w1-5 50 mg per dag
Of

Dianabol 25 mg per dag.


Doel is om een aantal vvm kg te pakken.

Wat preferen jullie? ik weet dat spuiten en Testo E beter is maar ik wil een keuze maken tussen beide middelen.

Graag jullie advies hierover.

Thx

P.
 
van dbol kan je ook haaruitval krijgen hoor.
 
Zou gewoon Dbol op 30 mg nemen voor massa.. Denk dat het risico net zo groot is.
 
deca, als haaruitval de enige refrentie is, moet je voor deca gaan. moet je maar ff de zure appel doorbijten
 
deca, als haaruitval de enige refrentie is, moet je voor deca gaan. moet je maar ff de zure appel doorbijten

Dit.

Maar volgens mij wilt ie niet spuiten vandaar de keuze tussen 2 orals.
Zou ik toch voor de dbol gaan.
 
dianabol en fina dan als je toch zo bang bent voor haaruitval
 
Je dient een non-androgenic steroid te kiezen.

Anavar heeft een androgene waarde van 24.
Bij dianabol is die waarde 40-60.

Er is er eentje die een rating van 0 heeft, maw niet androgeen.

Turinabol.
 
Je dient een non-androgenic steroid te kiezen.

Anavar heeft een androgene waarde van 24.
Bij dianabol is die waarde 40-60.

Er is er eentje die een rating van 0 heeft, maw niet androgeen.

Turinabol.

Ok, waarom wordt dit AAS dan niet vaker gebruikt door mensen die bang zijn voor haaruitval? onwetenheid?
 
Veel mensen hebben slechte gains met turinabol. Niemand op dit forum is er echt fan van.
 
Het androgene zorgtdraagt voor haaruitval bij hen die er gevoelig voor zijn.
Dit dien je dus te vermijden wil je zonder 'kleerscheuren' uit je kuur geraken.
Zowel anavar als dianabol hebben androgene eigenschappen.
Lijkt mij dus niet echt voor de hand liggend om te gebruiken.

Turinabol is een zwakkere dianabol. De reden hiervoor is dat het op doseringen net als die van dianabol geen vocht-retentie teweegbrengt, daarom ook minder massa, maar goed, geloof dat er weinig van ons op retentie aan het wachten zijn.
Maar turinabol kan wel degelijk kwaliteitsmassa opleveren.
Je dient hiervoor wat hoger te doseren (80/100mg) en ook kunnen eiwitten in je voeding opgeschroeft worden voor een beter resultaat.

Ik ben van mening dat turinabol meer oplevert dan een kuurtje van 5 weken met 50mg oxandrolone per dag of 25mg dianabol, plus je haren blijven op je schedel zitten.
 
Hehehehe.... Peper of zout?
 
Habadaba, houd er rekening mee dat dbol veel van z'n anabole eigenschappen uit z'n aromatisatie haalt, en laat tbol nu net niet die waterretentie teweeg brengen doordat het niet aromatiseert, simplistisch geredeneerd blijft er 'n zwak androgeen over.
 
Habadaba, houd er rekening mee dat dbol veel van z'n anabole eigenschappen uit z'n aromatisatie haalt, en laat tbol nu net niet die waterretentie teweeg brengen doordat het niet aromatiseert, simplistisch geredeneerd blijft er 'n zwak androgeen over.

Mijn geloof ligt meer in het verkrijgen van gains langs de indirecte weg wil je werken met oraals zoals dianabol.
Ik ben van mening dat aromatisatie niet de reden is van krachtstoename die door dianabol bewerkstelligt wordt. Ook zonder vocht-retentie wordt krachtsvermeerdering ervaren.
Met meer kracht kan wel kwaliteitsmassa gewonnen worden, massa door aromatisatie zal na je kuur in z'n geheel verdwijnen.
Turinabol heeft exact diezelfde eigenschap als dat dianabol het heeft. Krachtstoename zonder vocht-retentie.
Verder weet ik niet beter dat de androgene ratio van turinabol 0 is, en dat het ook nooit plotseling wel die eigenschappen gaat bezitten.

Maar we dwalen af. Het gaat er in de eerste instantie om haaruitval tegen te gaan. Dan ben je volgens mij beter gebaat bij een middel die niet-androgeen is, ook kijkende naar de wensen van TS, hij wil niet verder dan het nemen van pillen.
 
Mijn geloof ligt meer in het verkrijgen van gains langs de indirecte weg wil je werken met oraals zoals dianabol.
Ik ben van mening dat aromatisatie niet de reden is van krachtstoename die door dianabol bewerkstelligt wordt. Ook zonder vocht-retentie wordt krachtsvermeerdering ervaren.
Met meer kracht kan wel kwaliteitsmassa gewonnen worden, massa door aromatisatie zal na je kuur in z'n geheel verdwijnen.
Turinabol heeft exact diezelfde eigenschap als dat dianabol het heeft. Krachtstoename zonder vocht-retentie.
Verder weet ik niet beter dat de androgene ratio van turinabol 0 is, en dat het ook nooit plotseling wel die eigenschappen gaat bezitten.

Kan je gerust van mening zijn dat de aromatisatie niet de reden is van de anabole eigenschappen van dianabol, maar aan een mening hebben we niks, onderzoek daarentegen wel. Big Cat heeft hier ook over geschreven aan de hand van:
Saartok T, Dahlberg E, Gustafsson JA.Relative binding affinity of anabolic-androgenic steroids: comparison of the binding to the androgen receptors in skeletal muscle and in prostate, as well as to coïtus hormone-binding globulin.Endocrinology. 1984 Jun;114(6):2100-6.

6. Dianabol of methandienone. Jaja, nog iemand die mij wil zeggen dat dit een sterk androgeen is ? haha, ik preek dit nu al jaren, en deze studie toonde het al aan in 1984. Maar ja, niemand die mij wou geloven. Dianabol is dus een erg zwak androgeen, ondanks zijn sterke anabole eigenschappen. Het is voor meer dan 80% afhankelijk van zijn estrogene conversie voor de anabole eigenschappen, dus het gebruik van anti-estrogenen bij dianabol is het stomste wat je ook maar kunt doen. Meer dan een trial heeft ook al aangetoond dat dianabol in combinatie met een anti-estrogeen, of niet-estrogene analogen, nagenoeg geen anabool effect heeft. Patrick arnold probeerde dit nog enigzins tegen te spreken door erop te wijzen dat de anabole activiteit ook zeer sterk mindert met androgeen blokkers, maar dit is enkel te wijten aan het feit dat er altijd een minieme hoeveelheid androgene activiteit moet zijn voor estrogeen gebonden anabolisme. Dit middel vormt dus weinig of geen risico voor androgene neven-effecten en blijft een effectief anabool in combinatie met inspuitbare langere esters.
 
Kan je gerust van mening zijn dat de aromatisatie niet de reden is van de anabole eigenschappen van dianabol, maar aan een mening hebben we niks, onderzoek daarentegen wel. Big Cat heeft hier ook over geschreven aan de hand van:
Saartok T, Dahlberg E, Gustafsson JA.Relative binding affinity of anabolic-androgenic steroids: comparison of the binding to the androgen receptors in skeletal muscle and in prostate, as well as to coïtus hormone-binding globulin.Endocrinology. 1984 Jun;114(6):2100-6.


Hm, is dat citaat niet heel toevallig ook een mening van iemand? Ja, ik kan er naast zitten hoor.
En kom op kerel, je weet zelf toch ook wel hoe belangrijk men proeven op ratten en konijnen in ons wereldje vind.
Geloof dat er nog ergens een schemaatje van te vinden is. Ik dacht dat onderzoeken uitgevoerd op dieren helemaal onderaan het rijtje van belangrijkheid stond, stond volgens mij onder 'niet belangrijk' vermeld.

Het onderzoek start overigens ook met dit:

It is unclear whether anabolic steroids act on skeletal muscle via the androgen receptor (AR) in this tissue, or whether there is a separate anabolic receptor.

Verder wordt er wel gemeld dat AR binding zwak is met dianabol maar wil dat dan maar meteen zeggen dat oestrogene conversie voor meer dan 80% voor het anabole zorgt dan?

Ikzelf heb meerdere malen met dianabol-only geexperimenteert, zowel in bulk als in de cut, met of zonder AI's en altijd was er een duidelijke aanzienlijke krachtstoename waarneembaar.
Daarom ook mijn mening, en dan kan jij er niks aan hebben maar ik weet uit ervaring dat die krachtsvermeerdering niet aan aromatisatie te wijten is. Misschien haalt dianabol het wel uit de overige 20% en is het toch niet zo afhankelijk van de conversie.
 
Laatst bewerkt:
Er is geen data beschikbaar daarvan bij mensen, waar moet het anders op gebaseerd worden?

En als we over de evidence based pyramid beginnen staat jouw mening nog lager. Sowieso hecht ik heel wat waarde aan uitspraken van Big Cat.
 
Owww ik smul hiervan! Studies en redeneringen beoordelen!


Kan je gerust van mening zijn dat de aromatisatie niet de reden is van de anabole eigenschappen van dianabol, maar aan een mening hebben we niks, onderzoek daarentegen wel. Big Cat heeft hier ook over geschreven aan de hand van:
Saartok T, Dahlberg E, Gustafsson JA.Relative binding affinity of anabolic-androgenic steroids: comparison of the binding to the androgen receptors in skeletal muscle and in prostate, as well as to coïtus hormone-binding globulin.Endocrinology. 1984 Jun;114(6):2100-6.

1) binding to the androgen receptors in skeletal muscle and in prostate, as well as to coïtus hormone-binding globulin. Maw, niks over de androgene binding in de scalp. Belangrijk verschil.

2) in-vitro studie op rat-organen, dus 1) het zijn rat-organen en 2) met mogelijke metabolieten wordt geen rekeningen gehouden.

Maw, waardeloze studie.
 
Back
Naar boven